/spanien/barcelona/forum/12120.aspx/spanien/barcelona/forum/12120.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Denyo
2011-05-03 01:38
själv klart så tycker jag inte att det är okej att Busquets, Alves och Pedro filmar på detta sättet.

Men jag menar då ska inte alla inne på puertan kasta sten i glashus när deras lirare filmar och kastar sig lika mycket själva bara kolla på råttan di maria.

hela deras el classico blogg har ju handlat om detta, att barca fuskar, allt för att få bort fokus på deras spelare o dess prestationer samt hur dem spelat "grisfotboll" Mourinho är smart men han är genomskådad det går inte komma ifrån att hans tråkfotboll är allt annat en populär i madrid!

innerst inne tror jag alla som hejar på dem skäms över att se att deras lag spelar på detta sättet men det handlar om stolhet så då är det självklart poängen som räknas, men vi alla vet sanningen ..
Barcelona J.Gamper
2011-05-03 01:34
Dimaria tar ju priset för dykningar herregud. Nä, Murinho och Real Madrid som klubb har verkligen sjunkit lågt i mina ögon. Först hatade jag dom, nu tycker jag att dom är så patetiska att vi ens inte bör bry oss om de. Deras hyckleri och dåliga försök att smutskasta Barca är ju lägre än Glocalnet. Låt de lida i sin bitterhet och låt oss njuta av våra fina spel, framgångar, våra spelare( vill ha bort busquets dock) vår ungdomsakademi, ja allt positivt med vår klubb..
Barcelona Senor Grande Pep
2011-05-03 01:30
Denyo Ja, jag förstår mig inte på dem. De tkr att det är väääääärsta grejen med att busquets o pedro filmar. Men sitt oerhört fula spel ser de inte, det är så sjukt! Vilket selektivt minne de har! Jag tycker fan att sättet arbeloa, marcelo, ramos och framförallt dj*ret Pepe spelar på är mkt mer kontroversiellt än filmningar. Der borde de inse. Det är som att klaga på röken efter elden, där röken är att Barca spelarna skadad och kanske filmar lite för mkt (ska påpekad att jag aldrig gillat busquets) och elden är fula sättet Real spelar mot Barca sedan 5-0 matchen.
Barcelona Denyo
2011-05-03 01:17
Senor grande pep

Dem kan inte diskutera en ögda idi*terna, där av att du blev nickspärrad
tycker vi borde stänga vårt forum på match dagar också!

alla madridstas som klagar här har ni två videos som motsäger allt skit ni kastar på våra spelare

Di Maria show
http://www.youtube.com/watch?v=mLc-Ked49og

och den i länk tipset Ronaldo show.

Hoppas på att vi sätter punkt för den fjärde ronden imorgon med en brutal K.O!
Barcelona Senor Grande Pep
2011-05-03 01:10
Blev precis nickspärrad av mod i Puertan.
Vilka mesar tål inte lite kritik. Kritik som är sann!
Barcelona Medgångsfan
2011-05-03 00:31
Fan, hoppas på att morgondagens match blir den fotbollsfest som alla förväntat sig under dessa cirka 3 veckor. Tror Messi kommer köra "Hela havet stormar"med real laget igen för Real kommer inte klara av att hålla barcas mittfält med två centrala mittfältare och Albiol i backlinjen. Men Madrid kommer att göra mål imorgon det är säkert. Men Barca vinner. 4-2
Barcelona Khazal
2011-05-03 00:06
Myrran

"Trollhättans mest offesiva målvakt i korpfotbollen 2007 2 mål och 5 assists på 14 matcher."

Hahaha härlig kille!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-02 23:52
Godnatt på er cules! Hoppas på en underbart god nattsömn imorgon :)
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-05-02 23:32
Har ni sett den här?

Puyol i tanken *Var fan är den där jävla bollen? Vad tungt det var att springa... aha. Bort med dig förhelvete*
Barcelona Myrran
2011-05-02 23:19
Capitan

Co-sign. Är kaptenen som ska prata med domaren, det håller jag absolut med om. Har inga större problem med att Puyol och/eller Xavi går fram och pratar med domaren. Dock ska Busquets, Pique, Alves och framför allt Valdes absolut inte gå fram och prata med domaren. De spelarna känns inte sansade nog för att prata med domaren under match enligt mig.

Vet själv att jag slängt ner en lagkamrat i backen när han börja klaga på domaren då jag va lagkapten och gick själv fram och prata istället.
Barcelona El Soap
2011-05-02 23:19
Dags att posta denna gamla goding. Abirey!
2011-05-02 23:17
Ja, nu när Abidal är tillbaka får vi ju plötsligt lite bredd på backsidan igen inför de avslutande matcherna och vi kan noga spela med utvilade spelare (någorlunda).
Men jag vill så gärna att ligan ska vara avgjord snarast möjligt, så att Pep kan låta unga spelare få chansen i de sista matcherna. Det är en unik möjlighet för dom, som jag hoppas kommer bli verklighet. Och gärna ett par matcher!
Barcelona Capitán - El tiburón
2011-05-02 23:15
Myrran//

Jo, framförallt hoppas jag att Pep tagit vissa spelare (*host* Busquets *host*) i kragen med att försöka agera så värdigt som möjligt även om man får ta smällar.
Kan Messi ta dessa galna kapningar, borde ändå Sergio kunna prestera lika väl.
Och ska det protesteras så är det Puyi själv utan 10 medkompanjoner som skall ta snacket med domaren.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-02 23:10
Varför nervigt?
Vi har Levante, Depor och Malaga utöver Espanyol.
Lägg till att CL-finalen spelas 28/maj, alltså efter alla liga matcher.
(vi säger nu att vi hamnar i finalen lite försiktigt).

Vi kan spela då med en bra och utvilad elva. Finalen kommer inte emellan.
Det kommer att bli en bragd sensation om vi inte tar 4 poäng på dessa matcher.

Men så tidigt som möjligt som du skriver. Bättre för nerverna. Men jag känner mig inte nervös för ligan, inte än
Barcelona haeger
2011-05-02 23:09
Grande AbiRey! Underbara nyheter, fan vad glad man blev när man läste det.

Eftersom läkarna har sagt att Abi är frisk så ska man ju så klart lita på de, aldrig att de skulle riskera någonting.
Jag hoppas att han får hoppa in i slutet av matchen om resultatet är på vår sida så att han får höra publikens jubel.

Fan vad stor han är!
Barcelona Myrran
2011-05-02 23:06
För en månad sen så satt man där och tänkte vilken fotbolls fest det skulle bli med 4 el clasicos på så pass kort tid. Fotboll i världsklass, underhållning och framför allt fokus på fotboll, taktik, spelartrupper och så vidare. Allting var verkligen upplagt för fest. Den respekt som fanns mellan spelarna förra året trots att dem va rivaler va underbar att skåda. Det va inga fiender som stod på andra planhalvan, det va våra rivaler.

Tyvärr har det ju inte fortsatt så. Rivaler blev bittra rivaler efter första matchen sen eskalerade allting. En liten snöboll rullade och blev större. Allting detta för utspel i media, försöka skaka motståndare och sätta press på domare innan matchen kommit igång. Detta kommer från båda sidor, så väl från Mourinho som Rosell. Uttalande som har varit helt onödiga och lagt mer ved på elden.

Hoppas matchen imorrn blir en ren fajt mellan två rivaler, inte två fiender. Hoppas innerligt att spelarna tar sig i kragen och visar att de kan uppföra sig som vuxna personer och vara förebilder för hur fotboll ska spelas.

Hoppas det är 22 spelsugna FOTBOLLSSPELARE som går ut på Camp Nous gröna matta imorrn.

VISCA BARCA!
Barcelona DM1982
2011-05-02 23:04
Spelar ingen roll om Espanyol har chansen att vinna ligan, åka ur eller hamna i mitten. När de möter oss spelare de som om deras liv hänge på det. De kämpar och sliter hela matchen. När de sedan möter Real så tar de det betydligt lugnare om man säger så.
2011-05-02 22:56
Skön film som ett arsenalfan har lagt upp när han var på Camp Nou förra året. Spola fram till 1.50... gunners-klacken ser förundrat på när resterande Camp Nou gungar. Rätt skönt filmat, "från deras läger"

-----------------

Barcadinho

Det ser onekligen ut så, men jag vill vara döda ligan så man kan slappna av :P Som Rambla säger är det väldigt synd att Espanyol vann idag. Nu har de verkligen något att spela för mot oss. Samtidigt hade de nog spelat tills de stupat oavsett.. men vi "måste" vinna den matchen, annars blir det nervigt.
Barcelona Rambla~
2011-05-02 22:55
Inget vidare att los pericos vann i kväll. Nu är de verkligen med i racet om europaplatser. De lär ju sälja sig dyrt på söndag. Ett tröttkört Barca, för det lär ju bli en tuff match i morgon, lär få jobba rejält för att ta poäng.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-02 22:54
1.70-ligan - Anims Abidal! -

Du har varit orolig för ligatitel lite för länge. Bli inte orolig. Ligan är vår.
-------

Jag tror att pajasen kommer att ha det svårt med uppladdningen av de vitklädda spelarna tills imorgon. De känner sig underlägsna, Det sitter i huvudet.
Pajasen Mou kommer att försöka prata om cupfinalen, samt konspirationsteorier kring Barca för att bygga upp självförtroendet, men det kommer inte att hjälpa till till fullo. De känner sig underlägsna efter sista nederlaget med 0-2. Lägg till att de två mest galna är borta (Pepe o Ramos).
Det kommer att fattas eld i båda hjärtat och hjärnan.

Det enda som kan tända till det hela är en ledningsmål av marängerna. Vi behöver se till att göra första målet och vara försiktiga där back.

Jag förväntar mig däremot en betydligt mer taggade Barca. Det går inte att spela nonchalant efter alla anklagelser. Vi kommer att göra det tufft för dem, mer än sista matchen.

Abidal i truppen är en till faktor som kommer tända till oss. Otroligt att han är tillbaka, vilken nyhet.

Mot ett avancemang imorgon.
Barcelona Barca4eva
2011-05-02 22:39
Lite sång från finalen i Rom, fy vad man ryser. Nu tar vi det här!
Barcelona DM1982
2011-05-02 22:37
Ja, vad ska man säga om Karanka? Det är en kille som har sålt sin själ för att han inte vågar annat. Man ser hur han är Mourinhos lilla springpojke som får göra allt skitgöra men det ser inte ut som om han fattar det själv. Han kommer ryka med huvudet före när Mourinho ryker, det är helt klart.

Sedan är det jäkligt skönt att Abidal är tillbaka men jag är inte särskilt förvånad. En kille som tränar som han gör och har personliga tränare och fysioterapeuter av världsklass bör ha stora chanser att komma tillbaka snabbt. Tror dock inte att han ska spela imorgon, kanske lite på slutet för att känna av hetluften lite. Sedan kan han spela ligamatcher för att komma tillbaka till formen.
2011-05-02 22:29
Jag måste nämna en sak om Milito och hans fortsättning i Barcelona. Var det dock inte ett mästerligt drag att övertala honom att stanna kvar. Vi ser när Messi gör mål att han oftast springer till Milito och kramar om honom. För Messi är nog Milito viktig och när Messi är glad blir vi glada.

Karanka är en mes. Allvarligt talat. Man ser hans frågande min till Mourinho varje gång de visar bilderna från tränarbänken. "Hur ska vi göra nu?", "Vad vill du att jag ska göra?".

Han kommer att vara vilsen på tränarbänken.
Barcelona Rambla~
2011-05-02 22:29
Karanka the puppet, nickedocka
Barcelona Hetfield
2011-05-02 22:24
Men kom igen nu, finns det något Messi inte gör reklam för?!

Jag tror att han skulle göra reklam för tamponger om han fick det.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-02 22:23
Undrar verkligen vad Hierro och Raul tycker om att Karanka följer Mourinhos fotspår medan han borde egentligen visa riktig "madridismo". Självklart inte lätt för Karanka och han måste säga det Mourinho har sagt till honom, men att han under dessa veckor har svalt stoltheten och följt Mous äckliga spel är något Raul och Hierro aldrig skulle göra.

Dessa herrrar sitter säkert någonstans nu och skäms över hur klubben beter sig. Nästan så det är lite sorgligt faktiskt...
Barcelona Magicman
2011-05-02 22:17
När Messi har tråkigt.

Kolla länk.
Barcelona Rambla~
2011-05-02 22:15
el Rey Baltasar Abidal!

Helt otroligt att han redan är så pass frisk att han kan bli uttagen i en trupp.
2011-05-02 22:14
,.. men skadeläget i Sevilla var ju extremt tråkigt. Madrid kan åka dit och hämta pinnarna direkt.. Nu vill det fan till att Barca dödar ligan och inte tappar poäng mot Espanyol!
2011-05-02 22:12
Si si si nos vamos aii Wembley!
Annons: