/spanien/barcelona/forum/12119.aspx/spanien/barcelona/forum/12119.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-05 12:57
Pep Guardiola är den absolut viktigaste i detta lagbygge enligt mig. Messi, Xavi och Iniesta är världens bästa fotbollsspelare men utan Pepe hade vi definitivt inte nått så här långt. Den här generationens Barcelona är för mig, och jag hoppas för många andra också, beviste på att det inte bara krävs ett bra spelarmaterial, man behöver en laganda och en riktigt bra tränare också. Real Madrid hjälper ju till lite med där teorin också...
Barcelona Barcadinho.
2011-05-05 12:55
H.Alavi - Magico!

"En förlust i ligan kan man alltid komma tillbaka ifrån".

Det stämmer väl inte alltid. Vissa liga matcher är helt avgörande.
Då tar jag hellre en CdR-final förlust än ligan.
Barcelona Myrran
2011-05-05 12:38
Hittade en rolig anekdot på twitter, vet inte om det är 100% säkert men är det sant är det väldigt imponerande.

Even if Pep Guardiola lost the next 20 Liga matches, he'd still have the best stats of any Barça coach.

In 130 Liga matches, Frank Rijkaard earned 273 points and Cruyff, 269. Pep has 274 already... in only 110 matches.

Tw: BarcaTheOffside -> 2010MisterChip
AndreD - Anims Abidal!
2011-05-05 12:31
test

Gött!!!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-05 12:27
Myrran

Okej. 6 månader låter lite hårt trycker jag men det var trots allt Mundo Deportivo som skrev det så man får ta det med en nypa salt.

För övrigt så har Club Brugge gått ut och förnekat att man ska ha ett kontrakt klart med Victor Vazquez.
Barcelona Myrran
2011-05-05 12:15
Tydligen så ska Ronald Koeman Jr vara och provspela för Barcas ungdomslag.

Dutch goalkeeper Ronald Koeman Jr, son of the former Barcelona player, is testing with Barcelona's Juvenil B team this week. [sport]

elbraco

Konspirationsteorierna mellan Barca-UEFA-FIFA-Unicef antar jag att dem syftar på.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-05 12:13
UEFA could suspend Real Madrid coach Mourinho for 6 months for his post-match statements after last week's CL game #fcblive [md]

Vad sa Mourinho efter matchen?

Blaugrana91

Synd att den är fejk, den är sjukt snygg. Den randiga som det spekuleras om är verkligen disgusting.
Barcelona DM1982
2011-05-05 12:05
Det är ingen bild men rätt så skön slowmotion.
Barcelona Akiljo
2011-05-05 11:21
Fortfarande ingen som lagt vantarna på bilden då Pedro firar målet och Ronaldo surar i bakgrunden?
Barcelona Selahedînê
2011-05-05 11:00
ser att real fans har redan börjat heja på man united i finalen det er det enda sättet dom får uppleva en final i cl en låtsas känsla hehe
medans det här kan bli vår tredje cl buckla som alla här ine i set barca vinna live
Barcelona Matteve
2011-05-05 10:59
Lite kuriosa från matchen.

Barcalona sprang totalt 1,3 mil längre än Real.
9 spelare i barca slog fler passningar än Alonso som var den som slog flest i Real.

Och Real undrar varför de får mycket emot sig !?
adidas^
2011-05-05 09:35
Grattis till finalplatsen, jag har en finalboll för Champions League-finalen till övers som jag kan släppa till ett bra pris, först till kvarn, ni kan nå mig på peter@supporterprylar.se

Hoppas jag inte bryter mot några regler med detta inlägg, se det som ett bra tips :)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-05 04:02
Criff -Llourinho

Usch? Snarare ytterligare en chans för Barcelona och Guardiola att visa Real Madrid att vi inte är några slagpåsar. Jag kan acceptera en ligaförlust mot Real Madrid, men aldrig en supercup/CDR titel, det svider rejält. En förlust i ligan kan man alltid komma tillbaka ifrån.

Ingen vet riktigt om Pep stannar efter nästa säsong eller inte, hur som helst, jag hoppas verkligen att han tar samtliga el Clásico matcher nästa säsong med sig hem i vinstbagaget.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-05-05 03:42
Usch! Vi kommer redan möta Real om 100 dagar igen. I Spanska supercupen. Trodde aldrig jag skulle säga usch till El Clasico. Men fy fan vad avslaget det mötet blivit med Llourinho nu.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-05 03:34
Andreas

Haha random, awesome dude!

---

Synd att EMD:s tröja är fake. Den hade suttit perfekt i min lilla samling, snygg är den som fan!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-05 03:21
Hehehe, träffade nyss Petter (rapparn) i hotellhissen :D

Lite OT men klockan är ju mycket ändå i Sverige så det finns väl inte så mycket att diskutera ;)

Barca4eva

Galet snygg är den, första gången jizzade jag till och med, lol och nej, det var inte pga Villa =)
Barcelona Barca4eva
2011-05-05 02:23
Blaugrana91

Ja, fake är den...men ändå snygg som du skrev.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-05 01:10
Nu hittade jag bilden som Mundo Deportivo visade för ett tag sen, gällande hur nästa säsongs tröjor ev. kommer se ut.

Den är antagligen fake, men jag tycker den var ganska snygg ändå.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-05-05 00:44
Barcelonito

Kanske en aning krävande men skulle du kunna länka till de olika tidningarna som har skrivit de där? Jag har svårt o hitta artiklarna, tack
Barcelona Blaugrana91
2011-05-05 00:41
Cape

Tack, jo dessa har jag också sett. Kan även minnas att jag sett någon annan, har för mig att den var mer mörkblå i nyansen och dessutom var klubbmärket centrerat och under det stod det "Qatar Foundation" Den gillade jag.
Tror att det var MD som visade den, ska se om jag hittar artikeln igen.
Barcelona Cape
2011-05-05 00:35
Här är den svarta.
Barcelona Cape
2011-05-05 00:34
Det är väl främst denna (länktips) som har varit ute. Har även sett en svart bortatröja någonstans. Men brukar Barca visa upp nästa säsongs ställ såhär tidigt på året? Har för mig att det brukar komma senare..
Barcelona Cape
2011-05-05 00:29
Barcelonito

Snygg sammanfattning, internationell press verkar vara överens. Tycker att De Bleeckere gjorde en bra match, precis som han sa själv också.

Barca4eva

Absolut, det är pinsamt att se stundtals (även om fans till Madrid ofta överdriver). Busquets är den typ av spelare som motståndarlagen "hatar". Men bortsett från det så är det ofta en fröjd att se hur kylig han är, hur han täcker upp ytor och hur han fördelar bollar till Xavi & Co.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-05 00:24
Kul att höra att TV3 kommer sända finalen, slipper man kolla på någon dålig stream, det passar sig inte heller när det är final. ;)

Nu till något helt annat, när får vi reda på hur nästa säsongs tröjor kommer se ut? Både Sport och MD har ju iof tidigare lagt upp bilder på tänkbara tröjor men inget har väl varit officiellt.
Många andra klubbar har ju redan presenterat sina, så man tycker ju att Barca också ska visa upp sina snart. :P
Barcelona Barca4eva
2011-05-05 00:12
Cape

Intressant. Han har ju rätt men det är synd att skådespeleriet förpestar hans rykte.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-05 00:07
Håll i er, för nu kommer en sammanfattning av internationell press efter gårdagens match:

Tysk media: Tidningen Bild skriver att De Bleeckere skonade Madrid inte bara 1 eller 2 gånger, utan 3 gånger då han borde visat ut Carvalho, Diarra och Marcelo.

Der Tagesspiegel skriver att om Mourinho hade vart på Camp Nou så hade han inte kunnat kritisera domaren, det enda som går att kritisera är att han förlät Carvalho, Diarra och Marcelo.

Berliner Zeitung skriver att trots att Carvalho bad om att bli utvisad så förlät domaren honom gång på gång. Det kanske var enda sättet att slippa bli attackerad av Mourinhos tårar skriver tidningen.

Italiensk media:

Corriere dello Sport skriver att Barcelona är som Coca Cola, alla vet vad man förväntar sig av dom men ingen vet receptet. Tidningen vill ha 2 utvisningar till Madrid, Carvalho och Diarra.

Gazzetta skriver att bästa laget vann förra veckan och bästa laget gick vidare efter gårdagens match och ser Barcelona som mästare redan nu. 2 röda kort på Carvalho och Lass.

La Repubblica skriver att det inte finns någon slut på Mourinhos fulspel eftersom det är enda sättet för honom att slå giganterna.

Rome Daily skriver att det är sorgligt att en klubb som Madrid spelar på det sättet.

Franska L'Equipe har rubriken: The victory of the game.

Engelska Skysport: Mourinho valde fel taktik. Madrid borde få minst 2 utvisningar på Carvalho och Diarra. Även Alonso och Adebayor testade domarens tålamod.
Barcelona Alvés
2011-05-05 00:06
Någon som tänker på att Messi är mer överlägsen i år än vad han har varit dom 2 tidigare åren, till och mer överlägsen än 6 titel säsongen. Om vi tar CL så har han vunnit skytteligan i CL, CDR, La Liga och då måste han vinna sin tredje guldboll i rad.. sjuk
,Sami
2011-05-05 00:03
Alvés
Ok tackar:)
Atlético addeh
2011-05-05 00:03
Det blir alltså en repris av finallagen från 2008/08, intressant. Jag tycker dock vi har blivit bättre medan United snarare blivit snäppet sämre sedan dem tappade C.Ronaldo. Men det är ett stabilt lag med en mycket bra defensiv, en rutinerad herre på bänken, och några vassa lirare framåt som kan göra mål. Det kommer bli en tuff match.
Barcelona Cape
2011-05-05 00:02
Satt med min vän Leonardo Castelli (som jobbar som fotbollsagent) i Rom nyligen och åt middag när Leo frågade mig vem jag trodde han tyckte var världens bäste taktiske spelare numera. Jag svarade ‘Busquets… möjligen van Bommel’. ‘Nej’, sa Leo. ‘Inte van Bommel. Busquets. Se hur han rör sig på planen, hur han tar ansvar över ytor som Barca ger upp. För mig är han ett geni’, sa Leo. ‘Han får mycket beröm i Italien’ sa Leo. Leo kan sin fotboll.

Taget från Jesper Hussfelts blogg(!)
Annons: