/spanien/barcelona/forum/12118.aspx/spanien/barcelona/forum/12118.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gràcies equip!
2011-05-03 15:08
Respekterade Real som en stark institution som visade hänsyn för sina motståndare. Mutual respect var det. Tyvärr gjorde en man detta omöjligt. Spelet är en annan fråga.
Atlético addeh
2011-05-03 15:06
el Flaco

Jag trodde inte ens Sergi Roberto skulle få sitta på bänken i första CL-mötet men det gjorde han och jag sken upp som en sol när han gjorde sig redo för ett inhopp. Det måste vara fantastiskt stort för honom att debutera i fotbollens finrum på det sättet.

Är det någon canterano som skall få speltid ikväll så är det väl Thiago eller möjligen Fontás. Om Iniesta inleder på bänken ser jag dock inte chansen som speciellt stor, om inget oförutsatt sker. Don Andrés lär göra ett inhopp om han inte startar, och förhoppningsvis även Abidal. Den sista platsen tror jag går till Afellay som gjorde bra ifrån sig i första mötet.

Men som sagt, allt beror på hur matchbilden är och om vi drar på oss några skador eller dylikt.

LAM

Ja, truppen kom ut igår kväll och innehåller följande: Valdés, Olazábal, Alves, Piqué, Bartra, Puyol, Fontás, Abidal, Mascherano, Busquets, Xavi, Keita, Iniesta, Thiago, Sergi Roberto, Afellay, Messi, Pedro, Villa y Jeffren.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-03 15:03
Enligt Charlie Thunell så kommer Mou att sitta på läktaren där våra skadade spelare brukar sitta. Mou kommer ha en kontrollant från UEFA vid sin sida så han inte kan ringa till Kalle Anka. Jsg hoppas att det stämmer så att publiken kan skämma ut honom lite.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-03 15:00
Nervöst inför ikväll. Känslan är att vi vinner men man vet ju aldrig. Längtar tills de t är över. Hoppas spelarna tänder till extra när de möts av tifot och CL-hymnen..
Barcelona RocFacolab
2011-05-03 14:32
Tjo!

Ny här på forumet, men spelet från bänken under en längre tid. Kände att det var dags att ta steget ut på planen och prestera lite.

Droppen som fick bägaren att rinna över har var senaste förteelserna under dessa "el classicos". Blir bedrövad av allt bläck som slösats i tidningarna.

Måste ju säga att det är trist att våra antagonister i Madrid (som innan "the special one" spelade fin och underhållande fotboll som alltid bjöd upp till i ögonfallande fotboll när det spelade stormatcher) fallit för den destruktiva och tråkiga fotboll som inte bara förstör sitt eget spelsätt utan även som i senaste matchen, vårat.

Finns mycket man kan kritisera åt båda håll efter match men det gör ont i mitt blåröda hjärta att se barca-spelarna försöka starta någon klassisk festival ormgropp runt domaren vid varje domslut. Tyvärr, kan man inte göra något åt filmningarna, de har alltid funnits inom fotbollen och kommer alltid att finnas. Finns alltid någon/några i varje lag som hade lyft en lön likt tom cruise gjorde inför Mission Impossible filmerna (65 000 000$).

Men ormgropparna, cirklarna och osv. sluta, hoppas innerligt att Pep sagt till sitt manschaft inför matchen ikväll att koncentrera sig, inte på domaren, inte på hur motståndaren eller inte andra orosmoment agerar (ej fotbollsmässigt) utan enbart på vårt eget spel. Men det spelet vi kan utföra, de korta passningarna, kontrollera matchen, trianglarna, djupledslöpningarna bakom backlinjen och insticken så vinner vi varje match, enbart efter vårt eget spel, så spelskickliga är Barcelona.

Xavi: Låt oss bara prata fotboll.

Hoppas alla andra i laget tar efter den genialiske mittfällts ikonen!

Barca-Real 3-1
Länktips: Ny här
Barcelona Jeffren
2011-05-03 14:27
L.A.M Nr 10

Nix finns enbart tänkta uppställningar via länken
Barcelona Rambla~
2011-05-03 14:25
Jag ogillar hur de på madridredaktionen förvränger sanningen, tom "ljuger" i vissa fall. Eller kalla det "gör egna tolkningar och då måste det ligga till så här".

Ta tex det här med den portugisiske domaren som "var tänkt" att döma första mötet? Det finns inga som helst uppgifter från Uefa att han var utvald till den matchen. Det var ett rykte som florerade i media, det startade i Portugal. När Pep fick frågan om vad han tyckte om en portugisisk domare svara han lite ironiskt.: Då blir säkert Mourinho glad

Detta kommentar deras redaktion så här:

"Förutom att kritisera domarvalet (han ansåg att det var en potentiell fördel till Real Madrid), något som sedan ändrades av UEFA, var Pep Guardiola ovanligt aggressiv inför pressen. Som svar till Mourinhos provocerande ord sa han följande:"

Kritiserade verligen Pep domarvalet eller tar de sig friheten att skriva det Pep tänker/menar? Vad ger dem rätten till det? För mig låter det mer som att Pep är trött på sådana här frågor, han vill inte ha frågor om domare.

Varför påstår de att Uefa ändrade domare till första matchen när det inte finns några som helst uppgifter om detta från Uefa? Självklart vinklar de det så att Uefa ändrar för att Barca/Pep kritiserar valet.

Mourinho var ju inte sen att utnyttja detta på sin presskonferrens. Det är så här en propandakampanj växer fram. Det är så planerat dessutom. Jag förstår inte varför folk så lättvindigt sväljer detta med hull och hår utan lite eftertanke.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-03 14:24
Någon som vet om truppen kommit ut än?
Barcelona A. Iniesta
2011-05-03 14:19
Hej
Kan någon länka Chelsea - Fc Barcelona matchen till mig så att jag kan ladda ner den, matchen som Iniesta avgjorde?

Tack i förhand för svar.
Barcelona Jeffren
2011-05-03 14:13
Klockan 19:00 åker spelarna tillbaka till Camp Nou
Barcelona Rambla~
2011-05-03 14:11
haeger:

Busquets har nog också blivit belagd med munkavle, det kan jag nästan garantera. Pep har förbjudit spelarna att ge intervjuer läste jag här om dagen. Minns bara inte om det före eller efter första CL-mötet.

Det där med att publiken hånar spelare, gör apläten osv. Jag tycker det känns lite orättvist att alla hoppar på en spelare om det visar sig att han ger tillbaka mot publiken med någon gest. Det gjorde ju tex Pepe (en butifarra) när Madrid gjorde mål i CdR-finalen. Då blir det ett jävla liv och de som grinar värst är moståndarfansen. Samma personer som tror att de har legitim rätt att håna vem de vill och hur de vill.
Barcelona teddycule
2011-05-03 14:07
Någon mer än jag som tycker att Afellay har förtjänat en startplats ikväll? Barca har ändå en 2-0 ledning och jag tycker det är dags att han får förtroendet ikväll!
Barcelona Jeffren
2011-05-03 14:05
Barcelona har gjort sitt sista pass, nu är det vila som gäller på hotellet :-)

Mår skit är så nervös
Barcelona haeger
2011-05-03 14:04
Rambla~

Jag håller med i det mesta som du skriver.
Sen kan man ju undra över varför Busi inte har gått ut och försvarat sig själv om han nu inte sa "mono".
Det gynnar ju inte precis Barcelona och han själv att han håller tyst om han nu inte sa något rasistiskt.

Men om det nu är så att han sa det ordet så hoppas jag att klubben bötfäller honom och stänger av honom under en viss tid.
Sånt är inte acceptabelt även fast jag tror på att han sa det för att få Marcelo upprörd och kanske ur balans som du påpekade, inte för att han är en rasist.
Det är väl samma sak när supportrar trakasserar spelare och gör apljud, de flesta gör nog bara så för att få spelaren ur balans, inte för att de är rasister.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-03 14:04
Ska bli intressant att se spelarnas miner när de hälsar på varandra. Oftast försvinner känslorna och hatet direkt efter slutsignalen men de här 4 matcherna är inte riktigt bra exempel på detta. Alla spelare har nog lyckats skaffa sig en eller två hatobjekt.

Skönt att Iniesta är tillbaka. Kanske han kan vara exemplet alla borde ta efter.
Barcelona Khazal
2011-05-03 14:01
Hetfield Det har nog mer att göra med att vi inte "håller oss till vår stil", för att Mourinho har kört samma visa i så många år. Skillnaden är bara att han trampat över gränsen denna gången.
Barcelona Rambla~
2011-05-03 13:54
haeger:

Spekulerar nu. Jag tror att man satt munkavle på Marcelo från madrids ledning. Att inte uttala sig i ämnet oavsett om det stämmer eller inte eftersom man vill använda det i sin kampanj. Visar det sig i efterhand att Busquets inte alls sa detta så struntar de i vilket. Då är mötena ändå förbi. Nu bekskyller de för fullt utan att ens kunna bevisa någonting. Det är som vanligt, upprepar du en lögn tillräckligt många gånger är det till slut ingen som intresserar över sanningshalten.

Om nu Busquets nu sagt "mono" till Marcelo är det knappast någon rasistisk tanke från honom, vilket självklart inte är något försvar, utan han har säkert sagt det för att just såra och göra Marcelo upprörd. Vilket är lika illa det. Att han formar handen vid munnen? Tja, det är ju vanligt att människan gör så när man vill ropa/säga något och rikta det till någon speciell. Det behöver inte betyda att man försöker dölja det. Han sätter kanske handen vid kinden just för att Marcelo ska se att han säger något. Det kanske var en sån ljudkuliss att det var svårt att göra sig hörd på det avståndet utan att skrika högt?

Aja, Busquets har gjort bort sig oavsett vad han har sagt. Det värsta är att hans agerande skadar hela klubben och inte enbart honom själv.

Barcelona haeger
2011-05-03 13:43
Rambla~

Jag håller med, varför har inte Marcelo gått ut och sagt vad Busi sa till honom?
Men det som är lite misstänksamt är att Busi håller för munnen när han säger det han säger. Varför skulle han göra det om han t.ex. säger Moc moc?

el Flaco

"Jag vet inte hur ni andra reagerade, men jag blev väldigt glad över att se Sergi Roberto få debutera i Champions League förra veckan.

Jag blev överlycklig, fan vad stort för honom.
Samma sak när Pedro fick hoppa in i slutet av CL finalen mot Man Utd.
Måste vara en obeskrivlig känsla för de.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-05-03 13:36
Det enda jag hoppas ikväll är att fotbollen hamnar i centrum återigen och att det fula spelet och filmningarna läggs åt sidan. Blev väldigt äcklad av spektaklet i den senaste matchen och nu nästan kräver jag att få njuta av underhållning på hög nivå, vilket både Barça och Madrid är kapabla till.

Sen ska det bli kul att se om Pep låter någon canterano få speltid i andra halvleken. Jag vet inte hur ni andra reagerade, men jag blev väldigt glad över att se Sergi Roberto få debutera i Champions League förra veckan. Och på tal om egna produkter så är 14 av de 20 uttagna spelarna inför matchen ikväll fostrade i La Masia. Hyfsat.
Barcelona Rambla~
2011-05-03 13:35
Varför träder inte Marcelo fram och bekräftar att Busquets kallat honom för apa? Varför tiger han? Varför blev han inte upprörd eller förbannad under matchen?

Tills detta har blivit besvarat kommer jag att anta att det hela är en propagandakampanj från Real Madrid. Det skulle liksom inte vara första gången de påstår saker som inte ens är bekräftade.

Skulle det dock visa sig vara sant hoppas jag att Busquets stängs av tom av den egna klubben.
Barcelona tarrak
2011-05-03 13:28
Måste bara dela med er av gamle storspelaren Chris Waddles krönika i The People:

"ENGLISH FOOTBALL IS said to be waiting for Jose Mourinho to come ‘home’ – back to the Premier League where he dubbed himself the Special One.

But I truly hope we never see him manage in our league again. Ever.

Special? You must be joking. This is a coach who has turned a wonderful institution and proud club like Real Madrid into a laughing stock. If I was their president I’d run him out of town.

This is a club with a magnificent history. They have won the big European prize nine times, mostly in the grand manner. But Mourinho has turned the 2011 version into a team of cheating, brawling, niggling, negative robots.

He is a disgrace and I wouldn’t even let him manage my Sunday league team."

Barcelona Jeffren
2011-05-03 13:28
Hetfield

Klockrent
Barcelona GerardPique3
2011-05-03 13:26
Vad är vitsen med att ha en tränare avstängd när han ändå får lämna sina små lappar om hur laget ska spela osv? Då kunde han likagärna fått sitta på bänken tycker jag.
Barcelona Rambla~
2011-05-03 13:23
Haha, hjärntvättade Fernando Gago-King of Madrid försöker försvara sin idol Mou Mou i Robert Johanssons blogg. "Nähe, det sa han alls inte. Denna terror är här för att stanna och visa Spanien. Vänta bara, ni ska få se."

Det är nästan lite synd om grabben, han verkar ju totalt ha tappat fotfästet.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-03 13:20
Säsongens största förlorare är det spanska landslaget. Alla har redan vunnit VM och Em, så motivationen är inte riktigt som det var förr. Dessutom händer det här, Arbeloa och Ramos plockar upp Villa efter att Arbeloa trampat på honom. Arbeloa ger en smygtackling på Pedro som i sin tur överdriver. Busquets filmar bättre än någonsin... Madridspelarna beter sig som svin och Barcaspelarna provocerar som svin. Det är vad Mourinho har åstadkommit på 18 dagar.
Barcelona Hetfield
2011-05-03 13:19
Jag fattar inte, när Mourinho grisar och kör defensivt så hyllar de flesta "Mourinhoisterna" honom för att han är genial och taktisk briljant, men när vi svarar med samma medel så är vi Hitler och Gadaffi i en ond gryta.

Fattar inte.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-03 13:10
Pique har för övrigt slutat följa Ramos och Arbeloa på Twitter (och vice versa).
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-03 13:06
Barcelonito

Fan vilken klockren analys. Barcelona släppte lite av det naiva "vi-ska-alltid-spela-vår-egen-fotboll" tänket och körde på "om inte ni vill, vill inte vi".
Tror det krävs att man skitar ner händerna lite som Barca gjorde om man ska slå Mourinho i hans egen borg.
Pep besegrade Mourinho med Mourinhos egna metoder.

Tycker vanligtvis att Bank skriver allt för ofta lite för flummiga texter om typ franska div. 2 men den sammanfattningen var faktiskt riktigt bra.
,Sami
2011-05-03 13:04
Kommer Mou vara hemma i Madrid och kolla på matchen? För han fick juh sitta på läktaren förra matchen?
Jag hoppas han får sitta vid Barca fansen. Det hade varit kul:)
Barcelona GerardPique3
2011-05-03 13:00
Jag tror Mourinho kommer att spela på samma sätt som han har gjort dom 3 senaste matcherna. Han kommer vilja vänta på sina lägen ska dyka upp och ta vara på dom. Tror inte han vill riskera att åka på en stor förlust igen:P Han är en taktist defensiv tränare han vet vad han gör tyvärr. Hade velat se ett offensivt Real så vi kan förnedra dom mer. Hoppas våra spelar är på hugget ikväll och sätter sina chanser
Annons: