/spanien/barcelona/forum/12117.aspx/spanien/barcelona/forum/12117.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-04 00:17
Snacka om att man sover gott inatt. Sov gott cules! Vi är dom som står upp efter el Clasio-orgien. Vi är i FINAL!!
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-05-04 00:13
Äsch, låt inte Madridsupportrar komma och dra ner vår lycka. I kväll ska vi inte behöva försvara oss. Och om ni ändå vill försvara er så förstår inte hur ni kan höra vad de säger? Det är väl en jävla lång bit från Wembley till Bernabeu? :-)

Kvällens höjdpunkt: Abidal.

Han är tillbaka nu!
,Sami
2011-05-04 00:09
Någon här inne som har intervjun när dom pratade med David villa?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-04 00:04
Rambla

Nu när du nämnde Adebayor, jag kom på att jag lovade mig själv att göra en sak efter matchen.

Nämligen att tacka City för utlåningen av Ade-Boxor till Madrid. Fy fan vad värdelös han är. Madrid lyckades inte med ett enda anfall de sista 10 minuterna när de försökte nå honom med höga bollar.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-04 00:03
4 Guardiola vinster 3 oavgjort 2 Mourinho vinster | 13-6 målskillnad

=
Guardiola > Mourinho
Barcelona Larsson1333
2011-05-04 00:02
Om det är något negativt som jag tycker man kan ta upp är det ineffektiviteten, vi har så mycket mer chanser att sätta dit. Skulle det bli lite högre utdelning på alla chanser skulle vi ju slippa vissa nervösa matcher ända in i slutet.

Kan som exempel ta Villas offside avblåsning i första halvleken, visst han är offside, men han försöker ju ändå avsluta, ett avslut som går i stort sett mitt på Casillas, sådana där lägen måste bara sitta, speciellt när man kan spela Pedro två meter till höger som har öppet mål

Kanske inte rätt tid att vara gnällig, men vi skulle vara sjuuukt jobbiga att möta då med tanke på att alla chanser vi skapar och att vi knappt aldrig släpper in mer än 2 mål
Barcelona Myrran
2011-05-04 00:01
kanonathan

Biljetter går att ansöka för medlemmar på fredag har jag för mig.
,Sami
2011-05-03 23:58
Real Madrid är ett bra lag. Men de kommer aldrig bli lika bra som Barca det är bara inse. Real Madrid får leva på sina gamla meriter.
Barcelona NoGo™
2011-05-03 23:58
Guardiola: "We dedicate the win to Abidal, his wife and children." #fcblive
Barcelona kanonathan
2011-05-03 23:57
Någon som sitter på något bra tips för biljetter till CL-finalen? Billigaste jag hittat är kring 15 000 sek och det är väl i värsta laget, men det är kanske så när man är ute i den här tiden. Går det att ansöka om biljetter via FCB:s officiella hemsida när biljetterna släpps till finallagens fans?
Barcelona L!VOZ
2011-05-03 23:57
Skön bild
Barcelona Rambla~
2011-05-03 23:55
Adebayor, det räcker inte med att klippa bort rastaflätorna för att få stanna i Madrid. Man bör var hyfsat bra på att spela fotboll också. :P

Benzema och Adebayor, för att inte glömma Kaka, spelar i någon annan klubb efter sommaren. Det kan jag nästan garantera.
Coach pep-
2011-05-03 23:55
Man måste vara riktigt jävla pantad om man anser att Barcelona fått hjälp av domarna till årets final. Vi blev orättvist behandlade mot Arsenal, där Messis mål felaktigt dömdes bort på Emirates. Bara en i raden av orättvisor i det dubbelmötet. Vi körde över svåra Shaktar, och våra spelare har fått stå ut med övervåld under fyra matcher mot Real Madrid. Det finns ingen mer än vi som förtjänar finalplatsen. Också med tanke på hur extremt missgynnade vi blev mot Inter förra året.
2011-05-03 23:54
Carvalho har endast tur som klarar sig utan rött kort ikväll. Men nu ska jag inte prata om domslut mer. VI ÄR I FINAL. Hahahaha, Nu kan Mourinho prata hur mycket han vill.
,Sami
2011-05-03 23:53
Vi är i FINAL muuuu Hahahaha Underbart!!!
Barcelona Rambla~
2011-05-03 23:53
Barcelonito

Han i bloggen har dessutom fel där. Piqué rör aldrig Ronaldo och precis som du säger så försöker Ronaldo skaffa sig en frispark. Istället för att spela Hiquain. Det synd tydligt på precisbilden bakifrån, från målet, hur han hakar upp Mascherano med sin rygg mitt i Mascheranos löpsteg. Jag begriper inte hur man kan begära att Mascherano ska klara av att stå där? Annars hinner han ju lätt med att tackla bort bollen som fortsätter framåt i hans löpriktning efter att Ronaldo kastat sig.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-05-03 23:50
Viscaaa Barcaaaa
Barcelona Senor Grande Pep
2011-05-03 23:50
el flaco

"Här är en bild på Mourinhos och alla andra madridistas tårar efter de här senaste dagarna."

HAHAHAHAHAHAHHAAH bäst!
Barcelona Barcadinho.
2011-05-03 23:49

Jag tycker att hela incidenten med CR/Masken var rätt komiskt. Ronaldo brukar nästan alltid förstärka tuffa närkamper för att få fördelar. Detta finns i hans instinkter hela tiden. Många gånger har han fått fördel för det med frisparkar osv.
Litet komiskt att det just en sådan automatisk instinkt som leder till en rätt avgörande frispark emot honom. Han behövde inte falla så långt egentligen, men han sökte en frispark

Han har säkert något att ångra när han ska sova inatt.

(det är många som förstärker situationer i alla lag, tyvärr)
Barcelona Alvés
2011-05-03 23:47
Almer/skribent för Åtvidabergs FF

Tack som mycket, letade efter bra bilder!
Atlético Almer/skribent för Åtvidabergs FF
2011-05-03 23:46
Grattis till final. 50-tal foto finns på länken för er som är intresserade.
Barcelona Rambla~
2011-05-03 23:45
De situationer där madridspelarna vevade med sina händer (mest Ronaldo och di Maria) var hela tiden efter man sett reprisbilderna filmningsförsök. Om det var något barcaspelarna var försiktiga med så var det att inte dra ner madridspelare i farlig lägen. Och så heter det i bla bloggen att det är barcaspelarna som filmar. Man ser verkligen det man vill se.

Så fort Adebayor kommer in sätter han bakifrån dobbarna i knävecket på Busquets. Självklart väljet de hatobjeket nr 1 att gå in hårt på. Han filmar ju alltid ändå. Det blir liksom lustigt när man i tjafset efteråt pekar på bollen. Döööh, jag spelade på bollen. Bollen som var framför Busquets. Lassana Diarra tex, en bra match av honom i kväll, det är inte det jag tänker ta upp. Men varje gång han går in i en duell, gör han det med full kraft och nästan alltid på chans. Han stämplar till med sin fot han är han stöter. Det är bara ren tur att han ibland träffar bollen och bryter.
2011-05-03 23:43
1 av 9 senaste matcherna har Madrid vunnit över Barca och om jag minns rätt så har alla varit domarens fel, hahaha.
Barcelona Koeman_4
2011-05-03 23:42
Fan va härligt! Gött för nerverna att denna Clásico period är över :)
Hittade en rolig historia jag måste dela med mig av :P

The seven dwarfs are down in the mines when there is a cave-in.
Snow White runs to the entrance and yells down to them.
In the distance a voice shouts out "Real Madrid" are good enough to win the European Cup."
Snow White says "Well at least Dopey's alive!
2011-05-03 23:42
Underbart o se Abidal och hur han hyllades av både fansen och spelarna. Man blev faktiskt lite tårögd när de kastade upp honom och han lekte pajas i luften, hahaha.
Barcelona Frodo
2011-05-03 23:41
Om det är några som har rätt att gnälla på domaren så är det vi. Carvalho borde ha blivit utvisad i första halvlek. Hur han inte blev utvisad på 90 minuter är en gåta. Lass och Adebayor borde också ha blivit utvisade. Domaren kände väl av pressen att försöka hålla 11 vs 11 trots att han egentligen bara borde ha följt regelboken.

Rätt av domaren att blåsa när Mascherano fälls. Finns ju inget att diskutera överhuvudtaget.
Barcelona GerardPiqué3
2011-05-03 23:41
Uppsala barca

På startsidan här på Barca sidan på SF finns det längre ner en reseguide :) där finns många tips jag själv tog till mig de gånger jag vart nere. Att gå guidad tur på Camp Nou är en riktig höjdare, har sett 2 matvher live och besökt arenan guidade tur lika många gånger. De gångerna jag vart där har man endast fått besöka bortaomkläd.rummen, men det är värt varenda öre :) utöver fotbollen finns det massor att se och göra. En sjukt nice stad som man aldrig kan vara för länge i :) enjoy it !

Underbart att va i CL final igen, sånna jävla vibbar från 09 och nu står ju troligtvis Manu för motståndet igen. Längtar redan till 28e maj !! Siempre Blaugrana !
Lost Art Of Murder
2011-05-03 23:39
Dessa 50/50 duellerna brukar falla ut så att den som har bollen får fördelen, och Barcelona hade bollen typ hela tiden. Inte direkt konstigt att man dömer fördel i 50/50 dueller till den spelaren som går in i duellen med bollen.
Barcelona NoGo™
2011-05-03 23:39
Skön bild! Gåshud när Abirey kom in, mäktigt värre.
Ryo Miyaichi
2011-05-03 23:38
Rambla~

Domaren var väldigt bra, lite för många 50/50 bollar som gick till fördel Barca kanske, men överlag en väldigt bra domarinsats!
Annons: