/spanien/barcelona/forum/12116.aspx/spanien/barcelona/forum/12116.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-18 21:44
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Ledningen håller nog med annars hade man väl inte gått efter Sanchez och Cesc.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-18 21:42
Jag tror att vi behöver en anfallare (Sanchez) och en mittfältare (Cesc) den här säsongen.

Det är EM-kval, alla supercuper-finaler, VM för klubblag, liga, champions och cupen. Vi behöver en större trupp!
Barcelona Barca4eva
2011-07-18 21:32
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Håller med.

Värst vilken ölmage han har :p
Det är bara den sista bilden som får mig att känna igen honom.
2011-07-18 21:30
Barca4eva

Zlatan var väl knappt godkänd för summan, dock är det svårt att göra sig rättvisa med en sån enorm summa som svenskan hade. Henry klagade aldrig och gjorde sitt jobb, proffsigare spelare hittar man inte. En skugga av den Henry man var van att se men fortfarande bra.

Kolla in länken på Laporta, vilken pimp vår ex president blivit.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-18 21:28
Ja alltså, oavsett om Sanchez eller Kun värvas skulle det innebära att det finns mer än tre givna anfallare i startelvan. Så länge alla presterar skulle Pep utifrån motstånd, dagsform och andra omständigheter kunna mönstra olika formationer utan att dra ned på kvalitén. Dessutom finns Afellay som en joker att slänga in, Tror även han kommer vara riktigt grym den kommande säsongen. Det skulle finnas alternativ, minst sagt. Och Pep skulle inte behöva slita ut spelare. David Villa t.ex, skulle nog kunna bli ännu bättre om han spelar lite mer sällan.

Barca-hatare menar på att Sanchez/Aguero skulle vara överflödiga för Barcelona, men så är det inte. De värvas inte för att spetsa laget ytterligare. För när Barca spelar på toppen av sin förmåga slår ingen oss. Och värvas någon av dessa herrar kan vi spela på topp oftare.
Barcelona Barca4eva
2011-07-18 21:25
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

You can't take him seriously.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-18 21:23
Winning breeds hatred

Ja, det är intressant det där kring hur Pep kommer använda Sanchez vid en förmodad transfer.
Det jag och säkert flera har noterat är att Villa ofta varit den som bytts ut först av anfallarna, kring den 70 minuten. Pedro byts ofta ut cirka 10 minuter senare i snitt.
Det visar på att Villa kanske inte har orken och kraften att prestera efter Barcas spelidé med bollpress etc.

Därför tror jag att Det kommer roteras väldigt mycket mellan Pedro coh Villa, och det är möjligt att det i slutet av säsongen kan bli som med Pedro och Henry, dvs att ungdomen tar över.

Överlag tror jag det kommer roteras rätt friskt på alla tre nämnda spelare, och jag blir inte förvånad om Iniesta också används som ytter för att Thiago skall få speltid emellanåt.

Villas stats i länktips.
2011-07-18 21:21
shanghai

På vilket sätt var Henry en flopp?
Han var inte i sin prime precis trots det så var han nyttig för laget när de säkrade titlar.
Very harsh!

Lyssnar inte normalt på rock, men denna hamnar på ipod listan "Gym musik"
Barcelona Barca Barca
2011-07-18 21:19
Winning breeds hatred //
Till en början kommer Sanchez vara en inhoppare, men fortsätter han utvecklas som han gör, så dröjer det inte länge innan han tar över höger/vänster kanten helt. Allt handlar om utvecklingen, sen är Snachez (nämnt det många gånger förr) duktig på att jobba hem vilket gör att vi inte kommer märka av skillnaden ifall han, Villa eller Pedro starta uppe tillsammans med Messi. Rosell och Pep gör helt rätt i att köra "all in" på Sanchez.
Barcelona Winning breeds hatred
2011-07-18 21:09
Kun är en bra spelare, en jättebra spelare, men Sanchez är att föredra på kanten. Men om Villa kan spela på kanten så kan väl Aguero också det. Det kan betyda att Pep vill ersätta Villa eller helt enkelt att han vill ha en bra reserv som kan acceptera att sitta på bänken, något inte Kun kan eller borde göra. Är Sanchez (om han värvas) en reserv eller en ersättare?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-18 20:29
Hetfield

"Tyvärr bro, du pratar i nattmössan. Om du föredrar Sanchez så är det en sak, men att påstå att Sanchez skulle vara bättre än Kun."

Återigen, jag sa aldrig att jag tycker Sanchez är bättre än Kun. För det gör jag inte. Kun är den bättre av dem två enligt mig. Däremot väljer Sanchez före honom i barca och det gör jag främst pga priset och att jag tror vi lättare skulle få ut Sanchez´s allra bästa sidor i det system barca har idag. Han känns som en pusselbit som passar bättre helt enkelt.

Get my point? Hur gott gräddglass än må passar det bättre med gräddfil till tacos, så att säga...
Barcelona II Barça II
2011-07-18 20:26
Shanghai - Van Nuys Sixx A.M.:
På vilket sätt var Henry flopp? Han vann allt som går att vinna med Barcelona.
Atlético Deion (red)
2011-07-18 20:17
Culé - Messi//

Jag tror att om ni är tillräckligt många som skriver till Messi på twitter och ber honom prata med Pep om Kun så kan det gå. Det är ingen hemlighet att Messi tycker om att spela med Kun och att de är bra vänner med ömsesidig respekt.

Barca4eva//

Real Madrid.... (får upp morgonens frukost i halsen så fort jag nämner det namnet, obeoroende av Kun eller inte).
Barcelona Shanghai - Van Nuys Sixx A.M.
2011-07-18 20:14
Om jag skulle välja mellan Sanchez och Kun, så väljer jag givetvis Kun. Han kan ligan och behöver inte acklimatisera sig som Alexis då han kommer från Serie A och det behövs tid. Vem minns inte Henry och floppen Zlatan ?

Helst skulle jag se Bojan och Jeffren stanna det är bästa alternativet tycker jag.

OF: Sorry redaktionen men jag måste länka den här låten. En av mina favoriter.

Länktips!
Culé - Messi
2011-07-18 20:11
Rosell, snälla, skit i Sanchez och fixa hit Kun Aguero.
(Snart kommer alla chilenare i forumet lacka ur)

:)
Barcelona Barca4eva
2011-07-18 20:11
Deion Vilket lag vill du inte se Aguero? Real? :p
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Greenwood
2011-07-18 20:07
Barca o Mort!

Kanske inte ska döma endast utifrån en match...
Barcelona Barca o Mort!
2011-07-18 19:44
Ni som säger att spanska mittenlag håller lägre klass än engelska, hurså?

Tycker snarare det är spanska toppen som är så bra så dom inte hänger med. Se på barca - manu.

Klarar inte PL's bästa lag ens att spela oavgjort så varför ska La ligas mellanlag då hålla sig nära dem. Sen är det ju oftast spanska lag som har vunnit Uefa Cup senaste 10 år, där är det ju en liten kamp mellan "mellanlagen".
Atlético Deion (red)
2011-07-18 19:42
Här har ni härlig snabb kavalkad av häflten av hans mål i Atlético.

Culé - Messi//

Skulle säga 100%
Barcelona barca de Corazon
2011-07-18 19:33
kun e nice central men inte men som ytter funkar han inte lika bra där e det skilland med alexis som gör det bättre
Culé - Messi
2011-07-18 19:30
Deion (red)

Hur stor är chansen att Kun Aguero hamnar i Barcelona? Om Barca visar intresse osv.
Culé - Messi
2011-07-18 19:28
B-Guden

Slutet av september tror jag. :P
Atlético Deion (red)
2011-07-18 19:16
dolidel123//

Tveksamt. Och ändå skriver du "athletico madrid". Det är som att skriva Valensia eller Majorca.
Atlético Deion (red)
2011-07-18 19:12
Hetfield - Thiago isn't going anywhere//

Som en bitter Atléticosupporter hoppas jag på City. Depression garanterad inom ett år i den klubben. Så får han skylla sig själv. För fotbollens skull och vi som älskar denna sport så hoppas jag han hamnar någonstans där han kan fortsätta skapa fotbollsporr med andra duktiga spelare som delar hans börda på planen. I Atlético gör han allt själv. Kanske Barcelona?

Libaax//

Du kanske har missat att Kun har gjort över 100 mål och 40 assist i Spanien sen hösten 2006 då han kom till La Liga. Kuns kreativitet, passningar och sinne för spelet är yppersta världklass. Backarna vågar knappt oftast inte ens gå upp och markera för att inte bli bortgjorda. När vi talar om fart som är Kun helt klart snabbare än Sanchez. Har ni sett Kun sprinta? Det har jag. Det går undan. Han sprang 11.93 på 100 meter sprint förra sommarn på fystester. I jämförelse sprang Walcott på 11.68. Dock får han ofta inte utnyttja detta då han är den som kommer ner, möter bollen och bygger upp anfallen. Det är sällan han får chansen att springa i djupled.
Barcelona dolidel123
2011-07-18 19:07
Deion (red)

Så under mina sex år som jag har varit barca fan och kollat på deras matcher och foljt la liga så är väl jag ganska ny eller vad säger du.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-18 19:02
el Maestro!

Ja :o
Barcelona el Maestro!
2011-07-18 18:59
Brasilien är utslagen! Det förvånar mig inte alls.
Är Chile också utslagna?
Barcelona Libaax
2011-07-18 18:53
Sanchez är från Chile, Kun vann OS med Messi, Di Maria och co självklart han har bättre meriter än Sanchez.

Landslag meriter säger inte mycket. Många storspelare är från små länder i fotboll.

Kun har inte imponerat mer än Sanchez än att han har spelat i topp liga längre.

Sanchez är framspelare som kan göra mål, ni behöver inte Kun lika mycket som en grym passningspelare med fart som Sanchez.

Om det gällde bara anfallare så skulle Argentina var bäst i världen....
Barcelona Libaax
Sanchez är från Chile, Kun vann OS med Messi, Di Maria och co självklart han har bättre meriter än Sanchez.

Landslag meriter säger inte mycket. Många storspelare är från små länder i fotboll.

Kun har inte imponerat mer än Sanchez än att han har spelat i topp liga längre.

Sanchez är framspelare som kan göra mål, ni behöver inte Kun lika mycket som en grym passningspelare med fart som Sanchez.

Om det gällde bara anfallare så skulle Argentina var bäst i världen....
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
Deion (red)

Vilket lag hoppas du och tror du att Kun går till?
Annons: