/spanien/barcelona/forum/12112.aspx/spanien/barcelona/forum/12112.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-05-05 18:39
GoblinbarCa

Vad pratar du om? Barcelona har världens bästa startelva.
Öppna ögonen själv.
Barcelona Hetfield
2011-05-05 18:38
Carrick bättre än Busquets?

Hehe.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-05 18:36
Det verkar som om vi kommer värva 20 årigen från Argentina , men frågan är om vi verkligen behöver honom när vi har bra målvakter i B-laget?

Sen läste jag något om en mexikan på sport som Barca "kikar" på , men jag fatta inte så mycket på grund av google-translate.. Är det någon som vet något om det?
Barcelona haeger
2011-05-05 18:35
Frodo

Om Abi flyttar in som mittback, är inte Adriano fullt duglig som vänsterback då?
Som jag sagt tidigare så kommer inte Adriano få spela så mycket som han förtjänar om en vänsterback kommer in för både du och jag vet att Alves nästan aldrig vilar.

addeh

"Inte en chans att vi värvar Coentrão, en mittback + flyttar upp Fontás."

Det vill jag inte heller.

Jag anser att vi behöver en till mittback för att Milito lär försvinna och Busquets och Mascherano borde hålla sig till mittfältet. Man ser ju nu hur tunt vi har det när de båda går före våra andra reserv mittbackar.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 18:35
GoblinbarCa

Nej, vår startelva är bättre. Det är inte att vara färgad. Det är att vara realistisk.
Atlético addeh
2011-05-05 18:33
Tyckte Frodo förklarade försvarssituationen i truppen på ett alldeles utmärkt sätt.
GoblinbarCa
2011-05-05 18:30
Wow det verkar som att DivineNerd har rätt. Att vissa här inne tycker att tex Busi skulle vara bättre än Carrick och Valdes bättre än VDS bevisar hur färgade många barcafans är. Jag ser finalen helt oviss, lagen som möts är precis lika bra.
Coach pep-
2011-05-05 18:30
Det väsentliga är att Manchester United inte kommer ha mer än 30 % bollinnehav.
Atlético addeh
2011-05-05 18:29
haeger

Slöseri på talang? Tro mig, han kommer få mycket speltid. Se bara på Mascherano hur mycket speltid han har fått, och han värvades som truppspelare. Numera måste ju han vilas i vissa matcher för att hålla sig i bra skick.

Coentrão värvas inte för att direkt under sin första säsong ta en direkt plats. Vi såg hur det gick med Abidal när han värvades 2007 för att ta en direkt plats i startelvan, pressen blir enorm och prestationerna blir därefter. Får han ett eller två år på sig att lära känna spelet och lagkamraterna vore han nog därefter redo att spelas in i startelvan. Du verkar glömma att Abidal är till åren kommen och inte lär hålla på i så värst många år till, i alla fall inte klara av att spela två matcher i veckan under en hel säsong.

Sedan att du inte tycker det räcker med Fontás & Abidal som backup till Puyol och Piqué känns för mig bara som en underskattning av våra canteranos, i det här fallet Fontás. Vi har klarat oss hur många år som helst med 3-4 mittbackar och Pep föredrar så tunn trupp som möjligt. Inte en chans att vi värvar Coentrão, en mittback + flyttar upp Fontás.
Barcelona Frodo
2011-05-05 18:28
haeger

Det spelar ingen roll vilken mittback vi köper in. Abidal kommer ändå att gå före honom när en av P/P är borta. En vänsterback lär säkert vara prioriteringen så att både Abidal och Puyol kan vilas emellanåt pga sin ålder. Abidal lär säkert spela både som vänsterback och mittback nästa år. Med tanke på hur väl han behärskar mittbacksplatsen så är det onödigt att köpa in någon som lär få det tufft att anpassa sig.
PedroRodriguez
2011-05-05 18:28
DivineNerd

Jag tror att alla härinne är medvetna om att United är ett fruktansvärt bra fotbollslag. De leker fram sig till finalen utan några större problem, och har en vinnarmentalitet som heter duga. Men deras trupp är fantastiskt mycket sämre än Barcelonas.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 18:27
Ska jag ge mig på en riktig sådan här istället?
Valdes - Van der Sar / fördel United. VDS håller jag som bäst i världen tillsammans med Neuer.
Abidal - Evra / fördel United pga formen hos Abidal är tveksam
Pique - Vidic / Piqué på väg uppåt men Vidic är väl snäppet bättre.
Puyol - Ferdinand / fördel Barca
Dani Alves - Oshea / fördel Barca
Busquets - Carrick / Fördel Barca
Iniesta - Park / fördel Barca
Pedro - Valencia / fördel Barca
Messi - Rooney / Fördel Barca
Villa - Chicarito/Berbatov / jämt? United kan få den för att dom har 2 alternativ.
Barcelona Kalle-Kula
2011-05-05 18:26
Real Madrid blir ju bara mer och mer pinsamt.......
Kan dom inte vinna på planen, så försöker dom vinna i rätten..
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
DivineNerd

Är du seriös?, lite mer united fan än barca?

mina val baserat på dagsform:

Valdes-van der sar : Valdes
Abidal-evra: X
Piqué-vidic: Piqué
puyol-ferdinand: puyol
alves
Busquets-carrick: Sergio
xavi
iniesta-park: iniesta
pedro-valencia: pedro (trots formsvacka)
Villa-berbatov: x pågrund av form, annars villa.
Messi
Orkade inte motivera.
DivineNerd
Frodo och Sentuary

Jag är absolut inget troll, om ni tycker jag var orättvis i någon jämförelse så visst. Ville bara visa för er att United inte är något dussin gäng. De har en riktigt bra trupp, vilket vissa här inne inte verkar inse. Vad har jag sagt som vore något trollande?
Atlético addeh
2011-05-05 18:24
DivineNerd

Den enda positionen United kan mäta sig med Barça är i mittförsvaret, resterande positioner är det bara dumt att ens ge sig in i diskussion på.

För övrigt kan jag inte tänka mig att både Nani och Giggs som varit Uniteds offensivt bästa spelare den här säsongen sätts på bänken. Fast det klart, allt beror ju på hur feg Sir Alex är. Har han som det spekulerats i tagit råd av Mourinho kan vi nog snarare vänta oss att Rooney startar som ensam anfallare med tio defensivt lagda spelare där bakom...

Förhoppningsvis slipper vi se sådana här jämförelser spelare-spelare mer, det är otroligt jobbigt och fyller ingen funktion.
Barcelona Frodo
2011-05-05 18:22
DivineNerd

Sluta trolla. Du är ett United-fan.
DivineNerd
2011-05-05 18:21
Sentuary

Nej, vilken jämförelse har jag varit orättvis i tycker du?
Barcelona haeger
2011-05-05 18:21
addeh

Att värva Coentrao och ha han som backup känns som slöseri på talang eftersom Abidal kommer spela för det mesta plus alla viktiga matcher.
Och då lär Adriano inte få spela ett dugg mycket, och det förtjänar han att få göra eftersom han har presterat riktigt bra de senaste månaderna.
Kommer Coentrao ens acceptera att vara andrahandsval? Det tvivlar jag på.

Anser du att Abidal och Fontas räcker som backup till P&P? Det anser inte jag, om(när) Puyol blir skadad, för det lär han bli, så vill jag hellre ha en rutinerad mittback som backup och att Abi stannar kvar på vänsterbacken. Det känns mycket bättre och säkrare.
Barcelona Sentuary
2011-05-05 18:19
DivineNerd

Herregud, försöker du skrämma oss eller? Du är ju inte ens i närheten av ett barcafan, håll dig till United. Man ser att detta är ditt första meddelande som inte innehåller annat än bullshit och allt handlade om fördelar till United.
Coach pep-
2011-05-05 18:18
Känns mer optimalt att köpa Coentrao, och använda Abidal som mittback vid behov. Då kan också Adriano som trots allt föredrar att spela på högerkanten (tror jag) användas för att avlasta Alves. Det är viktigt att ha en optimal ytterbacksuppsättning. Läste någonstans att det är ytterbackarna har mest boll under matcherna. Att köpa Coentrao skulle kännas som att vina en titel, fan vad glad man hade blivit. :P
DivineNerd
2011-05-05 18:16
Finalen blir oerhört spännande, tror vi har en liten fördel. Det verkar dock som att folk här har ofantligt dålig koll på Uniteds trupp. Skulle säga att deras startelva är i princip lika stark som våran. Samtidigt som dom är ett extremt taktiskt kunnigt lag. En jämförelse spelare vs spelare:

Valdes - Van der Sar Ganska stor fördel till Uniteds målvakt.
Abidal - Evra Även här har United en bättre spelare.
Pique - Vidic två oerhört viktiga spelare, Pique är grym men Vidic är lite bättre
Puyol - Ferdinand Två rutinerade spelare, rent fotbollsmässigt är Ferdinand bättre men får ändå säga lika tack vare uppenbara skäl.
Dani Alves - Oshea? Här kan United ställa upp med Oshea eller någon av dom unga brassarna, det spelar ingen roll Alves är långt mycket bättre.
Busquets - Carrick Denna vinner Carrick lätt, han är världens bästa DM just nu, Busi är som en sämre kopia, både i positionsspelet och passningsspelet.
Xavi- ? Här är det omöjligt att säga vem United spelar, rent fotbollsmässigt är det bara Scholes som kan mäta sig med Xavi, men han är gammal och sliten. Klar fördel för oss.
Iniesta - Park Den evigt springande koreanen är viktig i dessa matcher men iniesta är ljusår bättre.
Pedro - Valencia Med tanke på dagsformen tar Valencia hem denna, han är snabb och urstark.
Messi - Rooney De två största Rooney är en av världens absolut bästa spelare, trots det kan han inte ens jämföra sig med Messi vilket är sjukt.
Villa - Chicarito/Berbatov Klar fördel till United vem dom än ställer på plan fotbollsmässigt är Berbatov ett geni. Chicarito däremot gör mål på allt. Hade Villa vart i form hade jag sagt X.

Tillägga är att följer United, de är mitt andra lag och är tillsammans med Barcelona det finaste laget i Europa. Vi kommer garanterat styra matchen, men nyckeln till att göra mål är messi.Är det någon som kan hantera Messi är det dock Vidic. Därför skulle jag gärna se att vi spelar med messi ute på högerkanten.
Atlético addeh
2011-05-05 18:09
haeger

Om du förstår mitt inlägg rätt så menade jag att Abidal ska fortsätta vara förstavalet på vänsterbackspositionen, och bara vid yttersta behov gå in centralt.

Om en mittback värvas skulle kännas som en usel passning till framför allt Fontás & Bartra. Speciellt den förstnämnda har redan varit redo ett bra tag.
Barcelona haeger
2011-05-05 18:07
addeh

Jag vill se Abidal som vänsterback för han redan är såpass bra på den positionen. Adriano som backup är riktigt bra, om han skulle gå sönder då ser jag hellre att Maxwell stannar som tredjeval.
Som sagt, ser hellre en mittback komma in istället för en vänsterback när vi redan har Abi som enligt mig är topp 5 på den positionen.
Atlético addeh
2011-05-05 18:01
haeger

Jag anser att Coentrão vore det ultimata köpet av många olika anledningar. Dels för att han är en fruktansvärt duktig ytterback som jag tror skulle passa perfekt in i spelet. Dels också för att Abidal då vid behov kan spela mittback utan att det blir för stora avbräck på vänsterkanten. Adriano i all ära, men det känns ändå för tunt med bara han då han också kommer få en del speltid som högerback. Dessutom går brassen sönder alldeles för lätt...

Värvas Coentrão slipper man köpa en mittback då Abidal kommer finnas tillgänglig samtidigt som Fontás flyttas upp.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-05 17:54
Blaugrana91

Det där är väl helt okej förutom att Fabregas skulle vara helt onödig. Ingen mittfältare ska ju säljas enligt dig så varför ska då Cesc komma? Sen sa ju du i och för sig att du inte var säker på om man skulle värva honom i år.

Vad säger ni om Nilmar då i Villarreal? Han har ju varit lika bra i år precis som Rossi och är snabb, teknisk och målfarlig. Grejen är att han skulle troligen kosta mindre än Rossi, därför jag hellre skulle vilja ha honom.

haeger

Det är sant när du säger det. Tycker vi satsar på en mittback istället och säljer Milito och Maxwell samt flyttar upp Fontás. Botía tycker jag skulle vara klockren som tredjeval på mittbackspositionen bakom P & P. Han och Fontás där samt att vi har Alves, Abidal och Adriano på ytterbacksplatserna så är backuppsättningen perfekt.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-05 17:43
Gällnade ev. värvningar, vad säger ni om detta?

Ut: Milito, Jeffren och Maxwell+att man säljer dem spelare som nu är på lån.

In: Botia, Neymar/Rossi, Fontas, Thiago, Fabregas (Dock osäker om jag verkligen vill att han ska komma redan nästa säsong)
Barcelona haeger
2011-05-05 17:42
Förstår inte hur folk vill ha in en vänsterback, Abidal kommer vara start på den positionen och Adriano kommer vara backup. Om vi skulle värva in en vänsterback så får han antagligen sitta på bänken och Adriano flyttas till tredjevalet.

Om ni vill att Abidal ska flytta in som mittback så kommer han vara tredjeval där, P&P kommer vara de som spelar från start och det vet ni.
Vill ni att Abidal ska vara på bänken bara för att vi värvar in en ny vänsterback när Abi kommer vara start där?
Bättre att värva in en mittback och ha honom som tredjeval.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-05 17:36
Till nästa säsong skulle en försvare sitta riktigt fint just nu. Milito lämnar, hoppas och tror alla håller med om det. Maxwell kanske vill ha mer speltid också och sticker, fast jag tror ändå han stannar som tredjeval på vänstarebacken.

Om man ska satsa på någon billig så tycker jag man bör värva Botía från Sporting de Gijón. Barcaskolad och har imponerat som mittback de två senaste säsongerna. Vi har också utköpsklausul på honom.

Vill man ha en vänsterback skulle Coentaro vara bra att köpa. Han kommer dock kosta. Sedan tycker jag Adriano förtjänar bättre än att säkert få sitta på bänken och vara andraval hela säsongen. Men jag skulle trots allt inte bli besviken om portugisen spelar i Barcelona efter sommaren.

IN: Coentrao, och någon billig anfallare som kan vara andraval, Fontás, Thiago
UT: Milito, Maxwell, Bojan(lån)

Backlinjen blir då Alves, P, P, Coentrao med Adriano, Fontás, Abidal som back ups. Lika många som den här säsongen bara att vi har förbättrat bredden avsevärt. Abidal och Adriano ska såklart få mycket speltid.
AndreD - Abidal > Chuck Norris
2011-05-05 17:29
B-guden

Länktips.
Annons: