/spanien/barcelona/forum/1211.aspx/spanien/barcelona/forum/1211.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2016-02-06 22:18
@Nesto:

Har tyvärr aldrig varit på ett el clasico men processen brukar vara att biljetterna släpps för medlemmar utan årskort 3 dagar innan match och dagen efter för resterande. Biljetterna är endast tillgängliga via Barcelonas hemsida eller Ticketmaster.es som är den officiella medarrangören till la Liga. Dock ligger det ju även tidigare än så ute biljetter till skyhöga priser på ViaGoGo och andra mellanhänder som förmedlar biljetter från säljare till köpare.

Skulle du få tag i en biljett via hemsidan får du nog snällt räkna med €200-500 styck beroende på hur högt upp/långt ut på långsidan du vill sitta.

Ett sista alternativ är ju att köpa svart utanför Camp Nou, men där kan jag inte ge någon info eftersom jag själv aldrig gått till väga på det sättet.
2016-02-06 21:41
Höjdpunkter från B-lagets vinst ikväll.
2016-02-06 21:39
@Barcelonistas:

Det var förmodligen i samband med att transfer-banen blev officiell under våren 2014 som han pratade om externa krafter som försökte skada klubben. Detta eftersom det ryktades att en anonym person tipsat FIFA om att Barcelona sysslade med felaktiga registreringar av spelare under 18 år.

Kan även ha varit i samband med Neymar-affären, men där var det ju känt att det var en medlem vid namn Jordi Cases som krävde att klubben skulle redovisa hur affären gått till eftersom det ryktades, från Madrid-media såklart, att något inte stod rätt till med transfersumman. Och det stämde ju. För det var ju inte de 57.1 miljonerna som Rosell hävdade, "period".
Barcelona Nesto
2016-02-06 21:36
Är det någon vänlig själ här inne som vet när biljetterna släpps ut till El clasico i år?
Eftersom det är så pass stor match, hur svårt är det att få tag i biljetter och hur går jag tillväga för att få vantarna på två st?
Vi önskar att skåda matchen från långsidan, hur mycket får man räkna med att punga ut?

Tack på förhand! :D
Barcelona Liunil Masse
2016-02-06 21:28
[QUOTE=enkos]Stämmer inte Messi kläde av Neuer och Boeteng .. [/QUOTE] Hade det inte varit för Neuer så hade vi vunnit matchen på Camp Nou med 6-0. Vi hade riktigt många chanser, Bayern hade 0 skott på mål. Matchen på Allianz gjorde vi två mål sen gick ner i tempo o spara krafterna till ligamatchen mot Atletico (som vid vinst skulle innebära en ligatitel-vinst).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 21:25
Minns att Barto under en pk när Tata var tränare sa att det finns folk som vill skada vår klubb. Jag undrar vilka de skulle va? Barto sa man skulle leta upp dessa personer osv. Va hände?
2016-02-06 21:24
@enkos:

Så många.
2016-02-06 21:22
Ny kommuniké från klubben angående incidenten med Neymars pappa och journalister från Madrid som var uppe till diskussion här tidigare idag;

Klubben kräver att människor respekterar en persons rätt att inte svara på frågor, särskilt på dennes fritid.

Rätten till information kan inte sättas över respekten för en individs frihet. Klubben kommer att vidta åtgärder för att se till att dessa rättigheter skyddas.

Bra att klubben ger sitt stöd åt sina spelare och dess familjer. Mer sånt tack!
Barcelona Bosketts
2016-02-06 21:18
Underbart att se mods närvaro här inne, och att de inte tvekar för att dela ut rättfärdigade varningar! Det tackar jag för. Keep up the good work!

Angående sponsor så har jag fortfarande svårt att släppa det faktum att vi är FC Barcelona, världens just nu främsta fotbollsklubb, och samtidigt missköts så enormt bakom kulisserna.

Dags att låta Puyol ta över alltihop. Då skulle jag iaf kunna sova bättre om nätterna.
Barcelona enkos
2016-02-06 21:15
Hur många sponsorer stora som små har vi totalt?
2016-02-06 21:00
Skeppet angående sponsor på tröjan eller inte har redan seglat. Spelar ingen roll om vi går tillbaka till en reklamfri tröja och förstorar upp texten på Unicef. What´s done is done.

Det jag stört mig mest på är att Rosell valde den enkla vägen och direkt krokade arm med sina kompisar på den arabiska halvön och dessutom mörkade att de hade möjlighet att byta namn från Foundation till Airways. Detta samtidigt som man sålde ut på tok för mycket av klubbens PR-resurser och gav dem som grädde på moset rätt att matcha alla framtida bud efter att avtalet gick ut.

Det fanns oerhört mycket mer att göra på den kommersiella fronten innan det fanns anledning att sälja ut den bäst bevarade produkten och tillgången - tröjan.

Som sagt, nu finns det ingen återvändo för den situation ledningen satt oss i har gjort oss beroende av att Qatar förnyar. Detta eftersom, precis som jag nu skrivit ett otal gånger, de inte tittat på andra alternativ. Det som hörts och ryktats är bara rökridåer. Varför skickade man åter Arroyo och Calvo till Doha i slutet av januari i så fall? Hade man nu ett alternativ eller två så finns det ju ingen anledning. Men så är inte fallet.

Alternativet man tittar på är i stället att sälja ut en ännu större tillgång, nämligen ett tilläggsnamn till Camp Nou. Men det handlar ju främst om att finansiera bygget av Espai Barca snarare än att investera i det sportsliga. För Bartomeu lovade ju att bygget inte skulle få någon påverkan på det sportsliga planet, men nu verkat det som att han vill få ut mer pengar av namnet. Frågan är dock vilka ytterligare effekter det får, dvs vad mer vi måste gå med på för att höja summan. Känns lite som ett nytt Qatar igen där allt inte kommer fram i ljuset.

Så rätt väg att gå nu är att hitta ett företag som delar klubbens värderingar (alltså de som står i stadgarna, inte de som Barto & CO lever efter) och som precis som Barcelona är ledande inom sin bransch. Först då kan man hitta de rätta synergieffekterna och ta sig in på andra områden där Barcelona som varumärke kan stärkas och ge mer intäkter.

Dessutom bör ledningen snarast möjligt hitta en sponsor åt träningströjan. Det är ju helt vansinnigt att det inte hänt något på den fronten trots alla ambitioner som lades fram under valet. Botemania gick i stöpet, sedan dess är det helt tyst. Skulle inte förvåna mig om QA kommer kräva träningströjan för att förnya.
Bara där skulle de kunna dra in cirka €20 miljoner om året vilket räckt till att förnya med Neymar och Messi. Men som sagt, icke ett ord.

Allt handlar om att riskminimera och inte göra sig beroende av få inkomstkällor. Det går ff att göra mycket marknadsmässigt med lite mer kraft och fokus på rätt saker. Fel saker är rättegångar och annat som uppstår när man vill ta genvägar mot framgång. Återigen, långsiktighet är A och O. Inte Q och A.

Men vad vet jag som sitter bakom (eller framför) en dator i Sverige. Nothing at all.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 20:52
enkos - klart det blir givetvis lättare.
Barcelona enkos
2016-02-06 20:49
Det är inte vi på forumet här som kallar honom för Penaldo utan det är ju hans smeknamn runt om i världen
Barcelona enkos
2016-02-06 20:47
@Barcelonistas:

Det är lätt att kontra sänder när man har 3-0 från första matchen..
Flavia
2016-02-06 20:44
@Barcelonistas:
Jag ser tyvärr inget som helst fel med att du skrev Penaldo, portugisen är bevisligen en jävligt duktig straffskytt och är den egenskapen som han slår Messi och Neymar med hästlängder. Att kalla honom för Penaldo är en komplimang i positiv bemärkelse :)
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 20:36
enkos - stämmer. Men borta mötet i Tyskland tycker jag nog Lucho ska ha en del cred. Peps Bayern kontrade vi sönder totalt första 45 nere i München.
Barcelona Katalano
2016-02-06 20:36
@Barcelonistas:

Jag syftar på att det bl a var en skribent som menade att all den insikt som The Cameroonians hjälper oss med här inne är ointressant och förvarade ledningen med argumentet att allt som spelar roll är prestationerna på planen och att så länge vi vinner så är det ett bevis på att ledningen gör ett bra jobb.

Det var alltså inte ett inlägg som var riktat mot dig. Jag vet att du bryr dig om hur klubben leds, även om vi är av olika åsikter kring hur klubben ska ledas och om de värderingar som klubben ska stå för.
Barcelona enkos
2016-02-06 20:33
@Barcelonistas:

Stämmer inte
Messi kläde av Neuer och Boeteng ..
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 20:22
Katalano - med tanke på hur fotbollen utvecklats så är det klart att man är orolig? Pl sjuka avtal kmr knappast göra marknaden bättre i framtiden. Du säger att folk inte bryr sig om hur klubben styrs, det är inte alls sant. Klart alla bryr sig om hur klubben styrs men folk är nog oroliga att vi kmr tappa om vi går över till reklamfria tröjor där vi inte kan konkurrera om dom är toppspelarna i världen i och med utvecklingen som sker. Vi alla vill se ett Barcelona med reklamfria tröjor/Unicef, ett Barca som satsar mycket på La Masia men som också kryddar med världspelare. Men ska detta bli i bekostnad av att vi inte längre kmr va lika bra rent sportsligt samt att vi kmr hamna efter dom övriga lagen i världen och inte kunna konkurrera om dom bästa spelarna? Tror det är detta folk är lite oroliga över. Jag vet inte hur det är med er men vinner vi ligan i år är vi 8 ligatitlar efter Real. Vi har på dom senaste 25 åren gått enormt mycket + på Real. Fortsätter den här streaken i 15 år till där vi går + på Real så har vi kommit ikapp/gått om dom. Vore inte det en seger för allt vad Barca står för samt alla Katalaner med tanke på bravaderna under 50 talet och allt förtryck från Franco som förstörde det Katalanska folket samt klubben? Barca var den ledande klubben innan Franco när Franco kom in i bilden gick Real om oss slump? Nej verkiligen inte. Vi fick vänta tills 90 talet innan klubben var byggd igen och stabil för att vinna titlar på långsikt. Inte ens under Crujiff när han spelade för oss kunde vi skapa en era då klubben var i ett så dåligt skick efter 50 talets händelser med Franco.
Barcelona neymar JR
2016-02-06 20:13
Jisses Pep lever ju på costas skicklighet, satan också Nej ska sluta hålla på nu, men exakt samma skit får man utstå med här inne när det går lite trögt för laget. Pep är en fantastisk fotbollsfilosof och mästerlig tränare Lucho är en fantastisk tränare Vi Barca fans så är så oerhörd bortskämd att vi ska börja trycka ner legendar efter legendar för höja sin favorit
Barcelona Liunil Masse
2016-02-06 20:12
Vill Barca ha en världsklassig mittback så är det bara att värva in Ömer Toprak från Leverkusen. Vilken prestation mot Bayern!
Barcelona Katalano
2016-02-06 19:56
En sak jag uppmärksammat idag. Det är komiskt att de här inne som inte bryr sig om hur klubben styrs utan bara bryr sig om prestationerna på fotbollsplanen är de första att kalla andra klubbar för smutsklubbar.
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-02-06 19:55
Luchos Barca är farligare än Peps. Peps Barca är dock fortfarande historiens bästa lag det han gav och gjorde för oss är helt oersättligt. Men det gick o stoppa Peps Barca. Luchos Barca är mer oförutsägbart. Vi kan spela långbollar, kontring, tiki taka om det behövs. Luchos Barca kommer gå om Peps, Iaf resultatsmässigt, Lucho har sin chans nu och det ser riktigt bra ut
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 19:52
Katalano - sant håller med angående Tito. Den mannen har min fulla respekt tycker vi gjorde en bra säsong men i Cl blev det inte lika bra och det var för hans sjukdom. Glömmer aldrig hans 100 poäng som gav oss en mäktig ligatitel.
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-02-06 19:52
Det jag tror många Pep-kritiker missar är att bollinehavet inte alls är något han strävar efter med sin fotboll. Pep är en enorm vinnarskalle och bevisligen även en vinnare. Han använder possession-spelet som en mekanism för att åstadkomma långsiktig framgång, bollinehavet är inget självändamål. Tror till och med att han själv någon gång sagt att han hatar ineffektivt bollinehav. De som brukade kritisera oss för att spela tråkigt kanske inte hade helt fel, men det eviga sidledsrullet var inte meningen med Peps fotboll utan snarare en taktik för att bland annat trötta ut motståndare samt praktisera klyschan att anfall är bästa försvar. Pep själv bryr sig nog inte nämnvärt om hur stort bollinehavet är utan framförallt vad man gör utav den.
Barcelona Katalano
2016-02-06 19:51
Det är svårt att bedöma Titos reslutat och spel med tanke på att han låg sjuk när säsongen avgordes. Med Tito frisk så kan man aldrig veta hur den säsongen skulle slutat. Tata misslyckades enligt mig helt med att få ut max av laget. Det blev alldeles för mycket bollrullande och för lite kreativitet framåt. Man förlitade sig helt på Messis individuella kretivitet att skapa chanser åt sig själv och sina medspelare, tyvärr så missade medspelarna 4/5 chanser de fick också.

Jag tycker att Luchos Barca känns lite som en frisk fläkt efter säsongerna innan där det kändes som att vi måste variera vårt spel mer. Lucho kombinerar vår totalfotboll med böljande anfallsspel med en bra balans. Vi får ut max av våra 3 anfallare och ska man bedöma en tränare så ska man göra det utefter förutsättningarna denne har. I detta fall så är anfallstrion vårt främsta vapen och då vore det tjänstefel av Lucho att inte utnyttja detta.

Med detta sagt så kan vi inte spela peps fotboll med dagens trupp, det är sant, men åh andra sidan så hade vi inte haft dagens trupp om vi var ute efter att spela Peps fotboll. Vi hade i så fall haft en annan värvningsstrategi så den jämförelsen kan inte göras.

Jag ser tillbaka på Peps era som den vackraste fotbollen som jag setts spela någonsin. Jag hoppas att vi kommer att komma tillbaka till något liknande i framtiden. Ett lag som är så överlägset att man inte ser matchen för mängden mål, vackra mål eller individuella finter som skickar spelare upp på läktaren utan för den fina fotboll som spelas på planen, hela vägen från målvakt till motståndarnas målområde. Vem vet hur Pep hade utvecklat sin fotboll ytterligare om han hade stannat, vad jag kan säga är att speciellt Tata inte alls lyckades med att försöka efterlikna denna då han helt enkelt stagnerade och inte utvecklade spelidén något ytterligare. Klart att man då blev sönderlästa till slut när alla lag hade ett enda mål i fokus- Att vinna mot det Barca som anses överlägsna i hela världen.

Vår ledning är tyvärr helt inkompetenta. De är anklagade för diverse kriminell verksamhet, de kör ner La Masia i botten, de skickar iväg ungdomsspelare åt alla möjliga håll, de bryter sina löften till väljarna och de lyckas t o m köra ekonomin i botten trots att vi vann trippeln och hade värvningsförbud samtidigt, hur nu detta är möjligt. Som the Cameroonians är inne på så är den nuvarande strategin kortsiktig vilket jag föraktar något oerhört.

Några slutord. Jag älskade Peps era hos oss och jag hoppas vi kommer att spela liknande fotboll igen i framtiden, men inte riktigt än. Jag stödjer också Lucho som får ut max av vår spelartrupp idag och jag tycker att han spelar en totalfotboll som blandas på ett bra sätt med kontringar vid behov, just för att vi har de rätta anfallarna som klarar av detta spel. Alla problem jag ser med klubben idag är ledningens fel och jag hoppas att de som valde Bartomeu inser sitt misstag och att medlemmarna kommer att enas om att avsätta nuvarande ledning så fort det uppstår en möjlighet.
Barcelona neymar JR
2016-02-06 19:50
Maestro Världens bästa tränare borde ju Kunna göra något med det materialet eller handla in rätt spelare Lucho borde ju göra allt Pep gjorde med en helt annorlunda trupp Ska inte bägge ha samma krav även nu?
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 19:48
Pep blev avklädd av Lucho i föra årets semifinal. Lucho hade klätt av han igen om vi ställts mot Bayern igen.
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2016-02-06 19:45
@neymar JR:

Bayern har inte Xavi, Messi och Iniesta. Det blir då nästan omöjligt att spela Peps fotboll ordentligt.
Barcelona koeman92
2016-02-06 19:42
@Barcelonistas:

Oh the irony..
Annons: