/spanien/barcelona/forum/12108.aspx/spanien/barcelona/forum/12108.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-06 17:11
Mourinho har gjort en låt , ni kan lyssna på den här.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-06 17:10
1.70-ligan - Anims Abidal!

270 miljoner var den totala bonussumman för vinst av ligan och CL.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-06 17:05
addeh

Ser ut som att vi är helt överrens där ja ;) Och det är väl tur att han i grund och botten är lik de flesta andra barcaspelarna. Det har ju visat sig vara lite av en förutsättning för att kunna lyckas här.

Ja, en utlåning av Bojan hade jag inte sagt nej till. Men då vull jag gärna att man ersätter honom under tiden han är utlånad. Vad sägs om följande deal:

Bojan lånas ut till Sevilla. Kanoute går motsatt väg och hjälper oss de få år han har kvar av sin karriär. Sen när han är slut tar vi hem Bojan om han har utvecklas av mer speltid i andalusien.
Lost Art Of Murder
270 miljoner är väl den totala summan för CL vinst och ligatiteln?

Visserligen tycker jag redan beloppen redan är patetiskt höga inom fotbollen men vad kan man göra? Det är ju till stor del man själv som konsumerar Barcelona som bidrar till dessa höga löners möjliggörande från första början.

Atlético addeh
Hetfield: "Pep lär nog tjata till sig så att 269 miljoner av 270 miljoner går till Keita"

Det vore ingen högoddsare. Antingen det eller 268 miljoner och en ny och fräsch skoputs.
2011-05-06 17:02
Lost Art Of Murder

Nej, men det var ju 126 milj för ligatieln också? så runt 400mille hamnar det på.

Missförstå mig inte, jag litar också på Rosell och jag vet att han inte skulle göra något som klubben inte har råd med. Men det är fortfarande oerhört mycket pengar som kunde förvaltats på bättre sätt. Till värvningar, ungdomsakademin, välgörenhet osv..

Givetvis ska spelarna belönas om det lyckas med denna bedrift att vinna dubbeln, men överdriv inte :P
Atlético addeh
2011-05-06 16:59
1.70

Vi verkar vara överens angående Afellay och vad han tillför. Han är snabb, teknisk & har ett bra skott. Inte lika kort som övriga offensiva spelare i laget men annars har han ungefär samma egenskaper.

För övrigt så säger min magkänsla mer och mer att Bojan kommer lånas ut nästa säsong. Jag tror de avslutande omgångarna kommer avgöra hans framtid.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-06 16:55
Jaaaaaaa Mourinho kommer´stängas av få 5 matcher av Uefa!! SÅ jävla rätt, så mycket han har smutskastat oss och de, så tycker jag han förtjännar detta! Hoppas han lär sig en läxa och håller sin käft!!
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
2011-05-06 16:47
jag menar messi tjänar ungefär 120milj alltså vad fan ska han med dem extra 10:P.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-06 16:47

Barcelonas ekonomi har nog aldrig ens varit så dålig som media velat få det till, men visst håller med om att det är mycket pengar.

Men som sagt som förgående talare skrev så har nog styrelsen kalkylerat in detta redan innan och vi har ju därmed råd med det.

Sen har vi som sagt nästan tjänat en halv miljard just nu på CL äventyret och det blir mer om vi skulle vinna hela tävlingen.
Barcelona Hetfield
2011-05-06 16:46
Hehe, Pep lär nog tjata till sig så att 269 miljoner av 270 miljoner går till Keita :P

Nej men, det är lite för mycket men samtidigt så har gubbarna kämpat en hel del. Det är rätt så imponerande att vinna dubbeln.
Barcelona Figeta
2011-05-06 16:44
Lost Art Of Murder

Om det är något vi ska lita på när det gäller Rosell så är det ekonomi. Han är en utbildad ekonom och bara drygt 1 år så har ekonomin förbättrats enormt. Så som du skriver så har Rosell nog räknat ut att vi har råd och ge grabbarna denna bonusen.
2011-05-06 16:42

Gäller om vi vinner både ligan och cl..men håller med jäkla onödigt.
Lost Art Of Murder
2011-05-06 16:41

270 miljoner är ju inte ens nära en halv miljard. Jag förmodar för övrigt att styrelsen kalkylerat in detta och således anser att vi har råd med detta. Allt annat vore ett ofantligt misstag.
Jag litar fullt ut på Rosell, dessutom har väl intäkterna genom CL och ligan redan överskridit 270 miljoner sedan länge.
Barcelona Barca08
2011-05-06 16:27
Är det någon som har sett erbjudandet från betclic/expekt, det står att:
"- Sätt in minst 200 kr och spela på Champions League för minst samma summa där oddset inte får understiga 1,80"
Det är bara finalen kvar i CL, så då menar dom att man bara kan lägga på den? Trodde man fick lägga på vilken match man ville, med en viss gräns för odds?
Tack
2011-05-06 16:25
Alltså, ärligt talat? Är det verkligen så smart att ge ut sådana här sjuka bonusar om vi vinner CL? Jag menar, med tanke på allt snack om vår ekonomi. Sammantaget vid seger i ligan och CL får spelarna nästan en halv miljard kronor i bonusar!
Även om ekonomin nu är på fötter igen känns det ju bara fruktansvärt onödigt att slösa så mycket pengar på sina redan svinrika spelare. Lägg dem på något vettigt istället.
Barcelona basaric - Anims Abidal!
2011-05-06 16:08
"Ja, för att det inte finns någon Franco som kan hota domarna till döds så de dömer straff för Real Madrid två meter utanför straffområdet eller hotar Barcelona spelarna till döds om de inte lägger sig mot Real Madrid i en cupsemifinal eller... att de ska med våld tvingas låta sin spelare Di Stefano gå till Real Madrid. Nej, nu finns ingen Franco för Real så om det blir neutral domarinsats är det orättvist mot Real för de är ju vana vid att ha dödshotade domare med sig."
2011-05-06 16:05
addeh

"Afellay erbjuda något nytt? Kom igen nu, holländaren är snabb och har ett bra tillslag. Än sen då? "

Jag håller med dig och samtidigt inte ang det uttalandet. Ibi är egentligen ganska lik övriga barcelonaspelare, fast ändå skiljer det sig lite. Framförallt när han spelar med det självförtroendet han har i Holland. Hans förmåga att komma till farliga avslut utanför straffområdet, tunga skott och raka löpningar längs kanten tror jag vi kommer ha nytta utav, framförallt nästa säsong. Vi har inte fått se tillräckligt av den varan i barca än, men jag är övertygad om att det kommer med tiden. Är övertygad om att han håller här och kan bli nyttig... och nu är jag även relativt säker på att han kommer bli kvar. Det känns så!

Sen hoppas jag precis som du att man köper Neymar eller någon annan liknande spelare. Helst Neymar! Det är en spelare som skulle erbjuda något annat, trots att han storleksmässigt är precis som alla andra. Både han och Afellay i ännu större utsträckning än i år kommer lyfta anfallet och bredden. Lägg där till en Villa som säkert kommer höja sig andra säsongen han också...

Nästa års anfallsuppsättning: Messi, Villa, Pedro, Neymar, Afellay och Bojan. Låter alldedels utmärkt i mina öron. Vore trots allt lite synd om Jeffren lämnar med tanke på att han är riktigt grym när han är hel.. men men
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-06 16:05
Lost Art Of Murder

Inte enligt Uefa.

Pinto; "having already served a one-match ban for the return leg, will now also be suspended for the UEFA Champions League final on 28 May and the next UEFA club competition match for which he is eligible"

Pepe; "However, as he did not take part in the second leg in Barcelona, he is considered to have served this suspension."

Llourinho; "The suspension includes the one-match ban for the match following the coach's dismissal, which was served for the return leg in Barcelona on Tuesday."
Lost Art Of Murder
2011-05-06 16:03
Börjar inte dom domarna gälla först när dom kommit. Det är väl alltid 1 match för rött kort och sedan ytterligare straff? Dvs Pinto har nu 3 matchers avstängning? No?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-06 16:00
L.A.M Nr 10

Faktist så missar Pinto bara en match nästa säsong i CL då han var avstängd i Camp Nou och det räknas in i tre dagars domen. Samma med Mourinho, 4 matcher missar han nästa säsong och Pepe har redan avtjänat sitt straff.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-06 15:59
L.A.M Nr 10

Absolut. Inte mer än rätt att han stängs av.
Lost Art Of Murder
2011-05-06 15:59
Alltså Thiagos lilla utflykt mot Villarreal. Fan vad jag gillar honom.

Gjorde honom och Fontás till ordinare på FM11 mest för skojs skull och lyckades vinna allt.

Hans frispark där med Spanska u-21 landslaget är ju helt briljant.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-06 15:57
Abbe

Det kan man väl ta. Oier får agera andramålvakt i finalen och sedan är Pinto borta det två första matcherna nästa säsong, men vi borde ändå klara oss. Antar att Uefa måste balansera upp det hela så att inte bara Real Madrid blir bestraffade.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-06 15:55
hampgunnar

Okej, du har skrivit det här två gånger nu och jag såg dig även göra det på Puertan en gång. Det verkar inte som någon är intresserad så det är bäst att det här blir sista gången innan du åker på en spärr.
2011-05-06 15:55
Official: Barcelona goalkeeper Pinto has been suspended for 3 CL games because of his red card in the game vs Real Madrid last week
2011-05-06 15:54
Grymt Thiago Alcantara klipp.
2011-05-06 15:52
Jag gillar Sport's rubrik angående Mourinhos avstängning: "Otra 'manita' a Mou".
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-05-06 15:48
Family member Juan Mata: "Because of his playing style and although he was formed at Real Madrid, Mata was born to play at this Barça." [db]
2011-05-06 15:47
Staden madrid har blivit en valfärds ort för världens judar, favorit destinationen är Santiago "klagomuren" Bernabeu.
Annons: