/spanien/barcelona/forum/12105.aspx/spanien/barcelona/forum/12105.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-19 20:27
"Haha, hur tänker de som tycker Afellay kan lämna? Ska vi ha 4st anfallare. Jag bara undrar. Det är givet att Affe ska stanna. Han kommer också att få spela. Kanske inte lika mycket som övriga, men visst kommer han att spela. Både han och Barca vill fortsätta arbeta med varandra "

Haha samma här. Hur kan man vilja ha bort Afellay? Låt Deulofeu och Tello/Kiko köra sitt race i Segundan så vi slipper ta upp dem för tidigt i deras uteveckling. VAMOS BARCA!

Well, technically så är det Keita, Masch, Busquets,(Cesc) spelare på DM. Cesc, Thiago, Xavi och Iniesta som slåss om CM. Cesc, Thiago, Xavi, Iniesta och Cesc som slåss om AM. Så ser jag på det iaf.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-19 20:23
Xavi, Iniesta, Cesc, Thiago, Keita, Busquets och Mascherano ska slåss om 3 platser - sju spelare spelare alltså! I anfallet skulle fyra spelare konkurrera om 3 platser ifall Afellay lämnar. Nog finns det plats för honom alltid.

För övrigt tycker jag inte Iniesta ska spela i anfallet om det inte är absolut nödvändigt. Hellre då att han vilar ibland och någon annan spelar på mitten samtidigt som Afellay spelar på topp. Även där kan spelare behöva rotera. Lite det som är grejen med alla de klasspelare vi har i dagsläget.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-19 20:19
Ursäkta, men vilken konkurrens då? Xavi och Iniesta är givna, sen är det väl bara Thiago och Keita som kan spela där. Keita som är en alibispelare och Thiago som är grön som gräset.

Anfallet har gedigna spelare som Pedro, Villa, Messi, Sanchez, Soriano (kanske) och även Iniesta. Jag gillar Afellay, men tror knappast att han behövs. Dessutom så är Cesc en mycket bättre spelare än Afellay och Barcelonas framtid. Afellay är knappast startmaterial, varken nu eller om ett par år.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-19 20:14
Skön logik från mannen som absolut ville ha hit Cesc trots konkurrensen på mitten ;). I anfallet däremot är det INTE samma bredd. Vad händer om någon skadar sig? Givetivis kommer Afellay att få spela en hel del under säsongen. Och tro mig, skulle han säljas hade folk här inne ojat sig över det fram mot vintern.

Vart kommer dessa rykten ifrån förresten? Just nu ser anfallet och mittfältet för jävla bra ut. Sabba inte det.
2011-08-19 20:11
Villa, Sanchez, Pedro, Messi räcker väl som anfallare. Lägg till att man kan flytta upp Soriano, eller spela med Iniesta som ytter och då kan Cesc ta Iniestas plats.

Afellay är för bra för att få så lite speltid. Sälj honom.

Rambla

Vad är det för fel på det? Barcelona måste ju gå med på att sälja, om de säger nej så är det nej. Man måste ju försöka som sportchef.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-19 20:10
Haha, hur tänker de som tycker Afellay kan lämna? Ska vi ha 4st anfallare. Jag bara undrar. Det är givet att Affe ska stanna. Han kommer också att få spela. Kanske inte lika mycket som övriga, men visst kommer han att spela. Både han och Barca vill fortsätta arbeta med varandra
BARCA-mes que un club
2011-08-19 20:07
LÄGG NER den jävla diskussionen om özil och villa fattar ni inte att vi har vunnit punkt slut vem fan bryr sig mer vi har VUNNNITTTTTTTTTTTTT GÅ GRÅT ELLER KAMA ER REAL!!!!!!!!!!!!!!
2011-08-19 20:02
Rambla~

Reyes är en högerkantspringare medan Arda är en vänsterantspringare. Båda gillar att vända inåt och länka upp spel, varken eller har särskilt bra inlägg(bra inlägg har de båda men används inte i det spelsystem de är som bäst i)
Barcelona Rambla~
2011-08-19 19:55
barcetia

Nja, lite inläggsfotboll har de väl ändå haft med Reyes med sin fina vänsterfot? Nu har de även Turan, jag vet iofs inte hur han är när det gäller att rycka förbi ute på en kant och slå inlägg? Fast nog hade jag varit lite orolig som colchonero. Dessa köp garanterar ju verkligen inte någon dundersuccé per automatik. Det kan lätt gå åt h-e också. Det vore inte första gången om vi säger så. Fast en intressant och framför allt rolig satsning är det. Det ska bli spännande att följa.
Barcelona Siempre Barça
2011-08-19 19:55
vad tycker ni om Per Mertesacker som är bara 26 år gammal och har ett år kvar på sitt kontrakt, tycker han skulle vara bra och han kommer acceptera bänken, vi kan få lås han för 50 mil kr eller mindre.

vad tycker ni om Per Mertesacker
2011-08-19 19:45
Rambla~

Sen att Atletico inte har inläggsfotboll gör det ju lite roligare också :-P tror han kommer floppa.
Barcelona II Barça II
Jag tror att de flesta vill ha kvar Afellay. Men det är ju synd om honom. När tror ni han får spela? Jag tror att han får väldigt lite speltid. Men hoppas att jag har fel.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FC Barcelona #10
Blaugrana91

Jag håller faktiskt med dig. Tycker att man ska ha kvar Afellay.

Rambla~

€40M + €7M är jävligt mycket för Falcao.
Han är ju inte direkt testad mot storlag, eller? :o

+ Tänk att vi fick Fabregas för en bra peng under det som Falcao köptes för.
Barcelona Siempre Barça
asså hur fan kan vi få slut på den här diskussion, svär palla inte mer med att villa slog özail, villa har snackat om islam, snälla snälla de räcker med skit snack, vi väntar på förbundet och väntar vad de tycker om hela bråket och vilka som blir avstängt. och ni real fan gå till eran f'cking puerta och ni kan snacka hur mycket ni vill om barcelona, men vi vill ha lugn och ro här på les rambles
Barcelona Rambla~
2011-08-19 19:39
Hetfield

Nämn en spelare Sabatini inte varit och ryckt i? Bara för att Lucho kom från Barca tror nu Roma att de ska få rabattpris på våra spelare. Jag hoppas verkligen Afellay stannar. Vill åtminstone se honom en säsong i Barcelona.

Förresten, €40M för Falcao, som dessutom kan stiga med ytterligare 7M, är inte det lite av överpris? Visst, han hade en bra säsong, sin första i Europa, men i alla fall lite saftigt pris va?
Barcelona Blaugrana91
2011-08-19 19:39
Jag kanske är ensam om det, men jag tycker nog inte vi ska sälja Afellay.

Vi har just nu Messi, Villa, Pedro, Sanchez och Afellay som anfallstrupp, skulle Afellay säljas tycker jag att det blir lite tunnt. Iof kan ju även Iniesta spela i anfallet, men nej jag ser helst att Afellay stannar.
Barcelona II Barça II
2011-08-19 19:36
Jag håller med om att man ska sälja Afellay om priset är bra. Tråkigt att ha en sådan bra spelare som fjärde valet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2011-08-19 19:32
Sherko

Snälla slut nu, det räcker nu. Villa slår inte Özil i ansiktet på någon av de videobilder vi har till vårt förfogande oavsett hur mycket du gissar dig till det.

Det räcker så.
2011-08-19 19:30
Roma försöker få Afellay. Man ska kanske tacka ja om priset är bra, det känns lite löjligt att ha Afellay i laget om han ska få så lite speltid.

Sherko

"Villa knuffar tillbaka utan att Özil egentligen gjort något."

Det var ju väldigt objektivt.
Real Madrid Sherko
2011-08-19 19:29
Rambla

Så här ser jag det:
Özil tar bort Villas arm, Villa knuffar tillbaka utan att Özil egentligen gjort något.
Sedan vänder sig Özil om och då kommer något lätt slag mot ansiktet, i din video ser man icke detta då det är någon som står i vägen.

Varför tror du Higuain löper amok? Villa har gjort något, det går inte att blunda för det. Lura ej dig själv. Sedan vill Özil ge tillbaka utan någon framgång utan han hålls i, tunn som han är.

Räcker där.

S
Barcelona Rambla~
2011-08-19 19:28
Intressant läsning om ni får tid över. Handlar om krisen i spansk fotboll.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-19 19:24
Ska inte dra upp allting igen, men Per Zander på FK har skrivit ett intressant inlägg (Se länktips) gällande hur man i Spanien reagerar på hur Real blivit med Mourinho. Han bor ju där så han har ju lite mer koll än dem i Puertan som verkar tro att alla Realfans älskar psyket Mourinho...

Det verkar som många Realfans i Spanien börjat tröttna på Mourinhos samt hela klubbens pinsamma agerande den senaste tiden. Även i övriga delar av Spanien har Reals rykte nått botten, vilket bland annat märks på bortaarenor.

Så man kan lugnt säga att Mourinho har förstört Real som klubb totalt, och ni Realfans som försöker blunda för detta, lägg ner, ni har ingen koll på hur det är i Spanien och vad folk tycker där.

Personligen bryr jag mig egentligen inte om Mourinho fullkommligt förstör Real som klubb, men hade jag varit Relfan så hade jag nog varit ganska ledsen.

Hur som helst väldigt intressant.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-19 19:22
Rambla

Hittade samma TV-sändning på länktips. :)

Smidigare med Torrent, jag sitter och seedar just nu.
Barcelona Rambla~
2011-08-19 19:19
Barca4eva

Åjo, nu tänker jag fortsätta älta detta hela kvällen minst fram till midnatt bara för att liksom. :P
Barcelona Rambla~
2011-08-19 19:17
Andra halvlek från GolTv
Barcelona Rambla~
2011-08-19 19:16
Första halvlek från GolTv om någon fortfarande är intresserad.
Barcelona Rambla~
2011-08-19 19:10
Sherko

Ska du påstå med hjälp av ditt bevis, en skakig video tagen från läktaren från ganska långt avstånd, att du med klar tydlighet kan se att Villa ger Özil en örfil? Är det vad du hävdar? Då ber jag dig och titta på denna video. Tala sen om för mig var och när Villa slår till Özil i ansiktet? Vill du vara snäll och göra det? Kom sen tillbaka igen och berätta om du fortfarande vill rätta mig? Okej?

Bråket börjar ungefär så här. Villa lägger en hand på Özils axel (ungefär) och försöker vända honom mot sig, inte speciellt våldsamt. Det ser ungefär ut som om han säger åt Özil. "Vad ska du också ge dig in i högen för, till vilken nytta då?". Özil blir irriterad, vrider och skakar sig ur från Villas "grepp" och slår efter Villa utan att egentligen träffa. Villa blir irriterad tillbaka och knuffar till Özil i ryggen så att denne staplar framåt lite. Efter det är bråket igång och Özil börjar veva med armarna.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-08-19 19:09
Pepe sparkar inte på Fábregas, han sparkar på Valdés. Man ser hur Valdés reagerar på det dessutom.

För helvete vad detta börjar bli jobbigt nu, det räcker.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-08-19 19:04
Sherko

Kolla 0.57 även Pepe sparkar Fabregas.
Barcelona HugoBoss #9
2011-08-19 19:04
Sherko

Att du orkar.
Annons: