/spanien/barcelona/forum/12104.aspx/spanien/barcelona/forum/12104.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-06 18:24
Hetfield

Snackar vi snitt så är ju Villa bäst/störst.
Barcelona Hetfield
2011-05-06 18:22
Vem är bäst/störst mellan Raul och Villa?

David Villa:

Sporting Gijon 80 matcher 38 mål
Zaragoza 73 matcher 32 mål
Valencia 168 matcher 108 mål
Barcelona 23 matcher 17 mål

344 matcher och 195 mål.

Raul:

Real Madrid 550 matcher 228 mål
Schalke 32 matcher 12 mål

582 matcher 240 mål

Snacka om tufft, det är så jämnt om man tänker på att Raul har spelat flest matcher och är äldre.

Barcelona Hetfield
2011-05-06 18:15
Figeta

Tanken är ju att Bojan lånas ut i 2-3 år, när han väl kommer tillbaks så är Villa 32-33 år, och då är det dags för honom att avsluta karriären i Gijon (om han nu vill det).

Atlético addeh
2011-05-06 18:10
Håller med Lost Art Of Murder, vi måste tänka på det som är bäst just nu och om Bojan dag blommar ut får konsekvenserna av det tas då. Om han blir utlånad i sommar känns det tveksamt om han kommer tillbaka.

Hetfield

Största Co-signet någonsin på det inlägget. Vi skulle bli odödliga om det där skedde. Hade dock funkat om Keita stannat också, maliern har faktiskt spelat bra under våren.

Målvakter: Valdés & Pinto
Försvarare: Alves, Adriano, Piqué, Puyol, Fontás, Abidal & Coentrão.
Mittfältare: Mascherano, Busquets, Xavi, Keita, Iniesta & Thiago.
Anfallare: Afellay, Messi, Pedro, Villa, Neymar & Jeffren.

Odödliga var ordet.
Lost Art Of Murder
2011-05-06 18:03
Jag har visserligen aning om Neymar som jag tror diskussionen är om. Jag är generellt rätt skeptisk till brassar och vill helst inte värva in en svindyr supertalang som det kan gå exakt hur som helst för.
Barcelona Figeta
2011-05-06 17:59
Lost Art Of Murder

Det är tack vare att vi tänker på det sättet som vi har så många egna produkter i startelvan och kolla hur det går. Vi är inte som Real och värvar och värvar.
Lost Art Of Murder
2011-05-06 17:52
Fast fan, ska man alltid anpassa sig till framtiden? "Om han blommar ut, vad händer då med honom?"

Känns som ett problem man får ta då. Allt kan hända. Tänk om Piqué och Puyol båda blir långtidsskadade.

Svårt att förutse saker och man måste värva för att klara av en säsong OM eventuella saker sker/inte sker som man kanske hoppas på.
Barcelona Figeta
2011-05-06 17:48
Vadå Neymar?

Vi har massa intressanta namn i ungdomsakademin som tex Deulofeu. Om Bojan lånas ut så kommer han förhoppningsvis komma tillbaka och hur ska han då starta ifall Neymar finns.
Barcelona Hetfield
2011-05-06 17:46
Ut: Milito, Maxwell, Keita, Bojan (lån)

In: Neymar, Thiago, Fontas, Coentrao

The world explodes.
Lost Art Of Murder
2011-05-06 17:41
Ramos, Alonso, Casillas är väl givna. Arbeloa och Albiol förstår jag inte hur dom har kunnat lura till sig bra spelarkarriärer från första början.
Barcelona F.C Barcelona No.1
2011-05-06 17:40
Real Madrid kommer bli det nya Inter, med bara utländska spelarei starelvan:D
Mot barca senast var det bara fyra spanska spelare på plan. Tror det kommer bli ännu mindre nästa säsong.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-06 17:39
Är det bara jag som vill ha kvar Bojan? :P
Jag ser hellre att vi säljer Jeffren, visst han har varit duktig den senaste tiden, men faktum kvarstår fortfarande att han är skadad alldeles för ofta, tyvärr.

Så jag hoppas nästa års anfallstrupp består av följande: Messi, Villa, Pedro, Afellay, Neymar och Bojan.
Löjligt bra anfallstrupp om nån frågar mig. ;)
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-06 17:19
addeh

Jaha du menar så! Kanske vore bättre om Bojan lämnar då, eftersom det endast kommer röra sig om lån då. Och Jeffren ges en sista chans.

Nästa års anfallstrupp: Messi, Villa, Pedro, Afellay, Neymar och Jeffren

Hade inte klagat! Det skulle bli oerhört tufft för Jeffren men om han håller skadefri bör han ändå kunna får mer speltid än i år. och vi behöver mer bredd inför nästa år.
Lost Art Of Murder
2011-05-06 17:16
Känns inte som det är givande för varken Bojan eller Barcelona att ha honom kvar. Han får inte speltid och när han väl får speltid presterar han inte. Tror man lever i någon falsk förhoppning om att han ska blomma ut, men vore det inte bättre att han får blomma ut någon annanstans? I en annan miljö där han får chansen och kan spela ordinare. För han kommer inte direkt börja göra mål från bänken.
Atlético addeh
2011-05-06 17:14
1.70

Oj, var visst väldigt otydligt angående Bojan. Jag anser att endast han bör lämna av anfallarna, vilket alltså gör att man behåller både Afellay & Jeffren + värvar Neymar som en ersättare, eller vad man ska kalla det, till Bojan.

Fast om både Jeff & Bojan lämnar behövs nog två anfallare, annars kommer det bli extremt hårt matchande.
2011-05-06 17:12
Blaugrana91

Well, that makes more sense :P Fortfarande överdrivet mycket pengar, men vafan, våra spelare är överdrivet bra
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-06 17:11
Mourinho har gjort en låt , ni kan lyssna på den här.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-06 17:10
1.70-ligan - Anims Abidal!

270 miljoner var den totala bonussumman för vinst av ligan och CL.
2011-05-06 17:05
addeh

Ser ut som att vi är helt överrens där ja ;) Och det är väl tur att han i grund och botten är lik de flesta andra barcaspelarna. Det har ju visat sig vara lite av en förutsättning för att kunna lyckas här.

Ja, en utlåning av Bojan hade jag inte sagt nej till. Men då vull jag gärna att man ersätter honom under tiden han är utlånad. Vad sägs om följande deal:

Bojan lånas ut till Sevilla. Kanoute går motsatt väg och hjälper oss de få år han har kvar av sin karriär. Sen när han är slut tar vi hem Bojan om han har utvecklas av mer speltid i andalusien.
Lost Art Of Murder
270 miljoner är väl den totala summan för CL vinst och ligatiteln?

Visserligen tycker jag redan beloppen redan är patetiskt höga inom fotbollen men vad kan man göra? Det är ju till stor del man själv som konsumerar Barcelona som bidrar till dessa höga löners möjliggörande från första början.

Atlético addeh
Hetfield: "Pep lär nog tjata till sig så att 269 miljoner av 270 miljoner går till Keita"

Det vore ingen högoddsare. Antingen det eller 268 miljoner och en ny och fräsch skoputs.
2011-05-06 17:02
Lost Art Of Murder

Nej, men det var ju 126 milj för ligatieln också? så runt 400mille hamnar det på.

Missförstå mig inte, jag litar också på Rosell och jag vet att han inte skulle göra något som klubben inte har råd med. Men det är fortfarande oerhört mycket pengar som kunde förvaltats på bättre sätt. Till värvningar, ungdomsakademin, välgörenhet osv..

Givetvis ska spelarna belönas om det lyckas med denna bedrift att vinna dubbeln, men överdriv inte :P
Atlético addeh
2011-05-06 16:59
1.70

Vi verkar vara överens angående Afellay och vad han tillför. Han är snabb, teknisk & har ett bra skott. Inte lika kort som övriga offensiva spelare i laget men annars har han ungefär samma egenskaper.

För övrigt så säger min magkänsla mer och mer att Bojan kommer lånas ut nästa säsong. Jag tror de avslutande omgångarna kommer avgöra hans framtid.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-06 16:55
Jaaaaaaa Mourinho kommer´stängas av få 5 matcher av Uefa!! SÅ jävla rätt, så mycket han har smutskastat oss och de, så tycker jag han förtjännar detta! Hoppas han lär sig en läxa och håller sin käft!!
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
2011-05-06 16:47
jag menar messi tjänar ungefär 120milj alltså vad fan ska han med dem extra 10:P.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-06 16:47

Barcelonas ekonomi har nog aldrig ens varit så dålig som media velat få det till, men visst håller med om att det är mycket pengar.

Men som sagt som förgående talare skrev så har nog styrelsen kalkylerat in detta redan innan och vi har ju därmed råd med det.

Sen har vi som sagt nästan tjänat en halv miljard just nu på CL äventyret och det blir mer om vi skulle vinna hela tävlingen.
Barcelona Hetfield
2011-05-06 16:46
Hehe, Pep lär nog tjata till sig så att 269 miljoner av 270 miljoner går till Keita :P

Nej men, det är lite för mycket men samtidigt så har gubbarna kämpat en hel del. Det är rätt så imponerande att vinna dubbeln.
Barcelona Figeta
2011-05-06 16:44
Lost Art Of Murder

Om det är något vi ska lita på när det gäller Rosell så är det ekonomi. Han är en utbildad ekonom och bara drygt 1 år så har ekonomin förbättrats enormt. Så som du skriver så har Rosell nog räknat ut att vi har råd och ge grabbarna denna bonusen.
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
2011-05-06 16:42

Gäller om vi vinner både ligan och cl..men håller med jäkla onödigt.
Lost Art Of Murder
2011-05-06 16:41

270 miljoner är ju inte ens nära en halv miljard. Jag förmodar för övrigt att styrelsen kalkylerat in detta och således anser att vi har råd med detta. Allt annat vore ett ofantligt misstag.
Jag litar fullt ut på Rosell, dessutom har väl intäkterna genom CL och ligan redan överskridit 270 miljoner sedan länge.
Annons: