/spanien/barcelona/forum/12103.aspx/spanien/barcelona/forum/12103.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Woopie
2011-05-06 22:27
Hej! Jag har två enkla frågor till er, vill bara ha er synvinkel på det.

1. Är Fabregas en Barca-talang, eller är han en Arsenal-talang?
2. Är Pedro en San Idriso-talang, eller är han en Barca-talang?

Motivera gärna!
Tack på förhand för eventuella svar :)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-06 22:10
Men oj, vet att detta är off-topic men Lazio riskerar i nuläget att kastas ur Serie A. Verkar som att de har fifflat med en ansökan.
AndreD - Abidal > Chuck Norris
2011-05-06 21:52
Nope, ingen kan redigera. Det gick bort i samband med den lilla uppdateringen av svenskafans förra veckan.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-06 21:49
Precis det jag ville komma fram till. Raul blev såpass stor för att han kanske var en av landets 3 världsstjärnor. Nu kryllar det av dom och därför får inte många den uppmärksamheten. Raul var lagkapten i Spanien under rätt era om man säger så.

Men det är ingen tvekan om att han under sina bästa tider var en av världens absolut bästa anfallare. Men det betyder inte att han gjorde lika mycket för Spanien som Villa.
Barcelona Hetfield
2011-05-06 21:45
individuellt*

Är det bara jag som inte kan redigera?
Barcelona Hetfield
2011-05-06 21:39
Ingen kan väl påstå att Raul var indivuellt skickligare än Villa? Please.

Don't get me wrong, Raul var en makalös spelare, men han hade ingen spetsegenskap förutom att han var oerhört intelligent. Villa är bättre på nästan allt man kan ta upp: fart, skott, frisparkar, teknik osv.
Raul är en ikon, men han är en ikon i Madrid.

Villa har bidragit och gjort mer för Spanien än vad Raul lyckades med, det är fakta. VM och EM.
Barcelona Frodo
2011-05-06 21:28
Har en katalan någonsin varit lagkapten i det spanska landslaget? Att ha Casillas som lagkapten känns som ett politiskt val för mig. Han är ju en trevlig typ som försöker hålla samman gruppen vad jag har läst men han har ju inga utpräglade ledaregenskaper. Har har ju fått mycket kritik från många håll för att inte vara en stark ledare i Madrid men i brist på andra alternativ så blev han ju per automatik det i klubblaget.
Barcelona Siempre Barça
2011-05-06 21:14
jag undrar om ni vet att de finns biljetter kvar till cl finalen? Jag läste nyss att uefa har 25 tusen biljetter kvar. Finns det hemsida där man kan boka
Barcelona ihefsu
2011-05-06 20:59
Just hemkommen från min Barcelonatrip med flickvännen - tisdagskvällen spenderades på en mycket hemmapartisk krog på la Rambla nära hotellet där matchen visades med, vad jag förstod det som, katalanska kommentatorer. Jag lade märke till att dessa ständigt kallade Marcelo i Real för Marcelinho. Kan någon säga mig om detta endast är för nöjets skulle, att patronisera/"belittle" honom? (Engelska i brist på bättre svenska ord).

I övrigt ett makalöst härligt besök i en alldeles magnifik stad, på alla sätt och vis.
Coach pep-
2011-05-06 20:53
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Att bära kaptensbindeln i Real Madrid innebär en maktposition i det spanska samhället så för många av Real Madrid fansen finns nog ingen större än Raul. Det beror mycket på var man har sina sympatier och vilken spelartyp man föredrar när det kommer till att välja mellan Raul och Villa och vem man anser vara störst. Personligen tycker jag Raul är större, svårt att överstiga hans aura. När man tänker på Villa ser man en grym spansk anfallare framför sig. När man tänker på Raul ser man den största ikonen i spansk fotboll. I alla fall i mina ögon.
Iniesta Lujan#8
2011-05-06 20:38
Messi är fotbollsgudens son

Större hycklare får man fan ta och leta efter. 04 med Porto ( skandalen på Old Trafford) Paul Scholes gör ett mål som är solklart onside med marginal. Bara ett år senare fortsätter skandalen där han slår ut oss/Barcelona på stamford bridge tack vare att collina har synproblem och ser inte att carvalho tydligt drar ner valdes under en hörna ( Precis som han påpekade, skandalen på stamford Bridge). 2010, den här gången blev det en Benquerenca och dom är otroligt sällsynta!.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-06 20:38
Egentligen har Villa varit en bättre spelare för Spanien än Raul var. Han har vunnit skytteligan i VM och EM och utan honom hade nog Spanien inte vunnit någon av dom, utan att överdriva.

Rauls storhet i Spanien beror mycket på hans kaptensbindel, fantastiska ödmjukhet, hans makalösa karriär i klubben och faktumet att han var landslagets största superstjärna i brist på andra ledande världsstjärnor.

Nu har väl Xavi, Iniesta, Casillas, Fabregas och Torres större stjärnstatus än Villa men hans landslagskarriär är ändå mer lyckosam än Rauls någonsin var.
Iniesta Lujan#8
2011-05-06 20:24
Raul är king of Madrid, en spelare man har stor respekt för även om man är ett Barcafan.
Coach pep-
2011-05-06 19:56
Svår fråga vem som skulle vara störst och bäst mellan Villa och Raul. Raul har ju alltid varit en väldigt långsam anfallare, svag på huvudet, dålig dribbler med svag högerfot. Han hade inte pallat spel i dagens Barca och ja, Villa överglänser nog gamle Raul i alla aspekter, förutom i en. Det som särskiljer Raul är hans extraordinära koncentrationsförmåga och överlägsna intelligens. Han är en spelartyp som aldrig fick det där riktiga erkännandet, men alla som kände och följde honom väl visste han han var en av världens bästa spelare när det begav sig. Vi har en liknande situation med Busquets idag. Han besitter en fantastisk intelligens och moget spel trots sin ringa ålder, men alla ser inte hur jävla bra han är. Det enda folk ser är Ronaldos tvättbräda och överstegare.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2011-05-06 19:32
Den snyftande gnällspiken och dålige förloraren får tydligen fem matcher på läktaren
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-06 18:56
I mitt tycke är det respektlöst att påstå att David Villa är bättre än Raúl. Men denne Villa kan absolut bli bättre än Raúl. I landslaget har han ju slagit Raúls rekord och är därmed landslagets bäste målskytt genom tiderna.

Det kanske bara är jag som tycker att det är respektlöst med tanke på vad Raúl har åstadkommit i Real Madrid. I landslaget gick det inte så bra. Den nuvarande Schalke 04 spelaren var en pärla när han var som bäst. Att se honom bjuda tyskarna på det lilla som återstår av honom glädjer mig. Han är fortfarande en underbar fotbollsspelare och jag tror att alla kommer att komma ihåg Raúl som en krigare.
Barcelona Myrran
2011-05-06 18:43
Verkar vara en nya målvakt på g. Handlar om Esteban Andrada i argentinska klubben Lanus. Blev utnämnd till bästa målvakt i sydamerikans u20 mästerskap tror jag.

A deal on Andrade could be announced this month. Lanus has lowered their initial 4M asking price for the ARG youth international. [sport]
Barcelona Kim ★
2011-05-06 18:41
Nu tror jag att mitt resonemang bygger på tolkningen av ordet störst.

Sett till statistiken, så är Villa bättre än Raúl. Men ska vi tala om att vara störst, så finns det så mycket mer som väger in. Vi pratar popularitet, vilka lag spelaren har tillhört, vilken status denne har och mycket mer. Här anser jag fortfarande att Raúl väger tyngre. Inte på grund av de fotbollsmässiga kvaliteterna, utan tack vare att han är en färgstarkare personlighet, som har vunnit fler titlar än David Villa har gjort.

Raúl har dessutom en sådan kultstatus, inte bara i Madrid utan i hela landet, att Villa måste göra något riktigt spektakulärt och enastående för att ta sig till den nivån. Det räcker helt enkelt inte att bara ha ett bra målsnitt.

Men det är som sagt vem som är störst. Vem som statistiskt är bättre vet vi redan.

Eller är jag ute och cyklar i mina tankegångar?
Lost Art Of Murder
2011-05-06 18:33
Raul har dock vunnit CL ett antal gånger. Förhoppningsvis kan Villa lägga åtminstone en sådan buckal till sitt cv efter den här säsongen.
Barcelona Hetfield
2011-05-06 18:32
Nja, jag måste nog säga att Villa är bättre och större. Varför?

Jo, till skillnad från Raul så har Spanien vunnit VM och EM med Villa där han har varit en av nyckelspelarna. Lägg till att han är Spaniens bästa målskytt genom tiderna.

Lägg även till att Raul har trots allt spelat i REAL MADRID som har haft stjärnor i laget medan Villa bombade in mål i två botten/mittenlag som Sporting och Zaragoza. Raul må vara en ikon, men han är en ikon för Real Madrid. Villa har gjort betydligt mer för Spanien.

Inget illa om Raul, det är en gentleman som jag gillar och diggar, men Villa är bättre och större.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-06 18:30
Hetfield

Lägger till (gick inte att editera):

Intressant kamp för övrigt, eftersom Villa har vunnit mer med la Selección också. Men på något sätt är Raúl en ikon. Jag hyser oerhört stor respekt för honom, och det är verkligen en ambassadör för fotbollen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-06 18:29
Raúl kommer nog alltid vara större än David Villa. Villa slog igenom betydligt senare och kan på så sätt inte komma upp till Raúls nivå eftersom den sistnämnde har varit bra i ett och ett halvt decenium. Villa faller på att han aldrig spelat för ett riktigt storlag tills nu, Raúl har varit en ikon för Real Madrid hur länge som helst.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-06 18:26
Tanken med Neymar är jag skeptisk till. Jag menar, vi har då tre unga anfallare i Messi, Pedro och Neymar som alla är för bra för att sitta på bänken. Det stoppar för talanger som Deulofeu, Rafa och Bojan. Och ja, man måste tänka på framtiden. Varför köpa en dyr 19 årig talang som vi inte vet kommer kunna anpassa sig bra till det europeiska spelet när vi har killar som kan bli minst lika bra i akademi?

Nästan som med Cesc-köpet, bara det att Cesc åtminstonde är etblerad på denna nivå och man vet vad man får ut av honom, med Neymar kan det gå lite hur som helst.
Lost Art Of Murder
2011-05-06 18:25
Villas astatisik är ju betydligt bättre.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-06 18:24
Hetfield

Snackar vi snitt så är ju Villa bäst/störst.
Barcelona Hetfield
2011-05-06 18:22
Vem är bäst/störst mellan Raul och Villa?

David Villa:

Sporting Gijon 80 matcher 38 mål
Zaragoza 73 matcher 32 mål
Valencia 168 matcher 108 mål
Barcelona 23 matcher 17 mål

344 matcher och 195 mål.

Raul:

Real Madrid 550 matcher 228 mål
Schalke 32 matcher 12 mål

582 matcher 240 mål

Snacka om tufft, det är så jämnt om man tänker på att Raul har spelat flest matcher och är äldre.

Barcelona Hetfield
2011-05-06 18:15
Figeta

Tanken är ju att Bojan lånas ut i 2-3 år, när han väl kommer tillbaks så är Villa 32-33 år, och då är det dags för honom att avsluta karriären i Gijon (om han nu vill det).

Atlético addeh
2011-05-06 18:10
Håller med Lost Art Of Murder, vi måste tänka på det som är bäst just nu och om Bojan dag blommar ut får konsekvenserna av det tas då. Om han blir utlånad i sommar känns det tveksamt om han kommer tillbaka.

Hetfield

Största Co-signet någonsin på det inlägget. Vi skulle bli odödliga om det där skedde. Hade dock funkat om Keita stannat också, maliern har faktiskt spelat bra under våren.

Målvakter: Valdés & Pinto
Försvarare: Alves, Adriano, Piqué, Puyol, Fontás, Abidal & Coentrão.
Mittfältare: Mascherano, Busquets, Xavi, Keita, Iniesta & Thiago.
Anfallare: Afellay, Messi, Pedro, Villa, Neymar & Jeffren.

Odödliga var ordet.
Lost Art Of Murder
2011-05-06 18:03
Jag har visserligen aning om Neymar som jag tror diskussionen är om. Jag är generellt rätt skeptisk till brassar och vill helst inte värva in en svindyr supertalang som det kan gå exakt hur som helst för.
Barcelona Figeta
2011-05-06 17:59
Lost Art Of Murder

Det är tack vare att vi tänker på det sättet som vi har så många egna produkter i startelvan och kolla hur det går. Vi är inte som Real och värvar och värvar.
Annons: