/spanien/barcelona/forum/12102.aspx/spanien/barcelona/forum/12102.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-05-03 23:53
Barcelonito

Han i bloggen har dessutom fel där. Piqué rör aldrig Ronaldo och precis som du säger så försöker Ronaldo skaffa sig en frispark. Istället för att spela Hiquain. Det synd tydligt på precisbilden bakifrån, från målet, hur han hakar upp Mascherano med sin rygg mitt i Mascheranos löpsteg. Jag begriper inte hur man kan begära att Mascherano ska klara av att stå där? Annars hinner han ju lätt med att tackla bort bollen som fortsätter framåt i hans löpriktning efter att Ronaldo kastat sig.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-05-03 23:50
Viscaaa Barcaaaa
Barcelona Senor Grande Pep
2011-05-03 23:50
el flaco

"Här är en bild på Mourinhos och alla andra madridistas tårar efter de här senaste dagarna."

HAHAHAHAHAHAHHAAH bäst!
Barcelona Barcadinho.
2011-05-03 23:49

Jag tycker att hela incidenten med CR/Masken var rätt komiskt. Ronaldo brukar nästan alltid förstärka tuffa närkamper för att få fördelar. Detta finns i hans instinkter hela tiden. Många gånger har han fått fördel för det med frisparkar osv.
Litet komiskt att det just en sådan automatisk instinkt som leder till en rätt avgörande frispark emot honom. Han behövde inte falla så långt egentligen, men han sökte en frispark

Han har säkert något att ångra när han ska sova inatt.

(det är många som förstärker situationer i alla lag, tyvärr)
Barcelona Alvés
2011-05-03 23:47
Almer/skribent för Åtvidabergs FF

Tack som mycket, letade efter bra bilder!
Atlético Almer/skribent för Åtvidabergs FF
2011-05-03 23:46
Grattis till final. 50-tal foto finns på länken för er som är intresserade.
Barcelona Rambla~
2011-05-03 23:45
De situationer där madridspelarna vevade med sina händer (mest Ronaldo och di Maria) var hela tiden efter man sett reprisbilderna filmningsförsök. Om det var något barcaspelarna var försiktiga med så var det att inte dra ner madridspelare i farlig lägen. Och så heter det i bla bloggen att det är barcaspelarna som filmar. Man ser verkligen det man vill se.

Så fort Adebayor kommer in sätter han bakifrån dobbarna i knävecket på Busquets. Självklart väljet de hatobjeket nr 1 att gå in hårt på. Han filmar ju alltid ändå. Det blir liksom lustigt när man i tjafset efteråt pekar på bollen. Döööh, jag spelade på bollen. Bollen som var framför Busquets. Lassana Diarra tex, en bra match av honom i kväll, det är inte det jag tänker ta upp. Men varje gång han går in i en duell, gör han det med full kraft och nästan alltid på chans. Han stämplar till med sin fot han är han stöter. Det är bara ren tur att han ibland träffar bollen och bryter.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-03 23:43
1 av 9 senaste matcherna har Madrid vunnit över Barca och om jag minns rätt så har alla varit domarens fel, hahaha.
Barcelona Koeman_4
2011-05-03 23:42
Fan va härligt! Gött för nerverna att denna Clásico period är över :)
Hittade en rolig historia jag måste dela med mig av :P

The seven dwarfs are down in the mines when there is a cave-in.
Snow White runs to the entrance and yells down to them.
In the distance a voice shouts out "Real Madrid" are good enough to win the European Cup."
Snow White says "Well at least Dopey's alive!
2011-05-03 23:42
Underbart o se Abidal och hur han hyllades av både fansen och spelarna. Man blev faktiskt lite tårögd när de kastade upp honom och han lekte pajas i luften, hahaha.
Barcelona Frodo
2011-05-03 23:41
Om det är några som har rätt att gnälla på domaren så är det vi. Carvalho borde ha blivit utvisad i första halvlek. Hur han inte blev utvisad på 90 minuter är en gåta. Lass och Adebayor borde också ha blivit utvisade. Domaren kände väl av pressen att försöka hålla 11 vs 11 trots att han egentligen bara borde ha följt regelboken.

Rätt av domaren att blåsa när Mascherano fälls. Finns ju inget att diskutera överhuvudtaget.
Barcelona GerardPiqué3
2011-05-03 23:41
Uppsala barca

På startsidan här på Barca sidan på SF finns det längre ner en reseguide :) där finns många tips jag själv tog till mig de gånger jag vart nere. Att gå guidad tur på Camp Nou är en riktig höjdare, har sett 2 matvher live och besökt arenan guidade tur lika många gånger. De gångerna jag vart där har man endast fått besöka bortaomkläd.rummen, men det är värt varenda öre :) utöver fotbollen finns det massor att se och göra. En sjukt nice stad som man aldrig kan vara för länge i :) enjoy it !

Underbart att va i CL final igen, sånna jävla vibbar från 09 och nu står ju troligtvis Manu för motståndet igen. Längtar redan till 28e maj !! Siempre Blaugrana !
Lost Art Of Murder
2011-05-03 23:39
Dessa 50/50 duellerna brukar falla ut så att den som har bollen får fördelen, och Barcelona hade bollen typ hela tiden. Inte direkt konstigt att man dömer fördel i 50/50 dueller till den spelaren som går in i duellen med bollen.
Barcelona NoGo™
2011-05-03 23:39
Skön bild! Gåshud när Abirey kom in, mäktigt värre.
Ryo Miyaichi
2011-05-03 23:38
Rambla~

Domaren var väldigt bra, lite för många 50/50 bollar som gick till fördel Barca kanske, men överlag en väldigt bra domarinsats!
Barcelona Afellay_20
världen bästa tränare säger så
Guardiola: "Great moment for the club. Final will as always be decided by details. Now we should focus on the Espanyol game." #animsabidal

Barcelona Ghazza
Jag tycker att domaren gjorde en mycket bra insats. Exempelvis när Pedro fick sitt gula kort i efterhand för en kapning som inte ens träffar. Helt rätt och enligt regelboken.
Barcelona haeger
2011-05-03 23:37
Ronaldo (Real Madrid): "The goal of Pipa was legal and they didn't allow it. Barcelona have agreat team but a lot of help too."
Barcelona Rambla~
2011-05-03 23:36
Helt ärligt, finns det verkligen något att klaga på när det gäller domaren i den här matchen? Jag förstår verkligen inte kritiken. Det fanns flera situationer när Ronaldo vevade med händerna där han ville ha frispark. När man såg repriserna visade de tydigt att barcaspelaren inte ens hade kroppskontakt med honom. Hur fan ska man kunna få frispark för det? En gång gick han upp för att nicka, då trodde han att Mascherano var i ryggen vilket han inte var, stod en bit ifrån. När Ronaldo hoppar upp och fläker för att försöka nå bollen, trillar så klart av att han inte har någon balans för att han sträcker ut så mycket. Då ligger han kvar och viftar med sina jävla armar. Domaren som såg att Mascerano stod en bit ifrån blåste så klar inte för frispark.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-03 23:34
Små pratar här hemma om Cl- resan hittills för Barca.
Med all respekt som Real får, så tycker vi att det egentligen var Arsenal som har gett den bästa kampen mot oss.
Båda matcherna mot Arsenal var betydligt mer spännande samt bättre fotboll. Tänk om Bendtner skulle sätta in chansen.
Fc Barcelona en mi corazón!
2011-05-03 23:31
el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"

Klockren!
Barcelona NoGo™
2011-05-03 23:31
Säger som Pique: "In the year 1899, a club was born that I carry in my heart, blue and red are the colours, Fútbol Club Barcelona!!!"
Iniesta Lujan#8
2011-05-03 23:29
Bleeckere var ganska bra idag om man jämför med föra säsongens insats. Carvalho borde nog ha fått rött kort men då hade nog mourinho dödat honom..
Ryo Miyaichi
Gratulerar till CL-final!

Det var mycket(MYCKET) roligare att kolla på denna matchen, då det var mindre filmningar, mindre sura miner och mer fotboll! Real körde bättre fotboll i denna matchen, och det bevisar ju att dom kan, nånstans långt inne spela fotboll.

Hade dom haft detta tänket o första matchen och lite flyt så kunde det mycket väl gått Reals väg, men nu gick ni rätt säkert vidare!

Pedros mål är en riktigt läckerbit alltså, älskar sånna passningar som skär igenom försvaret.

Aja lycka till i finalen och må det bästa laget vinna!

Cheers
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
Här är en bild på Mourinhos och alla andra madridistas tårar efter de här senaste dagarna.
Barcelona NoGo™
Haha alltså hur orkar folk sitta o hata så mycket som de flesta verkar göra. Börjar bli tröttsamt nu alltså! Bry er om ert eget lag ist för att gå runt o hata Barcelona.

Men med framgång kommer avundsjukan, bara att acceptera.

Visca Barça
Barcelona Barcadinho.
2011-05-03 23:28
Rambla -

Låt As o Marca producera bilder och Barca producera titlar...P
Inga problem för min del.
2011-05-03 23:28
Rambla

Självaste Casillas sa såhär: Bortdömt mål? Inget konstigt, precis som vanligt.
Barcelona Rioja
2011-05-03 23:26
FC Barcelona 3 Mjölkcentralen 1 :)))))
Iniesta Lujan#8
2011-05-03 23:25
Otroligt skönt med final ska firas ordenkligt, VISCA BARCA!
Annons: