/spanien/barcelona/forum/1210.aspx/spanien/barcelona/forum/1210.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Vlom
2016-05-15 00:34
@enkos:

Lewy är även den förste icke-tysk att göra 30 mål i en Bundesliga säsong.
Vlom
2016-05-15 00:27
@El Tridente:

Att Zlatan är en duktig fotbollsspelare kan man förstås inte blunda för. Men med tanke på att PSG är helt jävla överlägsna gentemot sina ligakonkurrenter (både sportsligt och framförallt ekonomiskt) i en liga som inte ens är rankad bland Europas 5 bästa ligor. Lite skillnad jämfört med hur det var på 70-talet...
Barcelona Deulofeu
2016-05-15 00:26
Skönt att vi vann ligan då får vi alltså möta Sevilla nästa säsong i supercupen!

Vill inte ge Madrid några möjligheter till titlar.

Nu ser vi till att vinna mot Sevilla!
Vlom
2016-05-15 00:21
@Deulofeu:

Higuains andra mål var visserligen offside, men det var väldigt knappt.
Barcelona Deulofeu
2016-05-14 23:56
enkos

Jonas gjorde mål 2:a maj...senast jag jag vet.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-14 23:54
[QUOTE=the cameroonians]Men hej, om det nu blir en avskedsföreställning för Qatar Airways som sponsor kan jag faktiskt leva med det... Kommer fira det som om vi vunnit trippeln :-) [/QUOTE] Du har en poäng, hoppas det är avskedet för gott!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2016-05-14 23:49
[QUOTE=El Tridente]Sevilla fick två direkt röda kort, missar dessa två cupfinalen? Minns att det varit så tidigare. [/QUOTE] Är det inte tvärtom, att direkt rött kort i cupen leder till avstängning i ligan?
2016-05-14 23:48
[QUOTE=Liunil Masse]Official: Barcelona will play a friendly against Al-Ahli in Doha, Qatar, on Tuesday 24 May, as part of current shirt sponsor deal #fcblive HAHAHA. Ja låt laget spela en vänskapsmatch i fkn Qatar bakfulla efter titelfirandet. Genius Bartomeu strikes again! [/QUOTE] Men hej, om det nu blir en avskedsföreställning för Qatar Airways som sponsor kan jag faktiskt leva med det... Kommer fira det som om vi vunnit trippeln :-)
Barcelona El Tridente
2016-05-14 23:37

Sevilla fick två direkt röda kort, missar dessa två cupfinalen? Minns att det varit så tidigare.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-14 23:36
Official: Barcelona will play a friendly against Al-Ahli in Doha, Qatar, on Tuesday 24 May, as part of current shirt sponsor deal #fcblive HAHAHA. Ja låt laget spela en vänskapsmatch i fkn Qatar bakfulla efter titelfirandet. Genius Bartomeu strikes again!
Barcelona DM1982
2016-05-14 23:33
Official: Barcelona will play a friendly against Al-Ahli in Doha, Qatar, on Tuesday 24 May, as part of current shirt sponsor deal #fcblive
Barcelona Himne del Barcelona
2016-05-14 23:20
@Kröjff:

Med säsongen 06/07 i minnet känner jag snarare en lättnad än någon hysterisk glädje. Lättnad över att inte tappa ligasegern i slutet av säsongen - det var bland det värsta jag någonsin upplevt inom fotbollen. Det är som Anders Svenssons stolpskott mot Senegal i VM 2002. Det går bara inte att förtränga. Vem som vinner skytteligan har aldrig intresserat mig speciellt mycket även om jag såklart unnar Suárez att vinna den.

Har det med spelet andra halvan av säsongen att göra? Det var klart häftigare känsla förra säsongen när Barcelona vände vad som såg ut att bli en fiaskosäsong till succé. Nu har ju ligatiteln trots allt länge varit något som Barcelona bara har kunnat förlora snarare än vinna.
Barcelona enkos
2016-05-14 23:14
Lewandowski har gjort 30 mål och i Bundesliga spelas 34 omgångar.
Barcelona enkos
2016-05-14 23:08
Deulofeu
.Jonas har inte gjort mål på evigheter. Han står på 31 sedan två månader tillbaka så blir osannolikt att han gör 5 i nästa match.
Barcelona enkos
2016-05-14 23:07
@El Tridente:

Fast rekord idag i en överlägsen PSG och rekordet då går inte att jämföra. Idag är Franska ligan inte ens bland 5 bästa och PSG så överlägsna att de saknar konkurrens. men visst 38 mål är grymma ändå.
Barcelona Deulofeu
2016-05-14 23:05
samma kväll som Nordahls målrekord i serie a slås.

När slås Messis rekord på 50 mål i ligan tro?
Barcelona El Tridente
2016-05-14 22:59

Man måste ändå säga vilken kung Zlatan är, han slog målrekordet från 1977 och blir avtackad som en legend med nationalsången också haha
Barcelona Deulofeu
2016-05-14 22:55
Jonas Benfica har pytsat in 31 mål och spelar sin sista match i morgon mot National som är riktigt dåliga kan han göra 5 mål tror nog inte det men hoppas kan man alltid...

Zlatan 38 mål sjukt bra han måste ju gå till en riktig klubb på tok för bra för någon Kalle Anka liga.Tyvärr räknas hans mål bara gånger 1.5 eftersom han spelar i Frankrike som rankas som en sämre liga än Portugal i år.
2016-05-14 22:52
[QUOTE=Rambla~]Milan alltså, vilket skämt de har blivit. Tre mål i röven i sista hemmamatchen mot Roma. Är det inte dags Galliani går i pension nu? Nu fick de visserligen ett tröstmål på slutet. [/QUOTE] De kan få Braida tillbaka om det nu skulle hjälpa :P
Barcelona enkos
2016-05-14 22:50
Suarez 40
Zlatan 38
Higuain 36
Ronaldo 35
Barcelona Kröjff
2016-05-14 22:42
En tydlig indikator på att den här ligasegern skiljde sig markant från dom tidigare för min del, var att jag gladdes mer över att Suárez sköt Ronaldos drömmar om ännu en guldsko i sank, än att Barca höll distansen ut gentemot Real Madrid. Det känns inte bra, men det är så det känns och faktiskt kändes redan efter Suárez första mål. Nån som känner igen sig?
Barcelona Rambla~
2016-05-14 22:37
Milan alltså, vilket skämt de har blivit. Tre mål i röven i sista hemmamatchen mot Roma. Är det inte dags Galliani går i pension nu? Nu fick de visserligen ett tröstmål på slutet.
Barcelona Deulofeu
2016-05-14 22:27
Jag vet en som just nu gråter lite extra Cristiano Ronaldo!

Higuain har precis gjort hattrick för Napoli och därmed gjort 36 mål och ligger då tvåa i guldskon Ronaldo ligger på brons...

Vilken dag!

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-05-14 22:23
@Rambla~:

Helt sjukt. Förstod inte varför ingen reagerade här inne innan.
Men det har att göra med att spelarna tog La liga nyss. Men det kunde gå hur illa som helst.

Man ser att visa av fansen är bara glada och försöker få en tröja eller bara hoppa med och var en del av glädjen. Men det fanns riktiga fula fiskar som hoppade på våra spelare.

Minns innan när du frågade varför T.Stegen i firade med laget. Han blev påhoppad innan han ens kom fram där Barca spelarna var.

Barcelona Rambla~
2016-05-14 22:14
Det här är fan en skandal utan dess like. Vad har klubbarna för säkerhetskrav på sig kan man ju fråga sig? Det är pinsamt.
2016-05-14 22:13
@Vlom:

Såg nyss att du har rätt länk.
Tack..
Jag länkade från FC Barcelonas hemsida. Den håller ju samma nivå som Zubi.
Vlom
2016-05-14 22:03
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Via länktipset hittar du en video när våra spelare blev helt omringade av människorna som sprang in på planen efter slutsignalen.
2016-05-14 21:58
Kolla noga på hur fansen hoppar på Pique, Messi och Neymar från 00:40 och framåt. Spola gärna tillbaka och försök hitta Messi och Neymar. Titta sen hur granada fansen försöker strypa våra spelare..

Jag fick panik när jag såg det idag när matchen var slut.
Tur att inget allvarligt hände.
Barcelona Vampíro
2016-05-14 21:45
Haha Mascherano klättrar för varje dag på min alltime lista över favoritspelare i Barça. Den dagen han gör mål kommer jag fan fira det som en CL-vinst! Grande Masche!
Barcelona Xaviesta
2016-05-14 21:44
Steve's mom

Du skapade din profil 24 timmar innan nyårsafton förra året och Barcelonistas har stått som target för 2/3 av "alla" dina inlägg här inne och sedan påstår du att HAN är den som är besatt och inte verkar ha något liv? Bra där. Med ligatitlar dyker även trollen upp.

Jag spärrade trollet, han kommer inte kunna svara.//Mod.
Annons: