/spanien/barcelona/forum/12099.aspx/spanien/barcelona/forum/12099.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alvés
2011-05-07 23:47
Marca skriver att Ronaldo har 34 mål, fast alla hemsidor då menar jag alla som har med sport att göra skriver att Ronaldo ligger på 33, det är ju ett skämt,,,
Barcelona Blaugrana91
2011-05-07 23:46
Gonzalez_Barca

Fast vi vet ju hur det blir om Real försöker spela offensivt mott oss, då blir dem krossade.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-07 23:45
"Jag tackar Gud att Mourinhos inkompetens och rädsla tvingade honom att lira med 8 defensiva spelare på hemmaplan. För de har verkligen potentialen att köra över allt och alla, men som vi såg så vågade han inte det, framför sin egna publik."

Haha, så jäkla sant! Hoppas de inte lärt sig tills nästa år bara
Barcelona LaSagradaFamília
2011-05-07 23:45
Sevilla hade aldrig släppt in 6 med Caceres i backlinjen :)
Barcelona Blaugrana91
2011-05-07 23:44
2-6 nu. :P
Barcelona LaSagradaFamília
2011-05-07 23:44
Larsson1333

Bilbao?! Inte en chans att de skulle lägga sig mot Real.
Barcelona Alvés
2011-05-07 23:43
Skiter i pichichin, CL och Liga titlarna väger tyngst, det som gör en spelare till världens bästa
Barcelona Gonzalez_Barca
Jag tackar Gud att Mourinhos inkompetens och rädsla tvingade honom att lira med 8 defensiva spelare på hemmaplan. För de har verkligen potentialen att köra över allt och alla, men som vi såg så vågade han inte det, framför sin egna publik.

Aja ruskigt imponerande av Cristiano, fick en liten chock när polaren messade att han gjort 4 mål (kollar ej på matchen). Men men, Messi får svara med minst två imorgon så han kommer ikapp i pichichin, inte för att det har sån stor betydelse direkt. Cristiano kan få pichichin och copan, Messi tar CL-skytteligan, ligan och CL ;)
Barcelona GerardPique3
Perez har betalat Sevilla den här matchen. Han bad dom också att spela högt med backlinjen så Ronaldo kan göra massa mål. Korruption! tycker Pep ska ut och klaga som Mourinho gör :P Fuck Madrid
Barcelona Senor Grande Pep
2011-05-07 23:42
hoppas messi gör mål imon...real får inte få med sig nåt av ligan iår..
Barcelona Alvés
2011-05-07 23:42
Sevilla, bara att buga för fansen
2011-05-07 23:39
1-6? 1-6?!!? Sevilla som slet som djur emot oss. Helt sjukt vad alla topplag ska lägga sig mot Real, för ja, det är fan vad de gör!

Och imorgon kommer Messi vara målsugen. Det är inte bara bra
Barcelona Senor Grande Pep
2011-05-07 23:38
Jag tycker att det är verkligen synd att såna lag som sevilla, valencia atletico villareal inte kan konkurrera sig med real och barca, de har aldrig(nuförtiden) chans på att vinna ligan. Det enda som håller de motiverade att kämpa är väl europa plats. Men det verkar som inte ens det motiverar dem längre. Finns det inte några lösningar på att göra La liga mer intressant och svårare för real och barca? Typ införa lagar så att barca och real inte får köpa så många "dyra" superstjärnor eller nå liknande så att de inte är så överlägsna eller ge alla lag förutom barca och real kanske 10 poäng i början av ligan(jag vet att sånt är inte relevant) men vi kanske kan diskutera möjliga lösningar på La Ligas orättvishet..
Barcelona Larsson1333
2011-05-07 23:36
Seriöst, det är pinsamt att se Sevilla.

Lag som Sevilla, Valenica, Bilbao, Atletico viker alltid ner sig mot Real och mot oss spelar dom som det gällde deras överlevnad
2011-05-07 23:35
Jävla Sevilla... Vad sysslar dom med? Är Madrid så bra? Ser inte matchen, men 1-5. De kör över varenda topplag förutom oss. Riktigt pinsamt. Och nu lär väl Mou hyllas också.

elbraco

Alltså, Neymar är ju 4 år yngre än Sanchez, därför anser jag att han är en större talang. Tänk dig hur bra han kan bli om 4 år :P
Barcelona Trippeln
2011-05-07 23:35
Jävla Sevilla som skänkte Ronaldo Pichichin!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-07 23:34
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
Vi behöver inte Sanchez , vi har redan bra kantspelare. Neymar skulle erbjuda något nytt och något som vi saknat. Sen har är ju inte Villa 25 direkt:P
2011-05-07 23:32
Diar Iniesta Shekha

Du vill ha Neymar men säger inte att Sanchez behövs? Hur går det ihop?

Ronaldo leker med Sevilla, har aldrig sett sånt dåligt försvar.
Barcelona Magicman
2011-05-07 23:32
Ronaldo 4 mål nu.
Barcelona Denyo
2011-05-07 23:31
Messi svarar med att göra 5 mål imorgon någon?

Sevillas publik cred åt dem spanien bästa publik!
1-5 i baken och dem sjunger som aldrig förr!
Barcelona Alvés
2011-05-07 23:30
Hehe tror inte Messi bryr sig så mycket om han förlorar Guldskon om han vinner CL;)
1.70-ligan

Jag tycker inte det är så givet att Neymar har mycket mer potential än Sanchez. Neymar spelar i Santos, brasilianska ligans kanske bästa lag (kan inte så mycket om den) och har räknats som en talang länge.Hur vet man att han klarar sig i en mer fysisk liga?

Sanchez har gjort 17 mål i en defensiv liga i ett mellanlag (lite högre än mellan men jaja) och han var inte speciellt känd innan denna säsongen. Dessutom är han winger och inte striker/winger som Neymar.
Man vet mer om vad man får om man köper Sanchez än Neymar. Trots att 30 m euro är ett överpris så ser jag hellre Alexis än brassen.

Sevillas försvar är så jävla dålig så det finns inte. Står på mittlinjen och väntar in Ronaldos löpningar, herregud...
Barcelona Diar Iniesta Shekha
Jag hoppas verkligen inte att Rosell går och lägger 30 miljoner Euro på Sanchez. Sanchez är en bra spelare man han är absolut inte värd så mycket pengar. Vi fick masken för ett bra pris och om Sanchez ska komma så ska Rosell inte betala mer än 20 milj Euro. Jag vet att det är två helt olika spelartyper men masken domnierade i England i ungefär två-tre år och han har ju högre stjärnstatus än vad Sanchez har och endå vi fick honom för ett bra pris. Jag kan inte tänka mig att ROSELL som är en mästare inom ekonomi går och lägger 30 milj euro på honom.

Och sen om han kommer så lär han ju nöta bänk. Jag tror inte att han skulle göra det jobbet som Pedro gör. visst han kanske är lika bra som Pedro i offensiven , men han är inte i närheten av honom i deffensiven. Jag tycker inte ens att vi är i behöv av honom för att vi har ju redan köpt tex Afellay. Jag vill se en mittback/vänsterback , en mittfältare och Neymar.
Barcelona Blaugrana91
Sevilla är ett jäkla skämt...Tänk att ALLA storlag alltid ska spela så omotiverat när dem möter Real...dem verkar ju inte ens vilja vinna?
DavMessi
Hattrick av Ronaldo...
Barcelona Alvés
2011-05-07 23:26
32 mål Ronaldo
Barcelona Barcadinho.
2011-05-07 23:25
Jag ser inte på fotboll nu med jag kollade resultat.

Pinsamt att se hur lag som Sevilla och Atletico idag och Valencia förut saknar motivation helt. Europa league intresserar inte många lag verkar det som. Många lag ser EL som en ekonomisk och sportslig börda. Det är en tuff turnering som tydligen inte ger så mycket prestige. Tråkigt att det är så. Massa med matcher som saknar betydelse, trots det att det är rätt många omgångar kvar.

Men så har det varit också förut och i andra ligor med. Mittentabells lag har inte mycket att spela för och de slutar ge järnet mycket tidigare.
2011-05-07 23:24
...och nu är Ronaldo uppe på samma antal mål som Messi på grund av att Negredo inte kan passa...
Barcelona Alvés
2011-05-07 23:22
Ronaldo just nu på 31 mål som Messi
2011-05-07 23:18
Blaugrana91

Håller med dig där. Vi har haft betydligt mer oflyt med att möta lag i form. Och nu ställs vi snart mot två lag i sin absoluta toppform på bortaplan - Malaga och Levante.

Aja! För att byta ämne lite..

Alexis Sanchez: "It would be beautiful to play for Barcelona but I don't want to talk too much before it's complete"

Om detta uttalandet nu stämmer så verkar det ju som att han verkligen kommer att komma hit. Vad tycker ni om det isåfall?

Jag vill ha en offensiv spelare tills nästa år och gärna en ytter. Så de kraven uppfyller han. Men det känns inte helt klockrent eftersom vi har så många liknande spelartyper. Jag skulle inte gråta om han kom, men hade hellre sett Neymar eller Pastora (som dock inte är en ytter). Tror man skulle kunna få dessa spelare för ungefär samma pengar. Däremot känns han som en betydligt bättre värvning än Rossi som också har ryktats hit.

Om han köps utgår jag från att Jeffren lämnar. Då ersätts Jeff med en liknande spelartyp, fast en bättre sådan... och det gör ju faktiskt truppen bättre. Kvaliten på bänken förbättras avsevärd och Pep har en spelare att rotera med som är typ lika bra som de som startar. Så helt dumt är det inte, men jag blir inte upphetsad av det heller direkt. Hade hellre sett en större forward eller Neymar som är lite mer oberäknelig och enligt mig en större talang.

Vad tycker ni?
Annons: