/spanien/barcelona/forum/12098.aspx/spanien/barcelona/forum/12098.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-16 18:07
los mejores

Namn på denna individ?
Barcelona Cataloniaboy
2011-05-16 17:42
Kolla in denna liraren då! Från Gijón till Barcelona!
Barcelona Blaugrana91
2011-05-16 17:35
Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i den här artikeln, men Milan kan tydligen riskera att förlora scudetton. Tydligen ska det vara något skumt med affären då Milan lånade ut Borriello till Roma, så Milan och Roma kan alltså riskera poängavdrag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-16 17:35
Gotha

Ja, fast skillnaden mellan Reals och Barcelonas spel är ju att vi kontrolleara våra matcher från början till slut medan ni när ni möter Barca förlitar er på att vi inte kan komma igenom och sedan kontra.

Fotboll går först och främst ut på att vinna, men om man nu skulle kunna vinna med att spela med hög press och våga spela sig fram till målchanser så är ju definitivt de6t att föredra. Barcelona kan göra det, och Real skulle nog också kunna det om de organiserade den höga pressne riktigt bra.
Barcelona Sano97
2011-05-16 17:32
Jag kanske överdrev där lite grann men seriöst kolla in den här länken. Puyol sjunger på bosniska.
Real Madrid Gotha
2011-05-16 17:25
L.A.M Nr 10

Jag säger inte att Barcelona är rädda. Vad jag säger är att de som kritiserade Real madrid för att vara rädda, borde tänka sig för då barcelonas filosofi bygger på fras som sätter rädsla i fokus.

Real Madrid backade hem ja, för att det var det sätt dom trodde sig bäst kunna vinna, att täppa till på egen planhalva, och kontra. Och kontra är Real ett av världens 3 bästa lag på att göra, så jag tycker det är inte konstigt. PLus att det var inte så att Real ställde sig still i straffområdet. Man backade hem, och så fort Barcelona kom in i zonen så satte pressen igång, om än långt ner. Inget konstigt i min mening. Och visst, jag ser absolut hellre real anfalla och spela offensivt.

Men, anfalla och förlora med 5-0, 10-0 gör mig inte mer nöjd än att vinna med defensiv och kontring 1-0, 0-0 till exempel. Och den som påstår att man hellre förlorar genom att spela offensivt mot sin rival i en CL-semifinal hellre än vinna genon motsatt spel. Jag är ledsen, men köper inte en enda människa som säger det, inte en chans. Fotboll går ut på att vinna, så är det. Sen är det INTE vinna till varje pris, men vinns.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-16 17:18
Gotha

Kan på sätt och vis hålla med om att det är en taktik. Men jag skulle verkligen inte tillåta min egen klubb att spela så, med tråkig fotboll där alla ligger på egna planhalvan och väntar på motståndarna. När Barcelona är som bäst spelar de som i den andra semin och 5-0 matchen, vi kör mycket passningsspel högre upp i planen och går lite mer direkt på mål. Skulle verkligen inte kalla Barcelonas spelstil rädsla.
Real Madrid Gotha
2011-05-16 17:18
Jag säger inte att det inte är smart. Det är en ruskigt smart taktik, det är ju självklart att om man själv har bollen kan man göra mer, och motståndaren mindre.

Men "vi har boll, då kan dem inte göra mål" kommer alltid vara inriktning på att inte släppa in, att inte vilja ge bollen till motstådaren, att inte göra, att vara rädd för något. Det är det som den frasen säger. "Vi har boll, då kan vi göra mål" säger att man vill saker, skapa, göra mål etc och därav skvallrar om att våga mer etc.

Vad jag vill åt är inte att kritisera barcelonas spel.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-16 17:12
Största anledningen till att vi spelar som vi gör är väl helt enekelt att det är ruskigt effektivt om man gör det riktigt bra. Passningsspel genom hela plan funkar bättre än kontringsspel om, återigen, man gör det felfritt. För mindre lag kan jag förstå att kontringsspel funkar bättre.

När vi håller i bolle och bara spelar runt den är det antingen för att vi vill spela av en match eller locka fram motståndare, t.ex första halvlek i semin på Bernabéu.

Barcelonas spel när de spelar med mycket tikitaka på offensiv planhalva och går lite mer på mål är det vackraste som finns. När vi spelar runt den i backlinjen kanske det inte är så snyggt men ibland är det smart också.
Barcelona Barca4eva
2011-05-16 17:12
Gotha

Det kan vara så att man kastar sten i glashus ifall det är så att "om vi har bollen, kan de inte göra mål" är sagt med defensiven i åtanke, men så är det inte med Barca.
Real Madrid Gotha
2011-05-16 17:08
Hetfield

Min tanke är att real har fått kritik för att ha varit rädda, jag såg ingen rädsla någonstans. Jag såg taktik, som byggde på att försvåra för Barcelona, och det var en taktik som fungerade, ett av få sätt att störa barcelona.

Men man täpper till och kör på kontringar för att maximera sin chans att gå vidare, att vinna. Det är en taktik, oavsett om man gillar den eller ej. Men fegt, det håller jag inte med om.

Därav jag menar att om filosofin bakom barcas spel är "om vi har bollen, kan de inte göra mål" så bygger ju hela den filosofin i så fall på rädsla. Därav menar jag på att de som pratar om real madrid som rädda i så fall framförallt barcelona-fans vars egna filosofin skulle bygga på det, kastar sten i glashus. Sen tycker jag att man är naiv om man anser och tror att alla lag alltid ska anfalla i alla matcher oavsett motstånd etc. Då tar man bort tränarens roll helt och hållet, då man säger att taktik inte är något viktigt.
Barcelona Joan Gamper 1899
2011-05-16 17:07
Man får bara gåshud av detta. Tiita o njut !
Atlético addeh
Vet inte om det tagits upp idag men det pratades lite om Jonathan dos Santos position långt ute på kanten i gårdagens match och det var som så att han spelade högerback hela tiden medan Bartra bildade mittbackspar med Fontás och Mascherano på sedvanligt vis spelade pivoté. Inte konstigt att han slickade kanten hela matchen med andra ord.

Kul att Pep vågar slänga in spelare lite varstans trots att det är ovana positioner.
Barcelona basaric - “Mucho morro”
Ronaldo vinner skytteligan i Spanien. Men Messi vinner skytteligan i CL tredje gången på tre år. Messi har ändå gjort fler mål än Ronaldo i år totalt. Han har gjort 52 mål och 28 assist och vunnit ligan i Spanien samtidigt som han spelar final i Champions Leauge och har altså chansen att vinna den också. Ronaldo har gjort 51 mål totalt och 13 asisst och endast vunnit den spanska cupen med Real Madrid. Vad skulle du välja?

Inte nog med att 96 % av experterna tycker att Messi är världens bästa fotbollspelare så ligger han även etta på castrol rankings. Castol Rankings är ett nytt system som visar vilken spelaren som levererat bäst ute på plan under dom minuterna han fått spela.
Barcelona Barca4eva
2011-05-16 16:55
Sano97

I din ålder borde man ändå veta vad citattecken är.
PedroRodriguez
2011-05-16 16:54
Sano97

Läs om hans inlägg en gång till och analysera det.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Lite oroväckande att våra 4-0 och 5-0 vinster har på sistone blivit uddamålsvinster. Pedro och Villa har inte hjälpt Messi i målgörandet som i början av säsongen och det kan bli problem mot försvarare som Vidic, Ferdinand och Evra.

På tal om Evra, längtar ni också efter duellen, ALVES vs EVRA?
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
Sano97

Tagga ner, det var någon som hade skickat det till honom och inte tvärtom.
Barcelona Sano97
2011-05-16 16:53
Los mejores, käft på dig jävla sverigedemokrat oavset vilken hudfärg eller nationalitet man har så kan man gilla fotbol, fan asså människor som du borde inte leva på denna jord.
Barcelona Hetfield
2011-05-16 16:51
Gotha

Skillnaden mellan Barcelona och Mourinhos fotboll är att vi dominerar tempot och skapar lägen utifrån hur vi själva spelar. Mourinhos fotboll har alltid utgått ifrån att stänga till hemåt och satsa på kontringar när laget har flyttat upp.
Det vill säga att Mourinho lever på motståndarnas misstag medan vi styr och ställer istället.

Sen vad man föredrar är subjektivt, jag tycker och kommer alltid tycka att Mourinhos fotboll är urtråkigt.

geegiii

Ja visst, men vi har inte förlorat kampen om bollinnehavet sen Pep tog över och vi har rent statistiskt bara utökat i bollinnehavet för varje år som Pep har tränat.

Med det sagt så är vi ytterst sårbara om ett lag kommer förbi pressen, det är egentligen rätt så simpelt. Ha en jävla bra mittfältare med vassa fötter och snabba kontringsspelare så är vi sårbara. Scholes + Rooney, Nani, Hernandez, Valencia osv. är exempel.
Barcelona Trippeln
2011-05-16 16:48
Vampíro - Ánims Éric Abidal

Nej absolut du har rätt i det du säger, jag skrev allt det där utan orsak. Precis så var det.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-16 16:47
basaric - “Mucho morro”

Juste så var det.

Los mejores

Den som skickat det till dig är otroligt omogen och det är en pinsam och väldigt taskig kommentar.

Vad har hudfärg att göra med om man gillar en klubb eller inte liksom?

Nej som sagt den som skickat det till dig är galet omogen.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-05-16 16:46
Trippeln:

Jag gör inte en höna utav en fjäder, "Kom inte hit, ni är inte välkomna" och "Dra åt helvete ditt troll" räknas som attacker i min bok, speciellt efter att folk försökt föra en sansad diskussion.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-05-16 16:45
Los mejores //

Av vem fick du det där via PM??

Verkar inte trovärdigt att nån kan vara så dum..
Real Madrid geegiii - No Guti, No Party
2011-05-16 16:43
Hetfield //

Det måste väl ses som grundpelaren i ert sätt att spela, just pressspelet? Klyftor som uppstår mot andra lag efter man spelat sig ur den första vågen av pressspel är desto sällsyntare hos er, då ert kollektiv är så pass sammansvetsat att de verkligen rör sig som en enhet och pressspelet från er sida känns som en evig våg. Just den faktorn tillåter er att dominera bollinnehavet och spela ert tiki-taka trams ;)

Dock som du nämner, lyckas man spela sig ur ert pressspel så är ni väldigt sårbara. Sen desto längre matchen lider, utan att ni får låna bollen, då blottas era brister något oerhört. Ni är trots allt ett praktexempel på att "anfall är det bästa försvaret" och har ni inte bollen till ert förfogande så kan ni inte försvara er på bästa sätt, så att säga.

Blev lite luddigt i slutet, hoppas du förstod.
Barcelona Barca4eva
2011-05-16 16:39
Sano97

Hahahaha, you got me there!
Barcelona Trippeln
2011-05-16 16:38
Vampíro - Ánims Éric Abidal

Ingen har attackerat någon, sluta gör en höna utav en fjäder.
Barcelona Sano97
2011-05-16 16:38
Haha fan va grymt Puyol ska satsa på solokariärr inom musikbranschen och han gör massa bosniska låtar, kolla in
Barcelona basaric - “Mucho morro”
2011-05-16 16:36
Los mejores

Jag skulle gärna veta vilken idiot som skrev så där till dig så jag kan ignorera hans inlägg här framöver.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-05-16 16:34
Trippeln:

Vad är ditt problem? Sluta attackera folk bara för att de råkar vara maränger, speciellt när de försöker föra en normal diskussion. Tycker istället att vi borde lyfta på hatten för de som kommer in hit och beter sig moget, då det verkar vara en omöjlig uppgift för många på SF-forumen.
Annons: