/spanien/barcelona/forum/12096.aspx/spanien/barcelona/forum/12096.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-08 23:04
addeh

Skriver under på den elvan! Den ska vi ta poäng med. Vi bör åtminstone göra det.. vill att vi avgör ligan nu på onsdag så vi får fira på med el Pasillo och fyrverkerier på Camp Nou till helgen.

Om så blir fallet (att vi avgör ligan i veckan) hoppas jag på en sådan här elva eller åtminstone nåt i den stilen mot Deportivo:

Pinto
Bartra-Pique-Fontas-Maxwell/Muniesa
Oriol Romeu
Thiago-Sergi Roberto
Afellay-Bojan-Jeffren

Anledningen till att Pique spelar är att backlinjen behöver en ledare. Hade gärna sett Deulofeu och Rafinha i laget också haha, men de kanske kan få bytas in? Åtmonstone vara med i truppen! Sen lär väl Messi få spela, för att gå före i skytteligan igen.

Åh, det finns så många lirare jag vill ska få chansen om ligan är avgjord att man inte ens får plats med alla :)
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-08 23:01
Osvaldo lär inte kosta ens i närheten av 20 mille med tanke på laget han spelar i och att han inte är en jättebra spelare.
Atlético addeh
2011-05-08 22:54
1.70

Valdés - Alves, Piqué, Fontás, Abidal - Thiago, Mascherano, Iniesta - Afellay, Messi, Villa

Någon sådan elva vore trevligt. Frågetecken om Abi kan starta, annars får väl Fontás åter vikariera som vänsterback. Någon annan yngling kanske vore ett alternativ där ute annars, Muneisa exempelvis.

För att inte torska bör Keita inte starta utan istället låta Xavi eller Iniesta lira bredvid Thiago. Messi spelar alltid och jagar i skytteligan medan Villa säkert vill sätta en balja han också.
Barcelona Joan Gamper 1899
2011-05-08 22:49
Varför inte låna Bojan till Espanyol och vi värvar Osvaldo ? skulle vara grymt om vi fick den liraren. Jag minns under januari att Real Madrid ville värva honom (Osvaldo) när dom var i behov av en anfallare.

Kolla *länken* han pratar om Messi.
Barcelona Medgångsfan
2011-05-08 22:48
Ingen Alexis Sanchez! vi vill ha Hulk!
2011-05-08 22:46
addeh

Själv hoppas jag vi kör med en stark elva mot Levante och sedan lirar reserver i resterande två matcher. Tills vi tagit den förbannade poängen ska inget lag underskattas. Samtliga lag vi möter riskerar att åka ur och kommer kämpa tills de stupar.
Atlético addeh
2011-05-08 22:43
Nyss hemkommen från en polare där jag såg matchen. Någon vidare fotbollsunderhållning var det väl knappast med Andrés Iniesta - vilken spelare. Han är så bra att superlativet som beskriver honom ännu inte är uppfunnet. Hade hellre velat se vampyren blivit utbytt istället för Xavi mot slutet enbart för att få höra Camp Nou skandera hans namn en gång till och ge honom stående ovationer, men det lär väl komma fler tillfällen.

Skönt med seger för övrigt. En pinne på tre matcher krävs för att säkra titeln. Känns ganska bra. En b-betonad elva mot Levante lär det med största sannolikhet bli. Förhoppningsvis kan Fontás få spela centralt och vem vet, kanske plockar Pep återigen med sig Deulofeu eller varför inte Rafinha.

När vi ändå var inne på Fontás så gjorde han en stabil insats ikväll. Blev totalt lurad vid ett tillfälle av Callejón men det blev ingenting av den situationen. Annars skötte han sig bra ute till vänster. Är dock ganska säker på att det inte är någon position han skall användas på i framtiden, mittback är hans hemmaplan.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-08 22:42
1.70 - ligan.

Ja visst, money talks.
Jag kan tänka mig att klubben är i behov av cash, efter bygget av den nya snygga arenan.
Barcelona Hetfield
2011-05-08 22:42
Osvaldo för 20 miljoner euro? Vad är nästa steg, värva Thomas Brolin och bänka Villa :P?
Barcelona Barcadinho.
2011-05-08 22:39
Förresten - En riktigt viktig botten match mellan Zaragoza o Osasuna.
Zaragoza är på väg att klanta det på hemmaplan.
Stackars folk på arenan och Nina.
2011-05-08 22:38
Barcadinho

Okej, det kände jag inte till. Synd. Men Rosell har ju ändå försökt förbättra relationen klubbarna emellan, så vi får se. Lägger barca upp ett tillräckligt bra bud är det väl bara Llibres tjurighet som kan hindra en ev affär.

Detta lär ju aldrig inträffa.. Osvaldo har inte ens ryktats hit. Men jag hade inte tackat nej :)
Barcelona Blaugrana91
2011-05-08 22:34
1.70-ligan - Anims Abidal!

Osvaldo har ryktats till Tottenham tror jag och hade jag fått välja mellan honom och Sanchez hade valet fallit på Sanchez ingen tvekan där. ;)
Barcelona Barcadinho.
2011-05-08 22:32
1.70 ligan.

Jag vet inte, det kan bli svårt för oss att värva spelare från Espanyol.
Mycket beror på hur bra minne deras president Llibre har.

Detta med bakgrund till något som har hänt för några år sedan. Espanyol var ytterst nära att värva Saviola från Barca. Espanyol var nöjda, Saviola var nöjd (han ville fortsätta bo och leva i staden). Men Laporta bestämde plötsligt att sätta stopp för affären. Llibre lovade då att aldrig mer göra affärer med oss.
Barcelona Hetfield
2011-05-08 22:25
Taktiskt byte? Nja.

Om Keita inte byts in så kommer Pep att tjura hela veckan. Spelar ingen roll, vinst eller förlust, Keita ska in.
2011-05-08 22:18
Barcadinho.

Tänker precis som du där :) var nog ett taktiskt byte.

Btw, den där Osvaldo alltså. Honom skulle Barca kunna försöka ge sig på! Han kostar inte mer än 20 miljoner euro och är riktigt grym. Dessutom stor och stark. Tror han hade passat in utmärkt i Barca faktiskt. Gabi Milito ryktas ju till Espanyol, kan vi inte låta Osvaldo gå åt motsatt håll?

Nog för att det är rivalitet mellan klubbarna, men jag ser inte en sådan övergång som omöjligt. Det finns många spelare som lirat i Barca som gått till Espanyol och vice versa.
Barcelona tarrak
2011-05-08 22:15
Blaugrana91

Chans till liten revansch för förlusten i klubblags VM 2006 med andra ord. Är fortfarande irriterad över hur Barca slarvade bort den finalen.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-08 22:13
Det kommer låta lite konstigt, men jag ser bytet Xavi/Keita som ett taktiskt byte. Att slösa tiden helt enkelt.
Sådana byten i slutet på en match som görs väldigt ofta av laget som leder är ofta för att slösa med tid, samt för att få matchen ur tempot.

Att släpa in ett mål vid 89 är inte precis så hälsosamt.
Atlético Almer/skribent för Åtvidabergs FF
2011-05-08 22:07
Lite bilder från matchen ikväll finns på länken.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-08 22:03
Vet inte om ni läst detta redan, men Barcelona kommer att möta Internacional de Porto Alegre i en av semifinalnerna i Audi Cup i juli, vinner vi den matchen får vi sen möta vinnaren i matchen mellan Bayern-Milan i finalen.

Fansen fick i några dagar rösta på vilket lag man ville att Bayern och Barca skulle mötet, jag röstade på att vi skulle möta Milan, men nu blev det inte så. ;)
Barcelona Koeman_4
2011-05-08 22:02
Ang. Xavi - Keita bytet, Pep kanske tyckte det var en trevlig gest mot Keita att byta in honom och låta honom fortsätta sin obrutna svit. Är väl uppe i 26 eller 27 raka matcher nu som Keita närvarat i som startspelare eller inhoppare.
Barcelona Barca4eva
2011-05-08 21:59
Ett kryss/vinst oavsett vad Real gör så är ligan officiellt vår!
Barcelona Rambla~
2011-05-08 21:10
haeger

Nej, jag kände mig heller inte träffad. Gav bara min syn på saken varför det nästan alltid kan se lite segt ut i slutet av säsongerna. Speciellt i Spanien. Det är ingen tillfällighet att vi tex förlorar mot lag som Osasuna på Camp Nou med uddamålet som vi gjorde för någon säsong sedan. Det hör liksom till när det gäller Spanien. Faktiskt riktigt bra att få Espanyol så uddlösa i kväll som de faktiskt var. De har något att spela för trots allt. Visst, det har ju även Barca men de har några matcher på sig att stänga ligan.
Barcelona haeger
2011-05-08 21:07
Rambla~

Mitt inlägg var inte riktigt mot dig så du behöver inte känna dig träffad.
Xavi - Keita bytet var väl ändå ganska väntat, Pep brukar göra byten i typ sista minuten.
2011-05-08 21:06
Sådär ja! Nu känns det bra :) Hade varit otroligt bra om vi fått avgöra ligan mot våra stadsrivaler, men jag kan leva med det om vi nu tar poäng av Levante så det blir el Pasillo på hemmaplan nästa helg.

Spelet ikväll var inte det bästa jag sett barca prestera. Långt ifrån! Men det såg stabilt och säkert ut. Segern var aldrig direkt i fara. Det sjuka spelschemat och alla el clasicon får försvara vissa spelares oskärpa och slarv. Jag utgår från att detta bara blir bättre och bättre allt eftersom spelarna får lite andrum.

Men, som sagt, ikväll är man glad! Väldigt glad. Tredje raka ligatiteln är som i en liten ask nu :D För övrigt var Iniesta bäst på plan. No question about it
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-08 21:03
Ligamästare och final i CL coming up. Det går bra nu!
Barcelona Rambla~
2011-05-08 21:02
haeger

Nej jag klagar egentligen inte på spelet. Det brukar se ut så i slutet av säsongen när storlagen så gott som har avgjort allt. De går knappast för fullt. Kolla Madrid tex, ena veckan får de stryk hemma för att i nästa omgång köra över Sevilla borta. Topplagen spelar mer på inspiration än taktisk förmåga och inställning. Idag var Barca rätt så slöa, så länge de hade kontroll var de inte intresserade av att höja tempot utan istället försöker de sig på svåra saker och mer leka fotboll.

Jag tycker bara bytet av Xavi så sent kändes konstigt. Hoppas bara att inte har någon skada.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-08 21:02
Man1

Kan se lite tråkigt ut när de slutar anfalla ibland, och bara vill vänta tiden ut det medger jag kan vara lite tråkigt. Men nu står mycket på spel, jag förstår spelarna som vill ta det lugnt i detta skede. Blir säkert massa unga/bänknötare som spelar nästa match och krigar in i det sista för att visa sitt värde.

=)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-08 20:59
Vi är 1 poäng ifrån ligaguld, 1 poäng ifrån!

Jisses
Barcelona Man1
2011-05-08 20:58
Ride the big one

Ja det e klart jag fattar att man inte kör 100 % hela matchen. Men bara för det tycker jag inte att man ska sluta anfalla och göra fler mål. Men men. Skönt med ligaseger.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-08 20:57
1 poäng på 3 matcher, klarar vi av detta? jag tvivlar.....

Nej driver, det känns riktigt riktigt nära nu, fest på onsdag :)
Annons: