/spanien/barcelona/forum/12094.aspx/spanien/barcelona/forum/12094.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-07 11:18
Vi har stora chanser att vinna guldet i helgen, men samtidigt som 1.70-ligan säger så kan vi klanta till det rejält och bjuda in Madrid i matchen igen, förlorar vi och Real vinner så är det 5 poängs skillnad med tre matcher kvar. Jag vet, vi måste förlora två gånger då mot någon av Levante, Deportivo och Málaga, men det är ändå onödigt att korta ner avståndet.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-07 11:15
Abbe

"Jag är mer orolig för att Real Madrid vinner om man låter de normala bänkspelarna spela, alltså dem som har lite mer att bevisa. Precis som vid 6-3-segern mot Valencia"

Skriver under på det!
Men fan vad tjurig man blev nu. Hade ju fått för mig att matchen var ikväll och var totalt inställd på det :P
Hursomhelst, en seger imorgon är ett "måste". Förlust imorgon samtidigt som Real vinner ikväll och det är nerver i det hela igen. Vi klantade till oss förra helgen och har inte råd med det igen
Barcelona Figeta
2011-05-07 11:13
Idag skulle vara det perfekta tillfället och vinna ligaguldet på. GULD på Camp Nou mot Espanyol i ett derby kan det bli bättre? snälla Sevilla ta poäng ikväll
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-07 11:12
Hetfield

Eh, är det inte du som vill ha Pastore och Cavani för mer pengar än 30 miljoner? De kanske anses vara bättre än Sánchez, men uruguayanen och argentinaren har också bara haft ett lyckat år, det var inte direkt såhär bra förra säsongen.

Men håller absolut med dig. Varför ska man köpa en talang som knappast bevista så jättemycket, och för 30 miljoner? Haha.
Barcelona Hetfield
2011-05-07 11:11
Det jag hörde var att Cesc pris ligger på runt 30-33 miljoner nu.

Seriöst, ska inte svenskafans fixa redigerings funktionen nu? De är väldigt snabba med att bomba sidan med reklam och Kåmarks fula ansikte, men en sådan enkel men nödvändig funktion är ju svårt....
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-07 11:09
50 miljoner för Cesc? Yeah right. Spanjoren har inte ens varit någon jättebra spelare den här säsongen. Nasri har väl dominerat mycket mer och varit Arsenals bästa spelare.

Jag vill absolut inte ha Cesc, men ska det ens diskuteras så ska inte Arsenal erbjuda över 40. Gör de det så är det tack men nej tack. Skulle vilja säga att jag inte vill att han ska kosta mer än 30, mycket mer än det och det börjar bli riktigt onödigt, mer än det redan är.

Äh. låt han stanna i Arsenal och vinna titlar(hehe) där. Han stack från Barca när han var ung och han är inget behov nu. Vi har världens andra och tredje bästa spelare på hans position och en framtida guldbollenvinnare som är påväg upp.
Barcelona Hetfield
2011-05-07 11:04
Om Barcelona köper Sanchez för över 30 miljoner så kommer jag att åka ner dit personligen och ge alla i styrelsen en pungspark. Fyfan, man blir bara äcklad när man tänker på sådana summor när det gäller en dribbelgubbe som har haft 1 lyckad säsong i Udinese.

Please.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-07 10:59
1.70-ligan - Anims Abidal!

Motivation slår klass. Sevilla har mycket att spela för ikväll, särskilt om Bilbao vinner, som jag skrev tidigare.

Jag är mer orolig för att Real Madrid vinner om man låter de normala bänkspelarna spela, alltså dem som har lite mer att bevisa. Precis som vid 6-3-segern mot Valencia.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-05-07 10:59
Khazal,
Vidrigt att se dem tacklingarna, den första där av Del Horno hade lätt kunnat avsluta Messis karriär.
Sen att se Mourinho gnälla över Teater är ju bara att hånskratta åt.
Del Hornos tackling hade i min bok gett en säsongs avstängning. Vill aldrig se sånt där på planen.
Usch för Mourinho & alla lag han har tränat och kommer träna.
Smuts!
2011-05-07 10:56
Nja, jag tror inte Sevilla vinner. De har ju för fasen värre skadeproblem än vad vi brukar ha! Dock kan man aldrig räkna ut andalusierna, de kan göra riktigt sjuka matcher ibland...lite irriterande att vi inte fick med oss någon poäng från San Sebastian och kunde avgjort ligan på egen hand?!

Tänker på Militos mål och Pintos straff framförallt...
Barcelona Figeta
2011-05-07 10:55
Ryo Miyaichi

Det är verkligen inte överpris om man jämför med Kaká och Ibra som båda är två stora misslyckade värvningar men med tanke på att vi VET att Cesc vill lämna och att han gjort en "katastrof" säsong så sänks priset enormt. Jag skulle nog säga att 400 miljoner max.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-07 10:47
Sevilla har väldigt stor chans att vinna mot Madrid, och tar de bara oavgjort kan ju vi avgöra ligan dagen därpå. Om Real förlorar så är jag helt säker på att vi vinner, finns inte en chans att spelarna slappnar av när ligan kan avgöras och det är ett derby mot Espanyol. Det blir troligen många mål då.

Slutsats: Jag tror det är väldigt stor chans att ligan avgörs den här helgen, och sen kan vi vila spelare de tre sista matcherna som är kvar innan CL-finalen.
2011-05-07 10:42
Abbe

Åh, hade för mig att matchen var ikväll :/ så tråkigt...var så taggad och ville bara den matchen skulle börja nu. Tror dessutom vi hade haft större chanser att vinna ligan i helgen om vi slagit Espanyol innan deras match. Nåja.. ligan vinner vi säkert tillslut ändå.

Dock tror jag inte Sevilla lår Real ikväll. Inte med deras skador. Rakitic, Caceres, Navas, vilka är det mer som saknas
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-07 10:25
Vore det inte härligt att avgöra ligan i teorin i helgen på hemmaplan, mot Espanyol dessutom? Kan inte bli mycket bättre. Sevilla har mycket att spela för ikväll och en seger är nästan ett måste då Atheltic Club möter Levante på hemmaplan klockan 18.00. Jag tror mycket väl andaluserna kan ta samtliga tre poäng mot marängerna ikväll, och sedan hoppar Bojan in (om han är 100% fit) in och avgör derbyt till Barças favör imorgon :-).
Barcelona el Maestro!
2011-05-07 09:14
Är det några av er som har ansökt om biljetter hos Barca? Alltså biljett till finalen?
Jag har ansökt om det idag. Jag fick svar på att biljetten kommer att kosta mig 90 euro, om jag får en.
Det kommer troligen att lottas då det är fler som vill ha biljtter vilket gör det svårare att få en biljet.
Jag har i alla fall gjort vad jag kan. Jag njuter av gärna matchen på TV på hemmaplan, om jag kan inte få biljetten.
Barcelona Culé hasta la muerte
2011-05-07 08:49
Thiago > Cesc

Löjligt om man spenderar så mycket på en spelare igen, särskilt när man har framtidsnamn i truppen redan.

Dock så tror jag det är skitsnack.
Ryo Miyaichi
2011-05-07 06:24
51 för cesc är ju knappast överprid om man jämför med zlatan, villa, carroll,Torres mfl.

Hans ålder gör att han har ett par år kvar..
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-07 04:08
51 miljoner för Cesc? Hahahaha, årets skämt.
Stämmer det är det fan största skandalen sedan Zlatan affären.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-07 03:47
Sorry, är rejält dragen men

Barcelona will bid 51M for Arsenal midfielder Cesc Fabregas (24) this summer with the player looking certain to go. [daily star]

det var fan det värsta. Vet inte om jag ska gilla att Cesc kommer eller om jag ska tycka illa om det satans överpriset. Over & out.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-05-07 02:32
Cesc värvades av Wenger tack vare utbildningen han fick i La Masia. Däremot är Fabregas den spelaren han är i dag mycket tack vare Wenger.
Barcelona Khazal
2011-05-07 02:02
Någon som minns Messi mot Chelsea som 18 åring?
Lägg märke till;
Planen (aka potatisåkern),
tacklingarna Messi fick utstå redan där och

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/europe/4737848.stm

där Mourinho anklagar Messi för filmning.

Det är precis detta vi har fått uppleva under senaste veckorna mot Madrid. Sen är det vissa som undrar varför man "filmar". Ett enkelt svar är att man inte kan uppmärksamma domarna på motståndarnas fula spel på ett annat sätt.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-07 01:02
Fabregas är en äkta Barca produkt, det är vi som har uppfostrat honom och inte nån jävla grodätare. Fabregas uppfostrades hos oss La Masia!! Han kommer hem snart!!

#4 är vigd för honom!!!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-07 00:51
Det är nästintill omöjligt att få tag på biljetter genom UEFA och Barcelonas officiella hemsida.

Biljetter finns annars på många hemsidor där man får välja antingen biljetter eller paketpris. Vad jag har sett så kostar biljetterna någonstans mellan 12 000 - 15 000 kr. Lite sjukt men med tanke på efterfrågan så lär det inte vara så svårt att sälja de biljetterna.

Hade man haft tur och fått biljett genom UEFA så hade jag gärna sålt någon av dom för 70 000 och dragit på 10 hemmamatcher nästa säsong :)
Barcelona >The Reporter<
2011-05-07 00:24
Kan man köpa biljetter för 1500-3000 på Uefas hemsida?
,Sami
2011-05-07 00:20
H.Alavi - Magico!
Hahaha för 65.000 kr kan man få 2 bilar och en lägenhet:)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-06 23:56
>The Reporter<

Den billigaste sägs landa på 1000-2000 kronor. Får du inte tag på en biljett i tid hittar du en biljett på svarta marknaden för drygt 65.000 kronor. ;)
Barcelona >The Reporter<
2011-05-06 23:45
Tjena, vet någon hur mycket en billig biljett till finalen ligger på?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-06 23:34
el Flaco

Du är inte ensam om att göra det.

----

Barca-produkt eller ej, han spelar sedan 2003 i Arsenal. Finns inget mer att tilläga.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-06 23:26
Varför denna besatthet av vem som är vems produkt? Cesc är en spelare som föddes och uppfostrades i Barcelona och sedan uppfostrade Arsenal honom och är nu deras spelare. Att han vill spela i Barcelona är ingen hemlighet heller. Så det finns ingen anledning för påhopp eller att lägga energi på.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-06 23:25
Ärligt talat bryr jag mig inte speciellt mycket var Cesc är fostrad. Han kan gott och väl stanna i Arsenal resten av karriären och ses som deras egna produkt som bar hela deras lag i många säsonger. Det kommer nog dröja ett tag innan Arsenal får en lika bra spelare som Cesc, i alla fall om de fortsätter att satsa på Wengèr som mest bryr sig om att klubbens ekonomi mår bra och hur nästa säsong kommer se ut(som alltid ändå blir lika kass som den förra).
Annons: