/spanien/barcelona/forum/12093.aspx/spanien/barcelona/forum/12093.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-05-09 20:57
Diar Iniesta Shekha

Du vet att Bayern är en stor och anrik europeisk stormakt va? Dessutom kanske han inte har fått något konkret från spanska eller engelska storklubbar så det är inte konstigt ifall han skriver på för Bayern.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-09 20:51
Jag fattar verkligen inte hur man kan gå till Munchen när tex lag från Spanien och England vill ha en och då snackar vi om toppklubbar. Jag hoppas verkligen inte att han drar dit för att jag gillar Coentrao och vill ha honom här..
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-09 20:42
Det verkar som vi har knutit till oss den unga målvakten Esteban Andrada. Det har rapporterats om det i drygt en vecka nu. Har ingen aning om vad hans potential, men jag litar på att Zubi och hans mannar har gjort ett gott jobb i scoutingen, om det nu stämmer.
,Sami
2011-05-09 20:37
Coentrao på väg till Bayern?
Barcelona Jonken
2011-05-09 17:48
tycker det är värdelöst som någon påpekade att man inte får dömma toppfotboll när man blir över 45, va är de för jävla skitregel egentligen. De flesta är ju som bäst de sista åren som Colina och Markus Merk. Sorgligt att man inte anses kunna hålla nivån när man kommit över en viss ålder. Så länge som man klarar de fysiska testen och kan hänga med i spelet borde man få dömma. Fel forum att ta detta i men var tvungen och skriva av mig :)
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-09 17:45
Frodo

Håller inte riktigt med, tycker Webb får oförtjänt mycket skit. Dessutom handlar ju kritiken mycket om de extraminuter han lägger på, "fergietime", och för en domare finns det värre fel att göra än att lägga till eller ta bort en minut på övertiden.

Dessutom skrivs det mycket negativt om honom på grund av andra saker, bl.a. när Webb gav Gerrard rött kort i Liverpool - Man U och Babel publicerade en bild på Webb i Unitedtröja och skrev diverse saker.

Att han inte gav De Jong rött kort när han karatesparkade Xabi i VM-finalen förstår jag dock inte, men han har själv medgivit efteråt att han borde gett honom rött.
Barcelona Hetfield
2011-05-09 17:40
elbraco

Oj, missförstod vad du skrev. Spanska domarförbundet är nog för bekväma och lata för att göra ändringar, de är nog rätt så nöjda med att casha in deras lön varje månad och rulla på tummarna.

1.70-ligan

Visst är det imponerande, men samtidigt så är det väldigt kortsiktiga lösningar. Cassano (29 år snart) blandar och ger, Mexes (29 år) skadebenägen och ojämn, Van Bommel har max 1-2 år kvar i kroppen, Robinho (27 år) ojämn och rätt så medioker. Men Ibra och Taiwo är dock bra köp, men däremot så hade man kunnat köpa bättre med tanke på Ibras pris och lön.
Barcelona Frodo
2011-05-09 17:34
Jag missade matchen igår men har hört att det var en stabil seger. El Flaco nämner att Messi inte var fokuserad på skytteligan vilket är positivt. Det vi behöver just nu är att flera spelare gör mål så att det inte blir en alltför stor börda på att Messi ska göra det inför CL-finalen. Ju fler målskyttar desto bättre. Fattas bara att Villa och Pedro hamnar i målprotokollet mer frekvent.

Webb är ju rätt dålig. Det är nog bara ManU supportrarna som gillar honom.;) Men jag håller med om att de spanska domarna försöker slå nya bottenrekord varje år.
2011-05-09 17:32
Hetfield

Jag skrev ju aldrig att han dömde heller :P utan att han tränar andra domare i Italien.
Det är det senaste jag har hört och det var rätt längesen så jag har antagligen fel.
Hursomhelst hade det varit riktigt fint med ett stort domarnamn i Spanien.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-09 17:29
Taiwo är en riktigt bra värvning som jag hoppades vi skulle göra. Bara att ta av hatten för Gailliani, som på mindre än ett år har fått dit Ibrahimovic, Cassano, Taiwo, Mexes och van Bommel för sammanlagt 24 milj euro!
Barcelona Hetfield
2011-05-09 17:28
elbraco

Colina? :P Han pensionerades 2005, han är dessutom äldre än 45 år så han får inte döma A-lagsfotboll. Han är ordförande i domarförbundet idag, så det skeppet har redan åkt iväg.

Det finns dock en rätt så ok tränare i Spanien, jag har glömt vad han heter men han är kort och har krulligt hår. Mallenco är också rätt så bra när han har en bra dag.
Barcelona BarcaDinho93
2011-05-09 17:27
Hur kan man skriva i forumet via webben, är inne med iphone
2011-05-09 17:25
Herregud, kolla Milans backlinje nästa år.

Taiwo Nesta T.Silva Abate

ger mig ståpäls alltså. Silva som tydligen ska ha varit Serie As bästa back i år (han var grym mot Roma), Abate som är lite av en personlig favorit, kungen Nesta och Taiwo. Mexes med, men han är ingen höjdare direkt.

Äntligen bygger Milan ett lag som inte består av gamla nedsupna stjärnlirare.
2011-05-09 17:20
Hetfield

Colina tränar ju domare i Italien numera (vad jag vet), kan han inte komma hit snart?
Italien har Colina, England har Webb, Spanien har...Muniz Fernandez?
Life is unfair.
Barcelona Messidinho18
2011-05-09 17:16
Haha fan jag visste inte att du hette så du vet jag heter så på olika sidor, såg inte det men jag är ny här, för att jag har 18 är att jag hade 18 förut och jag älskar både Messi och Ronaldinho HAHA men nice att det finns många som kallas för messidinho ....
Barcelona Senor Grande Pep
2011-05-09 17:12
Jag tkr att vårt anfall med Villa nu är perfekt, jag menar förr hade vi svårt o komma genom vissa lags försvar när de parkerade lagbussen framför sitt mål, men jag tkr att tack vare VIlla kommer åtminstone längre in när vi möter såna lag, jag kanha fel men jag ser det så, mittfältet behöver jag inte ens prata om, världsklass(stör mig dock på Busquets attityd), Det jag vill se är ett "tyngre" försvar så att vi kan skydda oss från farliga kontringar.kanske måste vår defensivmittfältare vara ännu mer defensiv...Dock har förbättringar skett med Masherano
Barcelona Hetfield
2011-05-09 16:59
Seriöst, jag har sagt det här förut men kan man inte börja ta in domare från andra länder till spanska ligan? Variation leder till bättre standard, hur en domare som "slicket" för vara kvar är helt absurt.

Ta till exempel den uzbekiska domaren från VM, Irmatov, han var helt klockren. Han har blivit nämnd till Asiens bästa domare tre år i rad nu (2008,2009,2010), tänk om vi kunde värva sådana domare till spanska ligan, snacka om att nivån skulle höjas.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-09 16:51
1.70-ligan

Du har helt rätt. Föredrar helt klart när man värvar smart, med billiga, oftast unga men riktigt duktiga spelare. Tycker ändå det har blivit bättre med Rosell, Laporta hade ju en förmåga att slänga för mycket pengar omkring sig även om han var en fantastisk president. Rosells värvningar, Adriano, Mascherano och Afellay, har alla varit billiga och tillfört en hel del till laget, i alla fall de två förstnämnda. Och ja, 20 miljoner euro är ganska billigt för Mascherano.

Hoppas vi köper någon billig och bra back i sommar som kan agera reserv och göra det bra. Sedan kan jag inte rå för att man blir lite sugen på Sánchez, men jag tycker ledningen bör kolla på andra alternativ först om man inte kan pruta ner prislappen för chilenaren. Det finns säkert andra anfallare där ute som hade gjort det riktigt bra och är billigare än Sánchez. Men jag skulle inte gråta floder om han kom.
,Sami
2011-05-09 16:25
>The Reporter<
Ja du har helt rätt såg det precis. Tänkte inte ens på det i början. My eyes was on Neymar:)
Barcelona >The Reporter<
2011-05-09 16:14
,Sami

Han som står uppe till höger i bild och tittar på när Neymar fintar, han verkar inte ha några armar?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-09 16:13
Real får alltså Sahin för reapris, Milan snor åt sig Taiwo och Mexes gratis... det finns ju massor av fynd att göra ute på marknaden! Hoppas Rosell och co håller ögonen öppna. Fortsätt att fynda klasspelare likt man gjorde med Afellay och toppa med en crack. Vi kan få en sjuk trupp tills nästa år om vi bara agerar smart - och vi måste nog agera smart om inte konkurrenterna ska hinna ikapp.
PedroRodriguez
2011-05-09 15:16
Andreas V.V

Länk.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-09 15:13
Nuri Sahin må vara bra men skulle jag varit tränare i Real skulle jag aldrig värvat honom. Jag må låta avundsjuk, men att ha Sahin och Alonso som innermittfältare och Di María, Özil, Ronaldo och Higuaín/Benzema högre upp i samma startelva blir helt enkelt lite för mycket av det goda. Finns inte en chans att man klarar att vinna mot kvalificerat motstånd med den uppställningen, se bara vad som hände mot oss när de åtminstonde försökte spela offensivt.

Angående Sánchez så hade det antagligen varit en riktigt nyttig värvning om man kunde få han lite billigare. Antar att 30 miljoner är utgångspriset, då önskar jag att Rosell hade kunnat föhandla ner det till åtminstonde 22-23 miljoner. Då hade som sagt värvningen varit riktigt bra, nu känns det som Sánchez behöver göra det lite för bra för att köpet ska ses som lyckat efter några år. Aja, antar att vi kommer behålla honom rätt så länge och att han blir startman i framtiden så då kanske det inte är en overklig summa, gör han succé så kanske han trots allt efter ett par säsonger kommer ses som ett bra köp.

Om man nu köper chilenaren för 30 miljoner så vill jag verkligen inte se några fler crack-köp denna sommar. Inga mer värvningar över 15 miljoner, istället kan man hämta hem Botía för endast ett par miljoner eller varför inte kolla på de utlånade, där Cacerés troligen stannar i Sevilla där Henrique troligen skulle kunna vara möjlig att ta tillbaka. Som sagt, köper vi Sánchez så är det en billig backvärning som gäller.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-09 15:11
På tal om inget, är det någon här inne som har läst Rosells bok och vad era intryck var? Det kändes ganska tydligt och väntat att han försökte måla upp en bild där han var offret och Laporta var boven och passade även på att dela ut kängor till Cruyff, Txiki & Co. Trots detta innehöll boken ett par godbitar som när Sandrusco förhandlade med PSG för att hämta hit Ronaldinho.
Barcelona Rambla~
2011-05-09 15:05
Nu är det klart. Det blir en USA-tour efter Audi Cup i Munchen 26-27 juli. Spelarna åker tillbaka hem till Barcelona och i stort sett bara packar för USA-resan.

"Official: Barcelona will do a pre-season tour in the United States from 30 July to 6 August"
,Sami
2011-05-09 15:01
Den här är juh underbar!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-09 14:57
Någon som har lust att länka höjdpunkter från gårdagens match? Missade båda målen =(
Barcelona Rambla~
2011-05-09 14:45
När man läser hur Pep uttalar sig om Maschernao så är han ju hur nöjd som helst med den värvningen. Vi får inte glömma bort att utan honom så hade vi nog inte klarat oss under våren när alla mittbackar blev skadade på löpande band. Han och Busquets har räddat vår säsong känns det som. Även om ingen av de två är idealiska mittbackar. De har dock lyckats hålla oss flytande.

Nej, jag tror heller inte att Rosell tänker göra mer än max 1 crack-värvning denna sommar. Det finns det inte ekonomi för.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-09 14:33
Rambla/

Med tanke på hur marknaden och vår budget ser ut blir våra alternativ väldigt begränsade om vi ska försöka värva in spetsspelare, särskilt om det blir mer än en. Hittills har Rosell gjort det bra med Adriano, Afellay och Macherano, även om denne siste kostade betydligt mer än de andra två, men el Jefecito är/var dessutom ett betydligt större namn och hans prislapp var därefter.
Atlético addeh
2011-05-09 14:28
Seydou Keita has taken part in the team's last 26 Liga games [via fcbarcelona.cat]

Jag vet inte vad han gör för att förtjäna det, men speltid, det får han alltid.
Annons: