/spanien/barcelona/forum/12092.aspx/spanien/barcelona/forum/12092.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jonken
2011-05-07 12:50
1.70-ligan - Anims Abidal!

Att Keita är slut är skitsnack, han har fått lira väldigt lite denna säsong men han gör alltid ett bra jobb när han kommer in, Han hade antagligen spelat varje match om han lirat i ett annat la liga lag än Barca och Real. Att kunna ha en sånn klass-lirare (som samtidigt skiljer sig från de andra) på bänken som inte gnäller någon gång är ovärdeligt. Keita är viktig för Barca och hoppas verkligen inte att han säljs vilket jag inte heller tror kommer bli fallet.
Barcelona Figeta
2011-05-07 12:42

Keita har gjort ett par bra matcher nu det senaste men i mina ögon håller han verkligen inte Barca klass. Det han bidrog med under de två första säsongerna var huvudspelet,styrka och sina löpningar in i boxen. Detta har vi inte sett så mycket av och man märker tydligt att han är slut.

Cesc som spelat i PL i flera år kommer utan tvekan vara en av de mest fysiska i A-truppen om han ansluter. Han är extremt löpstark och löpvillig och Laporta sa har han Barcas DNA. Ser hellre att vi därför säljer Keita och in mec Cesc samtidigt som Thiago inte påverkas lika mycket av detta.

Vad händer med Thiago om Cesc kommer och Keita stannar?
Barcelona B-Guden
2011-05-07 12:38
TommyEdh

Visst han är bra, men han är fan skadad minst lika mycket som han spelar, sen ser ja hellre Thiago en honom
Barcelona Barcamannen
2011-05-07 12:37
TommyEdh

Jag tycker någon spelare är värd det priset. Det är på tok för vidriga priser i dagens fotboll.

Det jag stör mig mest på är varför ska alla selare ha så sjukt höga löner. Vad ska dom med 60 miljoner om året till. Du fick ju 60 mille förra året, räcker inte det.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-05-07 12:24
TommyEdh.

Oroa dig inte. Vi har sett Fabregas i sina bästa stunder och han är värd otroligt mycket pengar - men vi är för snåla för att ens drömma om att betala en summa över 400 miljoner kronor.
Barcelona Frodo
2011-05-07 12:11
TommyEdh

Han är inte värd så mycket för Barcelona. För vilket annat lag som helst är han värd så mycket men med tanke på vilka spelare vi har på den positionen och vilka som är på väg uppåt från akademin så är det en astronomisk summa för oss.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-07 12:04
Figeta

Varför ersätta Keita med Cesc? Får vi hit Cesc, för en rimlig summa, fine. Men låt Keite stanna! Han är, oavsett vissa säger, nyttig för laget och håller definitivt ett par år till. Sen kan förhoppningsvis Sergi Roberto ta över hans roll. Stannar samtliga spelare och Cesc köps in får vi en bättre bänk och starkare trupp. Annars inte.
TommyEdh
2011-05-07 12:01
Jag är Arsenalfan (Och barca).
Tycker det är extremt konstigt att ni tycker fabbe inte är värd 500+ svenska. I mina ögon är han en av världens absolut bästa passningsspelare. I sin bästa form är han kanske den allra bästa. Han har dessutom många år framför sig, jag hoppas dock att han stannar i Arsenal. Han är den viktigaste spelaren där.
Barcelona Figeta
2011-05-07 11:57
Hetfield

Jag tror man skulle kunna få Falcao för en mycket billigare summa än Cavani. Falcao påminner mig mycket om Cavani när han spelar speciellt med sin styrka och kämparglöde.

Men jag hålller mig fast vid att jag inte vill ha någon ny anfallare utan ge Afellay,Bojan ytterligare en chans och värva Cesc som får ersätta Keita. Då får vi en grymt bra bänk som vi kan rotera startelvan med.
TommyEdh
2011-05-07 11:55
Tänkte beskriva Unitedspelarnas stryrkor och svagheter för er som inte har bra koll på deras lag.

VDS: Stabil målvakt, duktig med fötterna och bra i luften. Inte jättebra shotstopper
Evra: Extremt duktig vänsterback både offensivt och defensivt. Har egentligen inga svagheter men har i nuläget en ganska dålig form.
Vidic: En absolut världsback, stark snabb och ostoppbar i luften. Inte jätte bra med fötterna.
Ferdinand: En av mina absoluta favoritspelare utanför Barcelona och Arsenal(som är mitt andra lag) Han är extremt proffisionell och får alldelles för lite cred. Bästa mittbacken i världen med fötterna och extremt följsam i defensiven. Långsam.
Fabio/Rafael. Har ganska dålig koll på dessa två. De ska tydligen ha varit helt briljanta denna säsong. Bör ändå ses som Uniteds största svaghet. De saknar erfarenhet och är ett frågetecken i defensiven.
Park: Springer ofantligt mycket, Rörlig, Bra i defensiven. Relativt dålig passningsspelare.
Carrick: Skölden framför Vidic och Ferdinand. Defensivt väldigt duktig och en mycket bra passningsspelare. Bidrar i princip ingenting offensivt.
Fletcher: Här kan man ställa upp med vem som helst. Är alla i form blir det antagligen Fletcher. Diciplinerad slitvarg. Inga riktiga svagheter, han är inte särskilt bra på något.
Valencia: Betydde väldigt mycket för United förra säsongen, nu har han varit skadad större delen av denna säsongen men är tillbaka och gör det mycket bra. Mycket snabb och mycket stark samt bra inlägg. En dimensionell.
Rooney: Egentligen den enda jag verkligen fruktar offensivt. Detta är en spelare av absolut högsta världsklass. Slitvarg, Jättebra skott, Jättebra passningsspelare (Alla olika sorters passningar) Snabb. Inga svagheter men är inte en jätte teknisk spelare med tanke på hans andra kvaliteer.
Chicarito: Blev utsedd till Premier Leagues bästa värvning i år. Med all rätta. Klinisk avslutare som är duktig på huvudet, duktig på djupledslöpningar och är en av världens snabbaste spelare. Utan boll i straffområdet är han betydelselös, får han ett läge sätter han det.

Barcelona DM1982
2011-05-07 11:53
Bra video på länktips.

Kolla speciellt när Alves och Messi är ensamma mot fem Atletico Madridspelare, ser rätt kul ut.
PedroRodriguez
2011-05-07 11:51
1.70-ligan.

Självklart. Chansen att de vita snor titeln av oss är mikroskopisk. Sen tror jag killarna är djävligt taggade och, jag tror inte att vi torskar hemma på CN. Vi ska sätta dit Pochettino och hans gäng.
Barcelona Hetfield
2011-05-07 11:49
LAM

Skillnaden är att t.ex: Cavani och Pastore kan erbjuda mer än vad Sanchez kan. Behöver vi verkligen ännu en kort och teknisk spelare i laget för den summan?

F*ck no.
2011-05-07 11:44
PedroRodroguez

Jag sa givetvis det där med glimten i ögat.

Men jag vill absolut inte se en förlust imorgon
PedroRodriguez
2011-05-07 11:37
Slarva bort guldet? Det finns inte på kartan. Torskar vi mot Espanyol som kommer göra allt för att sätta käppar i hjulet för oss och Madrid lamslår Sevilla så måste vi även förlora mot två av världens bästa lag i Levante och Deportivo.... och Madrid vinna sina matcher ifall detta ska tappas.
2011-05-07 11:22
LAM nr 10
Jag kommer aldrig att komma över Pintos strafftabbe om vi slarvar bort guldet nu... :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-07 11:18
Vi har stora chanser att vinna guldet i helgen, men samtidigt som 1.70-ligan säger så kan vi klanta till det rejält och bjuda in Madrid i matchen igen, förlorar vi och Real vinner så är det 5 poängs skillnad med tre matcher kvar. Jag vet, vi måste förlora två gånger då mot någon av Levante, Deportivo och Málaga, men det är ändå onödigt att korta ner avståndet.
2011-05-07 11:15
Abbe

"Jag är mer orolig för att Real Madrid vinner om man låter de normala bänkspelarna spela, alltså dem som har lite mer att bevisa. Precis som vid 6-3-segern mot Valencia"

Skriver under på det!
Men fan vad tjurig man blev nu. Hade ju fått för mig att matchen var ikväll och var totalt inställd på det :P
Hursomhelst, en seger imorgon är ett "måste". Förlust imorgon samtidigt som Real vinner ikväll och det är nerver i det hela igen. Vi klantade till oss förra helgen och har inte råd med det igen
Barcelona Figeta
2011-05-07 11:13
Idag skulle vara det perfekta tillfället och vinna ligaguldet på. GULD på Camp Nou mot Espanyol i ett derby kan det bli bättre? snälla Sevilla ta poäng ikväll
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-07 11:12
Hetfield

Eh, är det inte du som vill ha Pastore och Cavani för mer pengar än 30 miljoner? De kanske anses vara bättre än Sánchez, men uruguayanen och argentinaren har också bara haft ett lyckat år, det var inte direkt såhär bra förra säsongen.

Men håller absolut med dig. Varför ska man köpa en talang som knappast bevista så jättemycket, och för 30 miljoner? Haha.
Barcelona Hetfield
2011-05-07 11:11
Det jag hörde var att Cesc pris ligger på runt 30-33 miljoner nu.

Seriöst, ska inte svenskafans fixa redigerings funktionen nu? De är väldigt snabba med att bomba sidan med reklam och Kåmarks fula ansikte, men en sådan enkel men nödvändig funktion är ju svårt....
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-07 11:09
50 miljoner för Cesc? Yeah right. Spanjoren har inte ens varit någon jättebra spelare den här säsongen. Nasri har väl dominerat mycket mer och varit Arsenals bästa spelare.

Jag vill absolut inte ha Cesc, men ska det ens diskuteras så ska inte Arsenal erbjuda över 40. Gör de det så är det tack men nej tack. Skulle vilja säga att jag inte vill att han ska kosta mer än 30, mycket mer än det och det börjar bli riktigt onödigt, mer än det redan är.

Äh. låt han stanna i Arsenal och vinna titlar(hehe) där. Han stack från Barca när han var ung och han är inget behov nu. Vi har världens andra och tredje bästa spelare på hans position och en framtida guldbollenvinnare som är påväg upp.
Barcelona Hetfield
2011-05-07 11:04
Om Barcelona köper Sanchez för över 30 miljoner så kommer jag att åka ner dit personligen och ge alla i styrelsen en pungspark. Fyfan, man blir bara äcklad när man tänker på sådana summor när det gäller en dribbelgubbe som har haft 1 lyckad säsong i Udinese.

Please.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-07 10:59

Motivation slår klass. Sevilla har mycket att spela för ikväll, särskilt om Bilbao vinner, som jag skrev tidigare.

Jag är mer orolig för att Real Madrid vinner om man låter de normala bänkspelarna spela, alltså dem som har lite mer att bevisa. Precis som vid 6-3-segern mot Valencia.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-05-07 10:59
Khazal,
Vidrigt att se dem tacklingarna, den första där av Del Horno hade lätt kunnat avsluta Messis karriär.
Sen att se Mourinho gnälla över Teater är ju bara att hånskratta åt.
Del Hornos tackling hade i min bok gett en säsongs avstängning. Vill aldrig se sånt där på planen.
Usch för Mourinho & alla lag han har tränat och kommer träna.
Smuts!
2011-05-07 10:56
Nja, jag tror inte Sevilla vinner. De har ju för fasen värre skadeproblem än vad vi brukar ha! Dock kan man aldrig räkna ut andalusierna, de kan göra riktigt sjuka matcher ibland...lite irriterande att vi inte fick med oss någon poäng från San Sebastian och kunde avgjort ligan på egen hand?!

Tänker på Militos mål och Pintos straff framförallt...
Barcelona Figeta
2011-05-07 10:55
Ryo Miyaichi

Det är verkligen inte överpris om man jämför med Kaká och Ibra som båda är två stora misslyckade värvningar men med tanke på att vi VET att Cesc vill lämna och att han gjort en "katastrof" säsong så sänks priset enormt. Jag skulle nog säga att 400 miljoner max.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-07 10:47
Sevilla har väldigt stor chans att vinna mot Madrid, och tar de bara oavgjort kan ju vi avgöra ligan dagen därpå. Om Real förlorar så är jag helt säker på att vi vinner, finns inte en chans att spelarna slappnar av när ligan kan avgöras och det är ett derby mot Espanyol. Det blir troligen många mål då.

Slutsats: Jag tror det är väldigt stor chans att ligan avgörs den här helgen, och sen kan vi vila spelare de tre sista matcherna som är kvar innan CL-finalen.
2011-05-07 10:42
Abbe

Åh, hade för mig att matchen var ikväll :/ så tråkigt...var så taggad och ville bara den matchen skulle börja nu. Tror dessutom vi hade haft större chanser att vinna ligan i helgen om vi slagit Espanyol innan deras match. Nåja.. ligan vinner vi säkert tillslut ändå.

Dock tror jag inte Sevilla lår Real ikväll. Inte med deras skador. Rakitic, Caceres, Navas, vilka är det mer som saknas
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-07 10:25
Vore det inte härligt att avgöra ligan i teorin i helgen på hemmaplan, mot Espanyol dessutom? Kan inte bli mycket bättre. Sevilla har mycket att spela för ikväll och en seger är nästan ett måste då Atheltic Club möter Levante på hemmaplan klockan 18.00. Jag tror mycket väl andaluserna kan ta samtliga tre poäng mot marängerna ikväll, och sedan hoppar Bojan in (om han är 100% fit) in och avgör derbyt till Barças favör imorgon :-).
Annons: