/spanien/barcelona/forum/12091.aspx/spanien/barcelona/forum/12091.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-05-07 14:24
Hetfield

Hehe, jag tycker bara att om man ska lägga skyhöga summor på en spelare bör det vara någon som har det där lilla extra, inte en David Villa-typ till. Sedan må det hända att jag överskatta La Masía men angående anfallsfrågan känns den egna akademin ganska ointressant då de största talangerna på dem positionerna spelar i Juvenil A och inte kommer vara på tal i A-laget på minst ett par år. Permanent A-lagsplats, syftar jag naturligtvis på då.
Atlético addeh
2011-05-07 14:21
haeger

Adriano blir ju den som drar nitlotten, men jag tror ändå han skulle få en del speltid. Kanske inte lika mycket som vänsterback, men som högerback. Vi medverkar i tre turneringar, kanske fyra nästa säsong om vi vinner Champions League, och tro mig, har vi sju försvarare i truppen kommer samtliga få spela en hel del.
Barcelona Hetfield
2011-05-07 14:20
addeh

Och jag tycker att du överskattar La Masia ;)

haeger

Jag gillar Adriano, så med all respekt så väljer jag Coentrao före Adriano alla dagar i veckan.
Atlético addeh
2011-05-07 14:19
H.Alavi

Om vi utgår ifrån att Coentrão värvas och att Fontás flyttas upp så tror jag inte speltiden för någon av dem kommer bli ett problem. Puyol klarar inte två matcher i veckan längre och då kommer det ofta bli så att antingen Abidal eller Fontás kommer spela bredvid Piqué medan Coentrão huserar till vänster.

Även Abidal börjar bli till åren och med tanke på vad han genomlidit på sistone kännas det tveksamt om han kommer orka hård matchning nästa säsong.
Barcelona haeger
2011-05-07 14:14
addeh

"Alla skulle få mycket speltid"

Tror du på det själv? Adriano skulle nöta lika mycket bänk som han gjorde i höstas, och det som jag sagt förut förtjänar han inte eftersom han har varit hur bra som helst.

Hetfield

Räcker inte Abidal och Adriano som vänsterbackar? Om Abidal går in som mittback så lär han göra det efter nästa säsong.
Atlético addeh
2011-05-07 14:14
Hetfield

Och jag säger att Barcelona inte behöver ytterligare en spelare som kan spela på kanten och vika in eller gå i djupled. Vi tycker nog olika helt enkelt. Men en fantastisk spelare, det är han.

Frodo

Oh, vilken match. Vore ju ganska mäktigt om Deulofeu kunde sänka Madrid.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-07 14:13
addeh

Jaha, jag trodde att han hade vikarierat på vänsterkanten i Barca B men jag kanske blandar ihop honom med någon annan. Coentráo är en underbar offensiv vänsterback som kan hjälpa Pedro/Villa på vänsterkanten på samma sätt som Alvés gör på högerkanten.

Men det stora frågetecknet är bara hur mycket speltid han skulle få. Han dödade allt och alla på sin vänsterkant under VM.
Barcelona Frodo
2011-05-07 14:10
Barcelonas Juvenil A möter idag Real Madrids Juvenil A i Copa de Campeones final. Barca saknar dock sin bästa spelare Rafinha som är uttagen till match med Barca B.
Barcelona Hetfield
2011-05-07 14:04
addeh

Youtuba "Cavani Uruguay" så ser du att nästan alla hans mål kommer från vänsterkanten. Det är onödigt att dra upp Cavani diskussionen igen, men jag säger det här: Jag tror att Cavani är så pass bra att han kan spela på kanten och vika, eller gå på djupled. Det skulle ge oss fler dimensioner.

Jag säger inte att jag har rätt, det är bara vad jag tror.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-07 14:03
Förresten, hur man kan lägga Inter - Fiorentina och Udinese - Lazio på samma tid?
SUCKKK!
Atlético addeh
2011-05-07 14:02
H.Alavi

Fontás hade innan matchen mot Real Sociedad aldrig spelat en tävlingsmatch som vänsterback, så det är orättvist att säga att vi har honom att tillgå på den positionen då det bara skulle ske i krisfall.

Som Frodo säger vore det en ultimat försvarsuppställning med Piqué, Puyol, Fontás & Abidal som mittbackar och Alves, Adriano, Abidal & en ny, helst Coentrão, som ytterbackar. Alla skulle få mycket speltid och nästan samtliga kan spela på mer än en position.

För övrigt håller jag med dig om att Fábregas kan ruttna i London.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-07 14:00
"Fabregas fungerar bevisligen bäst långt ner i banan"

Är du säker på detta? Förra året var han ju Arsenals meste målskytt med 19 mål.

Vill inte klanka ner på din beskrivning av Unitedspelarna heller men det känns rätt irrelevant då United lever på sitt lagspel. Även om Rooney är skitdålig under en period kan United vara grymma pga sin spel- och truppbredd samt lagspelet, och om Rooney är jättebra kan Utd fortfarande vara dåliga av samma anledning. Just nu känns inget topplag i PL speciellt skrämmande.
Det ledande lagets poäng (alltså United eller Chelsea imorron) i PL i år är tydligen rekordlågt enligt GP.

Premier League är på dekis!
Atlético addeh
2011-05-07 13:58
Hetfield

Fast Villa kan fortfarande utmana och gör det normalt sett väldigt ofta från sin ytterforwardsposition, det tror jag inte Cavani hade gjort. Och det vore onödigt att köpa en sådan spelare för ofantligt höga summor när vi har spelare från den egna akademin som skulle kunna göra ett likvärdigt jobb på kanten. Bättre att satsa på någon snabb tekniker som kan erbjuda något nytt.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-07 13:57
Fabregas för 500miljoner shiit alldels för mkt!!
2011-05-07 13:49
Åt helvete med SF, varför tar det så lång tid med att fixa redigerinsskiten?
Barcelona B-Guden
2011-05-07 13:47
Frodo

Precis samt Masken är grym som mittback, Vi hade bara jävligt otur iår med backarna
2011-05-07 13:46
Hetfield

Jag är ganska säker på att Abidal klarar av vänsterbackspositionen i fram till 2013. Det sista året tror jag att han kommer få nöta väldigt mycket bänk. Positionen är klurig, vi har Adriano som reserv och Pep har visat att ifall vänsterbackarna är disponibla så kommer Fontás att ta över vänsterkanten.

Sedan håller jag med om att Fontás är inte den där "otroliga vänsterbacken", han har varken snabbheten eller tekniken. Men vem skulle man kunna köpa in som kan ta en plats på bänken? Mourinho lär köpa Coentráo till nästa säsong, det är jag bombsäker på. Jag har inget emot en gammal norrman i Riise. ;)
Barcelona Frodo
2011-05-07 13:44
TommyEdh

Busquets är ett passingsgeni. Den defensiva mittfältspositionen är inget Barcelona behöver oroa sig för de närmaste 8-9 åren.
Barcelona Frodo
2011-05-07 13:42
H.Alavi - Magico!

Pique, Puyol, Fontas och Abidal som mittbackar. Alves, Adriano, Abidal och ny vänsterback som ytterbackar. Totalt 7 backar vilket ger alla tillräckligt med speltid.
TommyEdh
2011-05-07 13:38
Har funderat på en grej, Fabregas fungerar bevisligen bäst långt ner i banan. Där har han tid att vända upp. Han har inte lika snabba fötter som tex xavi och iniesta. Tycker han är bra defensivt, vore intressant att se honom istället för Busquets. Det skulle bli en helt ny dimension med ännu ett passningsgeni på mittfältet. Frågan är bara om han skulle trivas med att behöva ta så mycket defensivt ansvar.
Barcelona Hetfield
2011-05-07 13:34
H.Alavi

Abidal lär bli mer av en mittback med åldern, det är också hans position i franska landslaget. Abidal har sagt att han ska avsluta karriären i Barcelona, så jag antar att efter 2014 så lär han lägga skorna på hyllan, därför vore det smart att ta in en långsiktig värvning. Abidal kan få bli den 3:e mittbacken och spela i de stora matcherna (bara som förslag).

Fontas är inte särskilt bra som vänsterback, han har inte den speeden eller tekniken för att klara det. Adriano behöver vi inte oroa oss för, han är så pass mångsidig att han kommer att få gott om speltid på BÅDA kanterna. Maxwell måste bara bort, det är bara så.
2011-05-07 13:31
Jag förstår inte hypen kring vänsterbackspositionen, Eric Abidal skrev på ett nytt kotnrakt som binder honom till FCB fram till 2014. Sedan kan jag förstå att vissa vill ha bort Maxwell, men vi har ju fortfarande Adriano och Fontás. Dessutom så tror jag inte att Taiwo, Coentrao och gänget är särskilt intresserad över att slösa bort sin karriär på att sitta på bänken i en hel säsong.

I nuläget tror jag inte att någon petar Abirey. Jag är lite orolig över Thiago om Fabregas anländer, stannar han eller lämnar han? Jag orkar inte gå igenom sommaren 2015 där Thiago har blivit ett av världens bästa mittfältare och FCB är intresserad av hans tjänster igen.

Fabregas valde att lämna, låt honom ruttna där.
Barcelona B-Guden
2011-05-07 13:30
Back back och back vi behöver ingen ny back.

Mittbackar Puyol Pique fontas, abidal kan spela där, Masken gjorde inte mig besviken när han spelade där.
vänstebackar Adriano Maxwell Abidal Puyol och Fontas kan spela där
Höger Alves. Adriano kan spela där Puyol kan även Montonya (stavning)

Vi hade bara jävligt otur i år med backskador. Som ni ser räknar jag med att milito sticker
Barcelona Hetfield
2011-05-07 13:25
Jag vill ha Cesc i laget en vacker dag, men det är ingen prioritet i dagens Barcelona. Om han kommer redan i år så välkomnar jag honom med öppna armar, men om inte så är det ingen fara.

Vi har större hål i laget, till exempel en vänsterback och en anfallare som måste köpas in.
Barcelona B-Guden
2011-05-07 13:24
Kommer Fabregas så hoppas jag Thiago lämnar och inte kommer tillbaks, Killen har varit lyssande vill man inte satsa på han så finns det gott om klubbar som gör det.
Speciellt om man betalar 500 m för Cesc då visar man ju tydligt attt Thiago vi litar inte på dig.+ att Cesc är skadad jävligt ofta.
Barcelona Hetfield
2011-05-07 13:23
Varför kan man inte sälja Keita och flytta upp Sergi Roberto? Vad än Keita kan bidra med och faktiskt gör när han spelar kan väl också Sergi göra, till och med bättre då han är skolad i spelet.

Sälja Keita och flytta upp Sergi tycker jag.

addeh

Villa är inte precis fast på en kant, han viker gärna in. Varför skulle inte Cavani kunna spela där? Han spelar ju så i Uruguay, och gjorde det väldigt bra.
Barcelona DM1982
2011-05-07 13:08
Inte en chans att Fabregas är värd 500 miljoner kronor. Om han ska komma, vilket jag i och för sig inte vill, så ska klubben på sin absoluta höjd lägga ut 300. Om Arsenal inte vill sälja för det priset är det bara att vänta, han vill komma till klubben och han blir billigare för varje år som hans kontrakt närmare sig slutet. 500 miljoner för en spelare som är skadad väldigt ofta och inte har mycket att visa på sitt CV angående klubbspel är endast löjligt.

Det finns absolut ingen anledning att stressa med en spelare på den positionen, det är snarare på backplats som jag känner att vi kan behöva spelare.
Atlético addeh
2011-05-07 13:05
Hetfield

Eftersom du vill värva Cavani så gärna, vart hade du tänkt dig att han skulle spela? På en kant där han inte gör sig bäst? Då har vi enligt mig lagt ut otroligt mycket onödiga pengar. Cavani är knappast någon som dribblar sig förbi ett par spelare utan ska finnas i straffområdet.

En värvning av Cavani, hur bra han än har varit, skulle kännas lite "jaha".
Barcelona Frodo
2011-05-07 13:04
Keita har en säsong kvar i Barcelona är min gissning. Han var dålig under hösten men har spelat upp sig kraftigt under våren. Han gjorde det riktigt bra på Bernabeu i CL. Jag tycker att han får spela lite för mycket men han gör det bra mot lite köttigare lag som Bilbao och Real.
Barcelona Jonken
2011-05-07 12:50
1.70-ligan - Anims Abidal!

Att Keita är slut är skitsnack, han har fått lira väldigt lite denna säsong men han gör alltid ett bra jobb när han kommer in, Han hade antagligen spelat varje match om han lirat i ett annat la liga lag än Barca och Real. Att kunna ha en sånn klass-lirare (som samtidigt skiljer sig från de andra) på bänken som inte gnäller någon gång är ovärdeligt. Keita är viktig för Barca och hoppas verkligen inte att han säljs vilket jag inte heller tror kommer bli fallet.
Annons: