/spanien/barcelona/forum/12088.aspx/spanien/barcelona/forum/12088.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
,Sami
2011-05-10 16:36
Haha kolla in bilden på Abidal. Visst är den härlig?
Barcelona Hetfield
2011-05-10 16:31
Usch, jag hoppas att Team Dubai åker ut ur ligan, står inte ut med de.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-10 16:29
Rambla

Känns långsökt, men å andra sidan, Reals canteranos skulle inte få en lika utvecklande miljö i segundan ;)
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-10 16:28
Rambla~

Stämmer säkert. Getafe fungerar som bekant som en farmarklubb till marängerna, självklart vill de att Team Dubai ska hänga kvar i högstaligan. Det blir nog X ikväll och Barça blir mästare i den berömda kavajen.
Barcelona Rambla~
2011-05-10 16:22
Matchen Real Madrid - Getafe är uppgjord. Getafe behöver poäng för att rädda sig kvar i Primeran.
2011-05-10 16:18
Hehe, har Bojan fokuserat på armarna under sin senaste rehab?
2011-05-10 16:11
elbraco

Real Madrids målvaktsuppsättning ikväll är följande:

Adan, Tomas Mejias, Jesus.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-10 16:10
Abbe.

Skämtar du? Är dom inte uttagna?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-10 16:06
Tänkte inte på att vi kan bli mästere redan ikväll om Real Madrid förlorar eller spelar oavgjort. Det skulle dock vara roligare om de vann och vi får själva ta ligatiteln i morgon. Tror faktiskt Real vinner hyfsat enkelt, två tidigare matcherna jag har haft förhoppningar på motståndarna har det slutat 2-6 respektive 3-6. Tror kort och gott att de två storlagen är lite för överlägsna för att man verkligen ska tro på en Realförlust.
2011-05-10 16:05

Jo, det är väl inte för intet som varken Casillas eller Dudek är uttagna till kvällens match.
2011-05-10 16:03
Som någon skrev för några dar sedan - kan fan tänka mig att Real spelar lika bara för att vi inte ska få fira på arenan ;)
2011-05-10 15:58
barca_joe

Det räcker med att Real Madrid tappar poäng ikväll så är vi mästare. Vi kan alltså bli mästare i kavaj ikväll, kort och gott.
2011-05-10 15:57
LAM nr 10

Ja, alltså det vore ingen optimal värvning, men är priset lågt så hade jag inte sagt nej. Just för att han är så användbar och skulle kunna komma "på köpet" för att bredda truppen och höja kvalitén på bänken. Vet inte hur långt han har kvar på sitt kontrakt dock. Nån som vet?
Barcelona DM1982
2011-05-10 15:55
Stämmer bra. En pinne och vi är mästare.
Barcelona barca_joe
2011-05-10 15:49
Är det inte inbördes möten de räknar i Spanien före målskillnad? alltså räcker det med en poäng imorgon för en ligatitel?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-10 15:47
1.70-ligan

Nja, jag vill ju som sagt inte se någon vänsterbacksvärvning, då Adriano kommer få mycket mibdre speltid(det får man som backup till Dani Alves). En Bastos som man satsar mest på högre upp i planen skulle nog dock vara väldigt nyttig, dåmenar jag som reserv till David Villa. Om han inte kostar mer än 15 miljoner så borde man nog försöka sig på det. Problemet är ju att han då bara kommer spela på en kant då han är en ytter som går på utsidan, jämför det med Sánchez som kan spela på båda kanterna.
Cigge
2011-05-10 15:41
L.A.M Nr 10

Thiago är bra för sin ålder, absolut, men att han ska kunna ta över efter Xavi på en gång är jag tveksam på. Vore det inte bäst att låna ut Thiago åtminstone en säsong, eftersom Xavi trots allt har kontrakt till 2014? Rätta mig om jag har fel. Han kan kanske ta över på sikt, men då behövs nog mer regelbunden speltid fram tills dess.

I grund och botten är Xabi bra mycket offensivare, men för varje år som går verkar han ta ett steg tillbaka i planen. Jag räknar med att vi har än mer boll, än vad vi har idag, med Sahin på planen. Därav tror jag att det räcker med Xabi och Sahin mot mittenlag/bottenlag i La Liga. Det återstår dock att se, om Mourinho ställer upp på det sättet. Han lär nog prova friskt på försäsongen. Om Kaka får en en hel försäsong i ryggen, vad händer med honom? Ingen som vet i dagsläget.

För övrigt håller jag verkligen med i ditt resonemang gällande ert tålamod. Personligen tycker jag att tempot har dragits ner minst en nivå mot tidigare och att ert fruktansvärda tålamod nästan blivit en svaghet emellanåt. Förstå mig rätt nu, men ni skulle kunna komma snabbare till anfall och spela trianglar bra mycket högre upp än vad ni gör i dagsläget.

Frodo

Nej, jag tror jag förstår precis vad du menar. Utifrån Sahins synvinkel kanske det hade varit bäst att få spela en säsong till med Dortmund och inte minst känna på CL-spel. Jag tror både Sahin och Dortmund var rädda för att Bayern München skulle ha använt den klausul, som sägs ha funnits i hans kontrakt, och på så sätt blev Real Madrid ett bra val för alla tre inblandade.

Eftersom vi skrivit ett kontrakt med Sahin på hela sex år, är sannolikheten stor att han ska ta över efter Xabi så småningom. Som du säger bör vi bygga kring Özil de kommande åren. Jag hoppas redan till kommande säsong att han är mer involverad i spelet och att spelet går via honom, istället för förbi honom som det har haft en tendens att göra under säsongen.

Myrran

Altintop är, som du säger, en väldigt allsidig spelare vilket också är hans styrka. Han är dock inte rätt man för oss. Vart ska han få plats? Jo, han får trängas med Granero, Gago och Pedro Leon på läktaren. Jag tycker inte att vi behöver köpa någon startspelare. Det skulle vara om vi kunde köpa in en högerytter som kan konkurrera med Di Maria och hålla bredden bättre än vad han gör. Jag vill helst av allt behålla stora delar av truppen, samtidigt som vi gör oss av med spelare som inte har någon funktion. Välbetalda spelare på läktaren, skadelistan eller rehabcykeln är inget jag föredrar.
Barcelona Hetfield
2011-05-10 15:40
Pedro kommer aldrig att petas, det är snarare Villa som måste se sig för om vi köper en anfallare. Frankly så har jag tröttnat på Villa, jag fattar inte varför klubben spenderade 40 miljoner euro för en 29-åring som hostar blod när det har gått 70 minuter. Det hade varit bättre om man bara köpte en naturlig ytter som klarar av den positionen ordentligt.

Bastos? My ass. Låt Juventus ta honom, det är där han platsar. Han är 27 år och lever mycket på fart, vilket lär försvinna om 2-3 år. Nej tack.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-10 15:37
Reals potentiella lagupställning 11/12.

- - - - - - - - Casillas - - - - - - - -
---------------Pepe----------------
-------------------------------------
---------------Lass----------------
Kaka - Alonso - Özil ------------
---Sahin-------------Benzema
----Adebayor--C.Ronaldo-------
---------Higuain-------------------

Det räcker med super-Pepe och terrierhunen Lass, sen är det bara att vräka på med offensiv kraft!
Detta är alltså receptet, intressant =)
Att dom aldrig lär sig, bara värvar och värvar och värvar.. suck

Skulle inte alls förvåna mig om dom blåser på med 3-4 nya värvningar och Benzema tex förpassas till B-laget..

Benzema skulle aldrig lämnat Lyon, eller så borde han gått till United.
2011-05-10 15:35
Bastos skulle kunna vara en ganska smart värvning för Barcas del. Om Maxwell lämnar kan Bastos ersätta honom som backup åt Abidal, samtidigt som Adriano kan ta hand om högerkanten i Alves frånvaro. Både Adriano och i synnerhet Bastos kan även spela längre upp i banan.

Jag tycker fortfarande att vi behöver en crackvärvning i sommar som gör att vi slipper slita ut våra stjärnor så mycket, men Bastos får gärna komma ändå. så länge han inte är för dyr. Det är en riktigt bra spelare det också som absolut skulle bli användbar på många positoner. Han hade varit en förbättring jämför med Maxwell, ingen tvekan om det!

Någon som vet vad han kan kosta?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-10 15:31
Synd att Gago kommer lämna nu. Jag har saknat honom :'(
2011-05-10 15:24
Altintop till Real!? DEN värvningen förstår jag mig fan inte på däremot.

edit: På Puertan skriver dom att Tevez ryktas till Real (och refererar till Aftonbladet). Då blir det lite väl mycket av det goda va? :S
2011-05-10 15:20
Myrran

Okej, fan jag kommer inte ihåg mitt nummer.
Aja, ingen brådska för egen del.
Åker troligtvis till London oavsett biljetter eller inte, lär väl bli lite av en fest hoppas jag!
Barcelona Myrran
2011-05-10 15:17
Andreas

The tickets for the CL final on 28 May go from application number 39.590 to number 3.888

note regarding the numbers for the tickets: they start at 39.590, go up to the end (44.000+), and then start back at 0 until 3.888

note regarding the numbers for the tickets: to turn things around, from number 3.889 until 39.589, you don't have tickets

Det är vad jag hittade om biljetter på twitter så är ju inte direkt 100 % om det stämmer.
2011-05-10 15:17
Tycker personligen att Sahin är en bra värvning för Real. Sahin, Özil och Khedira blir tre viktiga, unga byggstenar inför framtiden. Äntligen har man fattat att det inte går att bara värva de bästa spelarna som finns och sen sätta ihop dom i en startelva.

Reals högstanivå kommer inte bli lika hög men att man satsar på kontinuitet är väger mycket tyngre än att kunna utklassa smålag med 7-0.
Behåller man även Mourinho så kommer Real bli ett mycket bättre lag nästa år, det är jag säker på.

Med Ronaldo, Sahin, Kaká, Özil, Xabi, Benz, Pipita och Khedira kan man bygga oändligt många startelvor...
Barcelona Barca4eva
2011-05-10 15:16
Andreas - V.V [Barney S]

Välkommen tillbaka! Hoppas du hade det skönt, din lilla traveler =p.
2011-05-10 15:13
Tjena boys!

Har saknat er, har inte haft mycket möjlighet att sitta vid datorn men har iallafall kunnat se matcherna! El Clasico sände till och med hotellet i lobbyn/krogen så det var helt perfekt.
Espanyolmatchen fick jag se på flygplatsen innan jag åkte hem, missade dock målen pga käk.

Aja, skönt och vara tillbaka :D

Förresten, någon som fått reda på om de fått biljetter till finalen i CL?
Maestro_Guardiola
2011-05-10 15:12
Och förr så hade de flesta lagen mindre respekt för oss och underskattade oss genom att tänka lite så att varför går vi inte bara fram och tar den. Och så vips så blev de bort spelade.
Pratar om 08/09 säsongen då nästan inga lag parkerade bussen framför sitt mål
Maestro_Guardiola
2011-05-10 15:08
L.A.M Nr 10

Det kan bero på att motståndara backar hem mer nu eller tvärtom dem backar inte hem så mycket. jag vet inte men det kan ju oxå bero på att spelarna e trötta nu mot slutet.
Såg inte derbyt i söndags för att jag jobbade.
Barcelona Myrran
2011-05-10 15:08
Cigge

Hur känner du om ryktena om Hamit Altintop som säger att är nästa klar för Real? Ännu en mittfältare fast en mer mångsidig och kan spela på flertalet positioner.
Annons: