/spanien/barcelona/forum/12085.aspx/spanien/barcelona/forum/12085.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-05-05 22:19
Real sägs ha gjort klart med Callejon. Den här killen är nästan lika bra på att fixa "straffassister" (som nån maräng kallade det) som di Maria. Talangfull spelare men jag undrar hur han resonerar med tanke på hur det sett ut för Pedro Leon det här året. Om de värvar Sahin så är det helt klart ett bra köp. Synd dock då Dortmund har ett mycket ungt och intressant lag som kommer att spela CL nästa säsong. Det kan visa sig vara ett riktigt dåligt karriärsdrag för honom.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 22:16
DivineNerd

Ja det tror jag säkert. Men bollsinnet kommer nog sen tidigare än det där. Men jag tror säkerligen att han lärt sig mycket i United.
DivineNerd
2011-05-05 22:15
Jag måste bara säga, jag håller med om att Pique är en riktigt grym mittback. Han är bra på allt, han är dock inte lika bra som Vidic på många saker. Han är mer följsam i Vidic och bättre med fötterna. Vidic är dock jämnare, bättre huvudspelare (även offensivt, vet att Pique är grym) Starkare och snabbare, han är bättre på att bryta. Hade inte United haft Världens två bästa mittbackar hade Pique stannat i United. Och jag tror att han hade varit perfekta mittbacksparet tilsammans med Vidic. Även om Ferdinand och Vidic är ännu bättre. ( Med det inte sagt att Ferdinand i nuläget är en bättre mittback, även om statistiken säger att han är världens bästa) Och btw Lost Art Of Murder om du vill kan du googla pique ferdinand vidic eller liknande, du kommer hitta att pique har sagt en hel del bra saker om ferdinand och vidic och att dom har lärt honom mycket.
Atlético addeh
2011-05-05 22:14
Äh, kan vi bara lägga ned Piqué vs. Vidic diskussionen nu? Den är ju helt meningslös då vi pratar om världens två förmodligen bästa mittbackar och skillnaden mellan dem är hårfin.

Det är nog på den positionen, i mittförsvaret, som Barcelona och United är som jämnast.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 22:13
Tycker Piqué gick ner sig hela den perioden som Puyol var borta.
Barcelona Figeta
2011-05-05 22:12
Pique har som de flesta här nämt inte varit den "riktiga" Pique under denna säsongen. Mycket beror på att Puyol varit skadad och hela shakira storyn. Nu senast mot Real så såg vi den Pique vi är vana vid och man märker direkt hur viktig Puyol i försvaret inte bara för att han är en grym mittback utan att han är El Capitano som höjer hela laget prestation.
Barcelona Frodo
2011-05-05 22:11
Lost Art Of Murder

Jag tycker att Thiago Silva och Abidal har varit de bästa mittbackarna den här säsongen. Nu var ju Abidal borta en tid pga sin hälsa men sett till ren dominans var han en jätte. Många glömmer bort Thiago Silva för att han inte får tillräckligt mycket exponering i media men han är enligt mig den största anledningen till att Milan kommer att vinna ligan.

Nu kan man ju med säkerhet inte säga att en mittback varit bäst för ingen kollar ju på alla lag varje match.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-05 22:11
Hetfield

Ja, fast den perioden var väl max en månad nu när Shakira kom in i bilden:D Kan hålla med om att Piqué varit lite ojämn hela året men hans högsta nivå är högre än Vidic, då katalanen rent ut sagt dominerar allting i offensiven och defensiven. Han är mycket mer komplett, mer spelskickligare och snabbare. Är grym när han går upp på offensiva utflykter, skapar i stort sett alltid något farligt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-05 22:08
emilll

Lyx att få kolla tre Barcamatcher på raken:D Förhoppningsis kan vi säkra ligatiteln snarast så vi därefter kan koncentrera oss på finalen på Wembley. Hoppas Pep studerar United mycket och försöker hitta en väg att stoppa dem. Tror United blir mycket svårare än Real då de kan försvara och anfalla samtidigt. Real kan bara göra ett av dem i en match, försvarar dem så är de tråkiga och anfaller de så kontrollerar vi matchen från första minut.
Barcelona Hetfield
2011-05-05 22:06
Folk som påstår att Pique är bättre än Vidic har inte kollat på Man U matcher. Enligt mig så är Vidic världens bästa mittback, han har faktiskt varit kanske den störa faktorn till att Man U spelar så jämnt och bra de senaste åren. Folk glömmer bort att Pique hade en period då han var rent ut sagt dålig, nonchalant, passiv och väldigt loj.

Topp tre mittbackar i världen just nu: Vidic, Pique och Thiago Silva.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 22:06
Ett bra lag torskar inte med 5-1 borta oavsett vilka dom möter. Då får man skylla sig själv. Man skapar sina egna förutsättningar.
Atlético addeh
2011-05-05 22:04
PedroRodriguez

Villarreal har varit totalt överlägsna i den första halvleken. I Portos första anfall, som kom i matchminut 40, styrdes bollen i mål efter ett skott av Hulk. Det gäller att ha turen på sin sida också.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 22:03
Vidic är väl minst lika snabb som Piqué. Piqué har prickat formen nu, men Vidic har varit jämnare hela året. Jag hade inte vågat påstå att jag tycker Piqué den här säsongen är bättre än Vidic oavsett hur jag älskar Piqué.
Barcelona emilll
2011-05-05 22:02
Pique är bättre offensivt än Vidic, bättre passningsspel & teknik. Vidic möjligen lite starkare defensivt. Rätt jämnt mellan dessa. Tror på Barca i finalen, men United är definitivt inte chanslösa om Sir Alex får till taktiken. LIten fördel United att spela på Wembley också.

Först ska vi dock säkra ligatiteln. Har en fin vecka här nere i Barcelona, kollade el classico på plats, derby i helgen och Deportiva hemma nästa helg, Kan inte bli bättre, jävla fint vara medlem i vår fina klubb.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-05 22:02
Ja, enligt mig är Piqué den överlägset bästa backen i världen när han är som bäst. Han har haft en formsvacka några matcher förutom matchen på CN senast, men han besitter allt en mittback ska ha. Styrkan, huvudspelet, snabbheten, passningsspelet och tekniken och dessutom är han grymt inskolad i Barcaspelet så han vet exakt hur vi spelar med mittbackar som har bollen etc.

Vidic är ett monster och kan ta bollen och tackla ner den tyngsta anfallare, men han har knappst bollbehandlinegn Piqué har. Han sparkar väl undan bollen så fort han får chansen, dessutom är han inte så snabb heller.
PedroRodriguez
2011-05-05 22:01
Villarreal - Porto, 1 - 1 i halvtid efter mål av Cani och Hulk. Ubåtarna håller inte riktigt mot detta urstarka portugisiska lag.
Barcelona Barca o Mort!
2011-05-05 21:59
Tycker Abidal får för lite cred. Han överglänste ju Messi i vissar matcher den här säsongen :D Har lätt varit hans bästa säsong och han har nog varit bästa backen i Barca iår.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 21:54
Förstår inte hur folk kan gå igång på att folk tycker Vidic är bättre än Piqué. Tittar ni inte på PL ska ni nog inte uttala er. Vidic är bättre än Piqué. Åtminstone sett till den här säsongen.
Barcelona Trippeln
2011-05-05 21:52
DivineNerd

Vidic bättre än Pique & Abidal
Carrick bättre än Busuqets
Anders Svensson bättre än Maradono

... Just leave it right there
Barcelona Frodo
2011-05-05 21:51
L.A.M Nr 10

Man får väldigt lite cred att spela som mittback i Barcelona. Man spelar i en hög backlinje som måste vara beredda på löpdueller 1 vs 1 på grund av kontringar som uppstår. Samtidigt måste man vara duktig med fötterna då hela systemet bygger på att man spelar sig ända bakifrån.

De flesta lag i Europa spelar med en låg försvarslinje med två defensiva mittfältare framför sig och där mittbackarna hyllas bara de kan rensa undan bollar.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 21:50
Hans spelstil är kraftigt inspirerad av den katalanska skolan om du menar att han har teknik. Om du menar att han är lång, så ja det är nog tack vare Ferdinand...
DivineNerd
2011-05-05 21:46
L.A.M Nr 10

Med tanke på ditt senaste uttalande så måste du erkänna att du inte såg united under den tiden? Vidic praktiskt taget BAR hela united, han var helt överlägsen, detta trots att han spelade med mediokra backar som Evans och Brown.

Vidic är världens bästa mittback, ser man över denna säsongen kan absolut ingen jämföra sig. När han spelar med Ferdinand denna säsongen han United släppt in 0.57 mål. Och btw, inte konstigt att Pique är bra, han är skolade av dom bästa. Det är lätt att se att hans spelstil är kraftigt inspirerad av Ferdinand.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-05 21:41
Abidal denna säsong har varti bäst var han än spelat. Lovar att han skulle vinna skytteligan som anfallare med den form han hade. A förut att Piqué och Vidic är de bästa mittbackarna i världen vilket stämmer just nu, men från januari till början av april så var Abidal bäst både som mittback och vänsterback, och det överlägset.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-05 21:36
DivineNerd

Nu var det ju ett beröm till United att jag sa att inte deras trupp höll så hög klass. Kanske var en liten överdrift men man får väl erkänna att Uniteds spelatrupp inte hållit lika hög klass som t.ex Chelsea för några år sedan och City nu? Sen vet jag att spelare som Scholes och Giggs håller bra klass fortfarande, när jag ser United så dominerar den förstnämnde med sitt passninsspel och slår i stort sett aldrig en passning fel.

Räcker det för att ses som bättre än Barcelonas mittfältare? Nej, absolut inte.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 21:36
Frodo

Att culés (jag bland annat) påstod att Evra är bättre just nu har att göra med Abidals form eller brist på form. Om en månad kanske det är en annan femma.
Barcelona Frodo
2011-05-05 21:34
Varför kommer alltid anglofiler hit inför CL-matcher och trollar? Förut var det några gooners som sa att Arshavin var bättre än Iniesta. Nu kommer ett troll (vi vet att det är samma person som byter nick hela tiden) som toppar idiotin med att påstå att medelmåttan Carrick är bättre än Busquets. Inte ens på Redcafe som är ManU största internationella forum så tycker man att Carrick ens är i närheten av Busquets och då är det ändå ett väldigt färgat forum.

Varför jämför man ens spelare för spelare? Det är så jävla korkat då topplag med den logiken aldrig skulle förlora mot sämre lag.

Det fattas väl bara att någon jackass ska påstå att Rooney är bättre än Messi. Det var ju inte alltför längesen brittisk media bedrev kampanjen att Rooney var bäst i världen trots att han var långtifrån Messis nivå. Anglofilerna i Sverige var då inte sena med att haka på idiotin för alla engelska fotbollsspelare är ju så jäva "fookin´ hard" och självklart bäst i världen på sin position.

Att Evra alltid fått stå bakom Abidal i landslaget trots olika förbundkaptener är något som undgår fanboysen.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 21:29
Pirlo har väl inte ens varit topp 10 i världen på typ 5 år. Herregud.
DivineNerd
2011-05-05 21:21
L.A.M Nr 10

Avslutar mina troll inlägg med ett svar på ditt ytterst ignoranta uttalande. Att säga att Uniteds trupp generellt inte har hållit hög klass de senaste åren, trots att dom har vunnit PL. Världens högst rankade liga 3 gånger på de senaste 4 åren är inget annat än ett skämt. Det är sorgligt att personer inte har förstått, trots att de dominerat världsfotbollen i ett antal år att spelare som: Carrick, Fletcher, Scholes, Giggs håller Allra högsta världsklass. De 4 ovanstående är så sorgligt underskattade, det är roligt att folk rankar Gerrard och Lampard bland de bästa IMF i världen när Scholes står där med sina PL, FA CUP, Carling cup och champions league titlar när Gerrard och Lampard är så gott som tomhänta (förhållandevis) Personer kommer inte inse att framförallt Giggs och Scholes är 2 av fotbollshistoriens största spelare efter de slutat spelat. I mina ögon är scholes världens bästa IMF genom alla tider (när han var som bäst)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-05 21:18
Det handlar inte om vilka individer som är bättre än någon annan. Det handlar om att en spelare passar bättre i ett specifikt lags system. Onödig diskussion om vem som hade platsat var.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-05 21:15
DivineNerd

Att du säger att Pirlo, Sneijder och Scholes är några av de bästa passningsspelarna i världen och skippar Iniesta helt visar ju hur mycket du kollar på Barcelona. Xavi och Iniesta är de bästa playmakers i världen med marginal. Antar att du såg Iniestas passning till Pedro i El Clasico? Det är väl typ vardagsmat för honom kan man säga.

Jag vet inte om jag ska argumentera med dig när du säger att Carrick är bättre än Busquets. Jag har en kompis som är megasuppoter till Man U och följer dem noga och spelaren han inte gillar i United är Carrick. Han klagar på i princip allting han gör och tycker inte att han platsar i ett lag som United. Jag vet inte, det kan väl bara vara en smaksak men jag har aldir fått uppfattningen att Carrick är en särskilt duktig spelare.
Annons: