/spanien/barcelona/forum/12084.aspx/spanien/barcelona/forum/12084.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-05-06 10:52
Frodo

Ja, Adebayor finns det nog ingen som vill ha kvar i madridlägret. Han är dessutom rätt så dyr och hans nuvarande lön på €6-7m vill han heller knappast ge avkall på.

Jag säger bara det, tack gud för att det finns journalister som Sid Lowe. Snacka om att kunna "wrap it up" allt i en enda artikel när det gäller dessa 4 el Clásico-möten och göra det så bra och objektivt.
Barcelona Frodo
2011-05-06 10:31
Rambla~

Benzema och Adebayor kommer att ryka i sommar. I Benzemas fall så fick han inte spela en enda minut i CL-semin men man måste tydligen bete sig som ett svin utanför plan för att få Mourinhos godkännande. I Adebayors fall så lyckas han utmärkt med bedriften att bete sig som en skithög både på och utanför plan men han lär å ett avsked för att han är en medioker spelare.
,Sami
2011-05-06 09:50
Underbara nyheter. Abidal skriver på ett nytt kontrakt till 2014.
Barcelona Rambla~
2011-05-06 09:43
"Benzema possibly didn't play vs Barcelona because he didn't follow the order to attack the referee in the pre-game press conference [elpais]"

Stackars Benzema, tycker nästan synd om honom. Han har varit deras bästa spelare under våren men fick knappt spela något alls i dessa 4 möten. Följer man inte order och endast vill ägna sig åt fotbollen, så är det tydligen frysboxen som gäller. För hans eget bästa göra han ju bäst i att lämna den klubben denna sommar.
Barcelona RocFacolab
2011-05-06 09:15
haha.. de skriver där på puertan att våra titlar skulle vara oärliga och räknas som plasttitlar.. Undrar om man skall räkna deras 5st under Francos tid....
Barcelona Alingsås
2011-05-06 09:07
Adventureland@hotmail.se skall det givetvis vara. Visca el barca !
Barcelona Alingsås
2011-05-06 09:04
Uppsala barca , har du msn eller hotmail så adda gärna Adventureland.hotmail.se så kan vi kanske hooka ett fett gäng till matchen. Vore trevligt med fler svenskar småvilsna inför ett derby som folk verkar glömt bort.
Barcelona Uppsala barca
2011-05-06 08:47
Alingsås
ttycker oxå det är dax att snacka upp söndagens match! jag ska oxå ner och kolla den matchen och det är mitt första besök på camp nou. skulle oxå vilja ha lite tipps inför resan ! :)
Barcelona Alingsås
2011-05-06 08:30
Skriver för tredje gången då alla samtalsämnen efter Real mötet borde lagt sig aningen. Skall ner till Barcelona imorgon, har bokat biljett till Barcelona - Espanyol vilket blir min första barca match live ( har följt Barca sedan 1996 ) , det jag har fett dlig koll på dock är var barca supportrarna laddar upp inför derbyt gentemot Espanyol mupparna. Vill gärna få tips var man skall hänga och alla allmäna tips man kan tänka sig inför resan. Har läst reseguiden här på sidan men den ger inte så mycket info förutom vilken metro man skall ta till camp nou typ. Uppskattar svar. Visca el barca!
Barcelona Denyo
2011-05-06 02:13
finns inget roligare en att läsa allt bullcrap som p92 i puertan skriver
att vi inte är värdiga finalplats osv när real inte ens kan bjuda upp till dans på fotbollsplan är man då värdig att gå vidare?

hycklare hela bunten där inne men jag förväntar mig inte heller att dem kan något av historian då dem det är p12 som diskuterar där inne.
innan ni kastar sten i glas hus alla ni smuts inne i puertan rannsaka er själva hur ni själva filmar och hur mycket fusk det finns i eran historia.
fusk hos barca? absolut inte vi spelar vårt spel på planen den talar för sig själv, alla madrid fans avundsjuka absolut!
Barcelona GerardPique3
2011-05-06 01:51
Sporting Gijons tränare Manolo Preciado, var på tisdagen på Camp Nou för att se Barca - Madrid i den andra Champions League semin, inbjuden av Guardiola. De två tekniker har en stor vänskap och en gemensam "fiende" Mourinho.

Haha lite roligt att dom båda hatar Mourinho som så många andra tränare gör. Grande Preciado
Barcelona GerardPique3
2011-05-06 01:34
"José Mourinho ville att Karim Benzema skulle såga domaren inför CL-returen mot Barcelona. Anfallaren vägrade. Då petades han"

Benz: "Jag är inte här för att tala om domaren. Jag vill prata om matchen, sade Benzema på måndagens presskonferens"

Då vet man hur Mourinho gör för att lyckas ha alla på sin sida.

Den dummaste av dom alla är ju C.Ronaldo haha.

Grymt gjort av Benz i alla fall. Hoppas han lämnar Real och drar till ett lag som är bättre.
Barcelona Barca4eva
2011-05-06 00:43
Längtar till dagen då jag äntligen får sätta min fot på Camp Nou och sjunga den vackra hymnen med tiotusentals blåröda bröder.
Barcelona Siempre Barça
2011-05-06 00:42
Hela plan, (tam, tam, tam)
är ett rop, (tam, tam, tam)
vi är blå-röda folket,
varifrån vi än kom
från söder eller norr,
alla är vi överens,
är vi överens,
under en flagga är vi bröder.

Blå-röd (i) med vind,
ett modigt rop:
vi har ett namn
som alla kan:
Barça, Barça, Barça !!!
Barcelona Siempre Barça
2011-05-06 00:36
Sjung mina vänner, hela nationalsången och se till att din röst är hörd under matchen. Hoppa, skutta och visa vad klubben betyder för dig. Kärleken för klubben, den slutar aldrig att växa. Pep Guardiola, visa vägen med din tunna trupp, vi tror på dig.
Barcelona NoGo™
2011-05-05 23:39
Rafa vann ju en frisparkstävling i USA 2008. .Deco, Del Piero, Juninho, Dinho mfl var med men Rafa vann :P Han var rätt hyfsad frisparkar ja.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-05 23:36
Jaså, det spanska fotbollskommitté har upphävt det gula kortet som Joan Verdu från Espanyol fick sist mot Bilbao.
Kortet mot Bilbao var hans tionde, vilket skulle innebära avstängning mot oss.
Espanyol överklagade kortet och fick ok för sin förklaring.

Så nu är han plötsligt fram och kör med intervjuer inför matchen

Så kan det vara...
Löjligt.

Barcelona NoGo™
2011-05-05 23:36
Rafa vann ju en frisparks tävling, i USA 2008. .Deco, Del Piero, Juninho, Dinho mfl var med men Rafa vann :P Han var rätt hyfsad frisparkar ja.
Coach pep-
2011-05-05 23:33
Är fortfarande smått bitter över att Marquez lämnade, hur mycket han än sög på slutet. Alltid jobbigt att bli av med ikoner, speciellt sådana som Marquez som andas Barca rakt igenom. Det är tur att vi har Pique som också är en sällsynt art med sitt unika tillslag på bollen. Pique gör en hel del sjuka grejer på plan, speciellt mål, men Marquez var ett speltekniskt under. Som det nämnts nedan gjorde han ett grymt jobb på mittfältet redan i VM förra sommaren.

Pique tillsammans med Silva är nog de spelskickligaste mittbackarna idag. Jag såg Thiago Silva som pivote i Milan några gånger den här säsongen och blev imponerad, men det var ändå inte en bråkdel av Marquez nivå. El Kaiser är fan lika lugn som Xavi med boll.

Frisparkar, skott, passningar, brytningar, huvudspel - Rafa hade allt. Oh boy..
Barcelona Barcadinho.
2011-05-05 23:27
L.A.M nr 10.

Jag håller med. Han skulle klara uppgiften på mittfältet galant.
Det tror jag med.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-05-05 23:26
haeger:

För att inte glömma att han faktiskt då och då kunde skruva in helt underbara frisparkar. Synd bara att han fick chansen så sällan, dock inte så konstigt då Robaldinho och Deco var svåra att peta.

Hehe lite kul ändå att vi är i CL-final och håller på att vinna ligan men ändå pratar om gamla minnen.

Btw kan de inte fixa SF-appen nångång? Man kan ju inte ens byta stycke.
Barcelona Jonken
2011-05-05 23:26
Tänker på alla dessa fina stunder som ytterbackarna i Barca gett mig. Alltid nära till glädje tårarna när ja ser Belletis avgjörande mål och firande i champions league finalen samt att se en Sylvinho gråtandes och inte veta vad han ska göra av all sin lycka efter hans och lagets supermatch i vinsten mot United i CL finalen 2009. Nu har ännu en ytterbackshjälte klivit in i mitt hjärta Eric Abidal :) Fick gåshud av se honom på planen igen och hyllningarna endast 2 månader efter hans operation. Helt otroligt! Får hoppas att han kan lira finalen nu också eftersom han inte fick lira den 2009 pågrund av den utvisningen han ådrog sig i Chelsea matchen som jag fortfarande inte vet varför han fick. HAIL ABIDAL!!
Barcelona NoGo™
2011-05-05 23:25
Nästan så man börjar gråta när man tänker tillbaka på tiden med Rafa i laget. Mer elegant mittback får man nog leta efter. Han var GRYM helt enkelt!

Har försökt leta efter klippen ni menar med tacklingen på Raul men hittar tyvärr inte.
Barcelona Khazal
2011-05-05 23:22
Lost Art Of Murder

Jag minns tyvärr inte vilken du menar. Men det finns ju en tackling på Raul lite längre fram i klippet, inte den du syftar på? :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-05 23:19
Barcadinho

Jag vet att han gjorde det och att även brukade spela det ganska mycket när han spelade i Barcelona också. Det jag menar är att om han hade varit bara mittfältare hela sin karriär hade han troligen styrt och ställt även i det bästa lagen när det kommer till bollinehavet, och det är riktigt bra beröm för en mittback.
Atlético addeh
2011-05-05 23:13
När Rafa var som allra bäst var han en gigant där bak. Hans crossbollar, brytningar, dominans i luftrummet, uppoffrande spel, ja, jag kan hålla på i evigheter. Det finns en anledning att Márquez var en av mina favoriter och när Piqué var som ojämnast den här säsongen var saknaden stor av att ha El Kaiser i försvaret.

Instämmer med de övriga att Márquez höll en jämnare nivå om man bortser från sista året, och där ligger Piqué efter. Men när spanjoren är som bäst, som mot Madrid senast, är han helt fantastiskt bra. Då dominerar han överallt.

Förhoppningsvis går Piqué en vacker dag om Rafa i den här duellen men just nu leder Márquez, i alla fall i min värld.

Ska jag vara helt ärlig är det faktiskt enda gången jag har gråtit över att en spelare lämnat Barça. När Rafa lämnade alltså. Usch.
Barcelona haeger
2011-05-05 23:12
Tycker även att Marquez var farligare på huvudet i offensivt straffområde.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 23:09
Var är den underbara tacklingen på Raul då Khazal :(
Barcelona Barcadinho.
2011-05-05 23:08
L.A.M Nr 10 -

Marquez spelade som pivote/mittfältare i VM sist med landslaget och gjorde ett bra jobb.
Barcelona Frodo
2011-05-05 23:07
Marquez hade en aggressivitet som inte Pique inte besitter. Däremot var Marquez mycket mer nonchalant än Pique och slog vansinnes passningar emellanåt. Visst blir man lack när Pique sover ibland men Marquez gjorde det ännu mer frekvent. Det är något man måste räkna med att spelskickliga mittbackar gör då de har så mycket självförtroende med bollen att det ibland övergår till arrogans.

Tyvärr fick inte Marquez den cred han förtjänade när han var här. Barcelonafansen gillade honom men globalt så insåg inte många hans enorma talang.
Annons: