/spanien/barcelona/forum/12083.aspx/spanien/barcelona/forum/12083.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Ivan Zamorano 9
2011-05-09 01:03
di stefano
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-09 00:54
Ezequiel Garay #19

Puskas eller nån sån gammal lirare har jag för mig.
Barcelona Rambla~
2011-05-09 00:31
"match report: madrid avenge the 2-6 ... against the wrong team. cr7 continues doing what he does best: scoring when it doesnt matter.. choking when it does. an expert at singing after the curtains are down and the show is over."

Hehe, lite roligt. :P
Barcelona Rambla~
2011-05-09 00:28
Ronaldo ligger väl på 46 mål den här säsongen.
Real Madrid Ezequiel Garay #19
2011-05-09 00:27
Hetfield
Vet du vem som har det rekordet?
Barcelona Hetfield
2011-05-09 00:27
Om Messi gör 4 mål till så har han slagit rekord i den spelare som har gjort flest mål i en säsong. Jag tror att rekordet ligger på 55 mål :P
2011-05-09 00:26
Jävla så mycket :S Hur mkt har Ronaldo gjort då?
Barcelona Rambla~
2011-05-09 00:25
Guldskon räknar bara ligamål, så just nu Ronaldo.
Barcelona Essienesque
2011-05-09 00:24
Ezequiel Garay #19

Lionel Messi, 52 st.
2011-05-09 00:23
Vem har gjort mest mål i Europa just nu, vet någon?
Barcelona Rambla~
2011-05-09 00:19
Något säger mig att Real Madrid kommer ge en hjälpande han åt Getafe. Jag blir inte förvånad om Getafe tar poäng på Bernabeu. :P
Barcelona Rambla~
2011-05-09 00:18
Sweet Angel

Jag menar så klart Marca. Real Madrid har inte med det att göra. De råkar bara vara klubben Marca glorifierar och stödjer. När det går så långt att de tom fuskar för att gynna dem börjar det bli löjligt. För mig får Ronaldo gärna vinna Pichichin, det stör mig inte. Dessutom, han kan behöva den att trösta sig med.

Det hade varit lite roligt om de båda hamnade på exakt samma mål. Ja enligt hur Marca räknar då. De delar på Pichichin från Marca. Trots det får Messi ensam guldskon i Europa. Det hade varit kul att se vad Marca då hade skrivit. :P
Barcelona Blaugrana91
2011-05-09 00:17
Är Zlatan 12 år eller? Hur många har han sparkat på i år egentligen?
Han är verkligen en bra förebild för barn, visar att det är helt ok att sparka folk i huvudet...
Atlético addeh
2011-05-09 00:17
B-Guden

Ber om ursäkt för att det har varit dåligt med awards på sistone, men den mentala påfrestningen efter alla el Clásico-matcher samt påsk & valborgsfirande på matchdagar har ställt till det. Det ska bli bättring nu mot slutet!
Barcelona B-Guden
2011-05-09 00:14
varfär blir det inga fler awards ?
Atlético addeh
2011-05-09 00:13
Heywood

Det vore drömscenariot. Getafe har Real Madrid på Bernabéu, ett formstarkt Osasuna hemma och avslutningsvis Real Sociedad på Anoeta. Tre tuffa matcher där man lika gärna kan torska alla tre.
Real Madrid Sweet Angel Di Maria - Real Madrids Future
2011-05-09 00:11
Rambla~

Jag hoppas att när du säger "de" att du inte menar Real eller Cristiano, Cristiano själv räknar ju inte med det målet det gör inte Real heller om man nu utgår från hemsidan. Tråkigt om det målet skulle avgöra om vem som får priset och jag håller med om att det är pinsamt av Marca för det är ju uppenbart att det är Pepes mål.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-05-09 00:09
Allvarligt talat. Kan inte Getafe åka ner så att spanska ligan kan få behålla Deportivo och Zaragoza?
Barcelona Hetfield
2011-05-09 00:07
Rambla

Ja visste du inte? De spanska tidningarna hjälper Real Madrid hela tiden, de brukar förgifta Real Madrids motståndare inför varje match så att de vinner lätt.

Det är fakta, alla vet det. Nu ska jag sprida det runt i olika forum och upprepa det.
(Puerta logik)
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-09 00:06
Blaugrana91

Nja, jag tycker faktiskt Osvaldo är ganska underskattad. Han har stora kvalitéer och skulle trots sin storlek passa bra in i Barca sätt att spela. Det är bara det att han inte fått sitt stora erkännande ännu. Tror han skulle kunna göra bra ifrån sig i Barca som truppspelare. Sen är kanske 20milj lite i överkant, men å andra sidan, det är 10milj längre än på Sanchez. Kanske går det att förhandla ned lite.

Men återigen, jag säger inte att jag absolut vill ha Osvaldo till Barca. Menar bara att det borde kunna vara ett alternativ, om Espanyol nu vill förhandla. Även jag tycker Sanchez låter mer rockigt och spännande, det måste jag erkänna :P

Nej, nu är klockan mycket. Godnatt på er :)
Barcelona Rambla~
2011-05-09 00:01
Såg ni FE? Rosenberg har av Marca tilldelats ett mål han styrde in med ryggen efter att en lagkamrat skjutit. När Ronaldo gör samma sak på Pepe, då får han istället målet. Pinsamt hur uppenbart fusket är. Alla vet och ser det, trots det har de mage att inte skämmas för det. :P
Barcelona Blaugrana91
2011-05-08 23:55
1.70-ligan - Anims Abidal!

Osvaldo är väl inte dålig och visst han har gjort det bra i Espanyol, men jag tycker inte riktigt han håller Barcaklass, dessutom närmare €20 miljoner för honom hade varit ett galet överpris.

Men visst jag respekterar din åsikt om du vill ha hit honom, men som sagt jag tycker inte han är bra nog att spela hos oss.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-05-08 23:41
Förresten, kommer ni ihåg i vilken match vi säkrade Rijkaards första ligaguld 2004/2005-säsongen?

Borta mot Levante. Samma lag som vi möter nästa omgång och kan säkra guldet :D
Barcelona A.Gaudi
2011-05-08 23:25
Ska vi handla in spelare ser jag hellre att vi köper spelare som är steget under världsklass och försöker tar dom dit, typ Sanchez, afellay osv.

Osvaldo är bra men inte tillräckligt bra för att motivera att våra b-lags spelare ska få chansen i mindre utsträckning. Vi har ju en massa talanger på väg in i truppen, dom bör få chansen i förväg.

Jag vill inte syssla med Zidanes y pavones. men typ Etoo y Pedros är snarare barcas melodi.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-08 23:21
addeh

Just det ja. Men får vi två matcher att spela efter att ligan är avgjort hoppas jag åtminstone att 6 spelare från Barca B får chansen. Sen förtjänar ju även Afellay, Bojan och Jeffren speltid

Blaugrana91

"Haha håller med, förstår inte ens att vissa kan nämna att dem vill ha Osvaldo hit. "

Vadå, det är väl inte så konstigt? Osvaldo har varit en av de bästa forwardsen i La Liga i år. Han erbjuder lite fysik i barcas anfallstrupp, samtidigt som han är snabb, teknisk och bra en mot en. Han skulle med andra ord passa bra in Barca. Att han dessutom redan bor i Barcelona är ju ytterligare en fördel i sammanhanget. Tycker inte det är det minste konstigt att man nämna honom som en potentiell värvning. Om priset är det rätta, låt oss säga, knappt 20 miljoner hade det absolut varit ett bra alternativ!

Säger inte att det är ett bättre alternativ än Sanchez/Neymar, men fortfarande, ett alternativ ;)
Barcelona Hetfield
2011-05-08 23:17
vi har inte mött* Ok seriously, när ska åsnorna som sköter sidan fixa redigeringsfunktionen....

LAOF

Nja, jag tror inte att Nani spelar mot oss. Alex vet att Nani är rätt så bekväm av sig, han lär starta med Valencia och Ji Sung Park som är två arbetshästar. Men Rooney och Hernandez skrämmer skitet ur mig.
Lost Art Of Murder
2011-05-08 23:11
Hetfield

Nani också. Han har väl nära på 20 assist den här säsongen.
Atlético addeh
2011-05-08 23:10
1.70

Vi ska även komma ihåg att bara fyra spelare som inte tillhör A-laget får spela samtidigt. Har för mig att reglerna är sådana. Sex stycken får vara med i truppen, fyra får spela samtidigt.

Håller dock med att det vore kul om både Deulofeu och Rafinha fick A-lagsdebutera den här säsongen.
Barcelona Hetfield
2011-05-08 23:08
Jag tittade på Man U-Chelsea och jag måste säga att vi kommer att få det tufft, vi har mött den sortens motstånd på väldigt länge.

Det låter konstigt, men nyckeln är faktiskt att stoppa Ryan Giggs. Han är deras motor och det är oftast han som sätter de avgörande passningarna.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-08 23:08
Lost Art Of Murder

Haha håller med, förstår inte ens att vissa kan nämna att dem vill ha Osvaldo hit.
Annons: