/spanien/barcelona/forum/12082.aspx/spanien/barcelona/forum/12082.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-05-06 15:48
Family member Juan Mata: "Because of his playing style and although he was formed at Real Madrid, Mata was born to play at this Barça." [db]
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
2011-05-06 15:47
Staden madrid har blivit en valfärds ort för världens judar, favorit destinationen är Santiago "klagomuren" Bernabeu.
Barcelona hampgunnar
2011-05-06 15:43
Hej,

Eftersom ni läser och skriver här antar jag att Barca är ert favoritlag. Isf skulle vi uppskatta om ni vill ta er tid att svara på några frågor om Barca, Messi och deras sponsorer. Förhoppningsvis kommer ni finna det intressant att dela med av era åsikter. Svaren kommer användas till en uppsats om fotbollssponsring. Sprid gärna till era vänner som också har Barca som favoritlag. Det tar bara 3 minuter att genomföra.

Tack för hjälpen!

/Hampus
Länktips: bit.ly/mKdzkv
Barcelona Hetfield
2011-05-06 15:42
L.A.M

Dina anledningar är legitima och jag kan respektera de, men när folk avfärdar och dömer en person pga. nonsens som skrivs av de är rent ut sagt löjligt.

Kudos till dig att du kan erkänna det.

Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-06 15:40
Hetfield

Jag troir nog man kan ändra på Neymars personlighet. De två största anledningarna till att jag inte vill ha honom är att han är för dyr samt att han bara är 19 och kommer bromsa upp Deulofeus och Rafas utveckling i frantiden. Föredrar en spelare som är lite äldre och som kanske bara kommer var här i två, tre säsonger.
Barcelona DM1982
2011-05-06 15:37
Valencia attacker Juan Mata (23) has received an offer from Chelsea but for now he prefers to wait for an offer from Barcelona. [don balon]

Mata i Barcelona hade varit klockrent men jag har en känsla av att han kommer få vänta ganska länge på ett erbjudande från Barcelona. Han får ju spela hela tiden i Valencia (har jag för mig) men han kommer nog bli bänkad i Barcelona.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-06 15:37
Rätt av Uefa att agera som de gör. När han kritisrerar både Unicef och Uefa och på fullt allvar håller på med konspirationsteorier med Barcelona så känns fem matcher ganska lite helt plötsligt. Lägg till att han hade ögon på sig efter sina tidigare handlingar. Sen bryr jag mig inte ett skit om va Puertan säger om detta, det var ett lagom hårt straff.

Hetfield

Okej, man ska inte döma en spelare på vad han gjorde en gång, det har du rätt i. Men faktum är att de matcher han spelat har han visat att han kan lätt at sig förbi på kanten. Och på sätt och vis kan man säga att han erbjuder en ny dimension, han är den som är bäst i truppen på att ta sig förbin på utsidan, tätt följd av Pedro och Jeffren.
Andreas-
2011-05-06 15:36
Självklart ska Mourinho bli avstängd, och han borde straffas ännu hårdare. Att säga något annat är bara löjligt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-06 15:35
Hetfield

Äh f*ck alla hatare här i _Sverige_. Medans man på Aftonbladet läser om hatet mot Barcelona om man ser alla topprankade nyheter, så existerar det inte alls på Madridtidningen Marca.

"Poco me parece!!!!!!" 1,190+ 340-
"solo? minimo 6 meses le tendrian que caer al mal perdedor este..." 822+ 261-

Bara några exempel. Vi kan ju vänta på ABs version där jag kan sätta mitt liv på att den första kommentaren och mest topprankade kmr innehålla "FC Uefa".

Bara här i lilla Sverige som hatet är så stort, så f*ck hatarna, överallt i världen pratar alla om fotbollen och en viss minoritet Chelsea & Real fans snackar om koruption.
Sen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-06 15:33
Tvinga Mourinho be om ursäkt? Är det du eller jag som har missat något?
Barcelona Hetfield
2011-05-06 15:30
UEFA kunde ha pratat med Mourinho, gett honom böter och tvingat honom att be om ursäkt (öppet). Det hade varit smidigare än att stänga av honom och ge bränsle till alla Barcelonahatare.

elbraco

Ja, men man ska ta allt som skrivs med en nypa salt. Neymar anses vara lite stökig, but hey, de flesta megastjärnorna från Brasilien har varit stökiga typer. Ronaldinho festade, Ronaldo kom från en stökig bakgrund (Favela) osv. Det finns en sak som heter att mogna, och det är just därför man ska ge personer en chans innan man avfärdar de.

När folk inte vill ha Neymar för hans rykte så tycker jag att det är extremt korkat med tanke på att det är baserat på nonsens. Zlatan var en megastjärna med ett enormt ego, Neymar är fortfarande en ung kille som man kan forma till en bra spelare.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-06 15:29
Sen så glömmer folk också att Mourinho hade extra ögon på sig från UEFA efter att ha klart och tydligt bett sina spelare att ta taktiska gula kort.

Sen att han är en hycklare utom denna värld gör att domen känns skönare. (se länktips)
Lost Art Of Murder
2011-05-06 15:27
Hängning på torget i Madrid vore bättre.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-06 15:26
Fem matcher alltså...hur aktuellt kommer det kännas i höst i gruppspelet när Mou är borta från CL bara pga något han sa tidigt i våras?
Kunde dom inte ta något straff som är mer direkt?
Lost Art Of Murder
2011-05-06 15:25
Ronaldinho var alltid samma person, även i PSG var han en partykille, läs Erik Nivas böcker för en bättre bild utav det där.

Han festade minst lika mycket i PSG. Men han talar själv i den intervjun om att hans karriär bygger på harmoni och om han är lycklig. Han måste kunna slappna av för att prestera.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-06 15:24
DM1982

Äh, oavsett om han är avstängd eller inte så kommer hans lilla rövslickare på bänken få hans krypterade meddelanden via en hund eller något som ber honom att ändra nånting. För mig betyder detta nada.

----

Hetfield

Jag tänker och orkar inte bry mig om vad som sägs från Madrid, de valde genom the special one att gå ut och öppet kritisera UEFA. Rätt gjort av UEFA, de visar att de inte är några slagpåsar.

Släng in ytterligare 20 matcher för hans skitsnack om UNICEF.
2011-05-06 15:23
Hetfield

Haha, det är ju just grejen. Hans straff är inte baserad på Barcelona. UEFA straffar Mourinho för hans uttalanden om UEFA. Det kvittar vad deras konspirationsteorier är och hur mycket de vill utveckla dom. UEFA var tvungna att straffa honom hårt, lättare straff hade varit ett erkännande.
Barcelona DM1982
2011-05-06 15:22
Hetfield

Nja, löjligt kan jag inte tycka att det är. Det var väldigt grova anklagelser han kom med, någon gång måste det bli ett stopp på hans skitsnack. Fem matcher är helt ok men jag tror att man kan överklaga och då blir det nog bara tre matcher.

Deras offermentalitet fick precis 400 liter fotogen, nu kommer deras klagande aldrig ta slut.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-06 15:21
Hetfield
"Please brother, döm inte när du inte vet något om killen"

Det argumentet är ju skitkasst om du ursäktar. Jag baserar min åsikt på saker jag har sett och hört om honom (samma som du kan man anta), vad är det isåfall som säger att jag har fel och du har rätt?

Hur vet du förresten själv att t.ex. Ronaldinho gick från att vara världens bästa till en festprisse som sket i träningar? Genom tidningar m.m.
Ingen rök utan eld.

Pique och Shakira blev ju ihop efter att han blev känd (för övrigt har Pique inte varit lika bra som vanligt i vårsäsongen - akta timingen?!) och Pique har inte Neymars rykte heller. Jag drog bara upp det som en av många faktorer dessutom.
Barcelona Hetfield
2011-05-06 15:18
Barcelonito

Även om det är bara CL så är det fortfarande klumpigt gjort, nu kommer marängerna att komma med konspirationsteorier om att deras chans att vinna CL är borta pga. att UEFA håller i Barcelonas hand.

Ge honom böter och varna honom, löjligt av UEFA.
Barcelona DM1982
2011-05-06 15:17
Hetfileld

Fem matchers avstängning bör ju gälla i CL och det innebär hela gruppspelet. Det måste påverka deras chanser nästa säsongs CL.

Nu kommer han väl grina som en bebis över det också.
Barcelona NoGo™
2011-05-06 15:16
Ja det gäller bara CL.
Lost Art Of Murder
2011-05-06 15:15
Hur mycket tid och möjlighet har Afellay fått då? Han har väl typ fått komma in när det är 10-15 minuter kvar och när resten av laget slagit av på tempot.

2011-05-06 15:15
Hetfield

Det gäller väl bara CL?
Barcelona Hetfield
2011-05-06 15:13
Ja då, stäng av Mourinho när ligan och CL är körd. Det gör ju så stor skillnad....
Barcelona NoGo™
2011-05-06 15:12
Gonzalez_Barca

Absolut! Hade gärna sett ett längre straff men men.

Är det bara för mig det inte går att redigera sina inlägg??
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-06 15:07
NoGo™

Haha! Rätt åt svinet.
Barcelona NoGo™
2011-05-06 15:07
UEFA has suspended Real Madrid coach Mourinho for 5 games for his statements after the game vs Barcelona last week #fcblive [cadena ser]

Bra!
Atlético addeh
2011-05-06 14:52
Afellay erbjuda något nytt? Kom igen nu, holländaren är snabb och har ett bra tillslag. Än sen då?

Hade det inte varit på grund av Pedros intensitet och enorma press hade nog Marcelo orkar med att följa Afellay vid 1-0-målet, så att höja Ibi till skyarna och påstå att han erbjuder något nytt är att ta i. Än så länge har han inte visat alls mycket. Ska dock inte sticka under stolen med att det var bra gjort av Afellay och ett bra inspel till Messi.

Jag tror att Neymar, om han lär sig hantera presspelet och det defensiva jobbet bra, kommer kunna ge Villa en ordentlig match om startplatsen till vänster i anfallet.
Barcelona Uppsala barca
2011-05-06 14:52
Ska ner till barcelona imorn och har plåtar till matchen på söndag. Första gången på camp nou, skulle va sjukt o fira liga segern där nere. Hoppas på att Sevilla gör jobbet mot real !
Annons: