/spanien/barcelona/forum/12080.aspx/spanien/barcelona/forum/12080.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
PedroRodriguez
2011-05-08 17:08
Chicharito 1 - 0 38:e sekunden.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-08 17:05
Förstår inte om man vill ha Neymar före Alexis Sánchez. Om man skulle kunna få cilenaren 5 miljoner bliigare så skulle det vara en bra värvning. Han har ju presterat i VM och gjort en supersäsong i Udinese medan Neymar "bara" varit bra i brasilianska ligan, kanske några bra landskamper men i övrigt har Sánchez bevisat mer och är troligen för tillfället en bättre spelare ön Neymar, även om brassen har en enorm potential.
PedroRodriguez
2011-05-08 17:05
Man U - Chelsea för intresserade.
Barcelona Figeta
2011-05-08 17:03
DM1982

Det kan också vara så att han inte spelar pga. han gjort slut med sin flickvän som han har haft förhållande med i 7 år och nu låter Wenger honom "vila" och fejka att han är skadad bara för att dem ändå inte har något att spela för.

Nu är det seriefinal i PL. COME ON CHELSEA!!!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-08 16:47
Blaugrana91
Vi kan värva Sanchez till ett bra pris men aldrig 30 milj Euro. Jag har inget emot honom och han är välkommen så länge han inte kostar 30 milj Euro. Jag skulle inte betala mer än 20-25 Milj Euro för honom. Om Rosell kan få Neymar billigare så tycker jag det vore bättre med Neymar. Sen tycker jag att en mittfältare och en back är ett måste. Vi måste köpa en mittfältare som är tillräckligt bra för att spela i Barca och sen att han ska kunna acceptera bänken. När matcherna blir låsta så har vi nästan inga bra val på bänken.. Jag tror nog att våran bänk är Europas sämsta jämfört med de andra topplagen..
Barcelona hampgunnar
2011-05-08 16:46
Jag och min kollega vid Lunds Universitet skulle behöva hjälp med insamling av Barca-fans åsikter om Barca, Messi och sponsorn. Har ni 3 minuter över så följ länken till enkäten och svara på 21 frågor, så hjälper ni oss med vår forskning. Vi skriver om sponsring i 4 toppklubbar i Europa, varav Barca är en av dem.

Förhoppningsvis finner ni det intressant att dela med er av hur ni uppfattar Barca. Detta forumet är vad jag vet det bästa medium att nå Barca-fans i Sverige, och hoppas att ni inte motsätter er att jag försöker nå ut till er. Ber om ursäkt om detta uppfattats som reklam tidigare! Slå ett slag för forskningen.

Tack på förhand!

Mvh Hampus

Länktips: bit.ly/mKdzkv
Iniesta Lujan#8
2011-05-08 16:40
Dom säljer riktigt feta Barca tröjor på intersport för 800 kr ( inte match tröjor). Köpte en själv idag med hemma färgerna, dom har borta färgerna med.

Kolla länktips så kan ni se hur den ser ut.
Barcelona DM1982
2011-05-08 16:38
För övrigt så noterar jag att Fabregas saknas i Arsenals uppställning och han är inte på bänken. Ärligt, hur ofta är den killen skadad? Eller har han börjat något slags krig med Wenger så att Wenger släpper honom? Mycket skadebenägen kille, det är inte precis det vi behöver i vårt lag.
Barcelona Hetfield
2011-05-08 16:36
"Barcelona Real Madrid Shakira was happy to declare? Barcelona winger Pedro's goal in the middle of her Milan concert on Tuesday night. The Colombian popstar, who is seeing Barca defender Gerard Pique, interrupted her concert to inform the audience that "Barca have just taken the lead!" against Real Madrid in their Champions League semifinal second-leg. "Pedro's goal, Pedro's goal," sang Shakira"

Haha, Shakira är en riktig culé nu :P
Barcelona DM1982
2011-05-08 16:35
Criff -Llourinho

Ja, i stora tuffa engelska ligan får man inte ens frispark om man försöker bryta benet på någon. Sedan får de skylla sig själva när det närmar sig en stor turnering för landslaget och en stor mängd spelare kan inte vara med eftersom de är skadade.

Tittar på Arsenalmatchen nu där det var ett klockrent rött kort som gav gult. Hade benet träffats så hade det gått av men nu träffade han bollen (snarare snuddade) och då blev det en ganska ok brytning ändå.

Det är en sak att ha en tuff liga, den engelska brukar ofta övergå till brutal.

Hetfield

Ronaldinho var inte misslyckad i PSG, däremot så bråkade han med tränaren som bänkade honom. Ronaldinho var tekniskt överlägsen i den franska ligan.

Barcelona Blaugrana91
2011-05-08 16:34
Diar Iniesta Shekha

Jag håller med om att priset är lite väl mycket, men i dagens fotollsvärld får man slänga upp såna summor om man vill ha en klassspelare och ja Sanchez är en trots allt en klassspelare.

Sen förstår jag inte riktigt hur man kan säga att vi inte behöver någon mer anfallare? Visst vi har världens bästa anfall men dock en väldigt tunn anfallstrupp, blir t.ex. både Messi och Villa skadade så har vi inte så mycket att slänga in i nuläget, därför så vore Sanchez en bra värvning tror jag.
Barcelona Hetfield
2011-05-08 16:31
Jag måste även ifrågasätta Sanchez kondition och förmåga att delta i det defensiva spelet som målskyttar som Villa och Henry har gjort.

Udinese kör med 5-mannamittfält där Sanchez har en väldigt fri roll. Men nåja, vi får se hur det blir. Jag tror inte på sådana rykten, låter inte likt Rosell.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-05-08 16:30
L.A.M Nr 10,
Han ska tydligen enligt Tottenham forumet scannas imorrn för att se vad som har hänt.
Barcelona Hyder
2011-05-08 16:30
L.A.M Nr 10

Tackar för lovorden.

Jag håller med dig, Pep är hjärnan bakom allting som har hänt de senaste tre åren. Han är hjärnan bakom att alla ens har kunnat bli så bra som de idag är.
Barcelona Hyder
2011-05-08 16:28
Figeta

Jag absolut inte köpa in en ny superstjärna. Jag vill helt enkelt inte spendera så mycket pengar på en spelare som Sanchez som exploderat på en säsong. Det finns många exempel, precis som du säger som blivit lyckade efter en supersäsong. Det finns många exempel på det motsatta också. Därav blir den ekonomiska frågan otroligt väsentlig. Ge oss ett bra pris, då går jag med på det för då tar det inte lika hårt att skeppa iväg honom om Gerard ska ges chansen eller om det inte går bra för chilenaren.

Skillnaden mellan Sanchez och exempelvis Henry och Villa är att den förstnämnda inte är en utpräglad löpare eller målskytt. Det är en stor skillnad på att formera spelare som Henry och Villa (som båda är spelare som vikt in från vänsterkanten i sina tidiagere lag) och att formera en ytter till en stor målskytt ocg en smart löpare.

Sanchez är en underhållande spelare och otroligt nyttig för ett lag som Udinese. Jag är bara frågande till hur han kan komma att utnyttja sina egenskaper på ett bra sätt i vårt lag.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-08 16:26
OM Rosell värvar Sanchez för 30 Milj Euro så är det något som är fel på honom. Först så går han och fixar en sponsor på tröjan och sedan "lägger" han 30 milj Euro på en spelare som är inte ens värd så mycket pengar. Jag hoppas verkligen inte att han gör det , vi behöver inte Sanchez för att vi har redan bra spelare på hans position.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-08 16:26
Är Sanchez klar för Barca?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-08 16:24
Hyder

Fantastisk artikel om Pep Guardiola. Folk som säger att Barcelona endast är bra för alla spelare kan först ta en titt på denna krönika, förklarar allting väldigt bra.

Själv undrar jag när nästa Pep-drag kommer och vad det kommer var för något. Kanske Alexis Sánchez är värvad för att agera spelande mittback? Nej, troligen inte, men man vet aldrig vad som kommer hända när det gäller Pep, och det är det som har gjort han och laget så framgångsrikt.
Barcelona Hetfield
2011-05-08 16:17
addeh

Jag råder dig att läsa Hyders inlägg, förklarar rätt så bra. Vi behöver inte en till teknisk dribbelgubbe, det producerar La Masia i miljoner.

Figeta

Ronaldinho gjorde en bra VM, men han var totalt misslyckad i PSG.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-08 16:13
Figeta

Det är en bra värvning, kanske lite dyr men ändå bra och han kommer tillföra en hel del. Men kommer han direkt gå in från start och peta Villa eller Pedro? Nej, nej och återigen nej. Han kommer börja säsongen på bänken, men ändå få ganska mycket speltid. Presterar han bättre än Villa eller Pedro så tar han deras plats naturligtvis, men från början ska han vara på bänken.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-08 16:10
Criff

Riktigt äcklig tackling. Hur länge är Bale borta?
Barcelona Figeta
2011-05-08 16:08
Hyder

Om Pep kan peta en 800 miljoners värvning så kan han nog peta en 400 miljoner så länge han gör de av rätt orsaker alltså vem som är bäst.

Pep är hur bra som helst på att omvandla spelare och kommer Sanchez till oss kommer vi få se en "ny" variant där han kommer vara en spelare som jobbar för laget. Han fick Henry att kämpa som ett djur defensivt och samma med Villa så att han inte ska passa in tillsammans med Xavi,Iniesta,Messi osv håller jag inte med dig om. Som jag skrev tidigare så kommer han bidra med oväntade saker och det är det vi saknar. Vi har Messi men ingen mer ochInnan hade vi Ronaldinho, Deco.

Om jag inte förstår dig fel så vill du inte lägga en så hög summa för han bara presterat på denna nivå i en säsong men det är en risk man måste ta. Ibland misslyckas man och ibland inte. Vad har Ronaldinho, Deco, Etoo gemensamt, jo att alla spelade i en mindre klubb innan dem kom till Barca och varför kom dem? jo för att dem gjorde en helt sjuk säsong för deras lag.
Atlético addeh
2011-05-08 16:06
Hetfield

Förmodar att du inte såg Sánchez någonting i VM där han var helt briljant. Du som följer Serie A så väl och har sett chilenaren mycket den här säsongen borde väl ändå veta att vi inte har någon spelartyp i laget som liknar honom. Naturligtvis skulle han erbjuda något nytt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-08 16:05
I början av säsongen kommer naturligtvis supertrion där framme starta. Om Sánchez gör det riktigt bra tror jag dock både Pedro och Villa ska se upp, för det är en duktig fotbollsspelare som slåss med dem om startplatsen. Jag tror han är tänkt att slåss om startplatsen de två första åren för att senare ta över efter David Villa.
Barcelona Hyder
2011-05-08 15:55
Figeta

Om du på allvar tror att Pedro eller 400milj-värvningen Villa förpassas till bänken om Sanchez kommer får du nog tänka om. Guardiola skulle aldrig göra det, det är jag helt säker på. Det chilenaren skulle utgöra är en klasspelare på bänken som kan rotera och hoppa in i matcher.

Visst är han snabb och är bra på att dribbla. Det man måste tänka på är hur vi faktiskt spelare och vilka spelartyper vi redan har. Har vi, i vårt spel, råda att ha en till bollhoggare? Messí, Xavi och Iniesta vill altid ha boll. Pedro och Villa är målskyttar som istället löper till sig bollar från medspelare. Sanchez är inte en sådan typ. Han vill ha bollen lika mycket som de tre förstnämnda på grund av att han ska kunna dribbla och utnyttja sina egenskaper. Kan vi verkligen erbjuda honom det? Kanske, kanske inte.

Att ha en målskytt som Villa ute till vänster är bara så smart. Han tar de där löpningarna och han gör målen (även om han har varit ur form har han en skön statstik). Pedro rör ingen, inte Sanchez, inte Ronaldo, inte Robben.

Sedan måste man även ha i åtanke att chilenaren inte alls var någon produktiv spelare innan denna säsongen. Han har exploderat i år men jag skulle helst vilja se honom prestera lite mer än en säsong innan jag skulle släng ut helt obergipliga summor på snubben. Han är grym, det är det inget snack om.
Barcelona Figeta
2011-05-08 15:47
Hyder och Hetfield

Vadå inte bidra med något nytt? har ni ens sett Sanchez spela eller? Han är sjukt snabb, han är enormt fysisk, kan göra oväntade grejer. Värvas han så kommer han till 100% starta. GIllar Villa väldigt mycket men tyvärr så kommer han eller Pedro få sitta på bänken när alla är friska.
Barcelona Hetfield
2011-05-08 15:43
Hehe, Stoke-Arsenal 2-0

Snälla Perez, ta in Wenger :P
Barcelona *klappklapp* Pique!
2011-05-08 15:41
Tycker inte att det finns någon direkt anfallare där ute som jag vill ha i barca. Bara Samuel Eto'o :( och han kommer vi aldrig se i Barcelona tröjan igen.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-05-08 15:32
Jag antar att endast tacklingar som träffar förtjänar röda kort?
Eller hur var det nu igen?
Jag har hellre 10 filmare, än 10 spelare som bryter benen.
Tacka domarna i Spanien att dem blåser för minsta lilla knuff, istället för som i England där dem inte ens blåser när någon nästan bryter benet.
Barcelona Hyder
2011-05-08 15:29
Hetfield

Co-signar. Att lägga ut så mycket pengar på en spelare som inte bidrar med någonting direkt nytt är inte värt det. Ska man tänka logiskt ska man köpa in en spelare som kan avlasta Villa. Någon som kan göra mål. Sanchez är inte en utpräglad målskytt, att tro det är att vara allt för optimistisk. Att tro att man kan reducera de där 30milj är också optimistiskt.

Neymar hade varit rolig. Han är dock ett wild-card. Ingen vet hur bra/svårt det kan komma att bli att acklimatisera sig. Dessutom är han en så pass ung spelare att man direkt har Gerard i åtanke. En sådan talang från de egna leden är ingen man bör hämma utvecklingen på. Jag vill ha en äldre anfallare. Vem vet jag inte. Det är det som är kruxet.

Rosell kommer aldrig lägga ut monstersummor som det snackas om på en spelare som Sanchez. Han är för mycket ekonom för att ha samvete nog att göra det. Hans värvningar i Adriano, El Jefecito och Ibi är spelare av klass för en gemensamt sett billig peng som är underbar att titta på.
Annons: