/spanien/barcelona/forum/1208.aspx/spanien/barcelona/forum/1208.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2016-10-22 16:31
Som vanligt så tillåtet Undiano Mallenco idiot tacklingar utan att markera och försvara spelarna på planen. Värdelös domare som borde pensionera sig snarast möjligast.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2016-10-22 16:29
Den här säsongen var kul så länge den varade....utan Iniesta har jag inte mycket att hoppas på, nästan lika viktig och oersättlig som Messi och Busquets.
Barcelona Amo.38
Det kan vara det sista vi sett av Iniesta? Såg väldigt allvarligt ut.
Barcelona Los Andres
Sånt som händer när man har en domare som tillåter såna tacklingar, tröjdragningar, efterslängningar osv.. tragiskt!
Barcelona Canaletes
Det var en olyckshändelse, annars var det klart på bollen. Ba synd
Barcelona Corazon
2016-10-22 16:28
Vad är grejen. Plast spelare en tackling och borta 1 månad på vår enda en herregud. Och varför kan vi inte spela fotboll som att vi låg under vilket vi kommer göra snart.
Barcelona Z_Z
@Rambla~:

Tycker dock inte den var brutal direkt. Något ful kanske men mer otur än något att det blir så illa.

Barcelona Shanghai
Det är så lustigt, VAlencia som har varit kassa hela säsongen blir världens bästa lag när de möter FC Barcelona. Jag sade det innan matchen att de kommer vara bra oavsett hur dåliga de än ha varit. Mario Suarez är Busquets och Parejo är Iniesta just nu.
Barcelona Rambla~
2016-10-22 16:27
Domarjävel som tillåter dessa brutala tacklingar.
Barcelona neymar JR
Där gick hans säsong fyfan
Barcelona Andresito
Iniesta borta resten av säsongen? Såg ut som korsbandet gick
Barcelona Ribohn Fan
Korsband!
Barcelona Zyzz
Helt sjuuuukt vad otur vi har med skador. VARJE JÄVLA MATCH!!!!
Barcelona Acrobat
Nu blir Iniesta borta länge. Det där såg ut som en allvarlig knäskada. Borta säkert ett par månader.
Barcelona DM1982
Iniesta trampade fel, inget fult med tacklingen. Han är tyvärr borta länge.
Barcelona neymar JR
2016-10-22 16:25
Oj det är något allvarligt
Barcelona DM1982
2016-10-22 16:15
Perlskog kommentator, sitter beredd med muteknappen.
Barcelona 5puyol5
2016-10-22 16:10
Tittade lite på Dortmund idag, fan vad Bartra är dålig, tur att vi blev av med honom, ingen karaktärer för att vara mittback, fegt i sitt spel
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-10-22 16:07
Gabriel
Minns att det var den säsongen Tito jagade ligga poängrekord.
Det hela slutade med att vi förlorade Thiago och spelarna fick lite strö pengar.

Jag skyller på först ledningen som skrev den äckliga utköpsklausul därefter Tito som ville bli skriven i historia böckerna för nån patetiskt rekord.

Men, men det är bara min åsikt..
Barcelona Ribohn Fan
2016-10-22 16:03
Kan bara bli bättre!
Barcelona Katalano
2016-10-22 15:58
Blaugrana91

Vill bara flika in med en kort kommentar, speciellt efter att ha haft en diskussion med dig nyligen. Tvivlar på att någon ser dig som ett troll här inne. Du håller allt som oftast en god ton och argumenterar för din sak hur du uppfattar saker och ting. Även om de flesta inte håller med dig i mycket, bevisligen är jag en av dem, så respekterar jag dig och ser dig som en frisk fläkt i diskussionerna. Hur kul vore ett forum där alla instämmer med varandra?
Barcelona Blaugrana91
2016-10-22 15:57
Gabriel vi får ta den diskussionen efter matchen. Förväntad elva, det här är en tuff match. Hade dock trott att Rakitic skulle starta istället för Gomes men okej.
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-22 15:55
[QUOTE=Barca4life98]Lite kluven till att Rakitic inte startar. Hans känns viktig i såna här matcher på bortaplan. Inte ofta vi ligger under i inledningar utav matcher när han startar. Tycker att Gomes och Denis hade kunnat hoppat in runt min 60 i den här matchen istället. [/QUOTE] Rakitic måste också få vila någon gång. Gomes är ingen dålig ersättare heller.
Barcelona Barca4life98
2016-10-22 15:52
Lite kluven till att Rakitic inte startar. Hans känns viktig i såna här matcher på bortaplan. Inte ofta vi ligger under i inledningar utav matcher när han startar. Tycker att Gomes och Denis hade kunnat hoppat in runt min 60 i den här matchen istället.
Barcelona Gabriel
2016-10-22 15:29
@Blaugrana91:

Förlåt men alltså vad menar du med att han inte gjorde saken bättre? Förstår du inte att Thiago mer eller mindre redan var förlorad i och med den sjukt låga utköpsklausulen som tillträdde i och med att han fick för lite speltid, och därmed så hade Thiago försvunnit oavsett om det var Pep eller någon annan klubb som tog honom. Det fanns en chans att rädda Thiago på och det hade varit att någon inom klubben faktiskt ringde honom och tog ett samtal med honom om hur klubben faktiskt tror på honom och hans talang och att man blir på riktigt otroligt besvikna om han lämnar.

Du måste förstå att när ingen inom klubben gör det så är det en direkt indikation på att no fucks are given gällande Thiago. Man sket helt enkelt i om han lämnade eller inte. Därmed blir det lite lustigt att man ens nämner Pep som en av orsakerna till varför Thiago lämnade, oavsett om det är huvudorsaken eller "att han inte gjorde saken bättre".

Thiago har alltid sagt att hans största mål är att lyckas med fotbollen, och när han insåg att varken Tito trodde på honom eller ledningen så var valet inte direkt svårt, något jag har full förståelse för. Sen handlar det inte riktigt om att "kämpa för sin plats". Hur mycket tålamod tyckte du att Thiago skulle ha om jag får fråga? Xavi, Iniesta och Fabregas gick alla före i rangordningen och Thiago fick inte ens spela när ligan var avgjord.

Förlåt. Men nej.
Barcelona Blaugrana91
2016-10-22 15:23
[QUOTE=Gabriel]Blaugrana91 Fast att Pep skulle vara huvudorsaken till varför Thiago lämnade stämmer ju inte. Minns du inte hur Thiago själv gick ut och sa något i stil med att han väntade hur länge som helst på att bara någon inom klubben skulle höra av sig till honom och förklara att de räknade med honom och inte ville att han skulle gå. Det hände aldrig enligt Thiago vilket var en tydlig indikation på att varken tränaren eller klubben trodde på honom. Med andra ord var de största bovarna i dramat Tito och ledningen, inte Pep. [/QUOTE] Nu sa jag ju inte att han var huvudorsaken, men samtidigt kanske han inte gjorde saken bättre heller. Thiago verkade inte vara villig att kämpa för sin plats, jämför med Rafinha exempel. Pep tog vara på chansen och lockade honom till Bayern. Det jag minns var att det var ganska tidigt efter att han tagit över Bayern och direkt var han och skulle värva från oss, detta trots att han tidigare sagt att han skulle hålla vantarna borta från Barca. Lite samma sak som i det senaste fallet MD tog upp. Samtidigt så är Pep tränare för en annan klubb och han vill ju göra det bästa för sitt nuvarande lag, men som sagt först var det Thiago, sen försökte han utnyttja situationen med våra målvakter och var först inne på att värva Ter Stegen trots att han vet att det är vår framtid i mål, när det inte funkade gick han istället över till Bravo. Och nu senast sitter han som sagt öppet och bjuder in Messi, trots tidigare löften om att han inte kommer försöka värva någon av våra spelare, jag gillar det inte.
2016-10-22 15:20
Barcelona Barclasico
2016-10-22 15:19
Gabriel

Så sant!
2016-10-22 15:14
[QUOTE=Barclasico]Barca lineup vs Valencia: Ter Stegen, Roberto, Mascherano, Umtiti, Digne, Iniesta, Busquets, Rakitic, Messi, Suarez, Neymar #fcblive [/QUOTE] Härlig elva, viktigt med Iniesta från start. Detta ska vi bara ta, underbar elva!
Barcelona Gabriel
2016-10-22 15:06
Barclasico

Så sant av Suarez. Better where the days när man fick guldbollen för prestationer rent individuellt , och inte så mycket pga marketing eller ens pga att ens egna klubb vunnit Champions League. Ronaldinho vann den 2005 och vi blev utslagna redan i åttondelsfinalen mot Chelsea det året. Om det där hade hänt idag så hade Ronaldinho aldrig vunnit guldbollen eftersom man helt enkelt inte kan ses som en "värdig vinnare" om man inte vunnit Champions League, än mindre åkt ut i åttondelsfinalen. Att han var världens bästa spelare hade varit utav mindre betydelse.

Jag vill verkligen inte skapa en Ronaldo diskussion här inne men det är egentligen helt sjukt att han kommer vinna sin fjärde guldboll när han inte ens är i närheten av att vara världens bästa fotbollsspelare. Han har helt enkelt turen att ha vunnit Champions League och EM vilket då automatiskt gör att han vinner priset som "världens bästa spelare". Oförtjänt, men skitsamma.
Annons: