/spanien/barcelona/forum/12075.aspx/spanien/barcelona/forum/12075.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
8/1/2011 15:47
LAM

Det håller jag definitivt med om. Bättre att möta Málaga tidigt då laget bör vara mindre samspelt, men det måste väl ändå anses som ett toppmöte om man ser vilket spelarmaterial Pellegrini har att förfoga över. Dessutom kan jag inte låta bli att vara lite skraj, de har övertygat i samtliga matcher under försäsongen, även om motståndet kanske inte hållit så bra klass.

Barca4eva

Copa Catalunya räknas väl inte som officiella matcher? Det har det inte gjort tidigare i alla fall. Kul att de spelas ändå, får se allt som träning inför supercupen.
Barcelona Barca4eva
8/1/2011 15:46
Rogge Nästa måndag (8/8). Catalonia-cup.
Postat via SvenskaFans-appen
Rogge
Tack!
Atlético addeh
Rogge

14 augusti mot Real Madrid i spanska supercupen. Matchen spelas på Santiago Bernabéu.
Barcelona L.A.M Nr 10
addeh

Ja just det, de glömde jag. Samtidigt tror jag det är bäst att möta Málaga borta i första matchen då de har typ 10 nya spelare som behöver spela ihop sig. Därför är det lättats att spela mot dem så tidigt.
Atlético addeh
8/1/2011 15:45
Barcelona B attacker Rafa Alcantara (18) doesn't want play anymore for the ESP youth teams. He prefers to play for BRA. [as]

Undra om det stämmer, och undra hur Thiago resonerar kring den frågan. Det sägs ju att han kommer bli uttagen till Spaniens nästa landslagssamling, just för att han inte ska kunna representera Brasilien i framtiden.
Rogge
8/1/2011 15:43
När är er första tävlingsmatch?
Barcelona Barca4eva
8/1/2011 15:42
Supercupesmötena mot Real hade jag velat slippa...så jävla äcklad av det mötet.
Atlético addeh
8/1/2011 15:38
LAM

Glöm inte heller Málaga borta som verkligen inte kommer bli en lätt nöt att knäcka. Andalusierna har imponerat rejält på försäsongen, speciellt deras offensiva pjäser.

Tuff säsongsinledning hur som helst. Kan knappt bärga mig!
Barcelona Barca4eva
8/1/2011 15:34
Börja för Guds skull inte snacka om Arsenal. Ni ber ju fan om att deras supportrar ska komma in hit och, tillsammans med er, vända forumet upp och ner.
Barcelona L.A.M Nr 10
8/1/2011 15:27
Fyfan, är det bara jag som verkligen längtar efter att säsongen börjar? Real i dubbelmöte, Porto i supercupen, JG mot Napoli och sedan drar ligan igång. Toppmatch nästan direkt mot Villarreal och lite senare Atletico. Härlig start på säsongen.
Barcelona L.A.M Nr 10
8/1/2011 15:24
131 passningar är ju helt otroligt. Det är väl endast Xavi som brukar komma upp i sånna mängder. Att sedan ha 95 % är grymt också.
Barcelona Siempre Barça
8/1/2011 15:24
då har man fått hem barcelona tröjan >>>>> XAVI 6
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
8/1/2011 15:10
Please brother, de gjorde samma sak med Gervinho och Chamakh.

Det är en jättebra och vattentät logik. Allt som går emot Arsenal är fel, men det som gynnar Arsenal är rätt.
Atlético addeh
8/1/2011 15:10
Frodo

Onekligen. Försäsongsmatch eller inte, att ha den passningsstatistiken mot ett lag som Manchester United, som ställde upp med ett bra lag, är fantastiskt bra.
Barcelona Frodo
8/1/2011 15:09
Jack Wilshere pratar om Juan Mata. Världen går under. Hur ska Arsenalfansen se sig själva i spegeln när deras spelare talar om spelare i andra klubbar? Jag undrar om de börjat grina om tapping up än? Det är ju inte tapping up men det vet ju inte de då de har sin egen definition på termen tapping up.
8/1/2011 14:57
Frodo

Jag sa inte att du sa det, utvecklade bara :P

Xabi Alonso är ju mest lik Pep i spelstilen, fast han är betydligt sämre.
Barcelona L.A.M Nr 10
8/1/2011 14:56
Det är väl det som gör Busquets så bra, att han bara gör det han är bra på. Pep var ju komplett och ska styra ett mittfält, men det hade nog inte funkat idag med både Xavi och Iniesta på planen. Busquets gör sakerna som Xavi och Iniesta inte gör, täcker ytor, vinner boll och läser spelet.
Barcelona Frodo
8/1/2011 14:53
Hetfield

Jag sa inte att Busquets är lika bra.:P Jag menade bara att han är en liknande spelartyp. Men Xavi har också stora likheter med Pep.

Det är rätt intressant hur många spanska mittfältare som ser upp till Pep. Xavi, Iniesta och Cesc hade Pep som idol (Iniesta gillade Laudrup också). Xabi Alonso och Arteta såg också upp till Pep.
Barcelona Smogen
8/1/2011 14:52
Enligt Pep själv kunde han dock inte passa, fast han hade/har nog rätt höga krav på sig själv
8/1/2011 14:39
Frodo

Busquets är bra, men Pep var något unikt. Han var som Xavi och Busquets i samma kropp.

Busquets är bra på det han gör, men är han är samtidigt begränsad rent offensivt. Pep å andra sidan kunde prickskjuta en spelare från långt håll, dessutom hade han en magisk bössa.
Barcelona L.A.M Nr 10
8/1/2011 14:39
Var inte Pep lite hårdare i spelet och tacklingarna än vad Busquets är? Han har ju typ rekordet för röda kort i Barca.
Gogogo
8/1/2011 14:38
elbraco - Bojan y Thiago

Då blir det ingen värvning. Spelare är inte tvingade att skriva på kontrakt med någon klubb även om klubbarna är överens om ett pris.
Barcelona Frodo
8/1/2011 14:34
Hetfield

Pep under sin prime hade spelat på Busquets position. Busquets är ju mer eller mindre en kopia av Pep. Lång, smal, taktiskt geni med grymt positionsspel, nästan bara passningar med ett tillslag och hög passningsprocent.

addeh

Ruggiga siffror från Thiago.
elbraco - Bojan y Thiago
8/1/2011 13:59
Vad händer om Barca använder klausulen på romeu och han inte går med på det personliga kontraktet?
Barcelona barca111
8/1/2011 13:52
vad är senaste nytt gällande cesc-gate
Barcelona L.A.M Nr 10
8/1/2011 13:51
Busi hade säkert blivit en bra mittback med mycket matcher på den positionen, då han har grym spelförståelse. Kanske är det därför han får spela mycket där på försäsongen, så han ska vara van om det blir kris mitt under säsongen. Dock saknar han fortfarande snabbhet, vilket är ett problem-

Puyol lär inte spela så mycket den här säsongen vilket betyder att Mascherano troligen får ännu mer speltid i år som mittback. Även Abidal lär få spela mycket i mitten och Adriano får starta mycket till vänster.

Alves-Piqué-Mascherano/Abidal-Adriano/Abidal

Så kan nog backlinjen se ut ganska ofta nästa säsong. I viktiga matcher är det nog Abidal som spelar vänsterback och Masch startar i mitten.
Atlético addeh
8/1/2011 13:38
Thiago made 131 passes against Manchester United last night, with a 95.4% success rate

Frodo. Fantastiskt klipp.
Barcelona Smogen
8/1/2011 13:37
Rambla

Håller med dig om attspela med Keite som pivote är verkligen inget bra alternativ. Men även om Puyol skulle vara skadad under stora delar av säsongen finns det täckning på positionen i form av Abidal, Fontas och Masken. Tror alla dessa kommer gå före Busi som mittback, han ska vara på pivoteplatsen. Så som vi spelat under försäsongen lär vara högst tillfälligt.
8/1/2011 13:30
Hur tror ni att Pep under hans storhetsperiod hade varit i dagens Barcelona?
Annons: