/spanien/barcelona/forum/12070.aspx/spanien/barcelona/forum/12070.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Antonio Puerta
2011-07-24 18:16
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Om du vill ta Macherano som exempel är det inte riktigt rätt han hade flyt med alla skador som uppstod, Han fick mycket speltid i år. Men du kommer få se nästa gång då skadorna (hoppas) minskar och då kommer Macherano sitta på bänken stora delar av säsongen. Men Macsherano vet att han är 2a val och det har han dessutom sagt.

Du kan inte säga att det var pengarna som lockade då du inte känner Yaya, Hur vet du att han inte var ute efter speltid ? och en startplats ?
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-07-24 18:14
GerardPiqué3

Vi kommer få revansch, dom kommer göra el Pasillo på självaste Bernabeu !
Barcelona GerardPiqué3
2011-07-24 18:11
Fler än jag som hoppas på en Pasillo på camp nou i april :)? Drar vi ifrån Real i tid, vilket blir tufft, så finns ju chansen till revansch för 08 när vår 11a fick applådera Real på ESB :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-24 18:11
Antonio Puerta

Ja, för Macherano fick ju nöta bänk hela säsongen.

Jag är inte kaxig, säger bara att i Yayas fall var det pengarna som lockade, inte speltiden i första hand.
Barcelona Antonio Puerta
2011-07-24 18:03
Sluta vara så "kaxiga" mot Yaya Toure klart han gjorde rätt att lämna Barca Guardiolas första val var ju Busquets och en som Yaya Toure ska inte sitta på en bänk oavsett om laget heter Barcelona eller Monaco !, Han lämnade för sitt bästa han vill spela fotboll och inte spendera sin karriär på en bänk, han förtjänar det bästa !
Barcelona Antonio Puerta
2011-07-24 18:03
Sluta vara så "kaxiga" mot Yaya Toure klart han gjorde rätt att lämna Barca Guardiolas första val var ju Busquets och en som Yaya Toure ska inte sitta på en bänk oavsett om laget heter Barcelona eller Monaco !, Han lämnade för sitt bästa han vill spela fotboll och inte spendera sin karriär på en bänk, han förtjänar det bästa !
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-24 18:01
Måste säga att Chelsea värvar jäkligt smart just nu. Pastore ser ut att hamna där och så fyndar man Romeu. Två oerhört bra tillskott enligt mig. Och i vintras köptes ju Luis till backlinjen. ja och Torres då. Ger man bara Sturridge lite utrymme där fram så har dom snart ett lag för framtiden. Sen tar tillbaka Romeu..

Notera att jag inte menar att Chelsea gör smarta värvningar rent ekonomiskt, men det spelar ju mindre roll i deras fall.
Barcelona tarrak
2011-07-24 17:55
Barca<3

Efter en liten stunds googlande lyckades jag få fram att 2008 så fanns det drygt 16000 personer från Chile. Detta verkar dock bara vara förstagenerationsinvandrare så det finns väldigt många fler som har rötterna i Chile.

(Sida 8 i länktips)
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-24 17:55
Nej, Manchester City är ditt lag Yaya Toure.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-24 17:50
Precis, vad fan lämnade du då för Yaya? Jag gillar dig som spelare men lägg ned snacket. Du valde att lämna. Saknar honom ibland dock
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-24 17:49
Yaya Toure pratar lite Barca i en intervju med Liga BBVA;

I mina ögon är Barcelona det bästa laget i världen, det finns inget annat lag som är som dem.

Med Sanchez, och kanske även Cesc, tror jag att Barca kommer fortsätta vinna. De har den perfekta tränaren, han är väldigt smart.

Jag vill verkligen inte spela mot Barcelona i CL, det skulle vara svårt att spela på Camp Nou med fansen och mot mina vänner. Barcelona är mitt lag.

Ja, Yaya, du kunde varit kvar - men det är väl inte fel att tjäna £200 000 i veckan heller...
Barcelona FC BarcelPKK
2011-07-24 17:26
Barca<3 40234
Barcelona Barca<3
2011-07-24 17:23
En random fråga Hur många chilenare bor i Katalonien ?
barca löver
2011-07-24 17:23
när kommer första bilderna på sanchez ?
,Sami
2011-07-24 17:18
Härlig bild. De väntar på Sanchez.
Barcelona tarrak
2011-07-24 17:15
Andreas

Nej det är ligaföreningen som bestämmer spelschemat och de tar självklart hänsyn till europeiska matcher, precis som man gör när de deltar i CL och EL. Dessutom tillhör ju måndagar de ordinarie matchdagarna nuförtiden, så det finns inget att invända för någon klubb.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-07-24 17:02
tarrak

Japp, mest troligtvis flyttas den till måndag.
Villarreal måste väl dock gå med på detta? eller hur är det?

Ps. Du har mail.
Barcelona tarrak
2011-07-24 16:19
El Soap

Ligamatchen kommer med all sannolikhet att spelas på måndagen, precis som senast vi spelade Supercupen mot Shakhtar. Att bara ha en vilodag eller att flytta Porto-matchen är nog uteslutet.
Barcelona Barca4eva
2011-07-24 16:13
El Soap En av matcherna lär väl flyttas..
Barcelona El Soap
2011-07-24 16:12
Jag och en polare funderar på att åka ner och se på hemmamatchen mot Villarreal den 28e, men då matchen mot Porto spelas den 26e så undrar vi om det är någon risk att matchen flyttas till den 29e exempelvis. Det står 28e på hemsidan, men man vet ju aldrig.
Barcelona barca111
2011-07-24 16:10
Sanchez har landat i madrid!
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-24 16:06
elbraco/Andreas

Haha, its all in fun.
:P

elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-24 15:59
OTBAG

Såg att det blev lite luddigt men min poäng var att jag tror inte många andra klubbar hade slutat så pass högt upp som Wenger lyckas att göra när han använder orutinerade ungtuppar som Ramsey, Wilshere och Gibbs.

Alltså tycker jag Wenger gör ett bra jobb som lyckas fostra många unga samtidigt som han hamnar högre upp i ligan än t.ex. Pool och Tottenham som har en mer "jämn" blandning av spelare (alltså inte antingen superstjärna ala Cesc eller rookie ala Gibbs.)
Barcelona el Maestro!
2011-07-24 15:50
Hehe, att bänka alla anfallare och ställa bussen framför målet på hemmaplan, det tror jag kommer att bli mer än som en vana i den kommande säsongen.Folk kommer att sluta reagera alls.
Man vill göra alltför för att kunna bryta Barcas dominans. På sätt och viss kan man ju förstå desperationen i detta. Se citatet nedan.

"We did things that surprised everyone last season, but they'll be more normal this year."?

Aitor Karanka.
Barcelona papillon
2011-07-24 15:07
Shanghai - Tot el camp és un clam

Bästa i minut 14.00 när Piqúe visar "fem fingrar" och realbänken applåderar av i ren ilska och avundsjuka hahahah kung e han Piqúe ;)
Spanien OTBAG
2011-07-24 15:06
Frodo//

Då förstår jag hur du menar, och jag håller med dig. Vi skulle inte vinna ligan med Ramsey och Wilshere som tänkta startspelare nästa säsong, det skulle vi inte.

Däremot håller jag inte med dig om att Wilshere blev framröstad p.g.a att han är engelsk, det blev han för att han sett under hela säsongen var jämnast.

elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.//

Måste bara få klargjort hur du menar med:

"Tycka vad man vill om Wenger men hade man flyttat Arsenals ungdomar, som Ramsey och Wilshere, till typ West Ham så hade man fasen inte slutat trea eller fyra eller vad dom nu hamnade förra säsongen."

Menar du att Arsenal slutat högre annars?

Wilshere är den tvåvägsspelare vi saknat och är given i startelvan - Ramsey spelade inte så mycket. Detta var Wilsheres första säsong i Arsenal.

Väl mött.

EDIT:

Borde kanske ha PM:at istället då detta inte är en egentlig diskussion om Barcelona.
Atlético addeh
2011-07-24 15:00
Det finns en annan video från 5-0-matchen där man fick se filmat både lite inför och även från folk på läktaren. Någon som kan dra sig till minnes vad videon heter?
Barcelona joninho_90
2011-07-24 14:33
Shanghai - Tot el camp és un clam

Det bästa är ju lätt 00:40 när Pique sparkar bollen på Cristina haha :D
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-24 14:23
Frodo

"Jag menar bara att man inte kan ha hur många ungdomar som helst i startelvan och hoppas på alltför mycket"

Tycker din sistnämnda mening sammanfattar problemet med Arsenal och dess fans rätt bra. Det är klart det ligger prestige i att fostra nya stjärnor (eller köpa in spelare som redan är talanger och kalla dom sina egna ;)) och det är något många klubbar borde se upp till Arsenal för, men samtidigt är det många fans som kräver titlar och att Arsenal ska ligga minst topp 1-2 när ligan slutar.

Antingen gör man som Wenger gör - man fostrar nya spelare blandat med några stjärnspelare och då kan man förvänta sig att hamna i toppen men inte numero uno, eller så får man öppna plånboken och köpa in lite kvalitetsspelare, inte dussinlirare som Eboue, Chesney, Koscielny och Bendtner.

Tycka vad man vill om Wenger men hade man flyttat Arsenals ungdomar, som Ramsey och Wilshere, till typ West Ham så hade man fasen inte slutat trea eller fyra eller vad dom nu hamnade förra säsongen.

Abbe

Det var Pep själv som sa det :) riktigt bra citat!
Barcelona Shanghai - Tot el camp és un clam
2011-07-24 14:18
Rekommenderar starkt denna video som jag länkar. Lång (14.25), men värd att titta på. Den handlar om en match där vi klär av våra bittra rivaler den 29 november 2010. Fick gåshud varje gång. Återigen den är värd att titta på.

OT: RIP Amy Winehouse. Vilken sorglig vecka, först Norge och nu detta. :(
Annons: