/spanien/barcelona/forum/1207.aspx/spanien/barcelona/forum/1207.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2016-02-10 13:04
Shanghai

Det enda du skriver om här inne är hur farliga Arsenal kan vara. Jag har sedan tidigare en tydlig uppfattning att du inte är Culé också. Du säger att Pique och Masken inte blivit testade, har du glömt att det var de 2 som var försvarare förra säsongen när vi vann trippeln? Självklart ska man inte underskatta motståndare alltför mycket, men du drar det hela för långt och jag tror att du trollar.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-10 13:02
Kröjff - svårt och säga huruvida Lucho är bättre som tränare eller inte, men enligt mig så finns det en hel del som den store Enrique faktiskt gör bättre. Pep behövde aldrig anpassa sig efter motståndarna och det var la inte så konstigt när han hade hand om historiens bästa lag som spelade en väldigt dominant fotboll. Det fanns i princip aldrig några matcher som Peps Barca hade problem i men när han hade problem mot något lag så kunde han sällan ändra på matchbilden. Jag kan tycka att Inter 2010 på Camp Nou var en sådan match där vi hade fullständigt kontroll och ett högt bollinnehav men vi skapade i stort sett ingenting under hela matchen. Dålig rörelse inom laget, inga löpningar bakom Inters backlinje, det gick för långsamt och Pep lyckades inte ändra på det. Lucho däremot anpassar väldigt ofta laget också efter motståndarna och jag tycker han klarar av att förändra matchbilder betydligt bättre. Luchos spelide hjäper honom givetvis en hel del där man spelar på pianots alla strängar långbollar,omställningar,bollinnehav osv så han har mer att välja mellan om han nu vill ändra en matchbild. Pep kunde sällan ändra då han höll hårt om den fotbollen som laget spelade han lämnade aldrig den filosofin. Pep kunde hellre ta en förlust än att lämna Tiki Takan. För övrigt så bryter du mot forumets regler då du gör en skribent ( alltså mig) till ett diskussionsämne. Jag hoppas Mod delar ut en varning åtminstone på samma sätt som jag fick en varning när jag skrev ni vet vad istället för City. Rätt ska vara rätt! Att göra skribenter till ett diskussionsämne sänker nivån på forumet.
Barcelona neymar JR
2016-02-10 12:59
Kröjff Nja har aldrig sagt att lucho är en bättre tränare utan en mer flexibel. Jag förväntar mig av tränare att dom ska klara av att anpassa sig efter omgivningen samt ha några ess i rockärmen Pep hade det hos oss, han fegspelade mot Madrid och körde med 2 ytterbackar för att låsa deras kant. Antar att sånt tolkar du som missförstådd genialiskt offensiv taktik medan luchos rakare spelare som defensivt skit spel ?!? Pep är den bästa tränaren när det gäller possession och hög press. Men ska en tränare endast kunna spela på 2 strängar ? Sanningen är att han är för arrogant för att anpassa sig, då har jag svårt för det. Ska man verkligen kalla någon för världens bästa tränare då? Om man ska, så får jag börja kalla Ronaldo för världens bäste fotbollsspelare eftersom han gör flest mål Nej nu har jag tappat tråden helt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröjff
2016-02-10 12:47
neymar JR Din replik bara stärker min "hypotes" . Nämligen att det finns ett oändligt antal faktorer att ta hänsyn till för att kunna slå fast att Lucho är en "bättre" tränare än exempelvis Pep och Cruijff utifrån statistiken som anförs. Och märk väl': Själv har jag heller aldrig någonsin påstått motsatsen. Utan bara givit uttryck för min uppfattning att jag för egen del är starkt benägen att föredra den fotboll som kommit att bli mer eller mindre synonym med dom två sistnämnda tränarna, framför den mycket mer pragmatiska om än väl så poänggivande modell som åtminstone i mina ögon kännetecknar Luchos anpassliga spelupplägg, snarare än den risktagande och därmed också på längre sikt utvecklande fotboll Cruijff och Pep stod och står upp för.
Barcelona Shanghai
2016-02-10 12:46
Neymar jr Piqué och Mascherano har inte testats ännu och nu när de får en rejäl dos med motstånd mot Arsenal kommer det bli tufft för de att hantera en snabb och teknisk Sanchez, en stark Ramsey och två eleganter i Özil och Cazorla som kommer leverera smörpassningar till anfallarna. Som sagt, den här matchen kommer vara tuff på länge. Så, Underminera inte Arsenal.
Barcelona Bosketts
2016-02-10 12:45
@Andresito:

Håller med. Och din teori kring att Lucho vet att han inte kommer bli kvar en längre period kan verkligen stämma.

Pep var snarare motsatsen. Det vill säga lite för mycket åt framtidstänket. Jag tänker främst på ryktet att han mot slutet ville göra sig av med i stort sett alla som inte var Messi, Xavi eller Iniesta.

Hur mycket jag än gillar Rakitic, Arda och Suarez hade iaf jag mått bättre om åtminstone någon av dessa platser hade förpassats åt Samper, Alena eller Rafinha. Men sen är jag också väldigt konservativ när det kommer till ungdomsakademier och att en klubb ska innehålla många egna talanger. Det är en av anledningarna till att jag för många år sedan imponerades av Barcelona och till viss del Bilbao.
Barcelona Shanghai
2016-02-10 12:43
Avskyr när supportrar tar segrar i förskott och visar 0 respekt mot motståndarlaget. Vem minns inte när vi mötte Chelsea 2012? Ingen trodde på att vi skulle förlora, men det gjorde vi.
Barcelona neymar JR
2016-02-10 12:42
Cazorla och ramsey lekstuga med någons backlinje? Åh fan Özil faller bort direkt då det vankas stormatch Vad ska en ensam liten sanchez göra? Den ende som oroar är CECH
Barcelona Shanghai
2016-02-10 12:41
Man tror vi ska vinna trippeln varje år enligt Barcelonistas. Chilla ner, vi har fortfarande gjort och vunnit något ännu och speciellt CL där du räknar bort ett Arsenal som ser oerhört starka ut på länge. Sanchez, Özil, Cazorla och Ramsey kommer ha lekstuga med vår backlinje. Dessutom är inte ligan avgjord. Vi har flera starka och tuffa matcher kvar där poäng kan tappas, så sluta jinxa.
Barcelona neymar JR
2016-02-10 12:27
Kröjff Hur var atletico under Peps tid?:) Ytterligare en omöjlig jämförelse
Barcelona Kröjff
2016-02-10 12:22
@Flavia:

För det första är det så att det finns få om ens någon, som faktiskt smutskastat Lucho lika frekvent och omdömeslöst som den meningsfrände i det aktuella diskussionsämnet, som Flavia nu väljer att citera för att stödja sin sak; nämligen Barcelonistas himself. För det är en himmelsvid skillnad på att ifrågasätta och kritisera å ena sidan och att ”smutskasta” å den andra. ”Trashtalk” är nämnda nicks eget signum och specialitet.

Svordomar och diverse skällsord samt benämning på manlig homosexuell i uteslutande nedsättande syfte, har varit ett återkommande inslag när Barcelonistas skrivit av sig sin ilska i direkt anknytning till just Luis Enrique. Och det alltså under den tid som denne nu så här med facit i hand, visat honom var prisskåpet ska stå genom att ”bevisligen” vara är en bättre tränare än både Pep och Cruijff. Jag sätter bevisligen inom citationstecken, eftersom det faktiskt går att ifrågasätta sådana förhastade slutsatser på saklig grund.

Flavia framhåller en rad punkter som är avsedda att leda hans sak i bevis. Men glömmer en väsentlig aspekt. Nämligen att motståndet också såg annorlunda ut, vid dom tidpunkter när Pep och Cruijff var tränare i klubben; och att alla jämförelser därför riskerar halta betänkligt redan där. Låt mig ta till ett enda men talande exempel, nämligen Valencia som ”Luchos” lag spelade ut efter noter härförleden.

När Pep tog sig an Valencia vare sig det var i La Liga eller Copa del Rey, så hade den klubben spelare som David Villa, David Silva, Juan Mata, Joaqín, Morientes, Albelda, Baraja, Hernandez, Vincente etc. En del av dem i sitt esse. Dessutom hade dom en tränare värd namnet, vilket givetvis också förtjänar framhållas, eftersom det verkar vara den absolut viktigaste positionen och som tillskrivs den största mest avgörande betydelsen, när det kommer till titlar och antal vunna matcher om man får tro Flavia m fl.

Jag behöver väl knappast påtala att jag inte delar uppfattningen om att Luchos är en ”bättre” tränare än Pep och Cruijff. Lika lite som Mourinho (utan jämförelser i övrigt!) var det när ”han” slog ut ”Peps” Barca ur Champions League och lyckades erövrade trippeln med sitt Inter; inte då minst på grund av en troligtvis vid tidpunkten mycket motiverad Etoó. Det enda inlägget ifråga egentligen leder i bevis är att statistik ofta lämnar mycket i övrigt att önska, när det kommer till att ”bevisligen” fastslå något som ”fakta”. Lunch.

Barcelona Andresito
2016-02-10 12:21
Bosketts Har faktiskt fått känslan att Lucho är en coach som inte tänker speciellt långsiktigt. Hans eviga längtan efter Nolito får en att tro att Lucho vill lösa problemen direkt för att sedan ta hand om samma problem igen, antingen själv eller att låta efterträdaren får göra det. Grimaldo skeppades iväg eftersom att han inte kunde tillföra något nu. Mathieu, Arda och Nolito är sånna som levererar direkt men som inte kommer hålla måttet om 5 år. Lucho vet nog att han inte kommer vara i Barcelona en längre tid och gör det bästa av situationen med hjälp av kortsiktiga lösningar som dock leder till titlar. Dock är det återkommande problem som leder till att klubben måste spendera pengar på samma saker inom perioder av 3-4 år istället för att få in en Piqué, Alba, Alves eller Mascherano som klubben har användning av i 5-10 år.
Barcelona Rambla~
2016-02-10 12:17
Hm, ni är inte oroliga över att Lucho ställer ut ett alltför svag elva i kväll? Jag vet, 7-0 ska man inte kunna tappa. Fast hade Valencia kört med starkaste laget vet man aldrig vad som kan hända. Släpper man in ett par bollar i början av matchen kan det rinna iväg och till slut bli oroligt. Hur kan de vara så säkra på att Valencia kommer ställa upp med ett försvagad elva?

Alltid orolig. :)
Barcelona Deulofeu
2016-02-10 12:10
Alena och Samper har det Xavi och Iniesta inte haft fysiken och det tuffa spelet i sig det kan kanske betyda att de lyckas då Enrique värdesätter det mycket.

Jag trodde faktiskt Alena skulle få chansen redan då Rafinha gick sönder såpass redo är han och vänsterfotad helt underbar.

Hur mycket man än gillar Pogba vilket jag gör skulle det såklart vara häftigare om de båda lyckas kriga sig in i truppen.
Barcelona Vronskij
2016-02-10 11:28
@Erik Satie:

Egentligen borde jag låta dig googla men för den här gången: Tisdag 23/2.
Länktips: www.google.se
Barcelona Erik Satie
2016-02-10 11:21
När spelas vår CL-match? Det är väl nästa vecka det drar igång? Och då spelar Barca mot Sporting.
Barcelona DM1982
2016-02-10 11:20
Lite best of med Alena, mycket talangfull spelare. Hoppas han får några minuter ikväll.
Barcelona Bosketts
2016-02-10 11:20
@neymar JR:

Verkligen. Alenas spelstil borde vara som klippt och skuren för Luchos Barcelona. Om Samper representerar "förra" generationens Barcelona, Peps Barcelona, så representerar Alena "det nya" Barcelona.

Hur gammal har han gått och blivit, Alena?
Barcelona neymar JR
2016-02-10 11:14
Får Alena chansen så kommer han ta den direkt och briljera Vår största talang, iaf den med högst chanser att lyckas. Så satans komplett mittfältare
Barcelona Bosketts
2016-02-10 10:56
@Andresito:

Syftade på sommaren. Allt detta prat om att handla en extraforward skulle kunna lösas av Halilovic. Han har gjort sig riktigt bra på kanten i Gijon. Och MSN skulle alla kunna spela i mitten om så skulle behövas.

Skulle även vara intressant att någongång testa Messi på mittfältet.

Men, du har rätt. Det bästa vore att låna ut honom ytterligare en säsong till typ Sevilla eller Celta Vigo, om de nu når europaspel. Jag gillar Enrique, och håller honom väldigt högt, möjligtvis till och med högre än Pep (vill inte dra igång en diskussion kring det), men är det någonting jag saknar är det just ungdomarna som förut fick chansen och det experimentella med att testa spelare på olika positioner.

Trots det ser (åtminstone det offensiva) väldigt ljust ut för framtiden. Samper, Halilovic, Suarez, Rafinha, Kaptoum, Alena, Sergi Roberto.
Barcelona Deulofeu
2016-02-10 10:45
DM1992 wow Alena i truppen underbart men tyvärr får ju bara fyra från b/ungdomslaget lire.

Vore stort om han får chansen!

Sandro----------Munir-------------Vidal

----------S.Roberto------Alena------

------------------Samper---------------

Adriano---Mathieau-----Bartra----Douglas

Inhopp för Vermaelen mot Mathieau efter 60 min
Inhopp för Kaptoum mot S.Roberto 75 min
Inhopp för Camara mot Vidal i 75 min

Alla spelare i a-laget som behöver får speltid de unga som förtjänar det primeras.

Skulle vi klara av en match med detta laget utan att förlora på Mestalla? Valencia kommer inte starta med bästa laget precis.

Spännande och otroligt kul att se.

Mina förhoppningar är iaf speltid till Samper och Alena!
Barcelona DM1982
2016-02-10 10:34
[1/2] Squad (vs Valencia): Ter Stegen, Masip, Vidal, Douglas, Bartra, Vermaelen, Mathieu, Adriano, Samper #fcblive [2/2] Squad (vs Valencia): Rakitic, Sergi Roberto, Gumbau, Kaptoum, Alena, Camara, Romera, Munir, Sandro #fcblive Det luftas lite ikväll.
Barcelona Lionel12
2016-02-10 10:33
första elvan tänkte jag mer att lufta ordentligt och vila de flesta spelarna. andra elvan betydligt mer stjärnspeckad. tror inte man kan hålla msn borta från den matchen men skulle va bra o vila minst 1 av dom. kanske messi borde vilas pga operationen o allt. pique o iniesta skulle jag vilja ha 100 utvilade till just arsenal borta. den matchen är viktigast och skulle vara extremt skönt med 3 poäng och helst flera bortamål. Arsenal borta stegen alves pique mashe alba raketen busi iniesta messi suarez neymar.
Barcelona Andresito
2016-02-10 09:58
[QUOTE=Bosketts]Det slog mig nyss. Varför inte kalla tillbaka Halilovic och låta honom agera inhoppare för antingen Neymar, Suarez eller Messi. Vill verkligen inte se klubben slarva bort honom. Alla som sett en Gijon-match i år förstår varför. Samtidigt är det många spelare som ska klämmas in i en trupp i framtiden. Rafinha, Samper, Suarez, Halilovic osv... [/QUOTE] Det är tyvärr för sent då registreringsperioden är stängd fram till sommaren. Om du syftade på nästa år så hade jag personligen velat se honom i ett lag som hotar om europaplatser och kanske till och med redan spelar i Europa, ungefär som Denis och Villarreal. Trots att han har briljerat i Gijón så känns hoppet för stort från ett bottenlag till ett topplag, detta samtidigt som han är ung och behöver 90 minuter för att utvecklas till fullo. I dagsläget är det svårt att få den tiden i Barcelona.
Barcelona Andresito
2016-02-10 09:51
[QUOTE=Lionel12]imorgon hade jag spelat. stegen vidal. bartra. mathieu. adriano. raketen. samper segi. turan. munir. sandro. mot celta. bravo. alves mashe mathiu alba turan. busi. sergi messi. suarez. neymar. [/QUOTE] Motivera gärna dina elvor. Var är Piqué? Var är Iniesta?
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-02-10 01:36
Liverpool lol vilket gäng medelmåttor. Bara coutinho och sturridge som håller toppnivå. Firmino är har talang men behöver tid utvecklas.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-10 00:18
Haha Pique är fucking kung booom. Han slaktar alla som kmr i hans väg.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-10 00:17
Gerard Piqué hamnade under tisdagskvällen i en het diskussion med Madrid-tidningen COPE på Twitter.
COPE: "Vi har pratat med servitören som serverade Torres den hamburgare som bröt hans otur och fick honom att göra sitt 100:e mål".
Piqué: "Den var från Natruscat (katalanskt hamburgarställe). Nu måste ni hitta hans frisör, hans tatuerare och taxin som kör honom till Calderon".
COPE: "Tatueraren var @Leo_Tattoos. Frisören var Ramiro Fernández och taxichauffören var Peto. Och ja, det var en hamburgare. Kram".
Piqué: "*applåderar* Och vilken restaurang åt Neymar på i Madrid?" (Han syftar på att tidningen ljög om att Neymar tidigare befann sig i huvudstaden).
COPE: "Okej, Geri! Han kom ut från restaurangen 23:45 katalansk tid. Var du med honom?"
Piqué: " Nej, tyvärr, det var jag inte. Senast jag var i Madrid var den 21:a november (0-4-segern på Bernabéu). Godnatt".
Barcelona Vampíro
2016-02-10 00:11
Grym bild.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-02-10 00:11
[QUOTE=Flavia]Under gårdagen, vann Sergio Ramos Marcas utmärkelse som den bäste spanske landslagsspelare under 2015. Och Ancelotti vann priset som den bäste managern i La Liga under förra säsongen. LOL [/QUOTE] Hahahaha största LOLet någonsin. Enrique vinner ligan men Ancelotti som blev kickad får priset. Komiskt...
Annons: