/spanien/barcelona/forum/12066.aspx/spanien/barcelona/forum/12066.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-15 21:51
Blaugrana91

Jaha okej, inte så förvånande trots allt.. men vart ser du den artikeln från MD?
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
2011-06-15 21:45
Hetfield:

Jo det spelar en stor roll, bara för att de spelar på samma "yta" betyder det inte att de har samma uppgifter på planen. Fabregas har alltid minst en forward framför sig vilket innebär att han är den som ska spela fram anfallaren till lägen. Messi är däremot den som skall komma till lägena. Det finns nog hundratals andra exempel på hur deras spel skiljer sig, men men vi lär väl aldrig hålla med varandra då du tycker att vi ska köpa Fabregas och jag inte gör det.
Barcelona Frodo
2011-06-15 21:42
Cigge

Bara för att man inte är en stor nation betyder det inte att man inte förtjänar att vara där. Eller hur resonerar du? Tjeckien och Ukraina har gått riktigt bra på ungdomssidan och om du kollar på matchen just nu så dominerar Ukraina fullständigt mot England. De som är där förtjänar att vara där. Bara för att man i Sverige bara har koll på stornationernas spelare betyder det inte att det produceras bra spelare i andra länder.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-15 21:35
1.70-ligan

Enligt MD var uttalandet från Bartomeu falskt....
Blir så jäkla irriterad, det är samma chilenska tidning som skrev att Sanchez var klar för oss för ett tag sen...Så man borde ju ha anat...
Barcelona Frodo
2011-06-15 21:33
Ukraina spelar en grymt underhållande fotboll. Jag rekommenderar er att kolla på andra halvlek om ni inte har sett den första. De bygger upp spelet bakifrån där målvakten och hela backlinjen är bekväma med bollen. Sen har de aviga och passningsskickliga mittfältare som dominerar på mitten. England får knappt röra bollen och skickar slumpmässiga långbollar efter långbollar. Måste vara jobbigt att vara mittfältare i England när allting går över de.

Ukrainas mittback Rakitskiy (stavning?) är nog turneringens bästa och mest lovande mittback. Han spelar i Shaktar och Pep har berömt honom. Han är troligtvis en kommande storback i Europa och han har fötterna som hans lagkamrat Chygrinsky i Shaktar saknar. Backlinjen i Ukraina försöker spela sig ur varje situation och lyckas nästan hela tiden.
Spanien Kung Bore(ll)
2011-06-15 21:31
Criff -Llourinho //

30 miljoner kommer han inte säljas för i vilket fall, även om det bara är en klubb som är aktuell för honom. Inte för att ni behöver honom å andra sidan....
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-15 21:15
Jag gillar att det nu är bekräftat att barca förhandlar med Sanchez. Gör ju alla spekulationer lite mer intressanta kring chilenaren! Men jag hade önskat höra Bartomeu säga att man inte tänker köpa honom för vilket pris som helst utan har andra alternativ i så fall. Först då hade hans uttalande känts helt bra.
Barcelona Hetfield
2011-06-15 21:15
Barcelona starlet Bojan Krkic’s agent has fuelled speculation of a move to Roma with Luis Enrique. “He likes this transfer.”

“Bojan needs to play regularly and is pegged back by so many great players at Barcelona,” agent Zoran Vekic told Eurosport.es.

“We need to talk to the club. I don’t think there would be any problem between Roma and Barcelona in reaching an agreement. He likes this transfer.

“The most likely scenario would be to arrive on loan with an option to buy at the end of the season.”
Cigge
2011-06-15 21:10
emilio___

Thiago har gjort det bra i båda matcherna hittills, men motståndet är av bra mycket sämre kvalité i år. Den här turneringen står sig riktigt svagt mot övriga ungdomsturneringar. Fem lag skulle kunna bytas ut. Island, Danmark, Tjeckien, Vitryssland och Ukraina. Endast Schweiz, Spanien och England som håller i ett U21-EM.

Thiago har mycket fotboll i sig, men jag tycker att han har en hel del att bevisa innan han kan räknas till kategorin "potentiella Ballon d'Or-vinnare". Han är ung och har framtiden framför sig, men han behöver slipa på sin beslutsförmåga.

Måste kännas tungt för Bojan, som nu är bänkad. För två år sedan var han ett av namnen som alla pratade om. Dags för en nystart i en annan klubb för Bojan va?
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-15 21:10
Klart som fan att det inte stämmer, det där ryktet om att Milan ska ha erbjudit oss Thiago Silva + pengar för Ibra. Vi snackar om Gailliani för Guds skull
Barcelona Barca4eva
2011-06-15 21:08
Barcelona Blaugrana91
2011-06-15 21:02
Myrran

Jag hoppas inte det där stämmer, för OM det gör det är det bland det dummaste jag någonsin vart med om att Barca har gjort....
DavMessi
2011-06-15 21:02
Nytt om Sanchez:

“Barcelona, Manchester City, Manchester United and two Italian clubs have made offers for Alexis Sanchez,” said an Udinese consultant.

It is well known the Chilean is hot property on the transfer market and the subject of a bidding war worth at least €35m.

“There are five clubs who are doing everything to get hold of him: Barcelona, Manchester City, United and two Italian clubs,” Udinese consultant Stefano Antonelli told Sky Sport Italia.

“The offers have all come from these clubs. We don’t want to create a bidding war, but he is the big name on the transfer market at the moment and everyone wants him.

“Over the next few days we should learn where Sanchez will go. We wanted to keep hold of the player, but when there is an important offer, it should be evaluated fully.”

It is widely believed the two Italian clubs in the race are Juventus and Inter, but he is thought to be closest to Barcelona.

“All the clubs we talked about have a chance of signing him, but right now my feeling is that he’s more likely to go abroad.

“Barcelona’s very powerful push on to the scene has changed the scenario somewhat.”

Sista meningen innebär att Barca är tillbaka i leken, och kanske t.o.m. är hans första val. "He´s more likely to go abroad" innebär att det troligen står mellan Barca, City och United. Media blandade in United igår men Sanchez har ryktats till City sen länge. Jag tror nog att det står mellan City och Barca, men jag vågar inte att chansa.
Barcelona Myrran
2011-06-15 20:57
Milan have offered centre-back Thiago Silva (26) as part of the transfer of Ibrahimovic, but Barcelona have rejected the proposal. [sport]

24 miljoner eller Thiago Silva + pengar? Väljer nog Thiago Silva där alltså...
Barcelona Myrran
2011-06-15 20:56
1.70-ligan

Vet inte hur hans utveckling går men kan tänka mig att alla andra har kommit ikapp fysisk och blivit större och starkare och därav blivit mindre dominant. När han va mindre va han ju minst ett huvud längre och 10-15 pannor tyngre kändes det som.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-15 20:54
Någon som vet hur Gael Etocks utveckling går? Har den stannat av lite eller? För något år sedan var han en av de mest lovande i akademin och jag hoppas fortfarnade han når A-laget en vacker dag.. inte varje dag la masia producerar en såpass stor och stark forward, om man säger så.
Barcelona Barca4eva
2011-06-15 20:50
Hetfield

Inte för att jag inte håller med men..

" ifall Messi är avstängd"

fick mig att små lé :p
Barcelona Éluc
2011-06-15 20:49
Gör bara klart med Sánchez snart, snälla klubbledning.
Barcelona Hetfield
2011-06-15 20:47
Vampiro

Det spelar väl ingen roll vem som spelar framför Fabregas, poängen är att båda spelar på ungefär samma yta, dvs. mellan motståndarens defensiva mittfältare och försvar. Fabregas är otroligt bra på att gå på djupledslöpningar och är faktiskt bra på 1 mot 1 situationer. Jag säger inte att han är lika bra som Messi, men han kan säkert axla rollen ifall Messi är avstängd/kortvarigt skadad.
Vi får väl se hur det blir helt enkelt.

Barcelona 1.70-ligan
2011-06-15 20:40
Bartomeu bekräftar alltså att man förhandlar med Sanchez. Oväntat! Trodde inte de skulle säga något om någon.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-06-15 20:29
Kung Bore(ll),
Eller så väntar man bara på att Fabregas ska växa ett par ballar & säga vad han vill med sitt liv istället. Då kommer priset falla :)
Barcelona Barca4eva
2011-06-15 20:27
Barclasico

Fyyfan, det där var en oväntad skitnyhet :p
Barcelona Barclasico
2011-06-15 20:25
den här säkert kommit upp här men .... HAHHAHAHHAHAHHAHHAH
Barcelona Barclasico
2011-06-15 20:24
http://www.sportal.se/silly-season/barcelona-overvager-jattebyteden här säkert kommit upp här men .... HAHHAHAHHAHAHHAHHAH
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-15 20:19
Ännu en bra match av Spanien. Tråkigt bara att Bojan nu även sitter på bänken i U-21-landslaget... Tror heller inte att hans chanser till spel mot Ukraina är särskilt stora då hans konkurrent gjorde två mål idag.
Håller även med er andra om att Milla verkar usel. Han sitter mest ner och sover, han bör åtminstone visa lite engagemang.
Spanien Kung Bore(ll)
2011-06-15 20:17
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London//

Nej, han har kontrakt till 2015, så det är bara att vänta 4 år till innan han kan gå gratis. Vill man köpa honom för 30 milj. euro får man nog vänta i alla fall 3 år innan han det priset kan bli aktuellt.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-15 19:59
Barca4eva

Haha, klockrent.
Fullkomligt älskar Crackòvia!
Barcelona Frodo
2011-06-15 19:58
Luis Milla är helt värdelös som coach.
Barcelona Barca4eva
2011-06-15 19:30
Titta vad glad Cristiano är, stolt över sin lilla "pichichi".
Barcelona B-Guden
2011-06-15 19:29
steam till u21 eller vilken kanal ?
Annons: