/spanien/barcelona/forum/12065.aspx/spanien/barcelona/forum/12065.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona haeger
2011-07-07 22:38
Jag hoppas att Keita stannar, om det betyder att han inte får lika mycket speltid som förra säsongen och Thiago är före i rangordningen.
Han är en bra truppspelare som behövs ibland.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-07-07 22:35
Tror inte heller på Keita-ryktena. Möjligtvis om Cesc skulle anlända och maliern känner att han kommer ytterligare steg från startelvan så är det väl inte omöjligt att han söker sig bort. Men just nu trivs nog Keita ganska bra med sin speltid.

Ska tillägga att om man ska se det strikt ekonomiskt så är det nog denna sommaren man ska sälja Keita om man vill tjäna pengar.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-07 22:32
1.70-ligan

Don't ruin this for me man, I'm having a great moment :P

C*ckblocker.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-07 22:31
Tror inte ett dugg på ryktena om Keita :P
2011-07-07 22:27
AC Milan have asked Barcelona about midfielder Seydou Keita (31) and have made the player a serious offer. [el confidencial]

Mali midfielder Seydou Keita (31) has asked his agents two months ago to look for another club, where he can be a starter. [el confidencial]

*Svimmar*
Xavi > Zidane
2011-07-07 22:26
Brasilien har väldigt många duktiga spelare i laget, men ingen som riktigt sticker ut särskilt mycket som t.ex. Neymar gjorde i tidigare årskullar. ¨

Ademilson och Piazon är de som imponerar mest på mig, Ademilson gjorde ett världsklass nummer innan som borde resulterat i ett mål, fantastiskt snyggt när han klacka bollen me yttersida över en back och tog med sig den.

Synd att hans avslut inte höll lika hög klass bara
Barcelona DM1982
2011-07-07 22:22
Stream U17
Xavi > Zidane
2011-07-07 22:19
Har ni inget bättre för er så kolla gärna u17 VM på eurosport, Brasilien- Uruguay just nu i semifinalen. Fantastiskt bra match faktiskt
Spanien truten
2011-07-07 22:16
Det är sjukt trist att Alves citat var påhittat. Då menar jag inte att jag skulle vilja att det vore sant utan att det är trist att folk sprider falska uttalanden som enbart skadar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-07 22:11
Alltså, hur ligger det till med Sanchez egentligen? Ena dagen säger Pozzo att han bara vill hit och vi är närmast, nästa dag är den en annan klubb. Tror inte på något längre.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-07 22:09
B-Guden

Det är väl ingen som klagat på Barcas skulder? :P
Vi pratade om klubbens intäkter.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-07 22:07
CR-seven

Perez har aldrig sagt det, däremot har Marca och AS spekulerat i att Real kommer ha det. När jag läste dem artiklarna såg jag då inga citat från Perez allafall....

Att Barca skulle öka med €50 Miljoner är absolut inte otänkbart med tanke på att Qatar Foundation nästa säsong kommer börja betala ut pengar till klubben.

Rosell vet nog mer om detta än AS och Marca...

Rambla~

Sorry, menade såklart intäkter. ;)

Frodo

Det har du rätt i, men i år sänkte vi utgifterna och dessa landade på €441 Miljoner, kan tänka mig att klubben vill försöka sänka dessa ännu mer till nästa år.

Barcelona B-Guden
2011-07-07 22:04
Hatar folk som klagar på Barcas skulder utan att veta hur det är. Vi vet inte ett piss här igentligen hur ekonomin ligger till osv, inte jag heller.

Men om Barca inte betalande sina skulder så skulle dom gå i konkurs alltså det är inte fel att ha skulder om man betalar dom enligt överenskomelsen
Barcelona Barca4eva
2011-07-07 22:02
Frodo

Co-sign.
Barcelona Frodo
2011-07-07 21:57
Rogge

Vad som är sant eller falsk med citat från olika spelare än inte subjektivt. Det finns bara två sätt att se på citat. Antingen är det sant eller falskt.

Ni hatar ju Xavi för citatet "Arsenal kommer vara ute ur ligaracet vid jul". Ett citat som var påhittat. Massor med citat från "Barcaspelare" förra sommaren var falska från engelska medier (främst Dailystar).

Majoriteten av arsenalfans struntar i om ett citat från en Barcaspelare stämmer. Så länge man kan ge utlopp för sina frustrationer mot en klubb de ogillar så spelar det ingen roll.
2011-07-07 21:45
Rogge

"the dani alves quote "arsenal are (in) tourist class" is fake"
Rogge
2011-07-07 21:44
Frodo, naturligtvis bryr vi oss om det är sant eller inte. Problemet är väl att hitta rätt i den här djungeln. Vi borde eg. skita i att diskutera det då våra källor rapporterar så olika och därmed är det som är "sant" väldigt subjektivt.
Barcelona Frodo
2011-07-07 21:40
Jag kollade nyss in Barca B:s trupp och majoriteten är runt 20 år gamla. Truppen var ung förra säsongen och den har blivit yngre. För tillfället är den äldsta backen 20 och den äldsta mittfältaren 21.

Om man ska tro det som står i tidningarna så kommer Sergi Roberto och Montoya rotera mellan a- och b-lag. Dvs att de kommer få en liknande roll som Thiago och Fontas hade den här säsongen. Sergi Roberto lär nog inte få spela så mycket men Pep gillar honom så han lär säkert träna ganska mycket med a-laget.
Barcelona Canaletes
2011-07-07 21:27
Frodo

ok. Marca hittade på nyheten om att Neymar hade sagt till Alves att han skulle spela i Madrid nästa säsong.
Alves skrev sen på sin Twitter att allt var falskt
CR-seven
2011-07-07 21:17
Blaugrana91

Där ser du hur mycket Real ökar för varje år, så att tro att Barca går upp 50 miljoner medans real inte ens klarar 20 är inte specielt realistisk.
Barcelona Frodo
2011-07-07 21:15
Blaugrana91

En ökning av intäkterna säger inte så mycket om man inte vet vad kostnaderna är.
CR-seven
2011-07-07 21:15
Blaugrana91

Real kommer ha 500 miljoner nästa år, enligt Perez.
Barcelona Rambla~
2011-07-07 21:07
Intäkter intäkter intäkter, inte omsättning. :)
Barcelona Blaugrana91
2011-07-07 21:02
Enligt Rosell kommer Barca gå om Real nästa år och därmed bli den klubb med störst omsättning i världen. Enligt honom kommer klubben ha en omsättning på €470 Miljoner, i år hade vi €420 Miljoner.
Dessutom har det ju sagts tidigare att vi nästa år kommer gå med vinst. Lägg till att skulderna med all säkerhet kommer att ha sänkts ännu mer, just nu på €364 Miljoner.

Ser riktigt bra ut för klubbens ekonomi! :)
Barcelona Frodo
2011-07-07 20:42
Canaletes

"Arsenal is in tourist class....". John Cross och Matt Law är två journalister som ogillar Barca och det är tydligen de som startat det. Sen har alla andra medier hakat på det.

Vad har Marca hittat på den här gången?
Barcelona Rambla~
2011-07-07 20:40
Dani Alves deltar just nu i CA. Har han verkligen tid, lust och intresse att snacka med katalanska radiostationer om en eventuell värvning av Cesc? Jag tvivlar starkt på det. Har han sagt något så är det garanterat minst över 1 månad gamla uppgifter.
Barcelona Canaletes
2011-07-07 20:37
Frodo

Vad är det för citat? Först marca och nu brittiska medierna...
Barcelona Frodo
2011-07-07 20:34
Precis som vissa här befarade så var Alves kommentar om Arsenal påhittat av de brittiska medierna. Det var någon gunner igår som kom med ett citat som inga av de spanska tidningarna hade med och föga förvånat var det ett försök att elda upp stämningen mellan klubbarna.

Självklart kommer arsenalfansen strunta i det då det är ännu en anledning till att hata Barcelona. När vissa engelska tidningar hittade på citat förra året så trodde de på allt så det spelar ingen roll för deras fans om vad som är sant eller inte.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-07 19:44
Barca4eva

Det är ju dock ganska självklart att klubben vill ha både Cesc och Sanchez, men visst allt som media skrivit att dem ska vara klara och presenteras då och då är bara falskt. Men jag är ganska säker på att dem båda kommer så småningom. :P

Hutch
2011-07-07 19:14
Messi-Barca- 10

På lördag kl 21.00.
Annons: