/spanien/barcelona/forum/12064.aspx/spanien/barcelona/forum/12064.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-20 14:47
Rambla

Jag hoppas, och antar, att Pep vet vad han gör när han ställer över dessa spelare. Det gäller att man håller igång spelarna väl på de kommande träningarna inför CL-finalen. Risken är att de tappar formen istället för att bli helt utvilade. Det är en balansgång där.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-05-20 14:14
Haha trodde också att det var e'et man betonade.. Alltså "pivotee"
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-20 14:09
Barca4eva

Ja, men han sa det med ett långt å om du förstår...ungefär som man uttalar båt, där betoningen är på å. Jag trodde det var på E:t i slutet. PivotEE, istället för pivÅÅt.
Barcelona Barca4eva
2011-05-20 14:07

Tror att det är med Å man uttalar det.
2011-05-20 13:53
Ni som har sett ET Weekend, är Kviborgs uttal på pivote korrekt? Han säger typ "pivååten", jag trodde det var pivoteen ungefär.
Barcelona Rambla~
2011-05-20 13:46
Vad snabbt Milito kom tillbaka då. Skulle inte han vara borta i flera veckor? Hm, nu blir han tillgänglig till finalen han också. Puyol har inte spelat sen andra mötet i CL mot Madrid. Skulle ha beövts luftats lite i helgen kan man tycka.
Barcelona Barca4eva
2011-05-20 13:42

Nej, däremot är truppen det.

Enligt Sport.
2011-05-20 13:38
Rambla

Är startelvan redan presenterad?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-20 13:36
Myrran

Co-sign. Precis vad jag tänker om Cesc-situationen. Har väl inget mer att tillägga.
Barcelona Rambla~
2011-05-20 13:35
Ingen Valdés, Messi, Xavi, Iniesta, Villa, Puyol och Piqué mot Malaga. Hm, är det så klokt av Pep?
Barcelona Rambla~
2011-05-20 13:26
Coach pep-

Om inte annat blev det ännu tydligare vad Wenger har för tankar när det gäller Cesc nu när han har satt ett pris på £60m på hans huvud. Allt för att skrämma iväg intresserade värvningskåta klubbar..
Barcelona Rambla~
2011-05-20 13:21
Hm, det är nog läge att inskaffa denna tröja. Tänk en vinst i finalen och sedan äga denna tröja. Episkt!
Coach pep-
2011-05-20 13:19
Barcadinho.

Då är vi överrens. Det vore väl väldigt konstigt om vi inte kan få vårat framtida mittfält att fungera med spelare som Iniesta, Messi, Thiago och Busquets. De kommer att kunna täcka upp Xavi utan att vi går i graven. Jag håller med dig om Cesc men tycker inte det är någon brådska att få hit honom, speciellt när det först och främst är anfallet som behöver en förstärkning. Köper vi Cesc har vi ju kanske inte råd med fler bra spelare. Är väldigt villrådig om det verkligen är rätt tidpunkt att lägga ner stora summor på Cesc redan nu. Skulle sen inte förvåna mig om vi får utstå samma utdragna såpa som förra sommaren, där Cesc som ett barn gömde sig under sängen istället för att ta sig i kragen och visa vad han verkligen vill. Wenger verkar helt på det klara med att han inte tänker släppa sin guldgosse. Orkar inte med den där jobbiga klubben.
Barcelona Myrran
2011-05-20 13:19
Blaugrana1990

Lite orättvist att jämföra Iniesta situation med Thiagos? Iniesta hade främst Deco framför sig så Xavi spelade längre ner i plan då, även pivote för den delen. Men ja, Iniesta hade två stycken framför sig (plus att Xavi kunde spela på pivote, takthållare och offensiva postitionen i mittfältet och att Deco kunde köra takthållare och offensiva postitionen). Thiago har två spelare som blev framröstade till nr 2 och 3 i världen nyss som spelare på två positioner, vilket även är de postioner Thiago vill spela på.

Sen ska vi ju lägga till komplementspelarna som fanns. Jag tar Van Bommel och Keita för att jämföra. Keita får mycket speltid som det är nu, Van Bommel fick inte den speltiden alls därav mer speltid till Iniesta.

När Iniesta kom fram så hade han lite av Keita situationen som finns nu. Han fick ofta komma in i slutet av matcherna och spela. Kommer Cesc så kommer han få spela mycket som både startspelare och inhoppare. Lägg till Keita där och Xaviestas cementerade platser i elvan så blir det inte mycket speltid till Thiago.

Jag säger bara nej tack till Cesc, du är ung fortfarande och sitter på ett monsterkontrakt. Fungerar inte Thiago för oss så kan vi köpa dig billigare om två år då det är mer relevant att hitta en ersättare till Xavi. Låt Thiago spela Keitas roll, låt han hoppa in likt Iniesta och spara ex antal miljoner.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-20 13:04
Jag väljer Fabregas för Thiago alla dagar i veckan. Thiago måste ha tålamod han är fortfarande ung inte ens 20 typ..
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-20 12:56
Blaugrana1990

Vadå göra sitt yttersta för att få en plats i startelvan? Han slåss redan med de två bästa mittfältarna i världen, är inte det nog med konkurrens? Värvar man Cesc kommer Thiago få otroligt lite speltid nästa säsong, det måste man nog förstå. Cesc kommer komma för 40 miljoner vilket betyder att han startar väldigt många matcher han också, sen finns även Keita. Nästa år ska Thiago enligt mig vara förstareserv bakom Xavi och Iniesta i nästan alla matcher och han ska få mycket speltid.
Blaugrana1990
2011-05-20 12:51
el flaco

Men å andra sidan så är det bara bra för våra canteranos att ha stjärnspelare som konkurrenter. Då kommer dem ta för sig och göra sitt allra yttersta på planen eftersom dem är bänkspelare och när dem väl blommar ut och blir världspelare så får dem en plats i startelvan.

Iniesta är ett bra exempel, som var avbytare åt Deco men när han väl visade hur bra han verkligen var så blev han startspelare och Deco såldes. Samma sak med Messi och Giuly.

Köper vi Cesc, det är då Thiago kommer utvecklas fullt. Då kommer han ha konkurrens och tvingas att spela sitt yttersta alltid för att ta en plats i startelvan. Helt enkelt göra som Iniesta, hålla käften, och spela till sig en plats i startelvan.
2011-05-20 12:45
Det finns två likadana som länkades på barcastuff för några dar sedan. I den första videon dribblar han bort några gräsklippare och i den andra massa pensionärer.
Atlético addeh
2011-05-20 12:34
basaric

Haha, den var faktiskt riktigt kul. :-)
barca#1
2011-05-20 12:06
@ elbraco
Jag har för mig att Linderroth lade av för nåt halvår sen. Han fick sparken från Galatasaray pga alla hans skador.
2011-05-20 11:58
Elmander har tydligen gått till Galatasaray. Spelar inte Lindroth där?

barca#1

Det stämmer nog :) kom på det nu när du säger det.

Pep träffade tydligen borgmästaren i Florens som sa såhär om Peps framtida tränarkarriär:
Matteo Renzi (mayor of Florence): "Guardiola coaching Fiorentina? It's more likely to see me taking the place of Iniesta." [gazzetta]
Barcelona Barcadinho.
2011-05-20 10:34
Coach pep-

Jag håller hundra procent med dig ang om det helt och hållet är nödvändigt att ersätta Xavi med exakt samma typ av spelare. Det går att anpassa spelet till andra typer av spelare.
Hittar vi inte någon som kan göra det Xavi gör, så kör vi med lite annorlunda spel. Det gör inget om vi får små justeringar med en ny playmaker så att det passar. Laget behöver inte spela på exakt samma sätt i 10-20 år framöver.
Det har man inte gjort tidigare heller. Spelet ser lite olika ut med olika formationer, generationer och tränare.

Sen har vi, som andra har nämnt, båda Iniesta och Messi som är kapabla att ersätta Xavi som motorn och regissören.

Mitt inlägg tidigare är bara en möjlighet för framtiden. Det finns många andra alternativ. Tom några som vi inte kan tänka på just idag.

Jag tycker att Fab är en enastående spelare, jäkla duktig är han och han har en spelstil som passar oss. Han spelar dessutom i ett lag som har ungefär samma spelstil som Barca. Jag kommer bli glad om vi får honom. Men det finns andra lösningar. Vi klarar oss ändå.
Barcelona basaric - Julien Faubert - The old king of Madrid
2011-05-20 03:01
Precis som jag skrev för ett tag sen. Visst, Ronaldo har gjort en hel del mål. Men hur viktiga har dom varit? Kolla på videon så ser ni att han oftast gör enkla mål där han blir assisterad till öppet mål i meningslösa matcher. Det krävs mer än så om man ska slåss med världens bästa Leo Messi om titteln som världens bästa spelare.

Barcelona basaric - Julien Faubert - The old king of Madrid
2011-05-20 01:25
Ungefär så här brukar det se ut då Messi möter Real Madrid.
Maestro_Guardiola
2011-05-20 00:40
men om vi gör så hur mycket speltid ska bojan då få? eller jeffren?
Maestro_Guardiola
2011-05-20 00:38
eller jag kan tänka mig att iniesta möjligtvis flyttas ut till kanten och fabregas tar hans plats isf, då har vi löst både anfalls problemet och fabregas problemet
Maestro_Guardiola
2011-05-20 00:34
Men fattar ni inte? det är i princip thiago vs fabregas?? kolla hur lite spel tid thiago får nu, tänk med 1 till konkurant i det offensiva mittfältet
Atlético addeh
2011-05-20 00:27
el Flaco

Exakt. Andrés och Thiago känns som en fullt realistisk mittfältsduo som i framtiden kommer kunna dominera mot varje motstånd. Vem som håller i trådarna är däremot inte någon självklarhet, men med tanke på Iniestas rutin och disciplin är jag övertygad om att han skulle klara av uppgiften galant. Han har som du är inne på redan den här säsongen, de matcher Xavi varit borta, visat att han klarar av det på ett bra sätt.

Då blir Hetfield glad på köpet eftersom Thiago får sin fria roll på mittfältet där hans brassetalanger kan träda fram allt mer tydligt.

Ju mer jag tänker och funderar på det, ju mer övertygad är jag att Iniesta är bäst lämpad för uppgiften.

För övrigt vet ingen, inte ens Xavi själv, hur länge till hans kropp orkar. Det kan vara två år, det kan vara fyra år.
Coach pep-
2011-05-20 00:03
Mangi

För min egen del handlar det om prioriteringar. Tycker vi är mer i behov av en kvalitetsanfallare än Cesc. Uppenbarligen har vi inte råd med mer än en "crack". Annars är Cesc hur välkommen som helst. Men vi är inte Chelsea där fansen och tränaren pekar, och Abramovitj levererar. :P
Barcelona Mangi
2011-05-19 23:52
Jag har fortfarande inte fatt ett vettigt argument ifran Er som ar emot varvningen av Fabregas till varfor Guardiola vill varva honom da Thiago finns i truppen.

Annons: