/spanien/barcelona/forum/12063.aspx/spanien/barcelona/forum/12063.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Lost Art Of Murder
2011-05-10 21:41
Spurs spelar för naiv fotboll för CL tyvärr. City spelar mycket mer cynisk och genomtråkig fotboll. Perfekt för att gå långt i CL.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-10 21:40
H.C Xavier

Grattis! Hoppas du får uppleva en barcaseger också :)
PedroRodriguez
2011-05-10 21:37
Málaga har klättrat som fan. De har spelat bra på sistone och har passerat många lag.

Återigen nätar en svensk för Racing. Kennedy kvitterar mot At.Madrid.
Barcelona Hetfield
Vem är inte nära Real Madrid..
Barcelona H.C Xavier
Tjena culés, vill bara dela med mig av min glädje då jag är en av de lyckligt lottade som fått biljett till Champions league finalen. Helt jävla otrolig (ursäkta språket), jag trodde aldrig jag skulle ha den turen.
Iniesta Lujan#8
2011-05-10 21:35
Det blir nog inget cl för Tottenham nästa säsong tråkigt med tanke på att dom oftast spelar en bra fotboll. Men den stora förlusten för spurs var i London derbyt där dom losa mot Chelsea ( snöplig förlust, ja ni vet redan)
2011-05-10 21:35
Baptista gör skäl för sitt smeknamn, besten :P

Jag gillar verkligen Pastore alltså, vilken lirare! Önskar att han går till Barca i sommar, han skulle passa ännu bättre i vårt sätt att spela än Palermos. Vet inte varför men han faller mig mer i smaken än Cesc. Dessutom kan han spela i anfallet om det skulle behövas.
En sak jag reagerade på var att kommentatorn till Palermo-Milan sa att Pastore är "nära Real". Vadå, han är väl inte närmare dom än någon annan klubb? Särskilt inte nu när de redan köpt Sahin...
Lost Art Of Murder
2011-05-10 21:33
DM1982

Dom leder nu iallafall med 2-1 :)

Hoppas också Depor håller sig kvar. Getafe och Almeria får gärna försvinna.
Atlético addeh
2011-05-10 21:32
Lyfter på hatten och applåderar Baptista, vilken kung! Ligans formstarkaste spelare utan konkurrens. Återigen ett mål ikväll och vi har bara spelat en halvtimme, det kan mycket väl komma mer.

Fasen, Málaga med Pellegrini som tränare kan bli farliga redan nästa säsong. Ett par smarta försvarsvärvningar + Buonanotte som redan är klar från River Plate och laget kan lätt bli en utmanare till Europaspel. Firma Baptista-Rondón, wow!
Barcelona DM1982
2011-05-10 21:31
Hoppas Deportivo klarar sig kvar i högstaligan, skulle vara trist om de åkte ner.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-10 21:23
Han gör inte bara mål, han bombar in alla bollar. Kan tänka mig att hans lön tredubblas efter denna säsong. :P
Barcelona haeger
2011-05-10 21:18
Baptista räddar verkligen Malaga, hur många mål har inte han gjort på raken nu? Vad har hänt med honom.
Lost Art Of Murder
2011-05-10 21:18
Baptista och Malagá är inne i ett jävla flyt. 1-0 från honom igen efter 10 min mot Gijón. Var väl bara en tidsfråga innan dom spelarna skulle vakna till liv.
Barcelona Hetfield
2011-05-10 21:13
Shitty 1-0

Bläh. Crouch din dumma kossa, vad fan gör du där?!
Lost Art Of Murder
2011-05-10 21:11
Hur fan missade Modric?
Barcelona B-Guden
2011-05-10 21:09
kan ja få en stream till city matchen, den här la av
http://nutjobsoccer.yolasite.com/
Barcelona Barca4eva
2011-05-10 20:57
Själv tror jag att Real bara ger Getafe en större chans att vinna, en chans att visa om de förtjänar att stanna kvar, och inte lägger sig direkt. Sedan kommer C.R att spela oavsett vad. Han sätter nog ett par baljor idag tyvärr.
Barcelona Barca Barca
2011-05-10 20:55
Team Dubai (Getafe) har lagt sig många gånger och gett Real Madrid många gratis 3 poängare. Det luktar gentjänst från Real madrids håll. Getafe öppnar försvaret, ger Ronaldo 2 mål och sedan släpper real in 3 mål och allt ser frid o fröjd ut...Teorier :P

Edit: På en av mina två tippningar så har jag tagit Getafe, 13 gånger pengarna är jävligt bra...
en till sak, Om getafe åker ut kommer real inte kunna låna ut Canales o Pedro Leon dit...
Lost Art Of Murder
2011-05-10 20:53
Japp.

Skulle inte förvåna mig om Mourinho ser till att Barca blir mästare idag så firandet blir mindre spontant imorgon då Barcelona går in med vetskapen att vi redan är mästare. Allt för att flytta fokus och ta bort vår glädje.

Hetfield

Jag har ju fortfarande hoppet uppe för att se Pool i CL. Men det är nog rätt över. Man C behöver 3p på 3 matcher för att säkra 4:e platsen.
Barcelona Hetfield
2011-05-10 20:53
Man C är så TRÅKIIIIGA, seriöst. Hur kan man spendera miljarder och spela så jävla primitivt och tråkigt, de ska fan inte spela i CL. Jag håller tummarna att Tottenham vinner.

Hehe märkte att jag beskrev typ Real Madrid :P
Barcelona MVP - 2011
2011-05-10 20:51
Vi blir ligamästare ikväll ifall Real Madrid spelar oavgjort?
2011-05-10 20:43
Det är även Palermo-Milan nu på TV10 för de som är intresserade

Cataloniaboy

Jo, det tror jag också han har gjort. Jag tror dock inte att Real kommer tappa poäng ikväll - Ronaldo har chans att vinna skytteligan. Real kommer göra allt för att han ska lyckas med detta. Hade han inte haft den chansen skulle dom inte haft något att spela för
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-05-10 20:41
Det är klart Real hellst av allt vill att Team Dubai ska hänga kvar i ligan, då de vet att de själva inte har något att spela för. Att inte Casillas är med i truppen visar ju tydligt att Mourinho har gett upp säsongen.
- - -
Victor Vasquez flyttar den kommande säsongen till den belgiska ligan och Brügge. Det är ju knappast oväntat att han lämnar, hans utveckling har stannat den senaste säsongen.
Lost Art Of Murder
2011-05-10 20:39
Stream till City vs Spurs för dom som är intresserade. Sky sports, bra kvalitét.
Barcelona ihefsu
2011-05-10 20:27
Angående Sahin till Real måste jag tillstå att det är alldeles för tidigt att säga att han kommer bli bänkad i de stora matcherna. Enligt mig är det omöjligt att säga huruvida han kommer göra pangsuccé och bli förstavalet på mitten eller ej.

Vi får se. Kul värvning dock! Har väl inte studerat honom under lupp men till och från ändå följt honom under de senaste åren.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-10 20:10
U-21 gäller från och med kvalet till VM eller EM. Alltså kan en spelare som är 21 redan i första kvalmatchen delta i turneringen han har kvalat till även om han är 22 eller 23.

Ett exempel är Mattias Bjärsmyr som var lagkapten för Sveriges U-21 landslag i EM förra året och då var han 23 år.
2011-05-10 19:32
En film ifrån förra gången vi vann ligan i Levante. Kan fungera som lite uppladdning inför vad som förhoppningsvis komma skall imorgon! Reportaget är taget av en ung "reporter" eller vad han nu är. För er som förstår spanska kanske den är lite småkul. Man får i alla fall se lite gamla sköna ansikten i slutet av filmen :)
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-05-10 19:30
L.A.M Nr 10: Är ganska så säker på att det är vartannat år. Senaste U21 EM-turneringen var 09 i Sverige där Tyskland med Özil och Neuer i spetsen blev slutsegrare. Innan det vann Holland 2007. Möjligt att du blandat ihop det med U20 VM eller liknande? Det spelas ju ett gäng ungdomsturneringar varje år.
Barcelona Barca o Mort!
2011-05-10 19:26
Förstår inte hur vissa kan tycka att vi behöver en vänsterback. Vi har en av världens bästa i Abidal, som reserv har vi Maxwell och Adriano. Räcker inte det? I värsta fall kan Puyi spela där också eller nån från Barca B, men 4 vänsterbackar i en trupp är inte det lite mycket?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-10 19:12
Figeta

Nej men han spelade För-VM eller vad man kallar det sommaren 09.

Vampíro - Ánims Éric Abidal

Aha, nu förstår jag. Men hur kan kvalet ha börjat 09 när U21 har jag för mig går varje år, alltså var det också ett sommaren 10. Hur får man ihop det?
Annons: