/spanien/barcelona/forum/12061.aspx/spanien/barcelona/forum/12061.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-24 20:15
addeh

Ah, kul att höra. Tänkte föreslå att han kan väl göra en ny login men har man typ 20 000 inlägg som meriter hade jag nog också velat ha kvar den gamla haha :P
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-24 20:14
NoGo

Varför inte? Han är bättre än alla deras mittfältare förutom Touré och Silva.
Barcelona NoGo™
2011-08-24 20:13
Vad är det man läser här då, se länk

Keite till City :P Kommer aldrig att hända men ofta de är intresserade av han hehe.
Atlético addeh
2011-08-24 20:12
elbraco

Du har rätt, Benfica och Trabzonspor möttes tidigare i CL-kvalet, men turkarna har fortfarande chans på spel i Europa League och det borde väl inte vara någon större skillnad där. Blir Fenerbahce avstängda borde Trabzonspor blir det också.

Angående el Flaco så har hans inloggning krånglat, men han är nog tillbaka snart. :-)
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
el Maestro!

Om, vilket lag blir det då? Har lite dålig koll på kvalet.
elbraco - Bojan y Thiago
There you go!

Nya Myp2p!

Inte lika snabbhanterlig som gamla sidan eftersom denna är i forumform men ändå. Kul att man har tillgång till streams igen!
elbraco - Bojan y Thiago
el Maestro

Fyra klubbar per land är regeln. Tror faktiskt att dom lottar ut platsen bland de klubbar där fyra andra klubbar inte redan är vidare. Hoppas på Udinese om dom torskar ikväll, jag sympatiserar med det laget. Flödande fotbollspel, långsiktiga planer, köp billigt - sälj dyrt, legend som Di Natale osv. Hur kan man ogilla dom? (Dessutom lirar jag med dom på FM som jag har skrivit här...typ tusen gånger).

Såg inte första matchen mellan Gunners och Bianconeri men tydligen ska Udinese faktiskt ha varit det bättre laget på Emirates.
Barcelona el Maestro!
2011-08-24 20:11
"Platsen ska gå till det högst rankade landet vars ligamästare slås ut i den sista kvalomgången".

Kan detta stämma?

Andreas V.V - J.Lo//
Ok.
2011-08-24 20:10
el Maestro!

Max 4 lag från varje land.

Fernando Gago - King Of Barcelona

www.wiziwig.eu
2011-08-24 20:09
Någon som har lust att fixa fram den nya my2p2 länken?
Barcelona el Maestro!
2011-08-24 20:08
Liverpool förtjänar det, om nu fem klubbar från samma land kan spela i Champions League. Liverpool förtjänar platsen därför att de har fått ihop rankningspoängen och det är verkligen en merit i så fall. Jag är dock, som sagt, osäker på om gränsen går maximalt vid 4 klubbar för varje land.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-24 20:08
haha, skön bild! Speciellt med tanke på att jag läser Gudfadern just nu.
På tal om Gudfadern, var har el Flaco tagit vägen? "Leave the gun, take the cannoli".

addeh

Jo men i första kvalrundan så möttes dom tydligen. Kan ha fel, det är ju trots allt Aftonbladet som jag hänvisar till...
Atlético addeh
2011-08-24 20:07
"Platsen ska gå till det högst rankade landet vars ligamästare slås ut i den sista kvalomgången".

Gäller den regeln, vilket den borde då den känns vettigast, har FC Köpenhamn stora möjligheter att få platsen. Fast FCK har ju fortfarande chansen att få en biljett på ett ordentligt sätt om man lyckas vända mot Plzen ikväll.

Har också satsat en hacka på Benfica ikväll, hoppas Nolito & grabbarna inte gör mig besviken. Fantastiskt bra det gått för Nolito förresten, fem mål på fem matcher hittills i Benfica-tröjan.
2011-08-24 20:04
Jag satsade en slant på Benfica vinst idag. Tillsammans med Villarreal och Bayern visnter som redan är klara. Så vore inte fel om Saviola, Aimar och Cardozo kan ge mig lite cash.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-24 20:03
2-2
Atlético addeh
2011-08-24 20:02

2-2. Returen spelas ikväll.
2011-08-24 20:02
Men vad blev det i Benfica - Twentes första match?
2011-08-24 20:01
Jag tvivlar på att Arsenal får platsen. Tror inte dom ställer in matchen. Blir snarare någon fair play regel. Arsenal är ju redan på plats i Italien. Snarare då förlorande laget idag möjligen.
Atlético addeh
2011-08-24 20:01
elbraco & Fernando Gago

Benfica kvala mot Twente, inte Trabzonspor. Turkarna kvalat mot Athletic Bilbao, därav min idé. Om nu Trabzonspor är inblandade i muthärvan bör inte de heller få spela Europa.

Varför i hela friden skulle Arsenal få platsen?
2011-08-24 20:00
Jag kan väl leva med att Arsenal får den men tråkigt för matchen ikväll..

Om dock Liverpool får den är det en fet-skandal.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-24 19:58
Andreas V.V - J.Lo

Har en major hard-on för Uruguay, speciellt Forlan och Godin och nyligen Coatés. lägg namnet på minnet bara, han kommer peta livet ur Carragher men ville helst att han skule gå till antingen Atletico eller Villarreal och förbättra sin positionering. Hade blivit en världsklass mittback men nu kommer hans karriär att förstöras i EPL, där man inte alls förstår vad försvarsspel är.
Barcelona NoGo™
2011-08-24 19:58
Ge Malmö platsen då :P Inte så värst troligt men det skulle vara kul. Det mest rätta vore ju att ge det till ett turkiskt lag som inte är inblandad i nån skandal. Pinsamt om Pool eller Arsenal får den.
2011-08-24 19:57

Har absolut noll koll på Allsvenskan.. men det har du rätt i, annars hade dom väl inte kvalat till CL nu I guess :P

Hur som haver lär väl Arsenal få platsen men fyfan vad tråkigt!
Jag som har sett fram emot kvällens match i flera dagar nu!
2011-08-24 19:55
Malmö vann sin liga. :P
2011-08-24 19:53
elbraco - Bojan y Thiago

Bedrövligt om Arsenal får platsen.
Antingen nästa lag i Turkiet (som inte är inblandat)

Annars lag som vann deras liga, Typ Köpenhamn?
2011-08-24 19:53
Benfica har ännu inte spelat. Trabzonspor kan gå vidare? Blev väl 2-2 i första?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-24 19:51
"Men det ter sig föga sannolikt, då det i Uefas regler står att inget land får ha med mer än fyra lag i turneringen."

Angående att Arsenal kan få platsen.
Töntigt om dom ger platsen till det högst rankade laget. Poängen är ju att man ska ha gjort sig förtjänt av att ta sig vidare. Udinese har alla chanser i världen att gå vidare ikväll, vilket jag hoppas.

Andreas

På grund av den feta mutskandalen i Turkiet där i princip alla klubbar verkar vara inblandade. Även Trabzonspor är inblandade (så din idé går tyvärr inte addeh) men dom slogs ut mot Benfica.
Atlético addeh
2011-08-24 19:48
Trabzonspor kan få Champions League-platsen så får Athletic å sin sida en gratisbiljett till Europa League. Hade varit en bra deal. :-)
2011-08-24 19:47

Warum?

Malmö FF ;) ?
2011-08-24 19:45
Fehnerbache utesluts ur CL. 20.30 får ett annat lag deras plats. Undra vilka det blir. Ett turkiskt lag? Liverpool? Arsenal? Udinese?
Annons: