/spanien/barcelona/forum/12059.aspx/spanien/barcelona/forum/12059.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid cbvá
2011-07-06 14:21
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-06 14:09
addeh

Varför skulle Mourinho ha något med det att göra? Såvitt jag vet är det en fördel att ha första El Clásico på bortaplan.
Atlético addeh
2011-07-06 14:04
Är inte alls förvånad att första Clásico-matchen spelas på Bernabéu i kommande ligaspel. Mourinho har garanterat haft ett finger med i spelet och sett till det.
,Sami
2011-07-06 14:03
Andreas - Amsterdam = Heaven on earth!
Du har Pm.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-06 13:46
Jag fattar seriöst inte hur Real Madrid ska få plats med alla sina spelare.

De har typ 15 offensiva spelare som slåss om 6 platser. Och ingen av dom är egna produkter utan samtliga är inköpta stora, dyra spelare som förväntar sig speltid. Helt sinnessjukt.
Barcelona Rambla~
2011-07-06 13:44
När tom Cesc själv blir irriterad över Madrids intresse i honom så börjar man ju undra när de ska fatta vinken. :P

Seriöst, de har värvat Sahin, de jagar Neymar och Kun, har precis värvat en vänsterback för €30M. Trots det har de fått för sig att även få in Cesc i truppen. Allvarligt, något är riktigt skruvat i den klubben.
2011-07-06 13:38
Barcelonistas

Jag räknar egentligen inte Copa del Rey-finalen som "förlust" eftersom det stod 0-0 efter full tid.
Barcelonistas
2011-07-06 13:37
westinho

Det var säsongen 06/07 där första clasicot spelades på Bernabeu.

Dom 9 senaste mötena mot Madrid så har vi vunnit 6 och spelat kryss 2, bara 1 förlust.
Barcelona Barca4eva
2011-07-06 13:25
Omöjligt! Hur kan det hända?! Första El Clasico i Madrid?! Haha, pretty shocked.
Postat via SvenskaFans-appen
2011-07-06 13:23
Official: The first clasico of next season will be played at Madrid's Bernabeu stadium on 11 December (day can change)

note: since barcelona have to play the club world cup in december, the date of the first clasico can change

Official: The second clasico of the 2010-2011 Liga will be played at the Camp Nou on 21-22-23 April (matchday 35)

Barca4eva, det verkar som att hela schemat kommer idag ja.

Minns knappt sist första el clasicot spelades i Madrid..det var ett tag sedan.
2011-07-06 13:21
Barca4eva

Jag har hört att hela schemat skulle komma idag, men jag är inte säker..
,Sami
2011-07-06 13:21
Haha ja är rädd för crash. Men som du skrev, Det är mycket större chans att du dör ute på vägarna i bilen än i ett flygplan så du kan nog känna dig rätt säker. Var i Apoktet igår och köpte Ear Planes. Hoppas det hjälper till öronen. Jag ska åka till Alanya den 17 agusti. Med fritidsresor. Har du åkt deras flyg? Är dom bra. Det tar fan 3 och 50 min till Turkiet. Sjukt långt!!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-06 13:15
Barcetia,

"Bekräftelsebehov? Måste du flasha med våra värvningar bland polarna?
Herregud, transferfönstret har varit öppet i 6 dagar! Ta det lugnt."

Det är det sista jag har. Men det finns klubbar där ute som redan har gjort klart med fem värvningar. David Villa blev färdig innan VM förra året.

Det är ett slappt beteende från vår ledning för tillfället.
Barcelona Barca4eva
2011-07-06 13:15
Westinho Kommer de ut med hela spelschemat idag?
2011-07-06 13:12
Official: Barcelona will play the first Liga game of the 2011-2012 season (on Sat 20 or Sun 21 August) away against Malaga

Haha! Tuff inledning!
2011-07-06 12:50
Andreas

Jo, det gör du nog rätt i. Hade varit fint att se Barca säkra säsongens första titel mot rivalerna på CN :).
Barcelona Andreas - Amsterdam = Heaven on earth!
2011-07-06 12:44
westinho - Sergio #16

Kanske ska ta ett besök till Camp Nou då, slutar jobba 15e Augusti, rätt så bra tajming där =)
2011-07-06 12:42
,Sami

Flyg är min absolut största hobby och jag älskar att flyga.
Både små och stora flygplan. :)

Ibland flyger jag runt till olika städer, bara för att knäppa lite kort på udda flygplans-typer och sedan hem igen.
Ibland även för att testa på olika maskiner, försöker dock undvika Ryssland för där känns det som att 50% av planen går i backen, ha ha.

Det är mycket större chans att du dör ute på vägarna i bilen än i ett flygplan så du kan nog känna dig rätt säker.
Det är bara det att det slår så stort på en gång och får sådan massmedia uppmärksamhet.

Vet inte vad du ska göra för att bota rädslan men är du rädd hela tiden eller bara när det skakar?
Skakningarna är helt naturliga och det ska till en väldigt väldigt sjuk storm för att ett plan ska krascha från "Cruising level" och i sådana väder startar man inte.
Oftast beror olyckorna på mänskliga misstag men de flesta av olyckorna som sker är i Afrika och Sydamerika och andra regioner där servicen är obefintlig.

Ska f.ö snart börja med teori för att ta eget ultralätt certifikat.
2011-07-06 12:38
Söndagen den 14 augusti spelas det första mötet av Spanska supercupen på Santiago Bernabéu. Returmötet spelas på onsdagen den 17:e på Camp Nou, kl 23.00 (!)

Orsaken till den sena tiden är att det denna dag spelas Champions League-kval och man får därför inte sparka igång matchen innan CL-matcherna är slut. (Om jag förstått det rätt)
,Sami
2011-07-06 12:31
Är du inte flygrädd? Jag själv är flyggrädd haha. Plus jag får sjukt ont i öronen av trycket. Vet inte hur jag ska vinna över rädslan. Help!
Barcelona barca_joe
2011-07-06 12:22
Älskar att läsa Puertan. man får sig alltid ett gott skratt! Nu snackar de om att det är bara Roberto Carlos då han var som bäst som kan peta Marcelo. Och att de nu har de två BÄSTA vänsterbackarna i världen i truppen. 95% av dom därinne har inte sett coentrao tillräckligt för att kunna säga något sånt och han är verkligen inte bättre än Abirey. Marcelo var grym ifjol det kan hållas med om men, hybrisen är ju priceless :)

Längtar riktigt mycket till nästa säsong redan. Vill att alla värvningar ska bli klara imorrn och säsongen börjar nästa vecka!
2011-07-06 12:10
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Jag! hehe..

Nä, till London kan man stå ut.
Dock flyger jag rätt mycket och jag försöker hålla mig till One World och Star Alliance då jag får poäng vilket ger mig gratisresor osv.
3 resor till USA med One World (American Airlines, Iberia, British Airways, Finnair etc) ger mig en gratis resa dit osv.
Till Barcelona flyger jag personligen bara Lufthansa om det inte skiljer sig markant i pris dvs.

One World (American Airliners, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Malev, Qantas och några till)

Star Alliance (SAS, Lufthansa, Singapore Airlines, Spanair, Swiss, TAM, THAI, TAP, Turkish Airlines, US airways, Air Canada, Air China och en hel del till.

Flyger man mycket är det väldigt bra att gå med i dessa allianser då du tjänar en hel del poäng, speciellt om du reser långa sträckor. ex Asien, USA, Afrika.

Angående värvningar, ta det lugnt :)
Fönstret har precis öppnat.

Barcelona Riiio!!
2011-07-06 11:58

Cesc och möjligen Jose Angel borde ju redan varit klara men de andra kan man ju ha lite mer förståelse för. Aguero och Sanchez spelar Copa och det är ett störande moment just nu.

Tror dock ändå att någon av spelarna kommer bli klara snart men att dem presenteras officiellt efter mästerskapet
Barcelona barcetia
2011-07-06 11:57

Bekräftelsebehov? Måste du flasha med våra värvningar bland polarna?
Herregud, transferfönstret har varit öppet i 6 dagar! Ta det lugnt.

Tycker det förövrigt är kul att Madridistas fortfarande tror att Mourinho värvade Coentraõ för att konkurrera med Marcelo. Varför skulle man behöva konkurrens med "världens bästa vänsterback"? Det är som att vi ska köpa Ivanovic för att konkurrera med Alves, makes no sense..

Coentrao kommer för att köra ännu defensivare i nästa El Clasico med två vänstarbackar, dvs antingen Emery's dubbelvänsterback i Mathieu och Alba eller en väldigt defensiv taktik a'la Inter @ Camp Nou 2009/2010 där Coentraõ ersätter Eto'os roll som defensiv winger.

dvs
Arbeloa Ramos Carvalho Marcelo
Pepe
Sahin Xabi
di Maria Cristiano Coentraõ
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-06 11:42
Andreas. Fast vem bryr sig om klass när resan endast tar en timme och några minuter drygt? :P

Jag får panik på Rosell och Zubi snart. Ingenting är värvat och klart. Sanchez som vill komma till Barcelona kan de inte ens lyckas skriva kontrakt med. Cesc är en svårare värvningen, men han bör man få klart också.
2011-07-06 11:40
haeger

Flög för 42:- tur & retur till London förut med Ryanair, alltså 42:- TOTALT allt som allt.

Det om nåt, var sjukligt billigt..
Billigare än att åka bussen till Enköping (3 mil)

Dock vill man flyga med klass och då går Ryanair bort ; )
Barcelona barcetia
2011-07-06 10:52
Di Stefano (ex-Real Madrid): "Messi is a fantastic player but people shouldn't expect him to carry the team all by himself." [los andes]

den enda friska madridistan?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-06 10:35
om du får huvudvärk av deras äckliga forum tycker jag du bör undvika att gå tillbaka dit även när spärren är borta.
Barcelona Sano97
2011-07-06 10:20
Jävla Puerta, Ger mig huvudvärk. Tur för de vita jävlarna att jag är spärrad från deras äckliga forum men jag undrar, Hur länge är man spärrad?
Barcelona Barca<3
2011-07-06 08:34
Kan nån översätta till mig vad det står om Fabregas ?
Annons: