/spanien/barcelona/forum/12056.aspx/spanien/barcelona/forum/12056.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-12 13:28
Skönt att ligasegern blev klar igår, även om det var en riktigt tråkig match. Man såg på spelarna att de helst av allt bara ville spela klart matchen och därför stod de och rullade boll större delen av tiden. Läste också att bollinehavet låg på 83 % efter matchen, vilket måste vara något slags rekord.

Nu måste vi blicka framåt mot de nästkommande ligamatcherna där många reserver förhoppningsvis får speltid, men framförallt mot finalen i CL mot Manchester United.

I de två sista ligamatcherna hoppas jag att b-lagsspelarna Oier, Bartra, Fontás, Muniesa, Montoya, Thiago, Sergi Roberto och JDS alla får speltid, allt från att få ett inhopp på 10 minuter till att starta båda matcherna. Sen kan Deulofeu och Rafa få speltid också, men jag tycker de övre bör stå först i kön då de är äldre ocg åtminstonde spelar i Barca B. Utöver de så ska ju också de vanliga bänksspelarna få chnasen, t.ex Maxwell, Afellay och Jeffren.
Barcelona Hetfield
2011-05-12 13:17
elbraco

Problemet är att laget har så pass högt tak när det gäller löner att även mediokra spelare som Maxwell, Milito, Keita osv. tjänar ohyggligt mycket i lön.

Man kan ju istället vända på saken och säga att trots att vi betalar så mycket i löner så har vi fått de flesta i startelvan för 0 euro, tack vare akademin.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-12 13:14
Vilket skämt det sägs att ManCity vill ha Xavi också!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-12 13:11
Hetfield

Håller med dig. Samtidigt, om alla spelare ska få lön baserat på sina prestationer, så ska Messi t.ex. vara världens bäst betalde spelare samtidigt som typ Milito ska tjäna en varm korv i månaden.
Lönskillnaden ska vara balanserad utan några grova skillnader så istället för att ge Messi en medioker lön och Milito den lön han förtjänar så ger man Messi en hög lön och konsekvensen blir ju att Milito också ska få bra betalt...
Tror inte det är bra för gruppsammanhållningen om löneskillnaderna är allt för stora.

Jag fasthåller ändå vid att Alves förtjänar sin lön. Världens för tillfället bästa back, överlägset. Tycker han gjorde en av sina bättre säsongen i Barcatröjan denna säsongen. Gillar han skarpt!
Barcelona Hetfield
2011-05-12 13:07
Där har ni länken.
Barcelona Hetfield
2011-05-12 13:04
“Despite their vast broadcasting income, Barcelona would have breached financial fair play last year, which is why the new regime are trying to cut back. The problem is the wage bill. They also got really carried away with the Zlatan Ibrahimovic deal and the fees paid to agents. They will be fine but they need to calm down a bit and they might have to let some players go if they want to bring in expensive players.” (Andy Green, author of financial football blog AndersRed)

Om Financial fair play regeln börjar gälla så ligger vi rätt så illa till, vi betalar mest i löner. Vi betalar 219 miljoner euro i löner, det är då mer än vad Real Madrid och Man C betalar. Är det verkligen så konstigt att Rosell snålade med att ge Alves lönen?

Det är sjukt att vi betalar så mycket i lön trots att vi har en sån liten trupp med rätt så mediokra bänkspelare.
Barcelona Figeta
2011-05-12 12:59
addeh

Jag skulle inte ha något emot att värva Forlan i sommar. Han har fortfarande något kvar att ge och han skulle nog acceptera bänken hos oss. Han gjorde dessutom mest mål i VM så helt slut är han inte. Tvärtom så tror jag han kan komma tillbaks till sin form då han kommer bli hungrigare. Han har en fysik som kan jämföras med CR och att han fortfarande håller på denna nivån tror jag på fullaste allvar.

Ett annat alternativ är Kun Aguero som gjort det strålande nu på slutet. Ser hellre att vi värvar honom än spelare som Rossi,Sanchez,Neymar. Att ni ens nämner Neymar är det roliga. Till och med Bojan skulle vara nyttigare att ha i truppen än Neymar som är för ung och aldrig spelat på denna nivån tidigare.

Skillnaden med att värva Forlan typen och Aguero typen är att spelare som Bojan,Deulofeu inte påverkas lika mycket av de. Därför tycker jag att man antingen värvar EN stor stjärna som Sanchez,Rossi,Aguero eller så värvar man en rutinerad som Forlan och en mittfältare.
AndreD - Salud el Campeón!
2011-05-12 12:55
elbraco

Haha Hampus Hagman. Han "vikarierade" på fotbollskanalen under förra sommaren. Minst 10 stavfel och 20 grammatikfel i varje "artikel". Ta inte det han skriver på allvar, han är värre än Patrik Sjögren.
Atlético addeh
2011-05-12 12:46
elbraco

Jag utesluter inte att han stannar kvar i La Liga, Málaga exempelvis har pengar att värva honom, fast chansen att han tar en startplats där är inte heller maximal.

Tack. Insåg att den formuleringen gick åt pipsvängen, skriver om det lite. :-)
2011-05-12 12:42
addeh

Det är möjligt att han lämnar för spel i en mindre klubb i sitt hemland men jag hoppas ändå att han stannar. Han är en profil i spanska ligan och med tanke på hans sjuka fysik bör han klara av minst ett år till.

Grym artikel förresten - Iniesta bara växer och växer i mina ögon, men jag vet inte om uttrycket "slagit ned ett jordskalv" är helt korrekt :P
Atlético addeh
2011-05-12 12:36
elbraco

Jag är dock nästan helt säker på att Forlán kommer lämna Madrid-klubben i sommar. Om Atlético värvar Piatti & Turan ökar konkurrensen kraftigt, och Forlán vill nog hellre avsluta sin karriär på fotbollsplanen än på bänken.
Real Madrid MetallicA - ¿Por qué?
2011-05-12 12:32
Gratulerar till ligavinsten, ni förtjänade den!
2011-05-12 12:20
På Puertan spekulerar man om Xavi kan tänkas lämna för City i sommar.
Källa? yes - Aftonbladet.

Har alltid tyckt att Real är ett lag för IQ-reserven...
2011-05-12 12:17
addeh

Tycker Enrique bör ta över det lag där han har störst chans att lyckas. Eftersom han har lyckats så bra med Barcelona B, som enligt FM (kanske inte den bästa källan men men) tippades att åka ur Segundan, så bör han kanske ta över ett lag som inte räknas komma bland topp 5, d.v.s. Atletico eller Sevilla eller liknande. Förhoppningsvis baserar han valet på sina styrkor och svagheter istället för lönecheck och prestige.

Atletico har ett rätt bra lag och kan bli ännu bättre om Forlan kommer igång igen.
Det hade varit riktigt spännande om han tog över efter QSF.
Barcelona Barca4eva
2011-05-12 11:49
Thiago, Afellay och förhoppningvis Deulofeu kommer jag få se mer av nu, med glädje
Atlético addeh
2011-05-12 11:43
el Flaco

Jag hade gärna sett Luis Enrique ta över Atlético Madrid nästa säsong. Är det någon som skall vända deras losermentalitet till det bättre är det Lucho. Lyckas man även värva alla spelare det snackas om - Sílvio från Braga, Miranda från São Paulo, Turan från Galatasaray och inte minst Piatti från Almería - tror jag det kan bli riktigt bra.

Hoppas i alla fall Luis Enrique tar över någon större klubb likt Atlético, Sevilla eller Valencia istället för Sporting Gijón, där han visserligen har sitt hjärta, eller än värst Getafe.

---

Jag hoppas Thiago & Fontás, helst som mittback, får 90 minuter i de två återstående ligamatcherna. Har lite förhoppningar om att få se Rafinha & Deulofeu A-lagsdebutera också, läget är ypperligt. Spelare som Bartra, Muniesa & Sergi Roberto bör också få lite speltid nu när ligan är avgjord.
barca#1
2011-05-12 11:38
Jo, jag saknar också Eto´o jävligt mycket. Hans vinnarskalle och killerinstinkt i boxen gjorde honom omöjlig att inte älska. En fantastisk fotbollspelare och en skön person vid sidan av planen.
Lukau är ju väldigt lovande, men har inte han sagt att han inte vill flytta just nu?
Barcelona ° VISCA EL BARCA °
2011-05-12 11:31
Jag skulle hellre vilja se ung forward som springer snabbt i djupled kommer in till oss, en som skulle kunna vara lik Eto'o.. men det finns inte så många att välja på, den unga lukako är ett grymt val som har en otrolig talang och karriär framför sig, han skulle kunna förbättras ännu bättre om han kom till oss... Sedan skulle jag inte vilja se en ny vänsterback snarare en ny mittback och sälja milito.. jag önskar att vi kunde köpa loss Kompany, en grym tung stark mittback.. som skulle kunna spela ist för puyol då och då, puyol håller klass fortfarande men känns skönt med en backup för honom, ist för att busquets eller mancherano ska spela i den positionen då puyol är borta... Men en anfallare annars känns önskvärd att ta hem Lukako är grym även eden hazard, men rutinen saknas ´kanske... svårt som sagt, Vi behöver tillbaka vår målspruttare (SAMUEL ETO'O)!!!!!
2011-05-12 11:29
Messi går lös!
Real Madrid RealMadridEver
2011-05-12 11:22
Var e Madrid
Var e Madrid
Sover dom ?
Sover dom ?
Ser dom inte Barca ?
Ser dom inte Barca ?
Bondjävlar
Bondjävlar

vem är det som är bondjävel
,Sami
2011-05-12 11:11
När jag coachar mot Mourinho och när jag ser hans matcher försöker jag att lära mig mycket av honom men vid sidan av planen är det inte mycket jag försöker lära mig, säger Guardiola.
barca#1
2011-05-12 10:56
Till o börja med: UDERBART att det bästa laget från världens näst bästa stad (inget slår göteborg) ännu en gång mosar allt motstånd i spanien. Vi visar Mourinho och de andra kräken i r*al vart skåpet ska stå.
Men som sagt: våran trupp är engentligen för tunn för att kunna utmana på flera fronter. Många verkar vilja se Neymar till nästa säsong, men jag skulle hellre vilja se en tung och kraftig forward som kan agera target-player. Vi har redan många kvicka spelare, men vi har ingen tung forward i nuläget. En rutinerad tung anfallare och en ny vänsterback skulle jag se till nästa säsong. Kanouté(stavning?) kanske?
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-12 10:05
Nu när ligaguldet är bärgad skulle jag inte ha något emot ifall vi tappar poäng i nästa omgång mot Depor så att los gallegos kan säkra kontraktet. Har alltid gillat det laget ända sedan jag började följa ligan för mer än tio år sedan. De har nästan alltid spelat en rolig fotboll, även om de har tappat en hel del de senaste åren. Hur som helst håller jag tummarna för de under de här två sista omgångarna.

På tal om annat så skriver Marca idag att Luis Enrique kommer ta över Atlético de Madrid nästa säsong. Gillar inte det om det nu stämmer. Vill inte se Lucho i Patético och smittas av deras loser-mentalitet. Hellre Sevilla i såna fall (om nu Manzano lämnar).

Slutligen, Pep Guardiola - fyra raka ligatitlar som spelare och än så länge tre raka ligatitlar som tränare. Legend.
Barcelona haeger
2011-05-12 09:45
Jag tror och hoppas på något liknande:

Pinto
? - Bartra - Fontas - Abidal
Masken(?)
Thiago - Keita
Jeffren - Bojan - Afellay

Och så ser jag gärna inhopp av Sergi Roberto och Deulofeu bla.

Abidal kommer nog garanterat få starta så han kommer i bättre form till CL finalen. Högerbackplatsen har jag ingen aning om, jag skulle säga Montoya men han är ju skadad nu och def mittfältare skulle jag vilja se Oriol Romeu från start men är han tillräckligt frisk? Masken skulle behöva få vila.

Resten känns rätt så självklara, jag hoppas på att Bartra får spela från start.
Barcelona Barca4eva
2011-05-12 09:14
Synd att det endast kvarstår 2 matcher, skulle ha varit spännande att följa talangerna under en längre tid i A-laget.

Någon mer än mig som tror att Deulofeu får spela?
Barcelona Deulofeu
2011-05-12 09:13
Apropå avstängningar så var ju inte heller Fletcher med som är en så viktig defensiv pjäs för United frågan är om han hinner komma tillbaka i form till finalen trist om han skulle missa denna också. Man vill verkligen se de bästa spelarna.
Barcelona Deulofeu
2011-05-12 09:10
Om man kollar i backspegeln lite till vårt senaste möte har Man U kvar hela sin startelva från finalen förutom Ronaldo.Barca har kvar 7 spelare.Barca hade då två avstängda spelare nämligen Alves samt Abidal tänk er dom på planen istället för som vi ställde upp då med Sylvinho som västerback och Puyul som högerback...Minns även att Pedro kom in i 92 minuten nu startar han.Vem får göra det inhoppet månne Thiago eller som jag hoppas Deulofeu.GUardiola brukar ju presentera nästa stora löfte på det sättet...
Barcelona Deulofeu
2011-05-12 09:07
Jag är riktigt glad att det blev klart igår lite krampaktigt men det blev klart.Viktigt att hela truppen håller igång och är på tårna.Man ser verkligen fram emot att se mer av la cantera i sista två matcherna.Thiago,Fontas,Bartra,Muniesa,S.Roberto, samt Deulofeu är de man skulle vilja se mer av.Kanske Rafa också men det är nog att begära för mycket.Viktigt nu att testa spelare för detta läget vi är i nu får man inte ofta.Vi möter Depor på söndag som krigar för att hänga sig kvar vilken erfarenhet för en yngling och vilken känsla att få spela på camp Nou när publiken sjunger campeones hela matchen.Sköter vi våra kort rätt och matchar rätt spelare och vilar lite här och där kanske vi kan ställa upp med bästa laget i en cl final.
Barcelona Jeffren
2011-05-12 09:06
Yeeeeeeeeees

Så underbart när domaren igår äntligen blåste av matchen

Helt underbart med ännue en liga seger,,, men att Abidal klarade 60 minuter är ocskå helt fantatstiskt,,, vilekn skillnad på spelat när Abidal är med

Enligt mig världens bästa vänsterback

VISCA BARCA
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-12 08:38
Vi kommer säkerligen få se en och annan startspelare då och då, eftersom de måste hålla igång innan CL-finalen går av stapeln den 28 maj. Men räkna med ett B-betonat lag de två avslutande omgångarna.
Annons: