/spanien/barcelona/forum/12053.aspx/spanien/barcelona/forum/12053.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-10 22:22
Snygg pass av Özil.
Barcelona Froyd
2011-05-10 22:21
Jävla Ronaldo.
J.Janerique
Pastore kanske skulle vara nåt för Barca?
Fast det är klart, Fabregas går före, eller?
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
canal + stream
Barcelona Hetfield
2011-05-10 22:20
Pastore is the s*it, I'm telling you.
Barcelona H.C Xavier
2011-05-10 22:20
Tack så mycket för gratulationerna. Om jag har förstått det hela rätt så har jag möjlighet att välja sektion. Vad hade ni valt? Att stå med klacken bakom mål eller grym överblick på plan på långsidan?
Barcelona Rambla~
2011-05-10 22:18
Palermo spelar ut Milan, 2-0 nu. Pastore har varit magisk i 2:a halvlek. Lurar upp milanspelare på läktarna. Vilken spelförståelse när han lurar bort Silva och sätter upp Ilicic i ett friläge när den andra anfallaren sprang (Hernandez) offside. Van Bommel åker ut när han drar ner Ilicic och straff. Magisk spelsekvens i den omställningen.
Atlético addeh
2011-05-10 22:17
2-0 till Palermo och van Bommel utvisad. Ser mörkt ut för ligamästarna, glädjande nog. :-)
2011-05-10 22:16
Jävulskt tråkig match mellan Real och Getafe. Och detta ska föreställa ett derby...
Lost Art Of Murder
2011-05-10 22:15
2-0 Palermo.
Barcelona Barca4eva
2011-05-10 22:10
Nu kanske matchen slutar vara ett sömnpiller
2011-05-10 22:05
Palermo slår ut Milan ur cupen! 1-0 hemma nu med 2-2 borta sedan tidigare.
Lost Art Of Murder
2011-05-10 22:02
Iniesta var ju fortfarande en ständig inhoppare när han var så gammal som 23 om jag inte minns helt fel typ.
Atlético addeh
2011-05-10 22:02
Kennedy och Rosenberg har vänt 0-1 underläge hemma mot Atlético till ledning. Svenskarna imponerar i Racing.

Hoppas för övrigt lite fler svenskar kommer till La Liga i framtiden.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-10 21:57
Cigge

Thiago kommer troligen få spela mer kommande säsong än vad han har gjort i år, men han kommer fortfarande mestadels husera på bänken. Även spelare som Xavi och Iniesta har en gång i tiden slussats in sakta och såvida inte dessa herrar åker på långtidsskador kommer Thiago också att göra det. Det spelar ingen roll hur stor talang man är, det är alltid bäst att skynda långsamt om det finns möjlighet till det.

Jag tror att han kommer få förtroendet från start i en hel del enklare matcher för att vila ordinarie spelare. På så sätt växer han sakta men säkert in i rollen samtidigt som våra ordinarie mittfältsgeneraler kan vilas inför större uppgifter. Det är ju för övrigt rätt naturligt att det blir på det här viset, för han är ju fortfarande inte bättre än Xavi/Iniesta på långa vägar. Men han har potentialen att bli det

Där fick du alltså mitt svar på båda dina frågor. Jag anser att Thiago har det där lilla extra som krävs för att bli en av världens bästa spelare så småningom. Han är ännu ojämn och behöver lära sig att värdera situationerna bättre, men så har han ju tiden för sig också...
Barcelona Larsson1333
2011-05-10 21:54
Cigge

Om Xabi blivit bra mycket bättre defensivt innan, hur kass var han inte innan då?

Det är bara min personliga åsikt, tycker hans försvarsspel är ytterst medelmåttigt och därför behövs en Lass bredvid så Xabi inte behöver ta lika mycket ansvar. Titta bara på matcherna mot oss, jag har knappt märkt av han, Pepe och Lass har stått för allt försvar på mitten anser jag, menas Xabi som ska slå de härliga passningarna knappt gjort det

Vi har en mängd spännande försvare på gång som du kanske inte har koll på, Bartra, Muniesa ( som gjorde CL debut förra året om jag inte har fel?), Montoya, Fontas som du nämner för att bara ta några. Dalmau, Sergi Gomez, Planas är ytterligare upp-coming namn.

Håller dock helt med dig angående Fabregas, tror många av oss ser det där speciella och extra i Thiago och hoppas därför Rosell och Pep skiter i Fabregas, det sänder helt fel signaler med en sån värvning. Fabregas är ju för fan skadad halva säsongen med
Barcelona Frodo
2011-05-10 21:54
H.C Xavier

Gratulerar! Gör din röst hörd under finalen!:)
Cigge
2011-05-10 21:45
L.A.M Nr 10

Om vi börjar med Thiago.

Tror du verkligen att han startar så pass många matcher redan kommande säsong? Är tanken att låta Xavi vila menar du? Thiago har totalt under säsongen startat fyra matcher och hoppat in i åtta. Då har jag räknat med liga, cup och CL. Han måste upp i minst det dubbla för att verkligen få matchvana. Jag hade varit rädd för att han skulle få för lite speltid, men Pep kanske vet vad han gör. Ser ni det där extra i Thiago, som jag verkar ha missat, bör ni verkligen inte vara ute efter Fabregas. Det känns som att det är antingen eller i den frågan. Har ni för övrigt börjat titta efter nya försvarare till Puyol och Abidal eller tror du att en spelare som Fontas kan ta hand om mittbacksplatsen framöver?

Jag vet att ni har en fantastisk ungdomsakademi, men jag tror inte ni kan förvänta er att spelarna ska vara av samma klass som de ni har fått fram nu. En ny Xavi och Puyol tror jag blir svårt. Duktiga försvarare är svårt att få fram i tidig ålder då det krävs en hel del erfarenhet.

Gällande Sahins plats bredvid Xabi så tror jag helt enkelt inte att vi får så stora problem som du påstår. Xabi har blivit bra mycket bättre defensivt enligt mig. Sahin är också bättre, än vad många tror, rent defensivt. Dra ner Özil lite i banan och låt Di Maria ta ett större ansvar defensivt. Jag tror det kan bli rätt bra, men det är som sagt bara vad jag tror.

Sedan tror jag att Sahin kan bli nyckeln i viktiga matcher. 4-3-3, som vi t.ex. spelade mot er, passar Sahin perfekt. Ett mittfält bestående av Xabi, Khedira och Sahin, där den sistnämnde ska vara delaktig i offensiven och spela ungefär som han har gjort i Dortmund under säsongen. Problemet här blir att Özil får agera falsk kantspelare, men med sin spelförståelse tror jag att han utvecklar det spelet också.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-10 21:44
H.C Xavier .

Grattis - vilken upplevelse och på Wembley.
Lost Art Of Murder
2011-05-10 21:41
Spurs spelar för naiv fotboll för CL tyvärr. City spelar mycket mer cynisk och genomtråkig fotboll. Perfekt för att gå långt i CL.
2011-05-10 21:40
H.C Xavier

Grattis! Hoppas du får uppleva en barcaseger också :)
PedroRodriguez
2011-05-10 21:37
Málaga har klättrat som fan. De har spelat bra på sistone och har passerat många lag.

Återigen nätar en svensk för Racing. Kennedy kvitterar mot At.Madrid.
Barcelona Hetfield
Vem är inte nära Real Madrid..
Barcelona H.C Xavier
Tjena culés, vill bara dela med mig av min glädje då jag är en av de lyckligt lottade som fått biljett till Champions league finalen. Helt jävla otrolig (ursäkta språket), jag trodde aldrig jag skulle ha den turen.
Iniesta Lujan#8
2011-05-10 21:35
Det blir nog inget cl för Tottenham nästa säsong tråkigt med tanke på att dom oftast spelar en bra fotboll. Men den stora förlusten för spurs var i London derbyt där dom losa mot Chelsea ( snöplig förlust, ja ni vet redan)
2011-05-10 21:35
Baptista gör skäl för sitt smeknamn, besten :P

Jag gillar verkligen Pastore alltså, vilken lirare! Önskar att han går till Barca i sommar, han skulle passa ännu bättre i vårt sätt att spela än Palermos. Vet inte varför men han faller mig mer i smaken än Cesc. Dessutom kan han spela i anfallet om det skulle behövas.
En sak jag reagerade på var att kommentatorn till Palermo-Milan sa att Pastore är "nära Real". Vadå, han är väl inte närmare dom än någon annan klubb? Särskilt inte nu när de redan köpt Sahin...
Lost Art Of Murder
2011-05-10 21:33
DM1982

Dom leder nu iallafall med 2-1 :)

Hoppas också Depor håller sig kvar. Getafe och Almeria får gärna försvinna.
Atlético addeh
2011-05-10 21:32
Lyfter på hatten och applåderar Baptista, vilken kung! Ligans formstarkaste spelare utan konkurrens. Återigen ett mål ikväll och vi har bara spelat en halvtimme, det kan mycket väl komma mer.

Fasen, Málaga med Pellegrini som tränare kan bli farliga redan nästa säsong. Ett par smarta försvarsvärvningar + Buonanotte som redan är klar från River Plate och laget kan lätt bli en utmanare till Europaspel. Firma Baptista-Rondón, wow!
Barcelona DM1982
2011-05-10 21:31
Hoppas Deportivo klarar sig kvar i högstaligan, skulle vara trist om de åkte ner.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-10 21:23
Han gör inte bara mål, han bombar in alla bollar. Kan tänka mig att hans lön tredubblas efter denna säsong. :P
Annons: