/spanien/barcelona/forum/12050.aspx/spanien/barcelona/forum/12050.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD - Salud el Campeón!
2011-05-12 18:42
För er som har tråkigt eller är på dåligt humör, läs denna klassikern så blir ni garanterat glada igen :)
Barcelona Messidinho_10
2011-05-12 18:25
Självklart är det så!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-12 18:17
För mig har Mourinho uttalat sig om Busquets-Marcelo händelsen, via Karanka.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-12 18:14
Haha, bland det roligaste jag har hört. Mourinho har förvisso varit tyst, men det är bara för att han säger till sin lilla rövslickare Karanka att kritisera en och annan efter varenda jävla match. Blir så irriterad på denna duo.

----

Börjar tröttna på situationen, ut i media Busquets och förklara vad som hände. Samma gäller Marcelo, varför väljer man att hålla käften? När man vill kritisera en domare springer man amok till presskonferensen. Varför inte göra det nu? Om det visar sig att Busquets har kallat Marcelo för apa så vill jag inte ha honom i FCB längre. Men för tillfället får jag avvakta med det.

Ut i media för fan.
Barcelona Frodo
2011-05-12 18:13
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Ja, det stämmer att Perez försökte få Rosell att dra tillbaka stämningen mot radiokanalen. Porque som Mou hade sagt? Det finns tydligen vissa inom klubben Barcelona som tror att dopningsanklagelserna kommer direkt från Mourinho. Det känns bra att gå till botten med det här vara sig det är från Real Madrid eller inte. Någon ska åka dit för anklagelserna.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-12 18:07
De är så jävla patetiska nu los blancos. Att de har mage att skylla på Busquets när de sjävla har flera fula grisar i laget, och den största av alla Mou!!

Hoppas Uefa ger de en fet avstängning!!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-05-12 18:01
Undrar hur relationen är mellan Rosell och Peréz?

Visst var det väl så att Peréz försökte få Rosell att ta tillbaka stämningen mot Real för uttalandet om doping i media?

Kan det vara så att man försöker ge igen lite?
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-12 17:51
Säger som Hetfield, om nu Busquets skulle sagt "mono mono" så vore väl Marcelo och Mourinho de första som skulle yttrat sig? Men Real Madrid har ju en vana av att använda sig av media för att smutskasta andra lag så vem vet.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-12 17:47
Coach pep-

Haha det var bara min åsikt, du får såklart tycka som du vill ;)
Barcelona Trippeln
2011-05-12 17:45
madrid01

Mediespel endast av ho*an Mourinho, han får det han vill säga genom Karanka för att få sig att framstå som offret i slutändan.
Barcelona Frodo
2011-05-12 17:45
Vår Juvenil B-spelare David Babunskis lillebror har blivit antagen till Real Madrids akademi. Lillebrorsan fick nobben av Barcelona för två år sedan. Rätt intressant med bröder i två rivaliserande akademier.

Bröderna Milito spelade i två olika derbylag i Argentina har jag för mig. Båda rätt stora klubbar och båda var framstående spelare vid en ung ålder.

Det sägs även att Real Madrid återigen försökt värva Sergi Roberto. De försökte ju hämta honom till deras akademi när han var 15 har jag för mig. Om det stämmer den här gången vet jag inte. Det kan bara vara bullshit från Sport. Hursomhelst sägs det att Roberto istället ska skriva på ett längre kontrakt i Barcelona.
Real Madrid madrid01
2011-05-12 17:43
Hetfield

Om du inte minns så var Mourinho avstängd efter först semifinalen, han har varit tyst i media sen dess. Karanka var dock rätt tydlig med att informera media inför returenmötet att det skulle spela en spelare som använt rasistiska kommentarer utan att blivit bestraffad.
UEFAs uttalande idag säger ju att de granskar pga av "basis of evidence provided by Real Madrid (video and statement of club and player)"
Coach pep-
2011-05-12 17:42
Blaugrana91

Du har rätt, trots allt.
Barcelona Trippeln
2011-05-12 17:42
''Det är väl en skyldighet Pepe har att säga till Messi i det läget, då han drar iväg en boll på en medelålders kvinna. Eller sitter du här och accepterar det?''

Patetiskt att du ska blanda in en kvinna för att få det att framstå som mer brutalt, ni har Pepe i ert lag. Där säger vi punkt.

Kör upp de här såkallade Marca och As experterna upp i röven på dig själv för det säger mig ingenting. Busuqets är oskyldig för att så mycket pekar på det. Marcelo reagerar inte, Marcelo klagar inte i efterhand, Busuqets uttrycker bokstaven M 2 gånger vilket omöjliggör ordet Mono.

Vi vann ligan 2011, och är i Cl final. Stick och gråt.
Lost Art Of Murder
2011-05-12 17:38
Klara bevis? Om det nu var rätt klara bevis hade det nog varit större snack om det. Verkar inte som det är något som tar det på allvar.

Men visst, är han skyldig kan han lämna klubben om det är så. Men jag är tveksam till om det skett.

Är även intresserad av vad Arbeloa sa till Keita men det förmodar jag att du inte är.
Barcelona Frodo
2011-05-12 17:38
Ronaldo har väl knappast dragit ned på filmningarna? Det är väl snarare så att han lever i Di Marias skugga då den senare har tagit konsten till oanade höjder.

Los Mejores

Det finns ju inga bevis? Det finns ingen ljudfil och Marca/AS/Real Madrid är väl knappast läppläsare?
Barcelona Hetfield
2011-05-12 17:35
Det är väl snarare underligare att Marcelo och Mourinho är tysta när det gäller Busquets. Mourinho har ju anklagat oss för allt som är möjligt, tror ni inte att han skulle hoppa på oss direkt om Busquets hade sagt "mono"?
PedroRodriguez
2011-05-12 17:32
Ronaldo dragit ned på filmingarna? Inte lite putslustigt? Fortfarande uppträder han ofta som en tölp och drar sjuka filmningar. Den mot Milan är värst, jag skrattade skiten ur mig. Han kommer alltid att filma mycket.
Real Madrid Los mejores
2011-05-12 17:32
Det finns ju relativt klara bevis i videon. Det finns experter på sådant vet du, så om de kommer fram till det så ja.

Samt att Pep inte verkade sugen på att diskutera frågan, underligt kan tyckas, eller?

Dags att dra, hej!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-05-12 17:29
los mejores

Till skillnad från till exempel den klubb du håller på och den person som tränar den är Messi inte någon mediah**a som uttalar sig om allt och alla.

Jag är rätt övertygad om att OM någon i publiken hade blivit skadad så hade Messi på något sätt bett om ursäkt.

Ang Buquets så bollar jag tillbaka frågan;
Anser du att man ska döma någon utan bevis?
Real Madrid Los mejores
2011-05-12 17:29
Elbraco

Helt OT, men.;-) Jag är ju 17 år, så sen jag var 10 år och några månader.

Vadå då, är det något fel eller?;-)
Barcelona Blaugrana91
2011-05-12 17:27
Coach pep-

Jag tycker Real har ett mediokert lag, visst bra på några positioner, men överlag så tycker jag att deras lag är galet överskattat. Blir på riktigt irriterad när folk ens jämför dem med vårt lag.
Dem har en bred trupp men inte så mycket mer.
Dem ligger långt efter Barca och United.

Hack i häl på oss? Det stämmer väl ändå inte.
Det har varit klassskillnad lagen i mellan dem senaste åren, speciellt i år.

Som sagt Barca blir bättre och bättre för varje år som går, vi har massa talanger i La Masia och vi lär väl även köpa in några unga bra spelare.
Real har ett mediokert lag, en tränare som är mentaltstörd och lär lämna om något år och laget har inte heller varken spelidé eller personlighet.
2011-05-12 17:23
dubbel
2011-05-12 17:23
Los mejores

Har du följt Ronaldo sen du var 8 år?
Barcelona Criff -Llourinho
2011-05-12 17:22
Los mejores, Absolut. Jag försvarar inte Messis aktion. Det hade kunnat sluta värre än vad det gjorde. Jag dömmer dock inte honom för det. Han var på hatisk mark, adrenalin osv.. visst det ska inte vara någon bortförklaring. Men shit happens.
Real Madrid Los mejores
2011-05-12 17:20
Criff
Nej, fullt förståeligt. Men han kunde väl be om ursäkt i media.

Hetfield
Kul att även en cule uppmärksamt Ronaldos förändring. Visst, har han inte varit den mest exemplariska under tidigare år. Men tycker han mognat på flera aspekter, verkligen inte lika mycket filmande och klagande längre.

För mig som följt han under lite drygt 7-8 år, är det helt otroligt hur han ändrats. Bra för han, men kan säga att det var mycket mer underhållande att se Cristiano under tidigare år.. Samma, med Ibra. Han fick en att skratta vid varje grej han gjorde.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-12 17:19
Jaha Robinho då? Ronaldinho då?
Barcelona Criff -Llourinho
2011-05-12 17:18
GunnarG, Etoo, Sneijder, Milito, Thiago Motta... för att nämna några som har dominerat Serie A senaste 2 åren.
Barcelona Blaugrana91
För övrigt pinsamt om Busquets blir avstängd.

1. Finns inga bevis på att han kallade Marcelo apa, enda som finns är en video där det inte ens ser ut som han säger det. Antagligen en video som Äckelklubben Real knåpat ihop själva...

2. Om han nu sa något varför reagerade inte Marcelo då, varken då Busquets ska ha sagt det eller nu i efterhand?

3. Real Madrid är en skam för allt som har med fotboll att göra, dem är fega, dåliga förlorare och bara för att dem suger jämfört med oss så ska dem försöka hitta andra sett att komma åt oss (genom media)
Jävla äckel klubb, ...Dem förtjänar inte att vinna ett skit och det kommer dem inte göra heller med tanke på deras mediokra lag...Usch blir så irriterad.
Coach pep-
Blaugrana91

Real Madrid har i alla fall ett ultimat lag för framtiden. De blir starkare och starkare och de har varit hack i häl på oss senaste två säsongerna, och kommer fortsätta vara det. Knappast mediokert va? Jag har inte sagt att Real Madrid kommer gå om oss, men det är tyvärr så cyklarna brukar se ut. Vi turas om. Men det behöver inte bli så, givetvis. Även vi har ett gyllene slagläge inför framtiden. Iniesta, Messi, Busi, Pique och Pedro kommer vara fanbärare många år till. Jag hoppas bara att La Masia löftena slår ut som alla förväntar sig. Thiago är i alla fall ett säkert kort. Han kan redan vara startman i vilket topplag som helst.
Annons: