/spanien/barcelona/forum/1205.aspx/spanien/barcelona/forum/1205.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2016-02-06 08:34
@enkos:

Hmm, visst skrev jag precis att jag är INTRESSERAD av politiken, alltså får det mig att må bra att skriva om det, duh.

Saken är den att jag självklart hade skrivit mer positivt om det nu inte varit för att det mesta av politiken är negativt ur både min egen synvinkel OCH från klubbens.

Det roliga i sammanhanget är att politiken får konsekvenser även på gräsmattan, kanske inte på kort sikt, men definitivt på längre sikt. Redan förra månaden kunde vi inte bredda anfallet med Nolito på grund av ett politiskt beslut som den sittande ledningen tog flera år tidigare.

Jag har även skrivit positiva saker politiskt, även om dessa drunknat i alla de mindre bra (läs dåliga) saker som hänt sedan 2010.

Skrev t ex om Bartomeus beslut att dela upp la Masia-lagen i två delar vilket jag trodde skulle få en positiv effekt med en bättre balans i trupperna och mer fokus på talangutvecklingen. Nu inser jag dock att det bara handlade om att riva upp kontrakt och köpa in 25-åringar. Oj, "gnällde" jag nu...

Skrev också om att jag gav tummen upp för att ledningen beslutat att starta upp kommersiella avdelningar i både Amerika och Asien. Här tror jag att vi emellertid får vänta ytterligare något eller några år innan vi ser effekterna av vad de kan åstadkomma. Det är tuffa marknader att ge sig in på.

Till er andra som uppskattar mina (negativa och gnälliga) inlägg säger jag tack!

Till Enkos och andra som inte orkar med dessa inlägg säger jag: skrolla!
Barcelona enkos
2016-02-06 07:50
@Barcelonistas:

Vi har nu 27 raka tror jag utan förlust så om vi ska fortsätta slå rekord kan vi inte vila för många spelare borta mot Valencia annars kan Neville sedan skryta st han var först på nästan 30 försök att slå oss
Barcelona Santiago Cazorla
2016-02-06 05:59
Lionel Messi - A God Amongst Men Herregud vilken video. Ray Hudson:“In the United States, we give hurricanes a name. If they ever call one Lionel Messi, you'd better evacuate.”
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 02:30
Bosketts - då är det bäst att man inte lägger sig i en diskussion om man inte kan komma med argument överhuvudtaget. För just era gnäll inlägg är det som i slutändan bidrar till den låga nivån och tjafs. Att folk här inne diskuterar Ronaldo osv det är inte och sänka nivån och man bryter inte mot några regler. Så länge det inte står nått om det så att säga. nå ja. nå ja.
Barcelona Ali G
2016-02-06 02:26
Spärrad 1 vecka. Vid nästa övertramp blir det mycket längre. Tänk på vad du skriver. /Mod
Barcelona Bosketts
2016-02-06 02:17
Barcelonistas

Det handlar nog mer om att de (inte dom) vill skapa en trevlig tillvaro, och inte bråka om fullkomligen triviala detaljer kring andra lag och deras spelare. Det ser dem tillräckligt av i aftonbladets chatt och dylika.

Men, som sagt, nåja (inte nå ja). Vi lämnar det där, shall we?
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 02:10
Bosketts - dom som anses hålla en bra nivå här kan inte ens komma lite argument kring en rätt så simpel diskussion. Ni alla vet vilka ni är. Nå ja jag låter det stanna här.

Returen mot Valencia bör vi vila hela laget i princip. Även Messi bör vila.
Barcelona Bosketts
2016-02-06 02:05
Vad tror vi för övrigt om elvan i returen mot Valencia? Det lär vilas rätt ordentligt. Personligen hoppas jag på att Samper, Roberto och Bartra matchas i 90 minuter. Vill också se mer av Vidal, som jag tycker visat framfötterna (betydligt mer än Arda) de senaste matcherna.

Vila gärna Busquets, Neymar, Suarez och Iniesta.
Barcelona Bosketts
2016-02-06 02:00
Nyttigt med ytterligare en Mod. Bra val med Lion24. Förhoppningsvis får vi ordning på språket, nivå på diskussioner och i synnerhet VALET av diskussioner.

Det är en handfull härinne som enbart bidrar med skit, trolleri och tjafs. Vi vet alla vilka de är. Låt oss se till att de blir färre.

Mot ett fräschare och roligare Les Rambles!
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 01:27
Kröjff - kolla länk! Ger info "why mes que un club" där kan du få bra fakta ifrån vad Mes Que un club betyder. Ger också en del info om all historia som du kan lära dig.
Barcelona El Tridente
2016-02-06 00:55
@Ali G:

Är du tillbaka igen? Spärren bör ha varit på livstid på dig. Tar nog inte lång tid innan du börjar slicka Madrid i röven.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-02-06 00:49
@Josep "Pep" Guardiola Sala:
Absolut, kommer tänka på det nästa gång jag skriver. Kommer dock bli svårt att komma ihåg det under matcherna haha. Då är det bara feelings min vän.
Barcelona Katalano
2016-02-05 23:59
Att Rafinha var en sån skojare. Bra att han springer ifrån Ney för om Ney drar en höger så kanske han skadar sig... Neymar alltså med sina tändstickor till armar.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-05 23:55
Haha Rafinha tryckte en tårta rakt upp i fejan på Neymar. Komiskt att han sen ska springa.
Barcelona Gabriel
2016-02-05 23:50
Till något roligare, Rafinha gav Neymar en "härlig" födelsedagspresent! Neymar ser dock inte allt för glad ut, haha.
Barcelona Katalano
2016-02-05 23:43
@FCB_Messi:
Just detta instämmer jag med till 100%. I reglerna står också att om regelövertramp är grovt ELLER upprepas kan skribenten komma att spärras. jag kan tycka att vissa lever farligt minst sagt. the cameroonians Jag kan inte minnas om jag tackat dig tidigare för allt det jobb du lägger ner för att hålla oss alla involverade och "up to date" med allt som händer inom klubben. Så jag känner att detta är ett utmärkt tillfälle att uttrycka in tacksamhet. Du är guld värd! Edit: Kul att Lion24 kommer in och stödjer DM1982 som moderator. Dels så att DM1982 kan få lite välförtjänt andningsutrymme men också för att jag tycker att Lion24 är ett bra val.
Barcelona Gabriel
2016-02-05 23:36
Var så nära på att gå in i fällan och försvara "the cameroonians", så nära på att glömma bort mitt löfte. Men du, Cameroonians, du vet ändå vad 99,9 procent utav forumet tycker och tänker. Nuff said!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2016-02-05 23:35
Enkos

Gnäller du inte? Du blir ju rosenrasande så fort Ronaldo gör mål och att våra spelare inte tar skytteligan på lika stort allvar som att vinna lagtitlar. Sen har du också uppmanat andra i forumet att jaga efter en journalist som inte röstade på Messi under Ballon D'or omröstningen.
2016-02-05 23:31
Jag (Lion24) uppskattar sannerligen uppskattningen. Men börja alltid med stor bokstav och efter punkterna, avsluta meningen med punkter. Jag har sett att du haft lite problem med just det där och jag förstår att man kan glömma nån gång, speciellt när man skriver med mobilen men inte upprepande gånger. Jag tänker låta dina senaste inlägg vara kvar så att du och alla andra förstår vad jag menar. /Mod
Barcelona Junta Dimision
2016-02-05 23:28
@Ali G:

Det var företaget som en av kandidaterna Agusti Benedito hade presenterat under valets gång. De skulle även erbjuda 80m euro om året.
Barcelona FCB_Messi
2016-02-05 23:27
Enkos Bartomeu kanske inte lyssnar på "the cameroonians", men vi alla andra här inne läser, lär , uppskattar allt han skriver . Till skillnad från dig . Att du ens kan säga något sånt till cameroonians är fan pinsamt. Jag hoppas att dom nya moderatorerna tar till hårdare tag och börjar spärra folk som sänker forumets nivå.
Barcelona Ali G
2016-02-05 23:19
Vad hände med företaget flight without wings som var redo att erbjuda €70M? Skulle vara en bra deal nu när vi är så desperata. Gå nästa säsong utan tröjsponsor? Då kan man säga hej då till Neymar då vi knappast har pengarna att förnya.

Barcelona Kröjff
2016-02-05 23:03
Den som inte förstått att politiken i och kring vår klubb och då inklusive "valet" av sponsorer, är av största vikt även sportsligt sett, har i stort sett ingenting förstått av vad devisen "MER än en klubb" faktiskt innebär på ren svenska; eller rättare sagt kommit att innebära, Inte minst med tanke på den snabba avveckling av klubbens värdegrund, som nuvarande ledning administrerar i en anda av tilltagande korruption och maktfullkomlighet Och det är opassande respektlöst att nån har mage att beklaga sig över att en äkta culé och klippa på forumet som cameroonians, lägger ned så mycket tid och kraft på att förutom sina strikt fotbollsmässigt väl så tänkvärda synpunkter som inte får glömmas bort i sammanhanget, också tar sig ansenligt med tid för att hålla alla oss andra ajour med vad som försiggår bakom kulisserna, i ett åtminstone teoretiskt sett fortfarande medlemsstyrt men alltmer multinationellt "företag" i fotbollsvärlden vid namn FC Barcelona. En traditionstyngd katalansk klubb som väl rimligtvis borde förpliktiga till en liten gnutta av samhällsintresse också mellan matcherna? För annars kan man som medlem lika gärna lägga ned sin röst i det aktuella sammanhanget.
Barcelona enkos
2016-02-05 23:03
@the cameroonians:

Jag skriver i alla fall om saker jag mår bra av och inte gnäller dag in och dag ut om sponsorer som om Bartomeu ens lyssnar på dig vad du tycker :)
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-02-05 23:00
Asså grabbar, jag höll precis på att skratta ihjäl mig. Såg troligen den bästa videon någonsin på MSN aka Bermuda triangeln. Hitta tyvärr ingen länk till den men jag såg den på Facebook, en sida som heter footbole. Har ni möjlighet, gå in och se den. Ni kommer inte att ångra er :-D
Barcelona Barca4life98
2016-02-05 22:49
Flavia Kolla ligatabellen i Frankrike då haha? PSG leder ju med typ 25 poäng efter halva säsongen...
2016-02-05 22:46
@Lion24:

diggar verkligen allt du skriver, o nu är du mod, härlig nyhet säger jag!
Flavia
2016-02-05 22:38
Ángel di Maria: "A lot of people say Ligue 1 is not of a high quality, but this is not an easy league. Barcelona and Real Madrid regularly win by four goals in La Liga, but that's quite rare in Ligue 1. Even the teams lower in the table can cause you problems" Ptja, man kan inte direkt säga att argentinaren har fel direkt... PSG har vunnit matcher med minst 4+ mål vid 3 tillfällen under denna säsong. Barca har vunnit matcher med minst 4+ mål vid 8 tillfällen under denna säsong. Madrid har vunnit matcher med minst 4+ mål vid 8 tillfällen under denna säsong.
Barcelona the cameroonians
2016-02-05 22:06
@enkos:

...skrev han som så sent som igår informerade om att Beckham ska skilja sig...

Men visst, ska inte sticka under stol med att jag anser att det är roligare med politik än meningslösa jämförelser mellan spelare eller en massa kommentarer kring andra forum. Så(da)n är jag.
2016-02-05 22:05
Ferran Soriano han hade kontrollen över ekonomi o skötte det grym! när han stack. då rasade allt. nu är han i city=(
Annons: