/spanien/barcelona/forum/12049.aspx/spanien/barcelona/forum/12049.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
,Sami
2011-05-13 17:36
Verkar som det kommer bli Rossi i Barca. Varför inte köpa Sanchez? Jag fattar inte fan!!
Barcelona comprende
Hetfield

Jag har sett Palermo riktigt många gånger, och inte någon gång har han fått mig att höja ögonbrynen. Han skiljer sig inte alls från dom andra i laget, och det är ändå i Palermo han spelar.

Han har inte vart i närheten av spelare som Cavani och Sanchez

Neymar har jag bara koll på från youtube, och när han har spelat för landslaget.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
The Special Five

Nej, Sahin är inte en starelva-material för varken Madrid eller Barcelona. Han kommer att spela vanliga matcher för att sedan, precis som Özil bänkas mot Barcelona och bättre motstånd.

Säger inte att han är dålig, men han är ingen Madrid-material.
Barcelona Hetfield
2011-05-13 17:33
Jag säger det igen, om Rosell köper Rossi för 30 + miljoner så placerar jag det i samma fack som Zlatan köpet. Rossi är endast en Villa "light".

Barcelona Hetfield
2011-05-13 17:31
comprende

Du har inte sett tillräckligt av Neymar, därav har du den dåliga och felaktiga bilden av att Neymar ska vara som Robinho. Neymar och Robinho är från två olika planeter.

Om du har följt Palermo så ser du Pastores storhet, det är inte precis en tillfällighet att han är jagad av alla storlagen i Europa. Dessutom så är hans samspel med Messi helt magisk.

Cataloniaboy

Ensam? Inte alls. Jag diggar hur du har bildat en felaktig bild utifrån ett par rykten. Ta och kolla på ett par matcher när Neymar spelar och återvänd då ;)
The Special Five
2011-05-13 17:31
Sahin är material för vilken klubb som helst
The Special Five
2011-05-13 17:28
Basaric

Vad är det Marcelo säger till Cata Diaz?
2011-05-13 17:28
På tal om värvningar, undrar vad Madrids jakt på turkar beror på?

Sahin och Altintop? Definitivt inga Real Madrid-material.
Barcelona comprende
2011-05-13 17:27
Hur kan du välja Neymar före Sanchez, sen vart ser du storheten i Pastore?

Pastore kommer aldrig va en spelare före Barcelona, då han aldrig kommer hålla på den här nivån. Han skall spela i ett mittenlag och göra en bra match varannan månad inte mer !

Sanchez tillskillnad från Neymar har redan bevisat att han klarar av att spela i Europa och internationellt. En lagspelare, som sliter, springer, passar fram och gör sina mål och tar sig förbi sina motståndare utan att behöva göra 100 överstegsfinter.

Neymar är bara en ny Robinho med ett lite bättre målskytte. Han kommer stå där och försöka dansa med bollen i 30 sek utan att komma någonvart

Det är inget påhopp gentemot dig utan vill bara veta hur du kan välja Neymar före Sanchez inget personligt.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-13 17:26
Jag tycker att om man ska man köpa en spelare i 30 miljoners-klassen bör det vara Pastore. Neymar eller Sanchez bör kosta lite mindre och Rondón ännu ett snäpp lägre.
Den sistnämde finns säkert inte ens på klubbens karta utan är bara min och cataloniaboy´s idé :P

Frågan är hur Pep vill ha truppen nästa säsong. Nöjer han sig med två nyförvärv har man råd med en dyr spelare för ca 30milj. Men anser man att tre nyförvärv behövs kanske i lite andra prisklasser.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
Jag tillhör också den skaran som gillar Rossi, jag tycker dock att 350 miljoner kronor är för mycket för en sådan spelare.
Hetfield
Numera tror jag att du är ensam om att vilja se Cesc i Barcelona den kommande säsongen. Neymar? Väldigt lik Sanchez i spelstilen, bara att han är för bollkåt (behöver inte misstolkas) och inte tar jobbet för laget.
Barcelona Napao
Essienesque ja sant och jag gör det samma om han köper en dyr Cesc med,han borde skaffa back eller Sanchez eller båda.
Barcelona Essienesque
2011-05-13 17:23
Köper vi Rossi för 35+ miljoner tar jag flyget till Barca och örfilar Rosell.

EDIT: Och varför fan ska vi alltid värva från andra la-liga klubbar!? Inte nog med tv-dealen så ska vi hålla på att sno spelare från andra spanska klubbar.
Barcelona Hetfield
2011-05-13 17:19
Neeeej, ingen jävla Rossi, han är som en sämre kopia av Villa. Snälla Rosell, börja inte med korkade värvningar.

Ingen jävla Sanchez heller, ge mig Pastore/Cesc eller Neymar.
2011-05-13 17:17
"Villarreal will start the negotiations on the transfer of Rossi (24) at a fee of 35M. Bojan or another player could be included in the deal."

Herregud vilken usel deal
Barcelona Blaugrana91
2011-05-13 17:16
"Barcelona and Villarreal had the first contacts regarding the transfer of Villarreal forward Giuseppe Rossi. Further talks later. [epm]"

"Villarreal will start the negotiations on the transfer of Rossi (24) at a fee of 35M. Bojan or another player could be included in the deal."

"Rossi met last Friday with his agents, the Pastorello brothers, to discuss Barcelona's offer: 5 year deal worth 2.5M + incentives a year."

Rossi eller Sanchez? Vem blir det? :P

Gillade dock inte att läsa detta, vi kunde få Sanchez för €30 miljoner varför då betala €35 miljoner+Bojan för Rossi?!

Rossi är en grm spelare men jag vill hellre ha hit Sanchez av dessa två.
Barcelona basaric - Anims Abidal!
2011-05-13 17:09
1.70-ligan - Anims Abidal!

Jag hade ju inte sagt nej till Sanchez om Barcelona kunde värva honom billigt, men jag skulle inte offra Villa eller Pedro för Alexis.

Lyckas Barcelona värva honom för ett bra pris samtidigt som han accepterar att sitta på bänken så blir jag mer än nöjd.
2011-05-13 17:03
basaric - Anims Abidal!

Både Sanchez och Rondon är spelare som barca skulle ha nytta av. De skulle göra anfallstruppen betydligt mer slagkraftig och varierande. I vissa matcher skulle de kunna tillföra mer än de som redan spelar - precis som MVP är det bästa alternativet i andra typer av matcher, vilket du också var inne på. Poängen är att jag tror det är bra ifall alla tre forwards inte känner sig helt givna i startelvan. Vi behöver konkurrens och flera spelare som kan avgöra. Av mer än en anledning.

Sen är jag inte säker på att Pep är helt emot att köpa in en stor forward igen. Visserligen är han tjurskallig, men jag tycker inte han var helt fel ute när han köpte Ibra. Felet var bara att man satsade på just Ibra istället för någon annan. Idén med en större forward är dock inte så dum. Särskilt inte om den är rörlig och nöjd över att vara en del av en fantastisk anfallstrupp. Då är faktiskt en riktigt bra idé t.o.m
2011-05-13 16:58
Cataloniaboy

Har också tänkt på det ett tag men inte fått tummen ur och säga det. Hade gärna sett Rondon i Barca! Som du säger, han är ung, duktig, och skulle precis som Sanchez tillföra mycket för Barca. Allt handlar såklart om vilket pris man kan få spelarna för, men jag utgår från att Rondon är billigare än Sanchez. Och isåfall är han absolut intressant!

Men det är väl bara en önsketanke, han har väl aldrig ens nämnts i samma mening som Barca
2011-05-13 16:53
Cataloniaboy- Anims Abidal!

Villa har också gjort sina mål ifrån en ytterpossition. Det är många lag som vill ha Sanchez vilket gör att han förmodligen kostar mer än han ska och det är en av anledningarna till varför jag inte vill ha hit honom. Den andra anledning är att både Villa och Pedro är smartare spelare än Sanchez. Den tredje anledningen är att jag inte tror att Sanchez kan göra det defensiva arbetet som MVP gör när motståndarna äger bollen.

Jag tror absolut inte att Pep kommer att försöka värva något targespelare på ett tag med tanke på hur det fick med Zlatan. Så länge som Messi spelar och levererar i Barcelona så kommer man inte gå efter en "9a".

Barcelona Pep.G
2011-05-13 16:47
basaric

Hahaha, han heter ju "Fernando Gago king of Madrid". Vad förväntar du dig egentligen ? Jag vet inte vad jag ska tycka om ett lag som har Gago som kung.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-05-13 16:47
Det diskuteras rätt mycket om vilken/vilka forward vi ska värva till nästa säsong. Själv vill jag se Sanchez, precis som många av er andra. Han har ju imponerat otroligt mycket i Udinese den här säsongen, och har gjort lika många ligamål som Villa, från en ytterposition(!). Klarar man av att göra 18 mål i defensiva Italien, ja, då kan man nog komma upp i 25 i Spanien. Inte nog med att han är en riktig målskytt, han är även en riktig lagspelare á la Tevez och Lavezzi, som sliter hårt på båda planhalvorna.

En annan kille, som inte ens har nämts varken här eller i media, är Málagas succéforward José Salomón Rondón, som har gjort 16 mål i år. Han är en stor pjäs som är duktig targetspelare, men som även har "skills". Han har många likheter med brassen Ronaldo, som även är hans idol.

Vad tycker ni? Vissa vill ju se Kanouté i Barcelona den kommande säsongen, vill man se honom här bör man även vilja se den betydligt mer okände Rondón, som både är yngre och, enligt mig, bättre än Kanouté.
2011-05-13 16:36
Madrid gråter för att Busquets kallade Marcelo för apa, men jag undrar hur dom reagerade på Marcelos beetende för två år sen mot Getafe. Inte ens en apa hade betett sig som han gjorde den matchen. Real Madrid försvarar en smutsig spelare.

Jag säger inte att det är rätt av Busquets att komma med såna rasistiska utalande, det är det absolut inte. Jag hoppas verkligen att han får det straffet som han förtjänar. Men däremot säger jag att dom som hänger på puertan är bluff. Hade man visat den här videon till nån av dom så hade dom skrattat och sagt att Marcelo är deras skönaste spelare.

EDIT : Ser att dom diskuterar händelsen på puertan och "Fernando gago king of madrid" försätter att göra bort sig. Enligt honom så kan man inte komma med rasistiska utalande om man är svart. Hur mår stackarn?
Barcelona Messidinho_10
2011-05-13 16:23
Lite offtop: Men jag rekommenderar er kolla på Tre Kroners match på tv3 just nu, ruskigt spännande!!
2011-05-13 16:22
Jag tror helt ärligt att vi aldrig kommer få se en ödmjukare kapten än Raul, herregud vilken lirare.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-05-13 16:08
Hetfield //

Casillias kanske inte är lika skitig som resten utav skithögarna men han är långt ifrån ren.

Raul var däremot en Kung. Hade Raul vart på plan när ärthjärnan Ramos gav sig på Puyol och Xavi så hade Ramos fått en ordentlig utskällning.

Även Hierro va en grym förbild..
Barcelona Dani Alves=The King
2011-05-13 16:03
Hehehehe

kolla i slutet utav denna länk: Por que ? Por que ? Va dom gör narr av mourinho?
Barcelona Siempre Barça
2011-05-13 15:31
jag undra bara om eto´o kommer vara med när hela barcelona firar halv 8 ?
Barcelona Hetfield
2011-05-13 15:28
Barcelonito

Jag kan ha fel, men jag har aldrig hört Casillas snacka skit om oss eller bete sig som en idiot. Han är oftast den som lugnar ner resten av skithögarna.
2011-05-13 15:22
Hetfield

Casillas säger så nu för att lätta på stämningen lite. Han var där och körde med Mous snack efter sista matchen mot Barca. En kapten som Raul kommer aldrig mer synas på Bernabeu.

Bara tanken att Ramos är andrekapten och Marcelo var kapten sist får mig att må dåligt av den klubben.
Annons: