/spanien/barcelona/forum/12046.aspx/spanien/barcelona/forum/12046.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
8/11/2011 14:24
dif for ever

wtf? bra förstapost....ännu en silly season supporter?
dif for ever
8/11/2011 14:15
Dags att värva backar milito är såld,
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ladinho
8/11/2011 14:13
Om Cesc blir klar för oss då har vi, Xavi, Iniesta, Cesc, Keita och Thiago på två positioner. Lägg där till Affelay som också kan spela där och som kommer att få svårt att få speltid som ytter. För där har han Villa, Pedro och Sanchez framför. Det bästa lösningen vore om Keite lämnade nu när vi kan få en bra summa för honom för nästa säsong kostar han ännu mindre. Vad tycker ni?
Barcelona NoGo™
8/11/2011 14:09
De svarta borta tröjorna säljer bra iaf :)

At the Camp Nou, the sales of the black away shirt double those of last year's mint-green one and almost equal the home shirt sales. [sport]
Barcelona Rambla~
8/11/2011 14:07
KunLosBlancoAgüero

Man skulle kunna säga det samma om nästan halva Real Madrids trupp.
Barcelona Afellay y Thiago
8/11/2011 14:04
KunLosBlancoAgüero

Svårt att förstå, kan bara skratta mig glad över att han spelar i Barcelona. Riktig favoritspelare för mig! Han är ju fortfarande relativt ''ung'' med 25 år, så att han har ju fortfarande en bit kvar till sitt fulla potential känner jag. Man ser ju i Holländska landslaget hur han gång på gång presterar på topp, det är omöjligt för en att komma upp i sitt fulla potential med kanske 5 minuter per match i Barcelona tröjan... Han har så mycket i sig, låt honom visa det!
Barcelona Blaugrana91
8/11/2011 14:01
MD skriver att Thiago kommer få tröjnummer 11, 4an kommer gå till en annan...;)
KunLosBlancoAgüero
8/11/2011 14:01
Afellay y Thiago

Sant! Men har ändå intefattat varför han spenderat sin tid på Barcas bänk när han kunde spela för massvis med andra lag som var intresserade.
Barcelona Afellay y Thiago
8/11/2011 13:52
Se mitt länktips!
Borde inte denna killen ges klart mer speltid än vad han får? Tjänstefel att inte utnyttja talangen Afellay besitter tycker jag!
Barcelona westinho - Sergio #16
8/11/2011 13:50
Unicef

Hahahah klockren =)
Barcelona Unicef
8/11/2011 13:46
Senaste nytt från London =)
Barcelona El Kaiser de Michoacán
8/11/2011 13:42
Hetfield//

"Ni kan redan nu stryka bort att Keita ska bort. Bayern Munchen visade seriöst intresse men Keita tvärnekade alla bud. Han sa att han vill stanna kvar."

Sant, men vid den tidpunkten som Keita sa det var väl inte Cesc nära Barça och Thiago hade inte samma status som han har nu. Det jag menar är Keita kanske inser att speltiden kommer att sjunka markant (vilket känns troligt att den gör) och kanske inte är lika sugen på att stanna.

Eftersom Keita är en av Peps favoriter så finns scenariot att Keita väljs före Thiago ibland (vilket jag tycker är fel) men som jag ser så finns inte en snöbolls chans i helvetet att Keita väljs före Cesc trots Peps kärlek till mailiern. Inte efter hur länge man jagat katalanen och dessutom hans prislapp.

Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
8/11/2011 13:32
addeh

Jag tror att chansen att Keita försvinner så länge Pep är här är obefintlig. Keita vet att han kommer att prioriteras oavsett hur dåligt han spelar, dessutom spelar han för världens bästa lag med bra lön. Jag har svårt att se honom sänka lönen och spela i ett mindre lag, hans ego är för stort för sånt.

elbraco & El Kaiser

Ni kan redan nu stryka bort att Keita ska bort. Bayern Munchen visade seriöst intresse men Keita tvärnekade alla bud. Han sa att han vill stanna kvar.

Om Keita prioriteras före Cesc och Thiago så är det första gången jag kommer att bli tvärsur på Pep.
Barcelona NoGo™
8/11/2011 13:27
Skapligt mål :P

Se länk.

Måste säga att tycker det vore riktigt tråkigt om det inte blir spel som planerat i La Liga, har sett fram mot starten nu ett bra tag. Hoppas att de löser det. Men samtidigt så får spelarna lite extra vila men ja vi får se.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
8/11/2011 13:25
addeh och Hetfield//

Ytterligare en faktor som skulle tala för en Keita-försäljning vore det ekonomiska. För att maximera Keitas pris så bör man nog sälja denna sommaren och inte nästa då han knappast blir yngre och lär inte spela alls lika mycket den kommande säsongen som han gjort tidigare vilket gör att hans marknadsvärde kommer att sjunka.

Visst, det sportsliga ska gå före det ekonomiska men om nu Cesc kommer och Thiago är en superstar in the making så känns Keita överflödig.
Barcelona B-Guden
8/11/2011 13:25
Om Cesc kommer kan ju folk glömma att Thiago komer få mycket speltid och uitvecklas.
Först Xavi Iniesta, sen Fabregas och keita och sist Thiago. på 2 platser. Jippi, då läre ju Xavi Iniesta få en hel del för att man läre hålla igång för att va i form inte vila för mycket, Cesc kommer få mycket för att komma in i spelet. Keita kommer få mycket eftersom han är peps favorit gubbe. din lilla tiden som är kvar kommer thiago få.

Nästan så att jag hoppas Thiago lämnar och gör stor succe med 15 mål och typ 20 assist i en annan klubb och cesc skadar sig hela säsongen och blir en Milito. och sen att thiago inte vill komma tillbaks, cesc valde pengarna i Arsenal och nu få vi betala skit mycket + att han inte ens sagt att han vill lämna och inte stanna i Arsenal, Thiago som valde och stanna ska nu alltså få sitta på bänken medans en som valde att lämna ska spela och som kosta 350 miljoner...
Jag vill inte ha Cesc
elbraco - Bojan y Thiago
8/11/2011 13:09
westinho

Även Xavi och Iniesta är ju garanterat säkra om dom är helt skadefria. Lite större rotation kanske man har men ordinarie är ju helt klart dom båda.
Alla tre är ju världsklasslirare, men skillnaden är väl att Iniesta och Xavi redan har en utpräglad roll i Barcelona samt att dom redan har lirat bredvid varandra i flera år och passar bättre ihop än ketchup och pommes.

Var det inte Bayern som ryktades vara villiga att lägga 15m euro på Keita? Jag säger som Nike - just do it.
Barcelona El Soap
8/11/2011 13:08
Helvete då angående strejken, jag har ju resa bokad till matchen mot Villarreal. Förhoppningsvis löser det sig.
Atlético addeh
8/11/2011 13:06
Hetfield

Nu vet jag visserligen inte vilken relation du har med Rihanna och Beyoncé, men jag tror ändå det finns en chans att Keita lämnar om Cesc ansluter. Till och med Pep måste inse att maliern skulle bli ett rejält överflöd och uppriktigt sagt onödig.
Barcelona westinho - Sergio #16
8/11/2011 13:02
Karamba

Platsar i truppen gör han ju definitivt. Däremot kommer han inte vara en permanent startspelare då konkurrensen är stor. Jag tror inte någon av Xavi, Iniesta, Thiago eller Cesc kan känna sig säkra på en startplats. Busquets är säker däremot.
elbraco - Bojan y Thiago
8/11/2011 13:01
1.70-ligan

Alves - Masken - Abidal - Adriano är inte helt fel heller även om jag håller med dig. Vill inte ha som förra året att vi konstant tvingas lira med en mittback som egentligen har någon annan position. Å andra sidan skulle det betyda att Adriano (om man flyttar in Abidal) eller Mascherano kommer få mycket speltid, vilket givetvis är bra. Men helst av allt ska självklart kaptenen stå i backlinjen!
Barcelona Karamba
8/11/2011 12:56
Jag har inte sett Barcelona alltför mycket det senaste året men jag måste fråga: platsar Cesc när Xavi, Iniesta, Busquets, Keita, Masken och den här nye killen Thiago finns tillgängliga?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
8/11/2011 12:56
David Villa

Intressant, dessutom verkar man vara väldigt bestämda med att ligan INTE startar förrän förbundet skrivet på ett nytt avtal med spelarorganisationen.
Tror att det är samma sak i Italien.

Lättare att genomföra en strejk innan ligan börjar än mitt under säsongen.

Får se vad det kan bli av det.
Huruvida detta är bra eller dåligt för Barca låter jag vara osagt.
Barcelona 1.70-ligan
8/11/2011 12:55
bara jag som är riktigt orolig om både Pique och Busquets missar matchen på söndag? Nu bryr jag mig förvisso inte jättemycket om den titeln, hade det inte varit för madrid som stod för motståndet skulle det vart skit samma.,, men det är jobbigt ha skadeproblem i backlinjen redan innan säsongen börjat. Köp en mittack, Zubi!
elbraco - Bojan y Thiago
8/11/2011 12:53
Balotelli hyllar Thiago efter Spanienmatchen!

Betyder detta att de två första omgångarna inte kommer spelas om man inte hittar en lösning?
Barcelona NoGo™
8/11/2011 12:52
Rubiales (president Spanish player's association): "The Liga won't start until a new deal with the clubs has been signed." #fcblive

Official: The Spanish players' association announces a strike for the two first Liga rounds. Both were to be played this month. #fcblive

Jahapp...
8/11/2011 12:51
Lika bra, då hinner de skadade återhämta sig.
David Villa #7
8/11/2011 12:50
Official: The Spanish players' association announces a strike for the two first Liga rounds. Both were to be played this month. #fcblive
8/11/2011 12:48
addeh

Chansen att Keita försvinner när Pep är tränare är lika stor som att jag skulle vakna en morgon med Rihanna och Beyonce på varsin sida om mig.

Lägg till att han kommer att gå ner i lön och ger upp hans bonus så att affären går igenom.
Atlético addeh
8/11/2011 12:44
Hetfield

Chansen är nog större att jag träffar dig ute i skogen och sjunger nidvisor om Keita - om nu han inte skeppas iväg från klubben den här sommaren. ;-)

Kommer Cesc, då måste Keita bort. Det är min åsikt.

För övrigt vet du att jag inte skulle bli ledsen om Fábregas värvades. Lite onödigt? Ja, men det är fortfarande en fantastisk spelare vi pratar om. När han dessutom är La Masía-fostrad går det inte tycka illa om honom.
Annons: