/spanien/barcelona/forum/12041.aspx/spanien/barcelona/forum/12041.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-14 16:27
Frågan är om Rossi för 35 mille är bättre än Tevez för 40. Tevez har verkligen något att bevisa, han behöver vara i en klubb som är större än honom själv och tillsammans med Messi och Mascherano borde han trivas och sköta sig rejält i Barcelona.

Viktigast av allt är att han är bättre än Rossi och mer att bevisa för världsfotbollen.
Atlético addeh
2011-05-14 16:18
LAM

Skulle inte förvåna mig alls om Pedro avgör finalen. Han är, precis som många andra i vårat underbara lag som gjord för stora matcher.

Vinner vi med 1-0 är det dock som skrivet i sten att Iniesta gör målet. :P

1.70

Hade jag fått välja hade jag också valt det matchstället du länkade, utan tvekan.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-14 16:16
LAM

Känslan är att Villa avgör.. :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-14 16:12
Tycker ändå Pedro har varit bra under våren också. Innan skadan i mars var han lika bra som vanligt. Sedan har det varit lite blandat med plattmatcher och grymma insatser, som addeh säger så var han fantastisk mot Real Madrid och jag tyckte även han var bra mot Espanyol.

Är det bara jag som har en känsla att Pedro avgör finalen mot Man U? Han har en förmåga att alltid göra mål när det gäller som mest vilket vi har sett med tre El Clasico-mål på bara 5-6 matcher. Tror United kommer försöka ha koll på Messi, Xavi och Iniesta och då kan Pedro vara lite friare. Hans presspel kommer troligen vara på topp också.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-14 16:10
Yaya Toure är en riktig kung! Var riktigt nära att göra ett drömmål mot Stoke nyss.
2011-05-14 16:07
addeh

Nu är vi på samma sida staketet!

-------------

angående nästa års matchställ så hoppas jag verkligen inte det blir det som addeh länkade innan. Istället håller jag tummarna för följande *länktips*.

Men hur troligt är det att det blir något utav dem? Varför skulle de stämma liksom. Det är väl bara de inom klubben som vet.
AndreD - Winning!
2011-05-14 15:55
Någon som vet om man kan köpa de gamla Barcatröjorna från Barca-shopen även om de nya har kommit?
Atlético addeh
2011-05-14 15:54
LAM

Jag tror också Afellay kommer vara bättre nästa säsong, men då kommer också pressen på honom att prestera vara större.

Hehe, årets hemmaställ är så ofattbart snyggt att jag kommer bli besviken vad som än presenteras på tisdag.

1.70

Oj, då tar jag tillbaka lite av det jag skrev. Läste nog ditt inlägg lite väl snabbt, trodde du menade hela säsongen, inte bara våren.

Tycker dock Pedro varit bra under vårsäsongen tills hans blev skadad + CL-returen hemma mot Madrid, då var han helt sagolikt bra. Övriga kan jag hålla med inte varit sig själva.
Barcelona *klappklapp* Pique!
2011-05-14 15:53
Ett riktigt roligt klipp med alla favorit kommentator....Roy Hudson!
2011-05-14 15:47
addeh

Orättvis? Inte då.

Jag skrev såhär: "Ingen i anfallet förutom Messi har väl tagit för sig särskilt mycket i vår"

Och det stämmer ju. Enligt mig börjar våren i mars och sedan dess har varken Pedro, Villa, Jeffren, Bojan eller Afellay varit i närheten av Messi... Att Pedro och Villa var fantastiska fram tills dess är jag den förste att skriva under på. Men inte är det orättvis att säga att de inte varit sig själva under våren?
Dessutom är de dessa två man borde kunna förvänta sig mest av. Men de har, trots fler chanser, inte varit direkt bättre än våra reserver på sistone... jag vet vet vad de kan och vi har ett jätte-sparkapital där tills nästa säsong.

Ang. Afellay så har han helt klart varit godkänd under våren.
Kom ihåg - Han har inte varit i landet i ens ett halvår och kommit till ett nytt lag, i en ny liga och ett helt annat tempo/spel. Han har en ny roll i laget. Sett utifrån det och hans sparsamma speltid är han definitivt godkänt! Jag har aldrig påstått att han har visat så mycket under våren, MEN han har inte heller gjort bort sig och faktiskt blixtrat till emellanåt. Och read my lips: det kommer bli mer av den varan nästa säsong.
Även där har vi ett sparkapital.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-05-14 15:41
Kan någon skicka länk på firandet från igår alltså från början till slutet. ...

Tack på för hand..
barcarobin
2011-05-14 15:25
Ser gärna att Afellay får mer speltid nästa år, tror han kan utvecklas enormt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-14 15:19
addeh

Afellay har inte varit fantastisk men jag står ändå fast vid att han varit bättre än Bojan. Ser man till speltid så har holländaren tagit för sig mer, frågan är om Bojan gjort någon riktigt bra match på hela säsongen? Afellay erbjuder trots allt speed på kanten och kan ta sig förbi sin gubbe. Mot Levante gjorde han dock ingen glad, slog nog inga passningar rätt och varje gång han fick bollen fick han oanik. Dock tror jag han blir bättre nästa säsong, då det här nog bara ses som anpassningstid.

Den där hemmatröjan är för övrigt äckligt ful. För många ränder och sen så byts det i mitten från rött till blått också. Äh, den i år är för mig den absolut snyggaste på länge, gillar när det är typ blått i mitten, rött på sidan av det och sen blått längs ut på kanten. Snyggt utan så många ränder.
2011-05-14 15:16
Abbe.

Men det är väl vanliga ligamatcher eller? Och det är ju t.o.m. två omgångar kvar?
Antar att det är bara för att det är så jämnt i botten.
The Special Five
2011-05-14 15:13
Chicharito filmar och hela United omringar den assisterande domaren vilket leder till straff. Undrar vad hycklaren som skrev "alla Barcas vägar leder till wembley" säger nu? Givetvis ingenting, fyfan vad jag hoppas att vi kör över United i finalen. Äckliga hycklare är vad dom är
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-14 15:09

Så man inte ska kunna spela på resultat. Full omgång, samma tid.
2011-05-14 15:08
Varför startar varenda spansk match klockan nio imorgon?
Barcelona Milian_J
2011-05-14 14:59

Haha jag tror nog han har råd att betala skadan :P
Lost Art Of Murder
2011-05-14 14:59
Vad kan man då prata om? Då kan ju vi inte prata om spelare alls då vi inte känner dom lika bra. Vi kan inte heller prata om nyförvärv, eventuella förändringar i taktiken etc.

Ge då förslag på samtalsämnen som inte blir patetiska utifrån din utsatta mall.
2011-05-14 14:55
Vem trodde på förhand att den här fightern skulle göra sådan succé i en klubb som FC Barcelona?
barcarobin
2011-05-14 14:54
Lost Art Of Murder : självklart förespråkar jag inte total tystnad.

Men att sitta och säga att spelare som jefferen skulle må bäst av att bli utlånad eller bojan e osv, det är det ju ingen som vet här för det vet man ju om man pratat själv med spelaren vad han själv skulle må bäat av inte sitta här och spekulera, låter ganska så patetiskt.
Lost Art Of Murder
2011-05-14 14:53
B-Guden

Hur många spelare blir generellt utlånade från klubbar för att sedan återvända och ta en plats?
Atlético addeh
2011-05-14 14:51
Abbe

Känns ganska självklart att det blir den tröjan i länktips som hemmaställ. Bortaställ har jag faktiskt ingen aning om, hoppas dock inte det blir det där helsvarta det spekulerats kring.

1.70

Nu är du ändå ganska orättvis. Pedro har varit helt fenomenal i år, tills han skadade sig i mars var han en av lagets bästa spelare. 20+ mål, ett gäng assist och som vanligt ettrigt spel är väl bara ett kvitto på att han gjort en briljant säsong.

Även Villa har gjort bra ifrån sig, bara 18 mål i ligan är riktigt bra. Man kan begära mer av spanjoren då han borde gjort fler mål med tanke på vilka lägen han har fått, men sett till det stora hela har han gjort det kanon. Jag tror även som du att han kommer bli bättre nästa säsong.

Afellay har varje gång han hoppat in spelat enkelt, inte tagit några större risker. Han har gjort noll mål i ligan, noll i Champions League, ett i Copa del Rey. Kom igen, så jäkla mycket har han inte visat.
Barcelona B-Guden
2011-05-14 14:39
Barca4eva

Han gick in i fjol och gjorde det bra när han fick chansen och i år har han blivit totalt dissad. Pep vågar inte peta villa verkar det som, Zlatan fick sitta på bänken när han var dålig, Villa få spela.
Varöfr ska han acceptera det då, Nej jag gillar inte det och tror att om det blir en ny klubb ser vi inge mer av han i Barca tröjan.

Kanske han är rädd att Villa blir sur som Zlatan, Visst Villa har bidragit mycket deffensivt och med löpningar, men han borde ha blivit petad några matcher till förmån för Bojan, Vi kunde leda med 3-4-0 i 60-70 minuten i början av Sösongen när vi var som bäst men bojan kom inte in förens 85.
sedan hur många spelare har blivit utlånad från Barca och kommit tillbaks? och varit bra..
2011-05-14 14:35
addeh

Ingen i anfallet förutom Messi har väl tagit för sig särskilt mycket i vår. Tills nästa år tror jag både Villa och Afellay kommer höja sig ytterligare ett snäpp då de fått en försäsong och tid att anpassa sig ordentligt. Jag tvivlar inte en sekund på att dessa killar har enormt mycket att ge, vilket vi även har sett emellanåt.

Vad det gäller Pedro måste han hitta formen igen. Det finns mycket mer att önska från Teneriffa-sonen än det vi har fått se under våren. Jag vet vad han kan och han kommer säkert tillbaka till sitt gamla jag nästa säsong

Jeffren behöver bara hålla sig skadefri, sen är han en duktig backup. Lojal som tusan också!

Bojan behöver regelbunden speltid. Låna ut grannen och låt och komma tillbaka starkare än nånsin

Poängen? Vi har ett enormt sparkapital i vår nuvarande anfallstrupp. Potentialen är enorm! Jag tror att vi även utan någon värvning kommer att ha ett betydligt vassare anfall nästa säsong. Med köps en klassanfallare in dessutom, ja då kan det bli läskigt bra :)
Barcelona Capitan Puyi
2011-05-14 14:34
Någon här som råkar ha en video på Barca publiken i Levante? De hade ett riktigt skönt drag
Lost Art Of Murder
2011-05-14 14:31
barcarobin

Förespråkar du total tystnad här eller? Eller vilka ämnen går att diskutera som vanlig lekman inom ämnet utan att du blir upprörd och arg?
2011-05-14 14:29
På tisdag klockan 22.00 kommer Barça presentera nästa års matchställ.
2011-05-14 14:25
4 Barcelona B players took part in this morning's training session: Bartra, Oriol Romeu, Jonathan dos Santos and Thiago.

Länktips: Messi råkar paja inredningen i planet till Barcelona.
Barcelona Barca4eva
2011-05-14 14:19
B-Guden

Hur tänker du då?
Annons: