/spanien/barcelona/forum/1204.aspx/spanien/barcelona/forum/1204.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2016-02-24 12:19
@neymar JR:
Real fans har allt att lipa för då de ser sin enda chans till en titel på två år om nu Barca skulle åkt ur. Låt de därför fortsätta lipa.. inget nytt för dem.
Barcelona neymar JR
2016-02-24 12:16
Vart det Arsenal vi vann över eller Madrid igår? Med tanke på att det är Madrid fans som lipar mest.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-02-24 12:11
@Zyzz:

Neymar hade två jätte chanser, en med foten som Ceh räddade och en nick som också Ceh räddade. Suarez hade två jätte lägen nick i första och stolpen i andra. Sen hade Suarez och Neymar en jätte chans till men Neymar är inte med på Suarez skjuter / passar. Arsenal hade två klara chanser och inget mer. Ska vi snacka om tur och otur så skulle matchen slutat 2-6 med tanke på alla chanser..
Sen gnäller folk att domaren var på Barcas sida hör man, skrattretande alltså.. Vad flera beslut fick Barca bollar emot sig trots att reprisbilderna vidade att Barca skukke haft hörnor och frisparkar. Och straff var ju 110% rätt. Barca är bara så totalt dominantna att driver folket till vansinne, som denna i länken.
Barcelona neymar JR
2016-02-24 12:10
Alves: "We now win games we didn't win before. This team has character, a pair of balls, we're ready for the challenges ahead." #fcblive
Barcelona >The Reporter<
2016-02-24 12:05
Alves, alves, alves. Vilken jävla spelare han är när det vankas stormatcher där han e koncentrerad.
Barcelona Jontteee
2016-02-24 11:21
Folk snackar för mycket. Ni bör tänka på att en match är 90 min lång och det händer otroligt mycket. Barcelona låter det andra lagt anfall i ca 15 min dem har råd med det. Motståndare laget tröttnar och Barcelona tar över matchen. Det är ju en del av taktiken. Hur kan man missa det? Vadå ska alla spelare i Barcelona springa som djur och bli skit trötta, trötta ut huvudet och när det uppstår en bra situation är de så trötta att de tar fel beslut? Som arda sa och jag har alltid tänkt i de banorna för att Pep lärde mig det. "Fotboll är som schack" När ni kan se hela helheten det är då showen börjar på allvar, nu ni tittar på fotboll på samma sätt ni tittar på youtube klipp! hahaha
Barcelona Z_Z
2016-02-24 11:01
@neymar JR:

Undrar när första parodin på den med Ronaldo kommer.

"If you have even the slightest chance of going down, do it!"
Barcelona Z_Z
2016-02-24 10:59
@Zyzz:

Det är väl alltid så, Barca har alltid tur att moståndarna inte sätter sina 2-3 chanser mot oss, medan ingen kollar på chanserna vi hade. Skulle alla satt sina klockrena lägen så skulle vi ju vunnit med 6-2 eller något liknande.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-24 10:55
Zyzz - det är la dom som snarare har tur år efter år med dessa helt otroligt lätta lottningar som dom får. Vilka blir det i kvartsfinalen tror ni? Det blir la säkert Wolfsburg och vips så är dom i semin...
Barcelona Zyzz
2016-02-24 10:52
Haha enligt Realfansen hade vi tydligen grov tur igår XD Mycket ska man höra innan man dör...
Barcelona Andresito
2016-02-24 09:40
Några av spelarnas distance covered: Messi 8404 (hans snitt i CL ligger på 7900) Neymar 10258 Suárez 10216 Iniesta 11490 Rakitic 11144 Alexis 9526 Ramsey 12216
Barcelona neymar JR
2016-02-24 09:34
Mascherano#14 Amatörmisstag från luchos sida, för denna gången accepteras det. Cesc ska vara portat från allt som har med Barcelona att göra!!
Mascherano#14 el Jefecito
2016-02-24 09:26
@neymar JR:

Hahaha vilken taktisk miss att släppa in honom. Porta honom nästa gång! :D
Barcelona neymar JR
2016-02-24 09:19
Gatorades nya reklam med Messi fick mig att rysa. Extremt skickligt gjort!
Barcelona neymar JR
2016-02-24 09:11
Besides Alex Song, former Barcelona players Cesc and Pedro, now at Chelsea, also visited the team before the game against Arsenal. [md] Detta förklarar lojheten, cesc smittar av sig direkt!
Barcelona ElRaval
2016-02-24 08:33
Ställer gärna över Alba minst en match för sina pinsamheter mot Giroud.
Barcelona neymar JR
2016-02-24 07:40
Messis första halvlek kritiseras enormt här inne och jag förstår inte det alls. Han var den ende som försökte, oavsett hur mycket dom slet i honom. Han rörde sig överallt på plan och visade verkligen att han ville vinna matchen. Oerhört skönt att hans spärr gentemot CECH har släppt nu. Hade det varit någon annan målvakt så hade Messi dragit skott direkt, nu var han tvungen att spela bort CECH helt. Genialisk är han! Under andra halvlek så var det Messi som sprang mest på plan, stundtals gjorde han suarez jobb.
Barcelona ElRaval
2016-02-24 06:34
Man märker vilka olika kravbilder det finns hos klubbar som Barcelona, Real och Bayern gentemot Engelska lag till exempel. Hade vi bytt tröjor och det hade varit Arsenal som hade vunnit med 2 - 0 så hade man istället sagt att det var en perfekt genomförd match. Nu när det är vi som står som segrare tycker många som vanligt att vi inte spelade speciellt bra och hade tur i vissa lägen. Intressant... Vi bedöms verkligen helt olika.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-02-24 03:00
Känns ändå som att Messi bara spelar på 70 procent av sin förmåga just nu och att han har en växel till. Jag vet inte om det beror på skadan och att han fortfarande är försiktig eller om han möjligtvis är lite sliten efter alla matcher han har spelat de senaste åren.

Men trots det avgör han ändå matcher på löpande hand, helt sanslöst när man tänker på det.
Barcelona Busquets
2016-02-24 01:46
Behöver Messi springa? Behöver busquets springa? Va xavi vindsnabb? Är iniesta det? Hjärna slår snabbhet alla dagar i veckan. Lass diara om ni minns honom sprang som ett djur varje match han kom ingenstans. Positionering, intelligens och läsa spelet i kombination med att springa så klart ger dig 100 procent mer än att springa åttor för förgäves. Arsenal har spelare som är så mycket snabbare än Barca spelarna men de kom ingenstans, styrka och snabbhet ör en illusion som många går på allt för mycket. Messi vet vad han gör och vad hans roll är och der gör han galant. Så fort det går dåligt för laget. MESSI SPRINGER INTE!!!!!! Okey vi förlorar varje match med 5-0 och Messi snittar 15 kilometer per match är ni då nöjda med honom? För många fanboys som inte ser fotboll mer än några fina överstegsfinter och några dunder skott. Om fotboll hade varit bara överstegsfinter och snabbhet då hade lucas moura varit lika bra som Neymar men han har ingen hjärna. Vad som gör offensiva spelare i Neymar och Messi så bra är att de kan använda sin offensiva egenskaper på ett helt annat viss. De bästa spelarna är de som har hjärna än bara show i sämre ligor därför jagar alla pogba nu och Dybala om 2 år.
Barcelona Rambla~
2016-02-24 01:43
FreeYourMind Den här sajten kanske kan vara något? Där finns alla möjliga stats för spelare, lag och de flesta turneringarna. Dock osäker om antal löpmetrar ingår. Du får bläddra runt lite.
Barcelona Busquets
2016-02-24 01:36
Enrique har bättre borta statistik än Pep av den enkla anledningen att han kontrar och det bidrar med att vi stundtals kan se helt vilsna ut när andra lag tar tag i taktpinnen som Arsenal gjorde innan messis första mål på kontring. Han blandar spelet med stundtals kontrollerad totalfotboll och vi har gjort helt galna mål likaså och stundtals där han ger kontrollen till det andra laget för att byta slag.

Pep spelade alltid med högbacklinje och allt för många gånger lugnades spelet ner istället för att kontra direkt när bollen vunnits långt ner på plan. Pep körde med kontring på kontring så att säga. Vinn bollen på sista tredjedelen och kontra snabbt annars ha alltid full kontroll över omständigheterna. Där gör Enrique skillnad genom att ge bort kontrollen i favör för att slå till snabbt.

Jag kan inte välja, ja dör för Pep och hans era likaså för Enrique fast jag måste medge att det är en frisk fläkt att kontra med den kvaliteten Barca har. Därför gör vi succé på bortaplan.

Pep är en filosof, ett geni och han gör lag bättre och det kommer vi verkligen se i city. Något Enrique aldrig kommer upp i nivå med tyvärr. Efter sin stint i city kommer city få en grundläggande spel att luta sig tillbaka på långt efter honom.
Barcelona enkos
2016-02-24 01:29
Det kostar att vinna borta ur ekonomisk synvinkel. Istället för 95 000 på Camp Nou som det brukar vara för sådana matcher kommer säkert minst 10 000 att komma färre. Men men, resultat är viktigare i första hand.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-24 01:14
@enkos:

Har inte pekat ut någon.

Jag är intresserad av den statistikern.

Barcelona enkos
2016-02-24 01:07
Messi sprang rätt så mycket ikväll och jobbade också i defensiven. Så inget att klaga på honom, dessutom gör han två mål. Nu har vi 4 dagar att vila till Sevilla på söndag kväll och ytterligare fyra dagar till Rayo på torsdag kväll. Det behövs.
Barcelona enkos
2016-02-24 01:04
Det är roligt hur medier och Arsenal sympatisörer räknar Arsenals två chanser men inte räknar Barcas fem, bla Suarez nick ensam med målvakten, Suarez skott i stolpen, Neymars frilägga där Ceh räddar med foten, Messis skott som blockeras i sista stund av Mertesacker m m. Sen hade Barca förkrossande bollinnehav på Arsenals hemmaplan! ! Barca hade 7-1 i hörnor också! !
Nej, det Arsenal skapade på sin hemmaarena är för svagt. Lag som Las Palmas, Getafe och Gijon skapade mera mot Barca än vad Arsenal gjorde.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-24 01:03
Missade matchen p.g.a jobb så nu har man tittat sista 25.

Vilka missar, vilka missar. Vad kan alla dessa missar bero på?
De kanske behöver vila? Trion där uppe spelar ju match efter match. Längesen Munir och de andra hoppade in. Så möter vi Sevilla i helgen?

När får de vila? Det blir en tuff vår. Gäller att vila rätt spelare i rätt matcher nu Lucho.

Nu om en viktig fråga som jag har lagt ut här ett par gånger.
Jag testar igen då för 10:e gången. Var kan man se hur mycket spelarna har sprungit La liga, Cl och spanska cupen.

Jag är 100 på att en och en annan statistik nörd här inne har koll på det. Varför inte vara lite generös och dela med dig till en brodern. Är nyfiken på hur många km Messi har avverkat sista två matcherna. Enligt vad jag har läst här inne ikväll så rörde han inte på sig så mycket ikväll med till han gjorde 1.a målet.

Är det bara jag eller behöver Messi få farten igen. Lite mer spring som föra säsongen så här dags. Han såg hur fräsch ut som helst föra säsongen så här dags. Vi kanske får lägga till faktorn hans långa skada i hösten, njursten problemet sen den där operationen för någon vecka sen.

Barcelona Rambla~
2016-02-24 00:56
Ozil, the assist machine, gave his last UCL assist on October, 2014. But keep talking. Heh, Lucas alltid bitsk och smådryg i sina tweets. :)
Barcelona enkos
2016-02-24 00:50
@erkano:
Nej inte första gången. I minst en match till gjorde inte LE några byten.
Barcelona Generalkapten puyol
2016-02-24 00:47
@KristoferDelija:

Tänkte på när Ronaldo flagga att ingen gjort lika många mål på borta plan som honom...det skulle han inte nämnt :). Nu tror jag att Messi sätter radarn på det.
Annons: