/spanien/barcelona/forum/12039.aspx/spanien/barcelona/forum/12039.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Greenwood
2011-07-20 13:17
H.Alavi - Magico!

Finns nog inte så mycket pengar som du tror, sen så attraherar inte Arsenal de allra största namnen precis.

Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Exakt, väldigt billigt... Vad var det Jon Toral och Hector Bellerin kostade? €500k vardera? Kanske en tiondel av vad de hade kostat med kontrakt.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-20 13:14
Det kostar inte så mycket att ta talanger och övertala spelare som har utgående kontrakt.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-20 13:12
Det snackas ju en hel del om att Arsenal har en god och kraftig ekonomi, varför spenderas inte pengarna på världsstjärnor?
Barcelona Greenwood
2011-07-20 13:10
J.Guardiola- King

Så det finns inte en mycket bättre framtid om man flyttar till Arsenal?
Tror du Cesc hade varit i närheten av vad han är idag (räknat i pengar, kändisskap, karriär etc.) om han hade stannat kvar i Barca?

Det känns som att du tycker att de som flyttar till Arsenal blir lurade och inte gör ett medvetet val som de tror kommer främja deras karriärer.
Barcelona J.Guardiola- King
2011-07-20 13:04
Greenwood
Det är en sak att vilja ha mer i lön och att vara girig efter pengar redan som tonåring (!!!) och sedan är det en annan sak att flytta från Afrika till Europa där det finns möjlighet till en mycket bättre framtid- tyvärr så är det så.
Det var bara det som jag försökte få fram.

Sedan angående Xavis uttalande(n); alla vet att Cesc verkligen vill komma till Barca så förstår inte varför ni reagerar så som ni gör när Xavi säger så. Klaga hellre på Cesc som själv inte går ut och säger att han vill lämna. Visst det är inte lätt att göra det som kapten och i klubben som behandlat honom så bra men ändå...
Barcelona Greenwood
2011-07-20 13:04
Huruvida det är sant eller ej är inte grejen (jag tror 100% att det är sant) utan att det är "orespektfullt".
2011-07-20 13:01
De enda människorna som förnekar att Cesc vill hem är Arsenalsupportrarna. Men visst, de får tro det.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-20 12:57
Greenwood

Vet inte alla det då?
Barcelona Greenwood
2011-07-20 12:57
J.Guardiola- King

... Och spelarna som flyttar till Arsenal är inte ute efter liknande saker? Mer lön, mer speltid/lättare att få chansen i A-laget.

Som det har upprepats så många gånger tidigare, båda klubbarna är orespektfulla mot varandra på en ungefärlig nivå.

För övrigt så tycker jag det är lite roligt hur Xavi säger emot sig själv helt och hållet i sitt senaste uttalande. "I didn't want to offend Wenger or Arsenal," och då sen säga "everyone knows Cesc wants to return.
Barcelona Yaya24
2011-07-20 12:52
Officiellt: José Ángel klar för Roma
Culé - Messi
2011-07-20 12:49
Co-sign!
Barcelona J.Guardiola- King
2011-07-20 12:47
Rogge
Sno talanger från Kamerun? Skillnaden mellan att campa utanför La Masia ( surgubben) och att "sno" talanger ifrån Kamerun är att spelarna från Kamerun har antagligen jävligt dåliga förutsättnigar i hemlandet. Så när man erbjus att komma till Barca så öpnnar det ju upp fler möjligheter för den personen inte bara inom fotbollen utan i livet.
Culé - Messi
2011-07-20 12:46

''Jag skiter fullständigt i Arsenal och önskar både klubben och supportrarna all olycka inom fotbollen.''

+1

2011-07-20 12:45
Skillnaden är väl att Barcelonas metoder handlar inte om fysisk övertalning och kidnapping och inte heller utnyttjande av att lagarna är olika i olika länder. Det är ju dom två punkterna som gör att Arsenal lyckas värva våra unga talanger. Knappast på grund av att ni är så jävla bra på saker och ting.

Dock intressant att den enda talangen ni lyckats göra bra (som förövrigt redan var bra) nu vill hem till sin moderklubb. De andra ni "snott" har blivit skit. Good job.

Rogge
2011-07-20 12:43
Fast det handlar inte om folk som spenderar sin tid på att hata Barca, det handlar om väldigt många som inte ens brytt sig innan. Men jag orkar inte älta mer, konstigt bara hur man kan gå från att avskriva alla citat som falska till att säga att vi skiter väl i hur Arsenal känner. Ni säger att ni ändå inte gillar Arsenal för att de snor era talanger, något som ni själva gör över hela världen. Men det är väl skillnad på att värva från Barca och från Kamerun? Även om ersättningen är lika låg.
2011-07-20 12:41
Guld....pure gold. Vackert skrivet.
2011-07-20 12:34
Vad kan vi som svenska supportrar göra åt saken? Jag bryr mig seriöst inte, jag påverkas inte utav det. Jag tittar på matcherna, jag springer inte runt och låtsas leva som spelarna eller som en Katalan i Sverige.

Och att Arsenalfans ogillar Barcelona är ju förståeligt. Vi har till skillnad från er fått vårt system att funka och lyckats generera titlar. Jag skiter fullständigt i Arsenal och önskar både klubben och supportrarna all olycka inom fotbollen. Dom snackar så mycket bullshit om alla andra klubbar och sitter på sina höga hästar och talar sig varma om Sektledar Wenger. Men jag orkar seriöst inte ens ge dem ett leende eller min acceptans. Jag bryr mig inte ett dyft om dom. Dom äcklar mig bara.

"Du tycker alltså att det är ok att spelare och ledare skämmer ut en klubb som för inte länge sedan var en klubb som omtalades med respekt, både när det gäller fotbollen och allt det övriga?"

Folk som spenderar tid på att hata Barcelona går ändå inte att påverka åt andra hållet, dom är väl inte intresserade av det. Precis som jag inte är intresserad av att vända på min åsikt om Arsenal. Men jag kommer inte in i ert forum för det med en dryg attityd och ledande frågor. Så viktigt är det inte att sätta Arsenal på plats i mitt liv. Jag har ungefär 100 saker som är viktigare varje dag än att tänka alltför mycket på Arsenal.

Du och dina "vänner" verkar dock prioritera en klubb ni hatar väldigt högt. Smickrande för att inte säga humoristiskt. Att ni frivilligt lägger så mycket energi på att hata och försöka sätta oss på plats när ni tycker vi äcklar er är för mig helt obegripligt. Du är ju här inne mer än många skribenter som endast följer Barcelona, Och jag förmodar att du skriver det dubbla inne på ert forum.

Sommarjobb? Sommarkurs?

Varför kan inte ni också alltid bara slanta upp för alla spelare ni vill ha? Att slanta upp innebär för dig att betala exakt det som den säljande klubben vill ha right? Så att försöka hålla nere sina kostnader är inte okej va?

Fast jag tänker nog fel, när ni agerar så gäller ju andra moraliska och etiska regler. Då vänds ju allt och ni hamnar på den goda sidan trots att ni gör samma sak som de tidigare skurkarna i det förra scenariot. Fascinerande naturlag det där.

Jag tror seriöst inte du kan förvänta dig någon bra respons i framtiden, folk börjar bli fruktansvärt trötta på dig och ditt moralpredikande. Ta dig till närmaste kyrka och tala med din präst istället om detta moraliska förfall du bevittnar.
Rogge
2011-07-20 12:30
Ok, så för dig är det helt ok att väldigt många, inte bara vi Arsenalfans, ser på Barca som en ohyfsad och arrogant klubb som inte skyr några medel för att få sin vilja igenom? Du tycker alltså att det är ok att spelare och ledare skämmer ut en klubb som för inte länge sedan var en klubb som omtalades med respekt, både när det gäller fotbollen och allt det övriga? Är det så så spelar det ju ingen roll. Sedan kan man ju alltid försvara det med att vi och Xavi skiter väl i hur Arsenal mår, men den attityden är ju en del av problemet. Men skit samma, Cesc går om han går, bara så trött på att Barca inte kan slanta upp så vi kan släppa detta.
2011-07-20 12:24
"Rogge" är ju allmänt känd som Les Rambles hök, så fort namnet "Cesc" eller "Arsenal" dyker upp så rider han in i forumet med sin vita häst och skyddar de med livet.

Jag tror inte heller att någon bryr sig om Arsenal, fokusera på att kvala till CL istället.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-20 12:22
Rogge

Inte för att vara dryg, men jag tror inte någon här bryr sig om vad ni anser om Barcelona. De flesta här tycker illa om Arsenal också.
Rogge
2011-07-20 12:19
Jag är snabb, men du ser väl problemet i det uttalandet, om det nu är äkta? Magisk på plan, plump och arrogant utanför. Kan inte Barca bara komma med ett ordentligt bud så vi slipper denna skit. Aldrig varit med om nåt liknande och då är klubbarna inte ens nära varandra i förhandlingen. Barca sjunker i anseende för varje dag, är det värt det för att få en spelare som inte på nåt sätt är given i startelvan?
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-07-20 12:18
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

1 minut förra gången, ger oss ett klart godkänt snitt på 2 minuter.
2011-07-20 12:10
Det tog 4 minuter.
Rogge
2011-07-20 12:10
Ha ha, snyggt sätt att be om ursäkt på, att göra samma grej igen.
2011-07-20 12:04
Xavi: "I feel bad, but I didn't want to offend Wenger or Arsenal. Everyone knows Cesc wants to return. I don't want to start a war of words"

Yepp, han säger det alla tycker och vet om.

Countdown till en Arsenalsupporter kommer in....
2011-07-20 12:01
addeh

Tror aldrig Iniesta kommer spela som anfallare igen om det inte behövs. Sanchez är bättre än Iniesta som anfallare. Vi kan räkna med att Andrés kommer spela från start på mittfältet i 5 år till, ingen kan peta honom där.
2011-07-20 11:59
addeh

Jag menar att (som jag skrev igår) att Cesc är mer tillbakadragen och fundersam medan Thiago är mer impulsiv och tekniskt bättre. Jag tror att Thiago skulle vara bättre på att bryta mönster tack vare att han kan göra speciella saker och utmana, medan Cesc skulle vara bättre på djupledslöpningar och målgivande passningar.

De är olika spelare, det är därför det är härligt med så mycket variation. Om Pep ger fan i att slänga in Keita hela tiden så kan de två växa upp ihop tillsammans.
Atlético addeh
2011-07-20 11:54
Hetfield

"Om man vill dominera med bollinnehav så slänger man in Cesc, om man vill bryta mönstret så slänger man in Thiago."

Kan du utveckla lite varför man skulle bryta mönster om man slängde in Thiago, som spelat på Xavis position hela sin karriär? Man ändrar ju absolut ingenting med Thiago på plan, oavsett vem som spelar bredvid honom.

Är väl snarare en förändring med Fábregas på planen då han, som du nämner, gillar att han djupledslöpningar och gå längre upp i plan.

Tänk er följande scenario. Både Cesc & Thiago lyckas enormt bra. Hur blir det då när Xavi lägger av? Kommer båda två, med Iniesta som ytterforward, spela samtidigt eller någon hamna på bänken? Och då pratar jag om de viktigaste matcherna naturligtvis.

Skulle Don Andrés få bli mer ytterforward i framtiden betyder det i sin tur att någon anfallare, kanske Sánchez om han nu anländer, får sitta på bänken. Time will tell.

westinho

Co-sign på första stycket!
2011-07-20 11:53
Jag tror inte att Pep har längtat efter Cesc i så många år om han har tänkt att bänka honom en hel del. Tanken är antagligen att man kommer att rotera mycket, ungefär som med Rijkaard.
2011-07-20 11:50
Hetfield

Nej, jag är en av dom som tycker det är fel att ha världsklasspelare på bänken. Jag tycker synd om de klasspelare som sitter på Real Madrids bänk. Thiago är tillräckligt bra för att ersätta Xaviniesta när dessa blir skadade (knock on wood).

Sanchez är väl okej att ha på bänken då han inte är etablerade världsstjärna, och kan dessutom spela på alla tre offensiva positionerna vilket gör att han antagligen får mycket speltid.

Och jag vet att de antagligen kommer rotera, men hursomhelst kommer Thiago eller Cesc få nöta rätt mycket bänk.
Annons: