/spanien/barcelona/forum/12037.aspx/spanien/barcelona/forum/12037.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-05-13 00:17
Gooner_in_spain

Seriöst, väx upp och mogna. Vad är det vi har gjort nu då?

Kul att du måste komma in här och hacka på Busquets när ditt lag har större problem än så. Återvänd till Arsenal forumet och diskutera om ditt lag istället.
Barcelona comprende
2011-05-13 00:16
Det är roligt hur Madrid fansen påstår att Sergio är en korpenlirare, med tanke på att han prioteras före Alonso i landslaget. HAHA
Gooner_in_spain
2011-05-13 00:16
Hetfield // För att vara sådär tråkigt barnslig: Ni började =(
Gooner_in_spain
2011-05-13 00:15
Lost Art Of Murder // Men men... Fabregas är ju bara där oskyldig till motsatsen är Bevisad... eller hur var det!?
Barcelona Hetfield
2011-05-13 00:14
Gooner_in_spain

Skulle det där vara lustigt med Busquets videon?
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-13 00:13
comprende/

Även om spanska landslaget spelar ett liknande spelsätt som Barcelona betyder det inte att det är precis samma sak och att en spelare som gör det bra ifrån sig med Spanien ska automatiskt passa in i Barça utan någon som helst anpassningstid. Det som jag däremot förväntade mig var att el Guaje skulle anpassa sig för eller senare.
Lost Art Of Murder
2011-05-13 00:12
Gooner_in_spain

Japp, Fabregas kommer nog i sommar. Ska bli skönt. Skön video btw. Har själv käkat på det stället i Barcelona.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-13 00:12
Villa/Silva

Det är nog temporärt, tror knappast att han spelar där nästa säsong, allt annat vore tjänstefel. Central anfallare ska spela centralt vare sig han är en spelande anfallare eller inte. Om man vill få ut det bästa ur spelaren dvs.

Barcelona comprende
2011-05-13 00:11
el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"

Han har spelat det här systemet i 3 år nu i landslaget, det är ingen ursäkt till att han inte har kommit till sitt rätta ja. Och han har spelat med dom flesta i barcelona( återigen landslaget) ett bra tag
Gooner_in_spain
2011-05-13 00:09
Gör ont att behöva som en Gooner uppmärksamma er om det men kan väl lika gärna inse vad som komma skall:

LÄNKTIPS; Fabregas och hans agent tsm på en restaurang i Barcelona
Lost Art Of Murder
2011-05-13 00:09
J.M

Måste kännas skönt för dig att få det bekräftat.
Valencia Villa/Silva
2011-05-13 00:08
II Barca II//

Det finns en anledning till att Villa inte kommer i närheten av Eto och det är just det faktum att Villa får spela ytter. Eto spelade alltid centralt och gjorde på så sätt mer mål. Jag fattar inte varför barca kände att man var tvungen att värva Villa om han ändå inte ska få spela på sin egen position. Barca kunde likagärna ha värvat Jesus Navas, Alexis Sanchez eller någon annan ytter om det är en ytter man letade efter. Hade Eto fått spela ytter hade han nog inte heller gjort mycket mål och säkerligen missat en hel del.
2011-05-13 00:07
Jag håller inte riktigt med om att Villa används fel. Han är mer av en "spelande" anfallare och klarar av att anpassa sig till lagets bästa. I landslagets har han flera gånger spelat ute på en kant och kombinerat med Fernando Torres som oftast befunnits sig i en mer central position. Man ska även komma ihåg att detta är Villas första säsong och det första året är alltid tufft, framför allt när man ska försöka komma in i ett så pass utpräglat spelsystem som Barça har.

Trots Villas usla form för närvarande är jag nöjd med el Guaje denna säsong. Att jämföra honom med Eto'o känns både orättvisst och irrelevant då de inte har samma funktion och roll. När lejonet spelade var han lagets skyttekung, medan Villa inte var menad att agera son utpräglad 9:a, en roll som hade tagits över av Messi.

För lagets bästa får vi hoppas att Villa kan avsluta säsong med att hitta formen på nytt på Wembley. Med det så menar jag inte nödvändigtvis att han måste göra mål, snarare att han måste bli nyttigare för laget. Senast jag såg honom spela, mot Espanyol, såg han inte alls att vara vän med bollen. Bättring krävs och jag tror att el Guaje kommer lyckas.
Real Madrid J.M.
2011-05-13 00:07
Gång på gång dyker det upp anledningar till varför Barcelona är världshistoriens hycklarklubb.

http://realmadrid.se/index.php?option=com_content&view=article&id=802:rent-ekonomiskt-spel&catid=21:kronikor&Itemid=41
2011-05-13 00:06
II Barça II

Villa spelar trots allt på fel position, tror inte Eto hade gjort det mycket bättre när han är på en kant.

Är Messi för stor att man offrar en spelare av Villas kaliber?
Kan inte Messi vandra ifrån höger kanten?
Gjort är gjort, Eto är inte i klubben och det är bara att gilla läget. Men varför köpte man in Villa?

Varför köpte inte klubben en ytter av världsklass i så fall?
Jag förstår bara inte tanken, vi har en anfallare av världsklass men han spelar på en kant.
Eloge till Villa som inte klagat eller gjort något stor grej av det hela.
Barcelona comprende
2011-05-13 00:02
Jag vet inte hur ni kan resonera som ni nu gör, men jag hade hellre spelat med 10 man( utan Villa ) än att flytta på Messi från den position han spelar idag.

Sen att Messi inte spelar fram Villa är absurt, han har spelat fram honom flera jävla frilägen som han inte har kunnat förvalta.

Vi var inte i behov av Villa innan säsongen, vi kommer inte vara i behov av någon striker framtiden heller så länge Messi spelar. Villa var Laportas sista crack-värvning.
Barcelona II Barça II
2011-05-12 23:59
Ride_The_Big_One(6)

Jag anser att Pep gjorde tjänstefel när han sålde Etoo. Missförstå mig inte, jag älskar Pep, men jag förstår inte än idag inte varför man valde att sälja Etoo. Tycker att varken Zlatan eller Villa ens kommer i närheten av han i Barca tröjan..
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-12 23:55
Precis som Hetfield säger, Villa får oförtjänt mycket kritik!
Varför köpte man ens Villa när man använder han helt fel? Suck..
2011-05-12 23:54
Angående diskussionen tidigare kring "més" mottot är det skrämmande hur pass dålig koll utomstående folk har när det gäller det. T.o.m. journalister som Erik NIva har i ett par Euro Talk avsnitt fått för sig att det handlar om att klubben anser sig vara finare än alla andra, blanda in Unicef i det hela och annat som inte har med saken att göra. "Més que un club" är en del av klubbens identitet och något som inte kan raderas ut.
2011-05-12 23:50
Hetfield

Din fråga är lite orättvis gentemot Villa som inte ens gjort en säsong. Eto var i klubben i flera år därmed föredrar man honom efter det han gjort för klubben. Våran bedömning är enögd helt klart. Villa är en världsklass anfallare och ska eloge för att han inte klagar över positionen han spelar för.

Hoppas han visar sitt värde centralt säsongen ut nästa år.

II Barça II

Envisar Pep att spela Villa på en kant så kommer han ruttna bort. Tjänstefel så det ryker om det
Barcelona II Barça II
2011-05-12 23:45
Ride_The_Big_One(6)

Det är nästan uppenbart att vi har gjort en ny Zlatan affär. Hela den här affären med Etoo var bland det värsta jag har sett Barcelona göra. Han förtjänade fan inte bli behandlad så som han blev. Samuel Eto'o är en legend för mig.
Barcelona A.Gaudi
2011-05-12 23:43
jag ser din poäng. men så länge messi öser in mål, assist, etc så tror jag pep är beredd att begå tjänstefel.
Barcelona Hetfield
2011-05-12 23:42
Hehe, läskigt att så många har börjat vända ryggen till Villa och föredrar Eto'o. Ärligt talat så är jag nästan bombsäker på att Villa hade dunkat in 30 mål i Barcelona tröjan om han hade spelat centralt.

Messi har ju en så pass skräddarsydd position att han slukar alla chanser, jag kan räkna upp miljoner olika lägen där Messi har haft Villa helt fri på en kant och istället börjat dribbla.
2011-05-12 23:39
Lost Art Of Murder

Jag förstår att Pep vill ha Messi mer involverad, men han förstör för Villa som inte kommer rätt till. Pedro klarar av att spela på kanten, Villa gör det inte på samma sätt, ser väldigt ofarligt ut när han håller sig på kanten. Villa Pep få ut maximalt ur trion måste han formera om genast!

Villa är en klass spelare när han spelar centralt, att spela han ur position är tjänstefel hur man än ser på det.

Pedro-Villa-Messi mot United tack.

Villa kommer vara lika ofarlig nästa säsong om han spelar ur position, och då kommer frågan har vi gjort en Zlatan affär igen?
Barcelona II Barça II
2011-05-12 23:37
Aldrig försent för Etoo. Saknaden är stor! Fan vilka minnen man får!
Barcelona Barca4eva
2011-05-12 23:35
Hetfield

Älskar Eto'o men nej, it's too late now.
Lost Art Of Murder
2011-05-12 23:34
Tror dock Villa kommer in i det bättre nästa säsong. Tror man kommer formera om trion där framme en aning återigen. Varför inte Villa en aning mer centralt, Pedro en aning mer åt vänster, låt Alves ta högerkanten och därmed låta Villa ta ett kliv in i banan. Messi fri roll som allt mellan Mittfält offensiv mittfältare med utgångspunkt på högersidan och striker typ.

Alltså, den klåparen som är ansvarig för SF:s forum får gärna fixa det snart. Kan man inte ens formera en laguppställning längre? Alla namn man listar hamnar på en rak linje i en vänsterkolumn? Fuck this shit.
Barcelona II Barça II
2011-05-12 23:34
Med all respekt för Villa, men JA! Även ifall vi får ge pengar + Villa.
2011-05-12 23:32
Hetfield

Hell yeah!
Men jag älskar den spelaren(no homo), allt han gjorde för klubben var historiskt.
En anfallare ska göra mål, det gjorde han alltid, det är bara att kolla på hans facit.

Enögd Eto fan?
Svar:JA!
Barcelona B-Guden
2011-05-12 23:31
Hetfield

Absolut, vilket försvar skulle inte bli skakigt utav Etos och Pedros pressande ?
Sen var Eto en av mina favoriter i Barca
Annons: