/spanien/barcelona/forum/12036.aspx/spanien/barcelona/forum/12036.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BarcaDinho93
2011-05-13 23:19
Hur mycket tror ni barca kommer att ha i transfers budget ? TYP
Barcelona El Único
2011-05-13 23:18
Jag ser gärna att Milito förstärker Malaga som det ryktades om redan i januari, vore ju smidigt med Rondón då :) Hoppas man lånar ut Bojan om man inte vill låta honom spela, han har det ju i sig.

Som du säger köper vi Rossi så kommer han spruta in mål förhoppningsvis, men det trodde vi om Villa med. Han har gjort många, men den "vanliga" Villa hade gjort det dubbla med tanke på alla lägen som han haft. Jag vet inte hur många gånger jag slitit mitt hår p.g.a. herr David Villa i år.

Men en back-up back som kan spela både i mitten och till höger vore en smart värvning. Hört att vi ska vara intresserade av San José och jag tycker det låter som en intressant spelare.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-13 23:15
Har sett alldeles för lite matcher med Malaga, jag missade matcherna mot de denna säsong. Ska kolla lite på Rondón på youtube och bilda min egen uppfattning.

Men vi kan alla hålla med om att vi borde fynda och köpa smart, inte köpa bara för att vi kan. Vi vann ligan med denna trupp så det säger väl det mesta. Men visst, lite finjustering och fynda helst.

=)
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-13 23:10
El Único

Vad som behövs tills nästa år är att rensa ut lite gammalt ur truppen och ersätta det med nya, bättre och hungrigare spelare. Stärka och bredda truppen lite. Milito bör lämna medans Jeffren eller Bojan bör lånas ut. In bör en bra back och en offensiv spelare av hög klass värvas. Om han är offensiv mittfältare eller forward spelar inte jättestor roll. Utöver dessa värvningar flyttas Thiago och Fontas upp. Vi har alla möjligheter att skaffa oss en kanontrupp till nästa år. Och Pep har en hel drös med bra spelare att välja bland. Det gäller bara att handla så smart som möjligt...

Fördelen med att köpa Rondón hade varit att vi fått en spännande forward och fortfarande pengar över. Vi skulle kunna lätta dem på ytterligare en spelare i defensiven eller vad som nu behövs. Samtidigt är det inte ett lika säkert kort som en mer etablerad spelare. Det är lite av en chansning som kan bli både succé och flopp.

Om man istället köper man Rossi vet man exakt vad man får. Och det känns jäkligt tråkigt..
2011-05-13 23:08
El Único

Milito kommer lämna, hans knä håller inte längre. Puyol likt Nesta blir äldre och kropper börjar väl säga emot, de klarar väl hälften av säsongens matcher så visst täckning i det defensiven kanske är det bästa. Vi får Caceres och Henrique tillbaka ifrån lån, har någon följt deras utveckling?

Jag ser hellre Abel hernandez än Rossi, det var ett snack om honom men jag är inte såld på honom som är en bättre variant av Bojan.
Barcelona El Único
2011-05-13 23:02
Det talas om transfers hit och transfers dit, men sett till truppen vad är det vi verkligen behöver?

Mittfältet spelas med Xavi - Busi - Iniesta och täcks upp av Masche, Keita,Thiago. Men även Affelay kan ta klivet ner och samtidigt tycker jag Dos Santos tar stora steg framåt varje år. I anfallet har vi såklart Pedro-Messi-Villa som täcks upp av Affelay och Jeffren (om nu Bojan lämnar, annars har vi honom där också).

I backlinjen ser jag de största bristerna. Puyol har varit skadebenägen i år och Militos ben kan vi inte lita på, om han ens är kvar. I år har vi haft stora problem på backsidan men som tur är har Pique och Alves kunnat spela större delen. Men vad händer om Alves går sönder ordentligt? Kan vi spela Puyi en längre tid? Hur väl spelar Adriano på högern?

Jag tycker monstervärvningar är otroligt vågade nu med ekonomin som den är samt Uefas nya regler (dock inte säker på när de träder i kraft). Elvan som startar ser jag som en av världens absolut vassaste även nästa år så jag ser gärna "billigare" alternativ av typen Adriano-värvningar som accepterar att sitta vid sidan av.

Jag ser hellre nyförvärv i Rondónklass än Rossi eller Neymar då dessa herrar lär kosta betydligt mer. Abel H. har jag också följt under säsongen och han är mycket lovande, men Palermo gillar att ta mycket pengar för sina lirare.
2011-05-13 23:02
Hetfield

Den uppfattningen man fått är att Neymar är en underhållare samt en målskytt. Sen att han skulle ta fotbollen på allvar och underhålla mindre är lite svårt att sia om eller?

Det tog Robinho en lång tid innan han tog fotbollen på allvar, i början var det en massa onödiga dribblingar och meningslösa finter. Men visst Neymar har sprutat in mål, något Robinho inte gjorde när han spela för Santos.

Barcelona Hetfield
2011-05-13 22:51
Ride_The_Big_One

Jag måste faktiskt rätta dig och alla andra som verkar ha samma uppfattning, jag säger det klart och tydligt: Neymar och Robinho är INTE samma spelartyp. Robinho är en dribbelglad mittfältare medan Neymar är en striker a la Romario/Ronaldo.

Jämförelsen med Robinho och Neymar är lika relevant som Xavi vs Messi.
2011-05-13 22:45
Ride_The_Big_One(6)

Ju mer jag tänker på det desto mer hade jag gilla en värvning av Rondón. Det är bara min feeling, men det kan bli en ny "Etoo-värvning". En spelare från La Liga som varit bra i ett mindre klubblag, som köps till Barca för att få sitt stora erkännande i klubben.

Men han är ingen potentiell värvning tror jag, klubben har inte visat nåt intresse alls.

Av de spelarna som ryktats till klubben (Sanchez, Neymar, Pastore, Cesc, Rossi och Forlan) så tror jag alla skulle passa bra in i klubben. Men jag hoppas inte man köper Rossi. Han känns minst spännande och den sämsta värvningen helt enkelt, om man summerar ihop kvalitet och pris. Pastore, Sanchez eller Neymar lockar mer - även Forlan för 10 milj euro kan vara ett alternativ. En ny "Henke" i klubben och pengar över till andra värvningar.

Vi får se vad som händer. Jag litar på Pep! Men snälla, byt inte Rossi mot Bojan. Låna ut honom till Villarreal, men ta inte hit Rossi. Han är en bra spelare men inte den vi bäst behöver.
2011-05-13 22:45
1.70-ligan - Anims Abidal!

Då måste han lånas ut till en spansk klubb där han får lira. Han har sån hjärta för laget att det vore en synd att sälja honom, han är ung nog att utvecklas till något bättre bara han får spela. Hoppas starkt på Luis enrique tar med honom till ATM.

Jag vet inte hur det ser ut på värvningsplanen ifrån ledningen, men jag hoppas de gjort sin hemläxa ordentligt. Är det rätt tid att hämta Cesc då Xavi har ett par år kvar? Xavi är sällan skadad dessutom så ingen brådska där inte med Xavis tvilling sett till spelstil. Pastore har jag följt tillsammans med Abel hernandez i Palermo, duktiga spelare som gjort det bra i Palermo. Kan man fynda med Abel hernandez som kan lira på en kant samt centralt?

Pastore är en bra spelare inget snack om saken, hans position är därimot högre än Xavis och Fabregas, han är navet mellan mittfält och anfall i det offensiva. I Santos har jag försökt följa Paulo henrique(Ganzo) samt Neymar, inte nog med att de är bästisar har det ett vasst samarbete med olika spelstilar. Neymar en Robinho typ och Paulo henrique(Ganzo) en Kaka typ.

Min fråga är vilka behöver vi mest?
Hur bra kontakt har Rosell med de brasilianska spelarna?
Barcelona El Único
2011-05-13 22:34
Ride_The_Big_One(6):

Det gör jag nog, why? Jag har tänkt på att de är rätt lika ett tag och ville se om andra sett likheten
2011-05-13 22:34
Messidinho_10

Sjukt vackert mål!
:)
2011-05-13 22:33
Och som Ride_The_Big_One(6) säger,
en utlåning av Bojan vore inte dumt. Men han får inte lämna klubben för gott! Och inte bytas mot Rossi... Bojan kan gärna lånas ut samtidigt som Pastore, Sanchez eller Neymar kommer och sedan återvänder Bojan om 1-2 år starkare än någonsin.

Vi får hoppas att det blir så, om han nu ska lånas ut. Vore korkat att ta hit Rossi som också är en central forward. Hursomhelst, av talen att döma kommer Afellay att stannar och så även Jeffren. Men inte Bojan.
Barcelona Lion0
Är det någon som vet vad Bojan sa?
Barcelona Blaugrana91
Underbart firande!! Dessvärre hängde sig min stream ett antal gånger så missade en del. :(
Fc Barcelona en mi corazón!
2011-05-13 22:30
Messidinho_10

Jag , läckert!

Någon som vet vart man kan titta på firandet då jag har missat det?
2011-05-13 22:30
Barcas målvakt 2030!

2011-05-13 22:29
El Único

Brukar du läsa dina inlägg innan du skickar iväg dem?
Wow
Barcelona El Único
2011-05-13 22:27
Är Busi lik Guardiola i ansiktet? Jag tycker nog det, men jag vet inte än....kanske därför han är så högt upp på listan hos Mister
Barcelona Messidinho_10
2011-05-13 22:26
Någon som har sett Finlands mål i hocky VM, sjuuuukt snygg alltså!!
2011-05-13 22:22
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Kan man co-signa?
2011-05-13 22:20
Vilket firande! :) Vilket lag, och vilka härliga människor :) Men man blir uppriktigt ledsen att läsa om Bojans tal, ifall det nu var ett "avskedstal"...
Barcelona tikitaka
Han försöker säkert bara härma dem :P
Abbe. - Anims Abidal!

En utlåning inom den spanska ligan är jag för, utanför är jag emot av tydliga anledningar. Nu när Luis enrique förväntas ta över Atletico Madrid kanske en utlåning till dem är möjlig?

Lite sent ute men vad tycker ni om Atleticos nya tränare inför nästa säsong?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-05-13 22:18
Herregud, det här laget alltså. En sak är säker - jag ska aldrig mer tvivla på spelarna eller tränarna.

Om ni bara visste hur mycket vi uppskattar allt ni gör.
Barcelona Decinho
2011-05-13 22:16
tikitaka,

Haha ja, men jag betraktar Jay-Z, Eminem, Rihanna och Kayne West o.s.v som en aning mer etablerade namn än en 20-årig Thiago. Jag tror han menar något annat med tecknet.
AndreD - Winning!
2011-05-13 22:15
El Unico

I Spanien säger man "You got peppers" istället för "You got balls". Därav paprikan på tröjorna.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-05-13 22:14
Jag hade gärna velat se Bojan som striker i FC Barcelona, men tyvärr tror jag att den chansen är väldigt minimal. Bojan har två problem. Ett av problem är Messi och det andra problemet är hans kvalité. Han behöver hamna i ett lag som spelar med honom ofta.

Bojan behöver lämna Barcelona för att bli den spelaren som vi förväntar oss av honom. Han vet att dörren alltid kommer att vara öppen för honom, men det är dags att flyga ut ur nästet och pröva lyckan.
Yalle
2011-05-13 22:14
Hur kan man inte älska den här klubben. Jag är så kär.
Barcelona tikitaka
2011-05-13 22:13
Decinho

Av samma anledning som alla andra gör det haha. Nej men jag hoppas att han inte vet vad han gör :D
Annons: