/spanien/barcelona/forum/12033.aspx/spanien/barcelona/forum/12033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Milian_J
2011-05-14 14:59
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Haha jag tror nog han har råd att betala skadan :P
Lost Art Of Murder
2011-05-14 14:59
Vad kan man då prata om? Då kan ju vi inte prata om spelare alls då vi inte känner dom lika bra. Vi kan inte heller prata om nyförvärv, eventuella förändringar i taktiken etc.

Ge då förslag på samtalsämnen som inte blir patetiska utifrån din utsatta mall.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-14 14:55
Vem trodde på förhand att den här fightern skulle göra sådan succé i en klubb som FC Barcelona?
barcarobin
2011-05-14 14:54
Lost Art Of Murder : självklart förespråkar jag inte total tystnad.

Men att sitta och säga att spelare som jefferen skulle må bäst av att bli utlånad eller bojan e osv, det är det ju ingen som vet här för det vet man ju om man pratat själv med spelaren vad han själv skulle må bäat av inte sitta här och spekulera, låter ganska så patetiskt.
Lost Art Of Murder
2011-05-14 14:53
B-Guden

Hur många spelare blir generellt utlånade från klubbar för att sedan återvända och ta en plats?
Atlético addeh
2011-05-14 14:51
Abbe

Känns ganska självklart att det blir den tröjan i länktips som hemmaställ. Bortaställ har jag faktiskt ingen aning om, hoppas dock inte det blir det där helsvarta det spekulerats kring.

1.70

Nu är du ändå ganska orättvis. Pedro har varit helt fenomenal i år, tills han skadade sig i mars var han en av lagets bästa spelare. 20+ mål, ett gäng assist och som vanligt ettrigt spel är väl bara ett kvitto på att han gjort en briljant säsong.

Även Villa har gjort bra ifrån sig, bara 18 mål i ligan är riktigt bra. Man kan begära mer av spanjoren då han borde gjort fler mål med tanke på vilka lägen han har fått, men sett till det stora hela har han gjort det kanon. Jag tror även som du att han kommer bli bättre nästa säsong.

Afellay har varje gång han hoppat in spelat enkelt, inte tagit några större risker. Han har gjort noll mål i ligan, noll i Champions League, ett i Copa del Rey. Kom igen, så jäkla mycket har han inte visat.
Barcelona B-Guden
2011-05-14 14:39
Barca4eva

Han gick in i fjol och gjorde det bra när han fick chansen och i år har han blivit totalt dissad. Pep vågar inte peta villa verkar det som, Zlatan fick sitta på bänken när han var dålig, Villa få spela.
Varöfr ska han acceptera det då, Nej jag gillar inte det och tror att om det blir en ny klubb ser vi inge mer av han i Barca tröjan.

Kanske han är rädd att Villa blir sur som Zlatan, Visst Villa har bidragit mycket deffensivt och med löpningar, men han borde ha blivit petad några matcher till förmån för Bojan, Vi kunde leda med 3-4-0 i 60-70 minuten i början av Sösongen när vi var som bäst men bojan kom inte in förens 85.
sedan hur många spelare har blivit utlånad från Barca och kommit tillbaks? och varit bra..
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-14 14:35
addeh

Ingen i anfallet förutom Messi har väl tagit för sig särskilt mycket i vår. Tills nästa år tror jag både Villa och Afellay kommer höja sig ytterligare ett snäpp då de fått en försäsong och tid att anpassa sig ordentligt. Jag tvivlar inte en sekund på att dessa killar har enormt mycket att ge, vilket vi även har sett emellanåt.

Vad det gäller Pedro måste han hitta formen igen. Det finns mycket mer att önska från Teneriffa-sonen än det vi har fått se under våren. Jag vet vad han kan och han kommer säkert tillbaka till sitt gamla jag nästa säsong

Jeffren behöver bara hålla sig skadefri, sen är han en duktig backup. Lojal som tusan också!

Bojan behöver regelbunden speltid. Låna ut grannen och låt och komma tillbaka starkare än nånsin

Poängen? Vi har ett enormt sparkapital i vår nuvarande anfallstrupp. Potentialen är enorm! Jag tror att vi även utan någon värvning kommer att ha ett betydligt vassare anfall nästa säsong. Med köps en klassanfallare in dessutom, ja då kan det bli läskigt bra :)
Barcelona Capitan Puyi
2011-05-14 14:34
Någon här som råkar ha en video på Barca publiken i Levante? De hade ett riktigt skönt drag
Lost Art Of Murder
2011-05-14 14:31
barcarobin

Förespråkar du total tystnad här eller? Eller vilka ämnen går att diskutera som vanlig lekman inom ämnet utan att du blir upprörd och arg?
2011-05-14 14:29
På tisdag klockan 22.00 kommer Barça presentera nästa års matchställ.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-14 14:25
4 Barcelona B players took part in this morning's training session: Bartra, Oriol Romeu, Jonathan dos Santos and Thiago.

Länktips: Messi råkar paja inredningen i planet till Barcelona.
Barcelona Barca4eva
2011-05-14 14:19
B-Guden

Hur tänker du då?
Atlético addeh
2011-05-14 14:14
LAM

Att påstå att Afellay visat mer sedan han anlände till klubben än vad Bojan gjort än rent av ett hån mot den sistnämnde. Holländaren har inte tagit för sig alls mycket och än så länge kvarstår min åsikt att han var en panikvärvning.
Culé - Messi
2011-05-14 14:12
Att sälja Bojan är det dummaste som styrelsen/ klubben kan göra.
Låt Bojan få starta mot Deportivo och Malagá om han är redo.
Tror faktiskt det kan avgöra om Bojan blir utlånad eller ej.
Men visst, låna ut han till Benfica, Napoli etc.. det är okej för mig.

Barcelona B-Guden
2011-05-14 14:12
Större chans att Bojan lämnar för alltid än utlånas
Barcelona Barca4eva
2011-05-14 14:07
Bojan lämna? Herregud, bara att ha den tanken är ju helt "stoopid". Han kan bli utlånad men att han lämnar finns inte.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-14 14:04
Culé - Messi

Ja fast nu har man haft tålamod i tre säsonger, och han har aldrig presterat förutom förra våren i en någon månad. Både Jeffren och Afellay har visat mer i år trots att de spelat mycket mindre. Sen så kommer ju absolut inte klubben sälja honom, det kommer bli en utlåning och han kommer att komma tillbaka, förhoppningsvis bättre med mycket speltid och en hel del mål i ryggen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-14 14:01
Hoppas verkligen inte att Bojan säljs, men en utlåning skulle bara göra honom gott och det hoppas jag även han själv och Pep inser. Det är många klubbar som passar honom. Bara han blir startman och det är ett lag som satsar på europaspel så är jag nöjd, om det är i Spanien, Italien eller Portugal spelar mindre roll.

Det kändes klart att Jeffren skulle lämna förut och det var även en sak jag föredrig. Nu har jag dock ändrat mig helt, hoppas verkligen vi behåller honom till nästa år och att han får en del speltid som ytter.

Så för att summera så tycker jag man lånar ut Bojan två säsonger till, låt säga Benfica. Man behåller Jeffren och köper någon ny duktig ytter som kan agera förstareserv till Pedro och Villa och kanske även konkurrera om en startplats. Messi startar i mitten, Villa till vänster och Pedro till höger. Den nya slåss med Villa och Pedro om platsen, och även Afellay och Jeffren får en del speltid. Perfekt för mig.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-14 13:59
B-Guden

Att han knappt spelat och hans tal vid firandet, kändes mer som ett adjö då han var allt annat än glad som man vant sig vid. Han behöver spela regelbundet för att utvecklas.
Culé - Messi
2011-05-14 13:55
Är det sant att vi har förtur på Neymar? Och vad är förtur, egentligen?

Är jag den enda här inne som tror att Bojan kommer göra 15+ nästa säsong om han stannar kvar och ej lånas ut? Tålamod, grabbs.

Barcelona B-Guden
2011-05-14 13:49
Att ni ens tror Bojan kommer lämna, Ingenting tyder på det, inte mycket snack om det i spanska tidningar Bojan förlägde nyss kontraktet
Barcelona Hetfield
2011-05-14 13:49
Snacket om att Bojan ska/kan lämna känns bara obehagligt. Han är en av mina favoriter bland ynglingarna, även om jag har hackat på honom en hel del så beror det på mina förväntningar och att jag tror på honom.

För Bojans bästa så måste han testa vingarna i en liten mindre klubb, och då hoppas jag på lån.
Barcelona Larsson1333
2011-05-14 13:36
Addeh

Jag tror inte det blir två anfallare då, Villa, Pedro, Messi, Afellay och en ny (Aguero,Sanchez) tror jag är mer rimligt, plus att någon yngre kanske kan få någon chans. Tror även då att det är större chans att Fabregas kommer vilket gör att Iniesta även kan fungera som ytter.

Men tillslut tror jag att Bojan säljs/lånas ut, Jeffren stannar och vi värvar Sanchez/Agueri/Rossi/Neymar
Atlético addeh
2011-05-14 13:31
Rambla

Håller med 1.70, det känns mer som att Jeffren kommer stanna än Bojan. Han är bättre lämpad för vårat spel med två snabba ytterforwards, Bojan passar helt enkelt inte in.

Instämmer även att Jeff hade passat som fisken i vattnet i ett lag som Napoli som spelar snabbt omställningsspel. Tänk er Lavezzi & Jeffren löpandes på kanterna och Cavani centralt. Ooooh.

Om både Bojan och Jeffren lämnar i sommar, tror ni vi kommer värva två anfallare då?
2011-05-14 13:29
barcarobin

Kom på något intressantare att diskutera istället då.

Nu drar jag, ha det bra alla!
2011-05-14 13:27
Botia (Sporting): "I played at Barça for 7 years so of course I'd like to return and grab my chance. But let's first see what they say."

Botia (Sporting): "Puyol has been my example as centre-back. Being Barça captain means a lot. I've always watched him closely." [don balon]

barcarobin
2011-05-14 13:27
Vad man tror är bäst för en spelare är väl ganska larvigt och diskutera? man brukar veta vad som är bäst för en spelare efter man fört samtal med den, och lyssnat på vad spelaren vill osv, tvivlar på att någon gjort det här?!
2011-05-14 13:23
Pep (on Busquets): "I've known Sergio for many years and I believe what he says."
2011-05-14 13:16
Rambla

Det är bara en känsla, men jag tror helt plötsligt att Jeffren kommer stanna i Barca. Man har ju gjort ett program för honom för att minska hans skador, och ärligt talat, han är bättre än Bojan som kantspelare. Skulle inte förvåna mig om Jeffren får en chans till medans Bojan lånas ut i hopp om att han ska bli den spelare han har potential till att bli.

Jeffren har dessutom sagt att han inte vill lämna Barca. Han verkar vara nöjd med att få lite speltid och har uppenbarligen självförtroendet att göra det bra när han väl får chansen. Inte mig emot om han blir kvar som truppspelare och vi får hit en klasspelare i en bytesaffär med Bojan.
Annons: