/spanien/barcelona/forum/12030.aspx/spanien/barcelona/forum/12030.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-02 23:10
AndreD - Winning!

Sportbladet grabbar och inte Aftonbladet. Anyway, det har redan dykt upp en artikel gällande händelsen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-02 23:08
AndreD

Aftonblaskan heter dem!
AndreD - Winning!
2011-06-02 23:05
Aftonbladet om någon timme:

"EXTRA: Messi misshandlad av supporter"
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-02 23:05
Hetfield

Hade jag legat misshandlad på stan med 3 utslagna tänder, en bruten arm och spräckt läpp hade jag kanske men bara kanske fått en 3cm x 3cm stor notis i lokala tidningen!
Barcelona Hetfield
2011-06-02 23:03
Snacka om status, Messi blir petad i kinden av en snorunge och hela världen vet det typ ett par timmar senare. Om någon hade örfilat mig så hade inte ens lokaltidningen brytt sig :P
Barcelonistas
2011-06-02 22:59
Messi: "They didn't even touch me, I felt nothing. It was just afterwards I heard about the commotion. Nothing really happened." [ole]
daacun
2011-06-02 22:58
Messi slagen – av maskerad tonåring Tråkig inledning på semestern 22:43 Lionel Messi är hemma i Rosario. Där är han avgudad av de flesta. Men inte alla. I dag, när han var på en restaurang för att äta lunch – blev han attackerad och slagen av en okänd tonåring. annons: Flera utländska medier rapporterar om händelsen. Messi var på restaurangen El club de la milanesa för att äta lunch tillsammans med en vän. På plats var flera gymnasieungdomar som efter att Messi ätit klart ville ta bilder med Messi och ha autografer av Barcelona-stjärnan. Messi ställde upp och var tålmodig. Tonåringen jagades Helt plötsligt ska då en maskerad ung man ha sprungit fram mot Messi och skrikit: "Jag är Rosario Central-supporter, du är Newell-spelare". Därefter ska han ha slagit till Messi, som spelade i Newell's Old Boys innan han gick till Barcelona, för att sedan fly fältet. Flera personer, dock inte Messi själv, ska sedan ha jagat tonåringen. Inga rapporter om mannen har identifierats eller arresterats har kommit. Däremot uppger El Tribuno att Messi, som lugnt ska ha lämnat restaurangen, har anmält händelsen till polisen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-06-02 22:54
Att Bojan säger så om Rossi kanske beror på att han ryktats hit, behöver inte betyda att han SKA hit.

Det mesta tyder på att det blir Aguero ändå.

Aguero vill lämna och han vill helst stanna kvar i Spanien, då finns det bara två klubbar att välja mellan, allafall enbart två klubbar som har råd. Atletico vill absolut INTE sälja honom till Real. Man har gått så långt att man erbjudit Barcelona att köpa honom.
Atletico och Barca har nyligen under kvällen haft ett möte som varade i över 3 timmar.

Så nog är det något på gång allafall.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-02 22:53
En annan fördel om Aguero köps är ju hans son. Med Kun som farsa och Maradona som morfar kan lille Benjamin knappast ha bättre gener för att bli en stjärna. Och se länktips - bollkontrollen finns där redan. Skriv in honom i La Masia så får han dessutom världens bästa utbildning - det kan inte bli annat än succé :P

Långsiktigt tänkande ftw!
2011-06-02 22:52
AndreD

Haha, be någon filma spektaklet. Att höra hans one liners är och kommer alltid förbli "Epic winning"
Barcelonistas
Tw Fontas: "I'm sorry about my twitter absence! After the CL dream, I'm now on holidays. Here you have a pic with Oier! yfrog.com/h7u32xij"
Barcelona Hetfield
Luis Enriques assisterande tränare kommer att bli Iván de la Peña :P

Culé och Espanyol legend bredvid varandra. Weird.
Barcelonistas
2011-06-02 22:49
Fernando Gago King Of Barcelona

haha sant, han har redan vunnit 2 cl titlar 1 cdr titel och 3 liga titlar, det kommer säkerligen bli mer.
AndreD - Winning!
2011-06-02 22:48
Ride_The_Big_One(6)

Får vi Kun drar jag på en Winning Streak runt Malmö :D
2011-06-02 22:46
Éluc

Epic fail hade det varit minst sagt.
Vi har verkligen diskuterat Kun till Barcelona flitigt, trodde aldrig jag skulle dragits i snacket om denna spelare, men jag erkänner mig besegrad.
Barcelonistas
2011-06-02 22:46
Eluc

Jag förstår inte varför Real Madrid ska värva han när dom redan har Benzema och Higuain. Som sakt finns ingen tanke bakom köpen som Real Madrid gör..
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-02 22:45
Tja, Bojan kommer ju avsluta sin karriär med en och annan titel oavsett om han blommar ut eller inte. :P
Barcelonistas
2011-06-02 22:44
Bojan: "I'm a Barça player and I won't be included in any transfer. My only goal is to stay at this club for the rest of my life." [cr]

Bojan: "Rossi is a very good player, he has shown that over the years. He'd be a great transfer and I'm sure he would fit in well at Barça."
Barcelona Éluc
2011-06-02 22:42
Fan om alla dessa förhoppningar man byggt upp under dem senaste dagarna ska krossas genom att Agüero går till Real.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-02 22:41
Bojan: "Rossi is a very good player, he has shown that over the years. He'd be a great transfer and I'm sure he would fit in well at Barça."

Av det uttalandet att döma känns Rossi ganska aktuell. Herregud vilken soppa! Sitter fortfarande och hoppas på Pastore, men lyckas man göra en bra deal med Kun får även det ses som "med beröm godkänt". Samma sak gäller Rossi om priset är rätt. Litar på att Zubi och co. vet vad de gör, men vill bara se resultatet snart :P Fast vi kan nog inte vänta oss något förrän efter landslagsuppehållet.

Köps en liten, kvick forward in hoppas jag att övriga transfers i sommar är hyfsat stora och kan tillföra lite fysik i truppen. Lite teknik, fysik och klass, samtidigt som Maxwell och Milito lämnar - sen är vår trupp monstruöst bra!
Barcelona Hetfield
2011-06-02 22:38
Aguero är den mest klockrena kantspelare vi kan få i dagsläget, jag kan inte tänka mig någon annan som är lika klockren för Barcelona.

Snabb, teknisk, stark i kroppen, bra skott, målfarlig, bra 1 mot 1, han kan spanska, är bra vän med Messi och resten av argentinarna, kan spanska ligan och har en bra personlighet. Han är dessutom en famileman nuförtiden, så vi slipper eventuella tjafs och strul på fritiden.
2011-06-02 22:33
Bada naken på Sergels Torg? Tänk på allmänheten!

----

Lär bli en hel del rotationer om Aguero värvas. Men än så länge finns det inget konkret att luta sig åt. Att en direktör från Atletico var på Camp Nou behöver inte betyda att det har snackats om Aguero. Det kan vara om vem som helst. Thiago och Bojan har nämnts.
2011-06-02 22:31
Andreas

Får vi Kun så ska du blotta dig för folket i sergels torg då da, ska få detta skriftligt via hjälp av en advokat! Its on son its on!

:P
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-02 22:26
Problemet så som jag ser det är att vi har en snål president (med all rätt) och vi ska försökta matcha Real Madrids framtida bud? Haha. Vi kommer nog inte att lyckas med det. :-)
2011-06-02 22:25
Intressant vore om vi gav Keita vidare till någon av Villarreal eller Atletico Madrid beroende på vilken spelare som vi värvar. Men då måste vi värva in en back-up-mittfältare vilket Cesc hade varit gyllene som.

Som ersättare har vi Masch + Cesc som mittfältare, Kun som anfallare och i försvaret behöver vi en spelare till.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-02 22:24
Kommer Aguero så kommer jag bada naken på sergelstorg.. eller nja, men det hade varit en fantastisk värvning.
En favoritspelare hos mig sen många år tillbaka.
Ska inte dra upp några förhoppningar då Barcelona säkert inte kan bjuda det som Atletico begär men jag kan inte ljuga och säga att jag inte vill se Aguero i Barcelona =)

Aguero - Villa - Pedro
--------------Messi
------Iniesta -----Xavi
--------------Busi-----
---Abidal - Pique - Alves

En fin elva om vi måste satsa lite offensivt ; ) ? haha

Ride_The_Big_One(6)

Haha, ibland är jag en jävla besserwisser ska du veta =)
2011-06-02 22:24
Andreas

Vilken besserwisser du är.
:P

Kun till Barcelona ryktet är som en snöboll, någon gör en snöboll och rullar sakta men säkert ner den och den bara växer och växer. Finns egentligen inga sidor som bekräftar detta men ändå är han på allas läppar. Inte fel att drömma om en storspelare, men vi får nog komma ner på jorden då det knappt står något om honom.

Andrade första spelaren att bli klar?
Välkommen!
2011-06-02 22:18
Grabben som attackerade Messi är tydligen en Rosario Central supporter. En klubb som inte gillar Messis forna klubb, Newell.
2011-06-02 22:18
Allvarligt talat. Inga vakter? Ni kommer väl ihåg vad som hände när han var i London och skulle göra ett stunt med Adidas? Tusentals ungdomar sprang fram till honom och bad om autografer och han fick ställa in uppvisningen just den dagen.

Tydligen var ynglingen en supporter av rivalerna till Messis ungdomsklubb.

Men allvarligt talat, ingen säkerhet? Det här bevisar väl ändå hur tillbakadragen och blyg Messi är när han tror att världens bästa spelare på den här planeten inte behöver säkerhet när han befinner sig i Argentina?

Nu när nyheterna har nått Barcelona fixar de nog ett par män i kostym och svarta solglasöson. :-)

Andreas.

Tydligen så förhandlar direktörer i Atletico Madrid med Barcelonas direktörer om en eventuell övergång. Det diskuterar om Kun.

Verkar som att Kun är första valet och Rossi andra valet.
Barcelonistas
2011-06-02 22:17
Andreas

When it became clear that the board at Atlético was going to make a Real Madrid move very difficult, Agüero’s entourage began shopping him around to other Liga teams, including Barcelona. Sport is even reporting on a clandestine meeting today between Barcelona officials and José Luis Pérez Caminero, the new Sporting Director at Atlético.
Annons: