/spanien/barcelona/forum/12026.aspx/spanien/barcelona/forum/12026.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-26 13:18
Rambla/

Märkligt om det citatet stämmer. Av allt man har hört och läst de senaste veckorna verkar det mesta tydda på att Kun kommer gå till Madrid denna sommar. Syftar på det Kun skrev på i sin twitter, att klubben ska låta honom gå "villkorslöst" till vilken klubb som helst. Just det ordet "villkorslöst" antyder att det kan vara Real Madrid det handlar om. Ser inte hur Barcelona ska ha råd med en sådan värvning och samtidigt kunna förstärka andra positioner.
Barcelona Rambla~
2011-05-26 13:14
Lite tråkigt för Canales att han blivit petad från Spaniens U21 och Em i sommar. De ansåg tydligen att han fått för lite speltid. Så det kan gå. :P

Barca har följande spelare uttagna: Bojan, Jeffren, Thiago, Miño och Montoya.

el Flaco:

Jag vet inte, såg det som sagt på deras twitter.
2011-05-26 13:09
Rambla/

Vet du om det citat var taget från Punto Pelota igårnatt?
Barcelona Rambla~
2011-05-26 13:08
Här el Flaco

Jag kan garantera att om Barca visat något som helst intresse för Kun, så hade han inte ens tittat åt Real Madrid.
2011-05-26 13:08
Hetfield/

Ferguson bänkade förvisso Tevéz och Berbatov i Rom, men Uniteds inställning var allt annat än defensivt under de inledande minuterna. Jag tror att Sir Alex ville få in ett tidigt inledningsmål för att sedan kunna köra på kontringar i hopp om att neutralisera vårt spel. Nu gick det som det gick.

El jefecito har gjort det bra hittills och ställt upp när det har behövts i många viktiga matcher. Hans vilja och inställning kanske kan kompensera det faktumet att han spelar på en ovan position i vanliga fall.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-05-26 13:06
Hector Bellerin verkar alltså vara klar för Arsenal.

La Masía = Barças största tillgång

La Masía = Arsenals största tillgång

Orkar knappt bry mig längre...
Barcelona Rambla~
2011-05-26 13:05
el Flaco

På twitter
2011-05-26 13:03
Rambla/

Det sägs att Punto Pelota ska ha snappat upp ett citat från Kun där han ska ha sagt: "Att gå till Madrid vore respktlöst. Hoppas att Messi tar mig till Barça".

Var läste du detta?
Barcelona Hetfield
2011-05-26 13:00
elbraco

Det vore skönt om man kunde vakna en dag utan att Arsenal tar en talang från oss. EN dag....

el Flaco

Sist vi mötte United i CL-finalen så spelade Ferguson rätt så taktiskt och defensivt genom att bänka Tevez och Berbatov, och genom att spela C.Ronaldo som en central mittfältare/anfallare. Jag tror att han har lärt sig en läxa, han vet att den svaga länken är Mascherano och han kommer att sätta Rooney/Hernandez på honom.

Det känns inte särskilt behagligt, hade föredragit med Puyol-Pique och Abidal på vänsterkanten (i 70 min).
Barcelona Rambla~
2011-05-26 12:58
"Brutal la frase de AGUERO que han rescatado en #PuntoPelota:"Ir al Madrid sería una falta de respeto,Ojalá Messi me llevara al Barça"

el Flaco, översätt. :P
2011-05-26 12:56
L.A.M Nr 10 & Figeta/

På förhand känner jag mig också trygg med Mascherano som mittback i finalen, både pga hans fina form nu på slutet och det faktumet att varken Puyol eller Abidal håller för 90 minuter i en så pass viktig och fysisk krävande match som en Champions League final. Om det är så Guardiola resonerar så förstår jag det beslutet helt och hållet.

Hetfield/

Det stämmer i och för sig att Macherano inte ställdes mot konstant hot under de clásicos han spelade, mycket tack vare Mourinhos defensiva taktik (tack och lov!), men det går ändå inte att komma ifrån att argentinaren gjorde ett bra jobb bredvid Piqué. Masche visade både prov på fint bolldistribution och snabbhet. Sen så tror jag att såväl våra mittbackar som andra runt om i Europa hade haft det svårt i en löpduell mot Rooney och Chicharito. Det gäller att se till att samspelet fungerar längst bak och att såna en-mot-en sitationer inte dyker upp.
Barcelona Figeta
2011-05-26 12:55
el Flaco
"Tror inte bägge dessa två herrar håller i 90 minuter"

Håller med dig där! därför passar det nog bättre med Masken som mittback. Något vi kommer få se är att Masken och Sergio kommer skifta mellan pivote och mittbacks rollen som dem gjorde i matchen mot Arsenal.

Busquets började som mittback när Pep ville rulla boll på egen planhalva då han är skickligare med fötterna än Mascherano. När Busquets sedan gjorde självmålet såg man tydligt att Pep flyttade upp honom och resten är historia.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-26 12:54
Cadete A right winger Hector Bellerin (16) has accepted the offer from Arsenal and signed a 5-year deal with the English club. [skysports]

Ännu en spelare att värva tillbaka för 40 miljoner om sådär 7 år?
Barcelona Hetfield
2011-05-26 12:48
el Flaco

Han har å andra sidan inte blivit utsatt för en riktigt bra spelare. Sist han fick möta C.Ronaldo 1 mot 1 så var det tack vare att C.Ronaldo snubblade och träffade hans ben som vi inte fick 1 mål i baken.

Å andra sidan, om man nu ska vara positiv och optimistisk så vann vi faktiskt förra CL-finalen med Yaya som mittback. Rooney eller Hernandez i en löpduell med Mascherano...ouff.
Barcelona Figeta
2011-05-26 12:47
L.A.M Nr 10

Jag tror inte man gör en 400 miljoners värvning för att sedan peta honom om det inte är personliga problem mellan tränare och spelare som det var med Pep vs Ibra. Men det kommer självklart bli en ständig rotation mellan de de 4 anfallarna om vi köper in en ny anfallare. När det sedan är toppmatcher så får helt enkelt spelarna med bäst form spela.

el Flaco

Som jag precis nämnde så ska spelare med bäst form spela och Mascherano är en av dem. Han har gjort det briljant på våren och saknaden av Abidal/Puyol har inte varit lika stor. Mascherano är för bra för att sitta på bänken och förtjänar att starta.
2011-05-26 12:44
Hetfield/

Det är ett tufft beslut. El jefecito har spelat bra som mittback nu på slutet, men samtidigt är det inte en vanlig position för honom. Abidal däremot vore det naturliga alternativet, men han är kanske inte helt 100% efter sin operation. Tveksam om Pep är villig att gambla med två spelare, Puyol och Abidal, i en Champions League final. Tror inte bägge dessa två herrar håller i 90 minuter.
Barcelona FCB Més que un club
2011-05-26 12:43
Hej!
Jag befinner mig just nu i London. Jag vill gärna besöka Arsenals träningsanläggning och kolla när våra hjältar tränar. Någon här inne som vet vart i London Hertfordshire (Arsenals träningsanläggning) ligger? Vore evig tacksam. Vill verkligen inte missa möjligheten.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-26 12:38
el Flaco

Klokt val om Pep nu har bestämt sig. Sen tycker jag även det känns lite skönt med ascherano på planen, även om Abidal var riktigt bra som mittback så har knappst Masch gjort någon besviken, och han förlorar nästan inte en enda närkamp. Bra att Puyol får starta på vänsterkanten också då jag har svårt att se honom matcha Rooneys och Chicharitos snabbhet.
Barcelona Hetfield
2011-05-26 12:38
Mascherano mot Rooney och Hernandez?

Yeah....
Barcelona Qanii
2011-05-26 12:31
Det bättre laget fram till målet som kom i 10 minuten. Alltså hade det vart bra att få ett tidigt mål på lördag. Sen så hade ronaldo ett farligt skott precis innan målet, men det kvittar nu.Vad vill du ha sagt?
Barcelona Barca4eva
2011-05-26 12:21
Qanii Det bättre laget i 10 minuter och det enda de hade var frisparkslägen, very nice.
Postat via SvenskaFans-appen
2011-05-26 12:10
MD har gått ut idag och annonserat startelvan som Pep kan komma att ställa upp med i finalen. Det enda frågetecknet var Abidal och slutligen har Pep bestämt sig för att istället starta med Mascherano bredvid Piqué och med Puyol som vänsterback. Återstår att se om detta stämmer, men jag kan tycka det vore klokt att inte köra med både Puyi och Abi från start eftersom de inte har fått regelbundet speltid de senaste veckorna, av olika anledningar. Med tanke på att fransmannen är den som har haft det jobbigaste i och med sin operation är det sunt förnuft att kaptenen går före.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-26 12:10
Criff - Llourinho

Min poäng var att det inte skulle vara samma sak. Natruligtvis hade Guti och Raúl kunnat stanna några år till i Real för att de är ikoner. Xavi och Puyol är däremot nyckelspelare som man inte säljer. Men jag hoppas att när de blir gamla att de ändå stannar i Barca.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-26 12:06
Figeta

Är det någon som ska petas är det Villa. Pedro är för mig så given som det bara går och ingen skulle kunna peta honom. Gör Villa en monstersäsong så, too bad for den nye anfallaren. Nu kan ju i och för sigh Pedro hamna i en svacka men inte på samma sätt som Villa då hans förstajobb är att springa, springa och springa.

-----

Jag kom på en sak Rosell sa förra säsongen, det där om att man varje säsong flyttar upp två spelare och köper två. Det skulle verkligen funka i år, man köper José Angel och Neymar medan Fontás och Thiago flyttas upp. Behövs inte mer än så. Nästa säsong så blir det nog troligen Sergi Roberto och Bartra som tar steget.
Barcelona Qanii
2011-05-26 12:04
Sjukt nervös inför matchen på lördag! 2009 finalen var united det bättre laget ända fram tills Samu gjorde mål från ingenstans.. Sen så började vi ta över matchen sakta men säkert men innan målet så hade vi inget att komma med egentligen. Så vi får hoppas på ett tidigt mål på lördag!

Till skillnad ifrån alla lag vi har mött i år så är united väldigt sammansvetsade och dom har den där vinnarmentalitet. Det spelar ingen roll om de ligger under eller spelar dåligt förr eller senare så går det ifrån planen som vinnare... Dom har ingen crack som ronaldo eller messi men det spelar verkligen som lag och det är där deras stora styrka ligger. Och självklart har dom spelare som rooney, giggs etc som är sjukt bra.

Hur ställer vi upp vem tar mittbacks platsen puyol eller macherano? Vem av adriano eller abi spelar på vänsterplatsen? Masken har ju verkligen spelat bra dom gångerna han har vikarierat som mittback men hur blir det nu? Dessutom är han van att möta engelsk motstånd, det blir onekligen svårt val för pep. Sen hoppas jag Villa vaknar till liv och träder fram i matchen! Antagligen kommer park ligga som blodigel på messi i 90 min så hoppas villa eller pedro träder fram på lördag.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-05-26 12:04
L.A.M Nr 10,
Raul hade mycket väl fortfarande kunnat prestera i Real. Han presterar väldigt bra i Schalke. Så ser inte riktigt Vad Adebayor eller Benzema ska prestera mycket bättre än vad Raul hade gjort. Inte för att nämna vilket lyft han är för klubben bara av att vara där.
Skulle nästan säga att Raul var större än både Xavi & Puyol för Real.
Kanske inte prestationsmässigt men idolmässigt.

Ser inte riktigt vad Granero & de andra bänkvärmarna kan göra annorlunda än Guti?

Summan är att Mourinho skickade iväg dem. Och hade det hänt här hade jag blivit galen. Puyi ska lägga sina skor på hyllan här, alternativt åka till Dubai & tjäna lite pengar ett sista år. Skulle aldrig vilja se dem skickas ut ur klubben & sitta gråtandes & besvikna över att behöva lämna klubben.

Samma med en person som Valdano, som har varit i Real i 27 år mer eller mindre. Att han ska bli avskedad för att Mourinho har problem med honom?
Vem fan är Mourinho? Han kommer väl högst stanna i Real 1 år till.

Sorgligt att se legender bli pissade på så som dem blir.
Barcelona Figeta
2011-05-26 11:52
Om jag ska kommentera den senaste gästkrönikan om värvningar denna sommaren så känns det som att det blir lite för mycket. Att värva in Aguero,Cesc,T.Silva på en sommar kommer aldrig hända och skulle heller inte vara bra för truppen om det hände.

Jag håller mig till Peps teori när det gäller värvningar. Alltså "Cracks y Canteros". Man måste värva in en storstjärna varje säsong för att behålla hungern i laget och att det måste komma in lite nytt blod. Sen räcker det med att flytta upp några b-lags spelare som Thiago,Fontas och kanske några truppspelare som Angel och Botia.

Han nämner att Cesc måste komma in för att vi kommer kunna variera vårt spelsätt och att Xavi börjar bli med åren. Men denna säsongen har han verkligen inte visat brist på rörlighet och därför vill jag ge honom ytterligare en säsong som nyckel. Thiago,Afellay,Keita kanske inte är lika bra ersättare men dem skulle göra ett bra jobb och då blir det Iniesta som får agera Xavi och det har han visat tidigare att han kan,

Jag tycker därför vi är mer i behov utav en anfallare än en mittfältare för Bojan håller inte längre och måste lånas ut. Vi har bara 3 grymma anfallare och vi behöver minst 4 som kan rotera. Jeffren kan stanna men håller inte som första inhoppare. Därför ser jag Aguero som det optimala som förmodligen skulle starta och peta Pedro. Ni kanske undrar varför jag säger Pedro och inte Villa? Jag tror Villa gör en sista säsong likt Henry gjorde. Första säsongen är anpassningssäsong och andra säsongen är den riktiga!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-26 11:51
Criff -Llourinho

Om du menar Raúl och Guti så är det väl ändå lite skillnad på dem jämfört med Xavi pch Puyol. De två Barcaspelarna är tredje bäst i världen respektive en av de bästa mittbackarna medan Raúl och Guti inte var ordianrie sista säsongen.

Men håller dock med. Sjukt vad Mourinho gjort med Real, att med alla offensiva spelarna få till ett så tråkigt lag är ett under hur han lyckades.
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
2011-05-26 11:32
Myrran

Nolito är klar för Benfica.
silly bollocks
2011-05-26 11:20
Criff -Llourinho //

Tränaren tar ut laget och då ska självklart tränaren få bestämma vilka som ska värvas osv.

Längtar redan till första matchen mot er på Camp Nou. Säger bara en sak: REVANSCH!

Ang. CL-finalen lär väl ni göra mål på ert första läge och sen avgör Messi :(
Annons: